دانلود مقاله در مورد بسکتبال word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله در مورد بسکتبال word دارای 39 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد بسکتبال word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله در مورد بسکتبال word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد بسکتبال word :

بسکتبال

تاریخچه
زادگاه بازی بسکتبال ،‌ آمریکاست . این بازی در اوایل پاییز سال 1891 میلادی توسط شخصی به نام جیمز نای اسمیت پایه ریزی و ابداع شد . اما ، از قرن ها پیش در میان ساکنان نقاط مختلف قاره آمریکا ، به ویژه آمریکای مرکزی و جنوبی انواعی از بازی و مسابقه رایج بوده که کم و بیش به بسکتبال شباهت داشته است .

در کشور آرژانتین ، نوعی بازی سنتی و قدیمی در میان گله دارها متداول است که آن را ((پاتو)) (TATO) می نامند . در این بازی دو تیم سوار بر اسب در میدانی وسیع به تاخت و تاز می پردازند و هر تیم کوشش میکند توپی را که شش حلقه (مانند دستگیره) بر بدنه آن هست ، با پرتاب کردن و پاس دادن به یاران خودی ، به آن سوی میدان برساند و از حلقه و توری سبدی که در انتهای میدان بر روی ستونی چوبی نصب شده ، عبور دهد .
این بازی تا حدی شبیه بسکتبال است . اما شباهت بازی پوک تاپوک با ورزش بستکتبال بیش از این است .
پوک تاپوک ، در میان اقوام متمدن قاره آمریکای جنوبی و مرکزی رواج بسیار داشت و به ویژه اقوام مایا و تولتک (در ناحیه مکزیک کنونی) این بازی را که با توپ و حلقه ای ثابت در میدانی وسیع انجام می شد ، با علاقه و هیجان زیادی برگزار می کردند .
تولد ورزشی به نام بسکتبال
جیمز نای اسمیت یک پزشک کانادایی بود که به ایالات متحد آمریکا مهاجرت کرد و تابعیت آن کشور را گرفت .
در سال 1891 ، یعنی زمانی که دکتر نای اسمیت در دانشگاه ورزش اسپرینگ فیلد (واقع در ایالت ماساچوست آمریکا) درس می داد ، رئیس دانشگاه از او خواست ورزشی ابداع و اختراع کند که دانشجویان بتوانند در فصل زمستان در سالن به آن بپردازند تا آمادگی جسمانی خود را برای پرداختن به مسابقات میدانی فوتبال ، هاکی و بیس بال ، در فصل بهار و تابستان حفظ کنند .
دکتر نای اسمیت پس از بررسی رشته های موجود ورزشی ، دریافت که ورزش جدید باید :
– توپ صورت گروهی به اجرا در آید ،
– اصل رقابت در آن رعایت شود ،
– و بر مهارت استوار باشد .
– هیچ خشونتی و برخوردهای سخت بدنی ، مبتنی نباشد .
حاصل این افکار و اندیشه ها ورزشی شد به نام ((بسکتبال)) که امروزه پس از سپری شدن نزدیک به یک قرن دانشگاه ، و در ارتفاعی بلندتر از قد یک انسان قد بلند نصب نصب کرد و به دو گروه از ورزش کاران جوان دانشگاه آمورش داد که توپی را دست به دست بدهند و سعی کنند آن را به درون سبد بیندازند . در این حال تیم مقابل باید بکوشد که مانع از انجام این کار شود و توپ را هم از چنگ حریف بریایند و تصاحب کند .
نخستین مسابقه ای که به این ترتیب و به صورتی تجربی ترتیب یافت ، میان دو تیم 9 نفره در کالج اسپرینگ فیلد بود و اولین گل تاریخ بسکتبال را هم یکی از بازیکنان به نام ((ویلیام چلیس)) به سبد انداخت .
بعدها شخصی به نام فرانک ماهان با توجه به انیکه در زبان ان

گلیسی سبد را بسکت ( BASKET) و توپ را بال (BALL ) می گویند ، این ورزش را ((بسکتبال )9 نامید . دکتر نای اسمنیت ، برای انکه بسکتبال خشن نشود ، مقررات دقیقی برای آن به وجود آورد . بعضی از مقررات اولیه بسکتبال چنین بود :
• بازکنان حق نداشتند توپ را از دست هم بربایند .

• بازیکنی که توپ را در اختیار داشت ، نباید با آن راه برود یا بدود .
• هل دادن و هر نوع خشونت ممنوع بود .
• بازیکن توپ به دست باید توپ را به طرف یاران خود پرتاب کند و به آنها برساند .
در آغاز ، ته سبد هم بسته بود و هر بار که توپ به درون سبد می افتاد ، باید کسی به کمک نردبان توپ را از سبد بیرون بیاورد .
در سالب 1892 شخصی به نام ((لئوآلن)) سبد بسکتبال را که تا آن روز از ترکه چوب یا الیاف بود و به همین دلیل به زودی پاره و فرسوده میشد ، از سیم بافت تا استحکام بیشتری داشته باشد .
دیری نگذشت که این ورزش جدید طرفداران زیادی در میان دانشجویان دانشگاه اسپرینگ فیلد و دیگر دانشگاه ها یافت . دکتر نای اسمیت هم مقررات و قوانین بسکتبال را کامل تر کرد و نسخه هایی از آن را به هر صورت کتابچه ای برای استفاده ی عموم منتشر شد .
کشور کانادا نخستین کشور خارجی بود که ورزش بسکتبال به آن راه یافت .
دیگر کشورها هم به تدریج و در سال های بعد پذیرای این ورزش جدید شدند :
فرانسه در سال 1893 ، چین و هندوستان در سال 1894 ، انگلستان در سال 1894 ژاپن در سال 1900 ،. . . ،. .
نخستین مسابقه ی رسمی بسکتبال در سال 1896 بین دو تیم از دو دانشگاه شیکاگو و آیوا برگزار شد . نتیجه ی این بازی تاریخی 15 بر 12 به سود تیم دانشگاه شیکاگو بود .
در سال 1930 ، دکتر نای اسمیت کتابی در باره خواص بسکتبال تالیف کرد تا نشان دهد که بازی بسکتبال گرچه بسیار پرتحرک است اما حتی برای سالمندان هم خطری ندارد و آسیبی متوجه اعضای حیاتی بدن (قلب و کلیه) نخواهد کرد .
«بسکتبال در ایران »
دایره المعارف بریتانیکا ، سال وردو بسکتبال به کشور ما ایران را 1901 میلادی برابر با 1280 ه . ش نوشته است ، اما آنچه مسلم است اینکه اولین نشانه های ورود بسکتبال به ایران در سال های 1310 و 1311 دیده شده که آن هم توسط کارکنان
سفارتخانه های خارجی در ایران بوده است .
در سال 1314 ، یک مربی ورزش به نام فریدون شریف زاده ورزش بسکتبال را به دانش آموزان دبیرستان البرز (کالج البرز) تهران معرفی و پایه گذاری کرد و کم کم دیگر مربیان ورزش به گسترش و آموزش این ورزش پرداختند .
در سال 1324 ، در بازی های المپیک ایران میتوان این نام ها را برشمرد :
کامبیز مخبری ، حسین سرودی ، مسعود ماهتابانی ، نادر کاشا
«قوانین و مقررات »
بازی بسکتبال یک ورزش گروهی است که در اکثر نقاط دنیا متداول است . یک زمین قانونی و مناسب برای بسکتبال باید به طور کامل مسطح و بدون هرگونه مانع و برآمدگی باشد . این ورزش را نمیتوان را در زمین های خاکی یا چمن اجرا کرد . بلکه زمین باید از مواد سفت مانند آسفالت ، سیمان و چوب پوشیده شده باشد .
میدان های بسکتبال همه به یک اندازه نیست . زمین بازی برای خردسالان کوچک تر از زمین بزرگسالان است . مسابقات رسمی در میدان هایی به شکل مستطیل به طول 26 متر و عرض 14 متر برگزار میشود که طول و عرض زمین را میتوان به نسبت 2 متر در یک مترکم و زیاد کرد .
«خط کشی زمین »
زمین بسکتبال به شکل خاصی خط کشی میشود . خط های دور زمین به پهنای 5 سانتی متر است . از مرکز زمین و به موازات عرض زمین خطی کشیده میشود که زمین باز را به دو قسمت مساوی تقسیم میکند . در وسط زمین دو دایره متحدالمرکز رسم میکنند به شعاع های 90 سانتی متر و 80/1 متر . مرکز این دایره ها که درست مرکز زمین است ، محل آغاز بازی است . در دو طرف زمین ، دو ذوزنقه در زیر حلقه ها بر روی زمین ترسیم میشود که ارتفاع انی ذوزنقه ها 80/5 متر است .
تخته و حلقه پرتاب
در سال 1892 بازیکنی به نام ((لئوآلن)) سبدی بافته شده از سیم به کاربرد تا دیرتر پاره شود‌، و برای آنکه توپ به هر سو پرتاب نشود و مدت بیشتری در جریان بازی باشد ،
تخته ای هم در پشت سبد قرار دادند .
زنبیل و تخته ، به تدریج جای خود را به حلقه و تور و تخته های مخصوص
(از جنی شیشه و نایلون محکم شفاف ) داده اند که امروزه به کار می روند .
تخته بسکتبال ، مستطیلی است به طول 80/1 متر و عرض 20/1 م

تر که جای آن در فضای بالای زمین در دوانتهای میدان است و باید به گونه ای قرار گیرد که به اندازه 120 سانتی متر با خط انتهای زمین فاصله داشته باشد .
این تخته به کمک میله هایی آهنی به سقف سالن یا به زمین وصل و محکم میشوند . در هر حال ، ارتفاع تخته از کف سالن بازی 75/2 متر است . بر این تخته ، حلقه
پرتاب (در فاصله 30 سانتی متر از قاعده تخته ) نصب است که در کل 305 سانتی متر با زمین فاصله دارد .
قطر حلقه بسکتبال 45 سانتی متر و ارتفاع توری که به شکل سب

د به آن متصل میشود 30 سانتی متر است .
«توپ بسکتبال»
در دو سال نخست که بازی بسکتبال ابداع شد ، توپ فوتبال را برای بازی به کار می بردند . اما چون این توپ سبک بود ، در سال 1894 میلادی اولین توپ مخصوص بسکتبال توسط یک کارخانه دوچرخه سازی تولید شدکه اندکی از توپ فوتبال بزرگ تر بود . در سال 1937 نوع دیگری توپ بسکتبال ، بزرگتر اما سبک تر ، به بازار آمد و آنگاه در سال 1949 توپی ساخته شد به همین شکل و اندازه و وزن فعلی که هنوز هم مورد استفاده است .
توپ بسکتبال بزرگتر از توپ های معمولی است و آن را از جنس چرم ، لاستیک ، یا پلاستیک می سازند و هنگام استفاده باد میکنند . محیط یک توپ قانونی بسکتبال ، پس از باد شدن باید حداقل 75 سانتی متر و حداکثر 78 سانتی متر باشد . ضمن آنکه ، در این خال وزن توپ نباید کمتر از 600 گرم و بیشتر از 650 گرم باشد .
«لباس »
بازیکنان بسکتبال ، در ابتدا یک شلوار بلند و بلوز آستین کوتاه می پوشیدند . اما در حال حاضر لباس برای ورزش بسکتبال یک بلوز رکابی با شورت و کفش و جرواب مخصوص است .
لباس هر تیم باید یکرنگ باشد و شماره هر بازیکن در پشت و جلو پیراهن نصب شود .
«تعداد نفرات»
تعداد نفرات بازیکنان نخستین تیم های بسکتبال ، نامحدود بود و هر تیم میتوانست از نفرات دلخواه استفاده کند ، اما چون لازم بود که مقرراتی در کار باشد ، بازیکنان هر تیم را 9 نفر قرار دادند که بعدها به 7 نفر و سرانجام به 5 نفر کاهش یافت .
امروزه ، مسابقه ی بسکتبال بین دو دسته 5 نفری انجام می شود که چون تعداد رسمی نفرات تیم 10 نفر است (که گاه به 12 و حتی 15 نفر هم میرسد ) ، بازیکنان به جای همدیگر وارد زمین می شوند و این تعویض به دفعات صورت میگیرد که در بین این دو وقت ده دقیقه برای استراحت بازیکنان دو تیم در نظر گرفته شده است . اگر در پایان چهل دقیقه مسابقه ،‌ دو تیم به نتیجه ی مساوی دست یابند ، داوری بازی یک وقت 5 دیقیه ای اضافه میکند و اگر باز هم از نظر امتیاز مساوی شدند ، یک وقت اضافه دیگر به مدت 5 دقیقه اضافه میکند و اگر باز هم از نظر امتیاز مساوی شدند ، یک وقت اضافه دیگر به مدت 5 دقیقه در نظر میگیردند . این کار تا زمانی ادامه مییابد که یکی از تیم ها به امتیاز بیشتری دست یابد و برنده ی مسابقه شود . البته در میان این 5 دقیقه ها ، هر بار یک دقیقه برای استراحت و تعویض زمین در

نظر میگیردند .
«تایم اوت»
برای هر تیم در هر نیمه ، دو تایم اوت وجود دارد . در تایم اوت ها بازی متوقف میشود تا بازیکنان از راهنمایی های مربی خود استفاده کنند یا ابازیکن تازه نفسی را به جای بازی کنت خسته یا مصدوم به زمین بیاورند . اگر بازی به وقت اضافی کشیده

شود ، هر تیم میتواند در هر پنج دقیقه از وقت اضافی یک تایم اوت داشته باشد .
زمانی که برای تایم اوت صرف میشود ، جزء زمانی رسمی بازی به حساب نمی آید و کسی که مسئول نگهداری وقت مسابقه است ، ساعت را در آن مدت متوقف میکند .
«شروع بازی »

بازی بسکتبال با ((جامپ بال )) بین دو تیم آغاز میشود در ((جامپ بال )) داور مسابقه در مرکز زمین توپ را به طور عمودی به ارتفاع معینی به بالا می اندازد و آن توپ باید به صورت عمودی پایین بیاید و دو بازیکن از دو تیم با پریدن به هوا توپ را با دست بزنند و سعی کنند آن را به تیم خود بسپارند . در این حال ، بازیکنان دو تیم ، نزدیک به حلقه ی خود به طرز خاصی اسیتاده و منتظر دریافت توپ هستند تا بازی را شروع کنند و بکوشند که هرچه میتوانند امتیاز بیشتری بگیرند .
«امتیاز گرفتن »
در مسابقات بسکتبال ، تیم برنده را تعداد امتیازها مشخص میکند . هر تیم که بتواند توپ بیشتری را از حلقه و سبد تیم حریفعبور دهد ، برنده مسابقه محصوب میشود . امتیازی هم که به شوت ها تعلق میگیرد به این ترتیب است که پرتاب آزاد (پنالتی) اگر به ثمر برسد ، یک امتیاز دارد . شوت هایی که از دیگر نقاط زمین باشد و از حلقه بگذرد ، دو امتیاز به بار می آورد . اما در حال حاضر قوس 25/6 متر نیز در هر زمین ترسیم کرده اند که اگر بیرون از آن فاصله توپی پرتاب شود و به ثمر برسد ، 3 امتیاز خواهد داشت .
«داوران»
تعداد داوران یک مسابقه بسکتبال 5 نفر است . از این پنج نفر دو داور در درون زمین بر جریان بازی نظارت میکنند که یکی از آنها سرداور گفته میشود . در کنار زمین هم سه نفر هر یک وظیفه ای خاص را انجام می دهند . یک نفر ثبت کننده ی امتیازها و خطاها ، یک نفر مسئول نگهداری زمان های سه ثانیه و یک نفر هم مسئول ساعت است .
خطاهای عمده ای که داوران به آن توجه دارند عبارتند از : خطا در حمله ، رانینگ ،
دبل ، سه ثانیه ، خطاهای برخوردی ، سد مسیر
«اصطلاحات »
در ورزش بسکتبال ، این اصطلاحات متداول است .
• رانینگ : با توپ راه رفتن و دویدن ، بدون دریبل زدن
• ریباند : توپ گیری از روی حلقه ی دفاع و حمله
• جامپ بال : پرتاب توپ بین طرفین
• چارجینگ : فشار آوردن بازیکن حمله روی مدافع
• دریبلینگ : حمل توپ در حال اصابت توپ با دست و زدن آن به

زمین
• سه ثانیه : توقف بیش از سه ثانیه در ذوزنقه زیر حلقه ، بازیکن حمله کننده ، حق ندارد بیش از این زمان در منطقه ی ذوزنقه ی حریف توقف کند .
بین طرفین (جامپبال)
بین طرفین وقتی صورت میگیرد که یکی از داوران توپ را بین دو بازیکن مخالف در ارتفاع مشخصی بطرف بالای دست آنان بطور عمودی پرتاب کند
در موارد زیر توپ توسط داور بین دو بازیکن حریف پرتاب میشود .

1- در شروع هر نیمه ی بازی
2- زمانی که بازکن حمله و دفاع با هم در یک زمان توپ را در اختیار
داشته باشند .
3- زمانی که بازیکن از بیرون زمین بخواهد توپ را برای یارانش در داخل زمین بفرستد و مدافعین باعث شوند توپ را به یارانش پاس دهد .
4- توپ پس از پرتابی خیلی سخت و یا خیلی نرم در زوایه ی بین تخته و حلقه گیر کند .
5- در هنگام ترکیدن توپ
6- در شرایطی که دو داور دو نظر مختلف میدهند . به عنوان مثال وقتی که یک داور فول حمله و دیگری فول دفاع را در یک زمان میگیرد و یا در مورد اوت شدن توپ
7- اگر شوت کننده توپ را بطور غیر عمد از زیر وارد حلقه بکند .
«پرتاب آزاد یا پنالتی»
شوتی است که پشت خط پرتاب آزاد بدون هیچگونه دفاعی بطرف حلقه پرتاب میشود . طول خط پرتاب آزاد 60/3 متر بوده و به موازات خط انتهایی زمین رسم شده است .
«محوطه سه ثانیه»
به منطقه ذوزنقه شکل حلقه که بازیکنان بیش از سه ثانیه اجازه ماندن در آن را ندارند گفته میشود .
«گارد »
در لغت به معنای مدافع میباشد ولی در موقع حمله به بازیکنی اطلاق میشود که دور از حلقه بازی میکند و بطور معمول سیستم حمله را او هدایت میکند و در دفاع نزدیک به حلقه خود بازی میکند . گارد باید توپ گیر ، سیریع ، با دیدی عالی ، پخش کننده ای خوب ، شوتیست و مسلط به دریبل با دو دست باشد و گذشت
نیز از خصوصیات او میباشد که به طور معمول کاپیتان های تیم های
خوب گارد می باشد .
«خطای عمدی»
خطایی که توسط مدافع بطور قصد روی حمله کننده شود . مجازات این خطا دو پرتاب آزاد می باشد که به حمله کننده میدهند .
«حالت پرش جهت توپ گیری از حلقه»
حالت پرشی که در هوا توسط گیرنده ی توپ از حلقه (ریباندکننده ) انجام میشود

. در این حالت دست ها و پاها در جلو و در حالی که بدن خم شده باسن عقب کشیده میشود .
«چرخیدن »
چرخیدن روی یک پا را ((پیوت)) گویند . پیوت را با توپ و بی توپ میتوان
انجام داد .
«فول شخصی»
خطایی که در نتیجه برخورد بدنی دو بازیکن و یا بیشتر ، از دو تیم مختلف انجام میشود .
«آبشار زدن (اسپک کردن ) در حلقه »

حرکتی توسط بازیکن حمله کننده که با پرشی بلند توپ را درون حلقه
آبشار می زند . این حرکت با تمام زیبایی و هیجان و تضعیف روحیه تیم مقابل اگربه موقع از آن استفاده نشود به همان نسبت خطرناک میباشد .
«بلاک تخته »
حرکتی توسط بازیکن مدافع یا حمله برای توپ گیری از حلقه .
در این حرکت بازیکن بعد از یک حرکت چرخشی که پشتش را بطرف حریف و رویش را بطرف حلقه قرار میدهد در حالی که روی زانو خم شده و باسن خود را کمی به عقب میدهد سعی در اشغال فضای بیشتری را در زیر حلقه میکند و به این ترتیب مسیر حرکت حریف را به
سد کردن «کوفت کردن » شوت
شوتی است که به طرف حلقه میشود ولی توسط بازیکن مدافع بعد از رها شدن توپ از دست شوت کننده و قبل از اینکه شوت قوس نزولی خود را طی کند زده میشود .
«فول حمله»
خطای شخصی که در آن بازیکن با بدنش (و یا توپ) به حریم مدافعش که قبل از او جا گرفته است تجاوز کند .
«گول زدن با چشم »
حرکات چشم حمله کننده که به وسیله آنها مدافع را گمراه میکند .
«گول زدن با بدن »
حرکات فریب دهنده ی چشم ، سر و بدن . این حرکات جهت به هم زدن تعادل و فریب دادن مدافع می باشد .

«ضد حمله »
نوعی حمله که در آن توپ توسط حمله کنندگان به سرعت قبل از اینکه مدافعین به زمین خود برگردند برده میشود ابتدای این حرکت زمانی است که تیمی توپ را دریافت میکند و آن را بوسیله پاس دریبل به وسط زمین به طرف مقابل می برد ، البته از کنار زمین هم میتوان این نوع حمله را پایه ریزی کرد .

«توپ گیری از حلقه»
به دنبال توپ رفتن و گرفتن آن از حلقه را بعد از یک شوت بدون ثمر ریباند و یا توپ گیری از حلقه گویند .
«کسی که توپ را از حلقه میگیرد »
بازیکنی که توپ را از حلقه میگیرد و صاحب آن میشود ریباند کننده نامیده میشود .
«فول فنی »
1- تیمی و یا بازیکنی از قصد بازی را تاخیر بیاندازد.
2- تیمی بیش از حد نصاب وقت استراحت بگیرد.
3- بازیکنی که از رای داوران مسابقه سرپیچی کند .
4- مربی بدون اجازه داوران وارد زمین باز میشود.
«قانون سی ثانیه »
قانونی است که به تیم حمله کننده 30 ثانیه مهلت میدهد تا توپ را به طرف حلقه پرتاب کند . این قانون در بازی های بین المللی و برای بانوان در حد کالج اجرا میشود . ولی امروزه از قانون 24 ثانیه استفاده میشود (تیم حمله کننده 24 ثانیه مهلت دارد تا توپ را به طرف حلقه پرتاب کند ).
«قانون سه ثانیه»
قانون سه ثانیه که بازیکن حمله کننده را از ماندن در محوطه سه ثانیه به مدت سه ثانیه یا بیشتر منع میکند .
«رانینگ»
خطایی که توسط بازیکن حمله کننده ی با توپ در اثر دویدن و یا راه رفتن با توپ بدون دیبل زدن مرتکب میشود . این خطا را در اصطلاح زانینگ می گویند.
«تمرینات برای گرم کردن »
تمرینات بدنی و حرکات با توپ از قبیل سه گام رفتن ، پاس دادن و دریبل زدن جهت گرم کردن عضلات قبل از شروع مسابقه .
شوت دانک (DUNK SHOT)
شوتی است که با حداکثر پرش و در فاصله ی خیلی نزدیک به حلقه به صورت یک دست یا دو دست زده میشود .
مهارت های اساسی در بسکتبال
1- توازن بدن
2- پاس دادن و دریافت کردن
3- دریبل
4- شوت
5- چرخش
6- توپ گیری از روی سبد
7- گول زدن و کارپا
8- تعویض مسیر و تغییر سرعت
توازن بدن
حفظ تعادل بدن هنگام اجرای اکثر مهارت ها و حرکت های ناگهانی و استقرار بدن در حالت دفاعی توازن بدن خوانده میشود .
نحوه ایستادن بازیکنان در زمین در حالات دفاع و حمله و همچنین

در ترکیب
مهارت ها نظیر دریبل – دریبل و چرخش توقف دریبل و شوت تعویض مسیر و عبور از مدافع همگی به تعادل خوب بدن نیازمندند گاهی اتفاق می افتد بازیکنی در حالت نامتعادل از انجام یک حرکت موفق شود اما موادری این چنین بسیار محدود بوده و از نظر نتیجه گیری از درصد بسیار پایینی برخوردار می باشد . بنابراین اگر بازیکنی بخواهد در همه مهارتها موفق باشد بازیکن از نظر هنر تعادل و توازن بدن استاد شده است . بطور کلی یک بازیکن چه در حالت ثابت چه در حالت حرکت و تغییر مسیر و چرخش نیروهایی در رابطه با این مهارت ها انج

ام می دهد و از طرف دیگر باید نیروهایی را که از طرف زمین (جذبه و گریز از مرکز ) به وی وارد میشود مقاومت نموده بدنش را به سمت دلخواه هدایت نماید پس بازیکن باید در حالت مختلف آماده باشد که این نیروها را بکار بده و از طرفی این نیروها از حرکت عضلات و انتقال آنها از بازیکنان به زمین و عکس العمل چنین نیروهایی به وجود می آید .
پس حالت دست ها و پاها در رابطه با این نیروها بسیار حائز اهمینت است .
بنابراین هنگامی که حالت و فرم دلخواه در رابطه با حرکت مورد توجه قرار
می گیرد فرد بایستی عواملی را که روی دلخواه در رابطه با حرکت مورد توجه قرار داده و قابلیت بکار بردن نیروهایش را در ارتباط با این موضوع مشخص نماید .
با توجه به نکات فوق مراحلی را که بایستی در توازن بدن مورد توجه قرار داد عبارتند از :
1- حالت قرار گرفتن سر
سر بایستی بطور مستقیم در امتداد بین دو پا درست روی نقطه میانی بدن قرار گیرد در چنین حالتی می بایست چانه فرد عمود به زمین باشد تا ضمن تعادل میدان و دامنه دید وسیع تری را تحت کنترل قرار دهند .
2-حالت دست ها
دست ها در حالت عادی بایستی کمی بالاتر از کمر قرار گیرند و زمانی که با مهاجم روبرو می شویم بهتر است دست موافق پای جلویی در بالا ، دست دیگر در پایین قرار داشته باشد . در چنین حالتی دستها کشیده هستند . دلیل توجیهی نکته فوق این است که علاوه بر تعادل در دفاع دستی که در پایین قرار دارد از دریبل و دست دیگر از شوت مهاجم جلوگیری می نماید در ضمن باید سعی کرد از دور نگهداشتن بیش از حد دست ها از بدن اجتناب نمود .
3- حالت انگشتان
انگشتان به فرم نیمه باز و به حالت انقباض خفیف و استراحت قرار دارند تنها در چنین حالتی است که بتوان با بازده مطلوب از صرف انرژی بیش از حد جلوگیری نمود .
4- حالت پاهار باشند فاصله مطلوب که احساس راحتی و آرامش در ورزشکاران به وجود آمده و در ضمن برای واکنش های مختلف تجهیزش نماید معمولا کمی بیشتر از اندازه عرض شانه ها می باشد . در هر صورت بهتر است یک پا جلو و پای دیگر در پشت محور عمودی بدن قرار گیرد سعی کنید که وزن بدن خود را بطور مساوی روی پاها تقسیم کنید .
کار پاها
تعادل و توازن بدن رابطه نزدیکی با کار پا دارد کار پا بخ

ش مهم از حرکات دفاعی و تهاجمی را تشکیل میدهد .
1- سعی کنید زمانی که با حداکثر سرعت در حال حرکت هستید به وسیله قرار دادن پاها به فاصله بیشتر از عرض شانه ها پایین بردن باسن و بالا نگهداشتن سر توقف کنید تا با تعادل بهتر بتواند بایستد .
2- چرخش (پیوت) روی سینه پاها انجام می شود و از آنجایی که استفاده از پاها اساس بسیاری از حرکت نظیر حفظ تنوپ ، حالت توپ گیری از سبد ، پاس
دادن ، ایجاد سد و چرخش و گول زدن و چرخش را تشکیل میدهد بازیکنان باید در آن مهارت مطلوب و مورد نیاز برخوردار شوند .
3- حرکت سریع پا بخش مهمی از گول زدن ها ، مکث ها ، توقف ها ، شروع ها ، تغییرات سرعت و مسیر را تشکیل میدهد بنابراین بایستی در بهبود آن کوشا باشید .
کار با توپ دانستن نکات زیر:
1- رها کردن سریع توپ یکی از خصوصیات استثنایی پاس دهندگان و شوت کنندگان می باشد . این سرعت همیشه بایستی با دقت همراه باشد تا نتیجه بهتر کسب شود (سریع باش عجله مکن ) .
2- همیشه توپ را نزدیک بدن خود حمل کنید این عمل باعث میشود که علاوه بر حفظ توپ از تعادل خوبی برخوردار باشید .
3- توپ را به وسیله انتهای انگشتان خود حمل کنید احساس و لمس توپ در
شوت ، دریبل و پاس بسیار حیاتیست و از آنجایی که یکی از قوی ترین مناطق عصبی از نظر درک و لمس اشیاء در نوک انگشتان قرار دارد بنابراین عمل و نقش انگشتان در شوت بخوبی مشخص میگردد .
سعی کنید هنگام پاس انگشتان شما به حالت اس

تراحت و به فاصله مناسبی نسبت به یکدیگر قرار دهید .
4- هنگام حمل توپ سعی کنید (آرنج ها ) را نزدیک بدنتان قرار دهید .
5- دید خوب برای کار با توپ ضروریست هنگام پاس هدف را زیر نظر قرار دهید و هنگام دریبل همراه سر را بالا نگهداشته و به توپ نگاه نکنید .

تمرینات توازن بدن

تمرین 1
بازیکنان به فاصله معینی از دیکدیگر در طول و عرض زمین مستقر میشوند ابتدا در حالی که کلیه افراد پای معینی را جلوی خود قرار داده اند با علامت مربی فرم تعادل و توازن بدن را کسب می نمایند و سپس با علامت مربی دو گام سمت پشت و جلو برداشته و سپس به محل اولیه باز می گردند سپس حرکت را دو گام سمت راست یا دو گام سمت چپ اجرا میکنند .
تمرین 2
بازیکنان پس از قرار گرفتن در حالت پا با حرکت دست مربی به جهات مختلف زمین حرکت میکنند .
تمرین 3
بازیکنان پس از قرار گرفتن در حالت توازن در تمام زمین بسکتبال بر روی ستاره و مربع فرضی حرکت میکنند . نحوه حرکت برای هر ضلع مربع یک یا دو یا سه گام انجام میشود .
تمرین 4
بازی دفاع این تمرین به این صورت انجام میشود که ابتدا کلیه بازیکنان در خط عرضی زمین به صف میشوند و در حالی که نفر اول در فرم کامل توازن بدن قرار دارد به همراه یک مهاجم حرکت را در طول زمین انجام میدهد به شکلی که بازکن مهاجم را وادار میکنند مسیر خود را هرچند قدم عوض بنماید .
آشنایی با توپ
تمرینات مربوط به آشنایی با توپ به قرار زیر است :
1- طرز درست گرفتن توپ
2- بازیکنان پس از اینکه توپ را در اختیار دارند میتوانند به حالت چرخش با دست راست از پشت ناحیه کمر به دست چپ منتقل نمایند .
3- توپ در بالای سر از دست راست به دست چپ داده میشود سپس از دست چپ به دست راست حرکت همینطور ادامه پیدا میکند .
4- بازکن پاهایش را باز کرده و توپ را با دست چپ از جلبو پاها به دست راست از پشت پای راست منتقل میتنایند . سپس عکس این حرکت ادامه پیدا میکند .
5- پاها بسته توپ را به حالت چرخش از جلو به عقب با دست ها منتقل می نماید یعنی از دست راست به دست چپ و عکس حرکت .

پاس دادن در بازی بستکتبال چه اهمیتی دارد و چه انتظاراتی از یک پاس دهنده خوب می رود؟
منظور از پاس دادن در بازی بسکتبال فرستادن توپ (به وسیله پرتاب کردن – غل دادن و پا به زمین زدن ) با دست ها به طرف یک همبازی است . بنابراین پاس دادن اصل تکنیکی بازی گروهی مهاجمان در بستکتبال است که به این ترتیب بسکتبال را به یک بازی گروهی تبدیل میکند .
یک پاس خوب و سریع مهمترین اصل و خصوصیت

بازی مدرن است همچنین از نظر اجتماعی نیز پاس یک معنای مهم دارد زیرا توپ را به یک همبازی پاس دادن به این معنا است که او را در بازی شرکت دهیم .
بازیکن آمریکایی باب کوزی که او را بزرگترین و بهترین پاس دهنده همه دوران لقب داده اند عقیده دارد که یک پاس خوب باید دارای پنج شرط اساسی باشد که کاملا با هدف و صحیح انتخاب شده باشند .
یک پاس خوب عبارتست از :
1- دقیق و با هدف فرستاده شود
2- از نظر زمانی – مکانی انتخاب شده باشد
3- سریع انجام شود

4- برای حریف غافلگیر کننده باشد
5- در آن موقعیت خمخصوص مفید باشد یک پاس دهنده خوب باید دارای
توانایی های زیر باشد :
او باید همواره حتی در هنگامی که صاحب توپ نیست درباره موقعیت های بازی از جاگیرهای بازیکنان خودی و جاگیرهای بازیکنان حریف آگاهی داشته باشد تا بتواند به سرعت برق و به طور صحیح پاس دهد قبل از آنکه حریف بتواند عکس العملی نشان دهد . به جز این او باید مهارت های هم بازیکنان (یاران خودی) را بشناسد . مثلا باید بداند آنها چگونه توپ را میگیرند – در مقابل گول زدن ها عکس العمل نشان میدهند و یا خود را از حریف جدا میکنند .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق در مورد توسعه نام تجاری، رویکرد هاو تاثیر آن برروی تصویر ذهنی نام تجاری word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تحقیق در مورد توسعه نام تجاری، رویکرد هاو تاثیر آن برروی تصویر ذهنی نام تجاری word دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق در مورد توسعه نام تجاری، رویکرد هاو تاثیر آن برروی تصویر ذهنی نام تجاری word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق در مورد توسعه نام تجاری، رویکرد هاو تاثیر آن برروی تصویر ذهنی نام تجاری word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق در مورد توسعه نام تجاری، رویکرد هاو تاثیر آن برروی تصویر ذهنی نام تجاری word :

چکیده :
شرکت ها به نقش استراتژیک توسعه تام تجاری پی برده اند. عدضه ی محصول جدید معمولاً از طریق توسعه ی نام تجاری انجام می شود. توسعه ی نام تجاری بر روی ارزش نام تجاری که قبلاً ایجاد شده سرمایه گذاری می نماید. این استراتژی اغلب به دلیل کاهش تحقیقات بازاریابی معرفی محصول جدید و هزینه های تبلیغات و افزایش شانس موفقیت مورد انتظار که از ارزش نام تجاری محوری سرچشمه می گیرد، سودمندی باشد. امّا گاهی اوقات ممکن است محصول توسعه یافته تأثیر منفی بر روی تصویر ذهنی نام تجاری اولیه داشته باشد. این مقاله توضیحاتی را درباره ی توسعه ی نام تحاری و رویکردهای آن و تأثیر آن روبروی تصویر ذهنی نام تجاری ارائه می نماید.
واژه های کلیدی :
توسعه ی نام تجاری، تداعی، تصویر ذهنی نام تجاری.
مقدمه :
نام های تجاری دارایی های باارزشی هستند و داشتن یک تفکر خوب از طریق استراتژی نام تجاری یک کمک کلیدی و مهم به موفقیت شرکت می باشد. نام های تجاری برای سازمان ها فرصتی را ایجاد می نمایند که شایستگی های شرکتشان را به سرمایه تبدیل کنند و فرهنگ های سازمانی منحصر به فرد را برای جای گرفتن در قلب و ذهن مصرف کنندگان تحت کنترل درآوردند. همچنین نام های تجاری مصرف کنندگان را قادر میسازد تا ارزش های عاطفی و کارکردی خود را در ذهن شان به طور کارآمد رمز گذاری کنند. بسیاری از شرکت ها

سعی می کنند موفقیت معرفی محصول جدید را بوسیله ی استفاده از یک نام تجاری شناخته شده ی موجود تضمین نمایند. این استراتزی به عنوان توسعه ی نام تجاری شناخته می شود که امروزه رایج شده است. اموزه شرکت ها به نقش استراتژیک توسعه ی نام تحاری پی برده اند. بسیاری از شرکت ها از طریق استراتژی توسعه ی نام تجاری بر روی ارزش نام تجاری سرمایه گذار می کنند. توسعه ی نام تجاری شامل استفاده از یک نام تجاری موجود در یک طبقه از محصول برای ورود به طبقه ی محصول دیگر می باشد. چندین دلیلی برای محبوبیت توسعه ی نام تجاری وجود دارد : برای مثال هزینه ی عرضه ی یک نام تجاری جدید در بازهای مصرفی و همچنین احتمال موفقیت محصول جدید با یک نام تجاری اولیه ی

شناخته شده بسیار بالاست. آثار موجود دربار توسعه ی نام تجاری به طرز برجسته ای عنوان می کنند که چگونه نام تجاری اولیه یا محوری به محصول جدید در طول مرحله ی عرضه ی آن کمک می نمایدو این استراتژی می تواند بر روی تداعی های توسعه ی نام تجاری تأثیر بگذارد و در نهایت تأثیراتی را نیز روبروی تصویر ذهنی نام تجاری داشته باشد این مقاله مطالبی را درباره ی عرضه ی توسعه ی نام تجاری که می تواند بر روی نام تجاری اولیه تأثیر گذار باشد ارائه می نماید.
توسعه ی نام تجاری :

به منظور جلوگیری از نرخ بالای شکست محصولات جدید استراتژی توسعه ی نام تجاری به عنوان یکی از شیوه های رشد سودآور برای شرکت ها در دهه های اخیر استفاده شده است. اظهار نظرهای متفاوتی وجود دارد امّا به طور کلی از هر ده محصول جدید، بالغ بر هشت تای آنها به عنوان توسعه ی نام تجاری موجود معرفی می شوند. (Eva martinei and jise M . Pina 2003).
توسعه ی نام تجاری به تجربه ی استفاده از نام های تجاری فعلی برای شدن در طبقات محصول متفاوت اشاره می کند. kotler توسعه ی نام تجاری را به عنوان همه ی تلاش ها برای توسع ی نام های تجاری موجود به منظور عرضه ی محصولات یا خطوط تولید جدید یا اصلاح شده تعریف می نماید. موفقیت توسعه ی محصول به اطلاعات در دسترس از محصول و تناسب بین نام تجاری و طبقه ی محصول جدید بستگی دارد. Aaker and Keller اظهار می دادرند که : ارزیابی های مصرف کنندگان از توسعه ی نام تجاری مبتنی بر کیفیت نام تحاری اولیه و تناسب بین نام تجاری اولییه و طبقات محصول و تعمال این دو عامل می باشد. Park و همکاران بیان می کنند که مشابهت ویژگی محصول و استحکام مفهوم نام تجاری دو عاملی هستند که موفقیت و علوم موفقیت توسعه را متمایز می نمایند. مصرف کنندگان فقط اطلاعات درباره ی مشابهت ویژگی سطح محصول بین محصولات جدید و محصولات موجود را در نظر نمی گیرند، بلکه همچنین استحکام مفهوم بین نام های تجاری اولیه و نام های تجاری توسعه یافته را نیز مدنظر قرار می دهند هنگامی توسعه به صورت مطلوب ارزیابی می شود که با استحکام مفهومی بالا بین نام تجاری اولیه و توسعه ی نام تجاری و مشابهت با روی ویژگی محصول ایجاد شود.
(yu Henry Xie 2008)
توسعه ی نام تجاری می تواند تصمیم گیری مصرف کنندگان را به وسیله ی استفاده از نام های تجاری موجود تسهیل نماید. نام های تجاری موجود به انسانی از حافظه بازیابی می شوند و نام های تجاری توسعه یافته می توانند نسبت به نام های تجاری جداگانه دست یافتنی تر باشند. آثار موجود نشان داده است که مشابهت بین طبقات محصول احتمالاً منجر به چگونگی توسعه ی نام های تجاری به منظور انتقال جذابیت نام تحاری می شود. به علاوه آن همچنین استدلال می کند که هم خانوادگی شرط لازم برای ارزیابی توسعه ی نام تجاری می باشد، همه ویژگی های مشترک و مفهوم و تصویر ذهنی به وابستگی نام تجاری اولیه و نام تجاری توسعه یافته کمک می نماید.
(yu Henry Xie 2008)
Reddy پیشنهاد می کند که موفقیت توسعه تحت تأثیر تعدادی از عوامل قرار می گیرد :
1 ) ویژگی های شرکت مثل : اندازه ی شرکت، تعداد نام های تجاری شرکت در بازارهای هدف و سهم بازار نام های تجاری؛
2 ) ویژگیهای نام تجاری اولیه مثل استحکام و خروج و ورود در طبقه ی محصول؛
3 ) حمایت فعالیت های بازاریابی (تبلیغات و توزیع) از توسعه.
(yu Henry Xie 2008)
زمانیکه از استراتزی نام تجاری به عنوان یک استراتژی برتر استفاده می شود، در نظر گرفتن تضعیف و تقویت ارزش نام تجاری بوسیله ی این توسعه امری حیاتی است و بایستی چگونگی جلوگیری از این تضعیف را مد نظر قرار داد.

(Helge thorbjqrnsen 2005)
رویکردهای رایج توسعه ی نام تجاری
استراتژی های توسعه ی نام تجاری در دو شکل عمده رواج پیدا کنند : توسعه ی افقی و توسعه ی عمودی.
(Kuang – Jung chen and chu – Mei liu 2004)

در شرایط توسعه ی افقی یک نام تحاری موجود، برای معرفی یک محصول جدید خواه در یک طبقه ی محصول مرتبط یا در طبقه ای کاملاً جدید برای مؤسسه به کار گرفته می شود.
یک توسعه ی نام تجاری عمودی شامل معرفی توسعه ی نام تجاری در همان طبقه ی محصول نام تجاری محوری، اما با یک قیمت وکیفیت متفاوت می باشد. دو گزینه ی احتمالی در توسعه ی عمودی وجود دارد : معرفی توسعه ی نام تجاری با قیمتی پایین تر و کیفیتی پایین تر از محصول (نام تحاری محوری) و یا با قیمت و کیفیت بالاتر از آن. در شرایط توسعه ی نام تجاری عمودی، یک نام تجاری دیگر همراه با نام تجاری محوری به منظور نشان دادن پیوند بین توسعه ی نام تجاری و نام تجاری محوری معرفی می شود.
Kuang – Jung chen and chu – Mei liu 2004))

 

تصویر ذهنی نام تجاری
شبیه سایر مفاهیم ذهنی مثل ارزش نام تجاری، تصویر ذهنی نام تجاری می تواند مفاهیم و برداشت های چندگانه ای را منطبق با آثار مختلف دیدگاه مرتبط با مطالعات کسب و کار داشته باشد.

یکی از تعاریف تصویر ذهنی نام تجاری که به طور گسترده ای در آثار مکتوب پذیرفته می شود تعریفی است که به وسیله ی keller (1993) نوشته شده است : kellerتصویر ذهنی نام تجاری را به عنوان ادراک درباره ی نام تجاری که به وسیله ی تداعی های حفظ شده در محافظه ی مصرف کننده شنان داده می شود، تعریف می نماید.
(Martinex and polo and chernatory 2008)

این تداعی ها بر تمام جنبه های مرتبط با نام تجاری با تجاری در حافظه ی مصرف کننده، اشاره می کند.
طبق گفته ی keller، تداعی ها می توانند از تجربه ی مستقیم کالا یا خدمات و از اطلاعات منتقل شده و یا نتیجه گیری بر اساس ذهنیت های قبلی درباره ی شرکت یا خاستگاه آن ایجاد شوند.
Martinex and pina 2003))
ذهنیت هایی که تصویر ذهنی نام تجاری می سازد می تواند به هر دو جنبه های مشهور و نامشهور درونی یا ظاهری اشاره کند و می تواند بسته به تجربه یشخص افراد با نام تجاری، از محرک داخلی یا خارجی ناشی شود.
Martinex and pina 2003))

تعیین مرزهای تداعی ذاتی یک نام تجاری خاص چندان ساده نیست و تلاش های بی شماری برای مشخص کردند جنبه های احتمالی که می تواند به طور تأمل ملاحظه ای بر روی اجزا تصویر ذهنی تأثیر گذارد، انجام گرفته است.
Martinex and pina 2003))

Aaker (1994) خاطرنشان می سازد که تداعی ها مبتنی بر جنبه هایی مثل ویژگیهای محصول عوامل نامشهود (کیفیت درک شده) سودهای فراهم شده برای مشتریان، قیمت نسبی، استفاده یا کاربرد، انواع کاربران یا مشتریان، یک ویژگی شناخته ای که نشان دهنده ی ارتفاست، سبک زندگی، خصوصیات برجسته ی نام تجاری، طبقه ی محصول، محصولات رقبا و کشور مبدأ می باشند.

Martinex and pina 2003))
Keller (1993) یک روش طبقه بندی ساختاری را برای این متغیرها و همچنین برای در نظر گرفتن ابعاد و جنبه های دیگر نشان می دهد و بیان می کند که تداعی های نام تجاری می تواند به ویژیگ ها سودها و نگرش ها تقسیم شود. بر طبق گفته ی Keller، مصرف کنندگان نام تجاری را بخ صورت کلی ارزیابی می کنند (نگرش ها). مقدار ویژگیهای توصیفی کالا یا خدمت مربوطه (ویژگی ها) و سازگاری با مصرف کنندگان (سودها). بدین ترتیب Keller تأکید می کند که انواع تداعی ها در حافظه ی افراد متناسب با مقدار اطلاعات ذخیره شده و فرآیند اطلاعات کمتر یا بیشتر قوی خواهند شد و نگرش موافق به یک نام تجاری به درجه ای که ویژگیها و سودهای نام تجاری برای راضی نگهداشتن بازار هدف، ارائه ی خدمت می کنند بستگی خواهد داشت.

به علاوه Keller نیاز به تناسب بین تداعی های مختلف یک نام تجاری معین و تأثیر گذاری بوسیله ی تداعی های فرعی درباره ی شرکت، کشور مبدأ، کانال های توزیع و یا تشویق مشتریان به خرید کالا یا خدمت جدید را نشان می دهید.

Martinex and pina 2003))
اصطلاح هویت نام تجاری ذاتاً با تصویر ذهنی نام تحاری پیوند خورده است اگر چه با آن تفاوت دارد.
Aaker و Joachismsthaler (2000) هویت نام تجاری را در این گونه تعریف می نمایند : مجموعه ای از تداعی های نام تجاری که استراتژیست های نام تجاری آرزوی ایجاد و نگهداری آن را دارند.
(Martinei and chernaton 2004)

همچنین Aaker (1996) هویت نام تجاری را به عنوان مجموعه ای از صفات ممتاز مرتبط با نام تجاری که ارزش فراهم شده به وسیله ی محصول یا خدمت را برای یکشرکت یا مشتریان تجسم می کند، تعریف مینماید. هویت نام تجاری یا تداعی ها و ذهنیت های مختلفی که شرکت در تلاش برای انتقال آنهاست مرتبط می باشد.
Martinei and pina 2003))
هویت نام تجاری تداعی هایی را در ذهن مصرف کنند و در نتیجه تصویر ذهنی از یک نام تجارتی را شکل می دهد. هر دو مفهوم به هم وابسته اند و از طریق ارزیابی تناسب بین هویت و تصویر ذهنی نام تجاری شرکت ها قادرند استراتژی نام تجاریشان را بهبود بخشند.
Martinei and chernatony 2004))

بدیهی است که بین استراتژی توسعه و هویت نام تجاری که شرکت خواهان انتقال آن است تعامل وجود دارد با وجود این قبل از شروع به تجزیه و تحلیل روابط موجود بین چیزهایی که شرکت می خواهد به بازار انتقال دهد و استراتژی توسعه باید سؤالاتی را مطرح کنیم. ما مجبوریم از تداعی های درک شده توسط مصرف کنندگان و تصویر ذهنی، و چگونگی تأثیر گذاری استراتژی می تواند در تصویر ذهنی ایجاد کند، پذیرش یا عدم پذیرش توسعه در بازار مشخص خواهد شد.

تأثیر توسعه ی نام تجاری بر روی تصویر ذهنی از نام تجاری
همان طور که علائم تجاری در طول زمان تقویت می شوند و استحکام می یابند توسعه ی نام تجاری یک استراتژی بازاریابی بسیار موفق است که می تواند برای تصویر ذهنی نام تجاری ایجاد شده مفید باشد. از طریق عرضه ی محصولات جدید تحت عنوان نام تجاری اولیه مدیران نام تجاری می توانند به چندین مزیت دست یابند نه تنها محصولات جدید به صورت اثربخش و با هزینه ی کافی عرضه می شوند همچنین محصول توسعه یافته به تقویت نام تجاری اولیه و مشخص شدن محصولات کمک می نماید. لیکن بایستی احتیاط شود چون چندین اثر منفی توسعه ی نام تجاری نیز شناخته شده اند. دادن پتانسیل قوی توسعه ی نام تجاری به هر دو بعد تضعیف و تقویت قابل ملاحظه ای ارزش نام تجاری یک امر حیاتی برای شناسایی شرایطی است که توسعه ی نام تجاری یک استراتژی برتر است.
(thorbiqrnsen (2005))

فرصت های یکسانی را برای توسعه ی نام تحاری شان ندارند همچنانکه توسعه مشروط به استراتژی نام تحاری تاریخی می باشد. با وجود این اگر شرکت ها تصمیم به عرضه ی یک محصول جدید با عنوان بخشی از یک استراتژی توسعه ی نام تجاری داشته باشند یک تغییر در تصویر ذهنی نام تجاری با تداعی های جدید ایجاد شده در ذهن مصرف کنندگان اتفاق خواهد افتاد. این می تواند احساسات و باورهای مصرف کنندگان درباره ی نام تجاری اولیه را تضعیف نماید حتی با وجود اینکه ممکن است تداعی ها برای محصول جدید مثبت باشند، تداعی های منفی نیز می تواند ایجاد شود که به نحوی نامطلوب بر تصویر ذهنی نام تجاری تأثیر می گذارند. lokerl and John (1993) دریافتند که تضعیف در باورهای تداعی شده با مجموعه ی نام تجاری هنگامی اتفاق می افتد که ویژگیهای توسعه با باورهای قبلی درباره ی مجموعه ی نام تجاری ناسازگار باشد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود بررسی فناوری اطلاعات و تاثیر آن در اقتصاد word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود بررسی فناوری اطلاعات و تاثیر آن در اقتصاد word دارای 100 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسی فناوری اطلاعات و تاثیر آن در اقتصاد word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود بررسی فناوری اطلاعات و تاثیر آن در اقتصاد word

فصل اول    فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست؟

      1-1    مقدمه

      1-2    اطلاعات و دانش

      1-3    دانش و توسعه

      1-4    فناوری اطلاعات و ارتباطات

      1-5    زیرساخت اطلاعات

      1-6    فناوری اطلاعات

      1-7    کاربردهای اطلاعات

فصل دوم    تاریخ علم اقتصاد

      2-1    مقدمه

      2-2    فکر علم اقتصاد

      2-3    انقلاب فرهنگی مدرن

      2-4    مراحل تحول تفکر اقتصادی

      2-5    خطاهای عمده اقتصاددانان سیاسی

      2-6    اقتصاد در مقام علم

      2-7    نادرستی فرض سه عامل تولید

      2-8    مفهوم نظام اقتصادی

      2-9    تقسیمبندی زمانی علم اقتصاد نوین

      2-10    سرمایهگذاری خالص و برنامهریزی شده در اقتصاد کروزو

      2-11    نظم اقتصادی – اجتماعی آزاد، با فرض شرایط ایستا

      2-12    نظم اقتصادی بازار همراه با رشد: سرمایه و بهره، رانت، دستمزدها و سود

      2-13    دو ویژگی عمده تحلیل عمومی اقتصاد

      2-14    پول و بهره، چرخه تجاری

      2-15    جنبشهای مخالف اقتصاد تحلیلی

فصل سوم    اقتصاد دیجیتالی

      3-1    مقدمه

      3-2    مراحل شکلگیری اقتصاد دیجیتال

          3-2-1    دوره اول: اقتصاد مبتنی بر مزیت نسبی

          3-2-2    دوره دوم: اقتصاد مبتنی بر مزیت رقابتی

          3-2-3    دوره سوم: اقتصاد دیجیتالی

      3-3    نقش بنگاهها در اقتصاد دیجیتالی

      3-4    تأثیر فناوری اطلاعات بر اقتصاد

      3-5    تجارت الکترونیک چیست؟

          3-5-1    تاریخچه

          3-5-2    تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات

          3-5-3    سطوح تجاری الکترونیک

          3-5-4     تأثیرگزاری تجارت الکترونیک در تمام سطوح مختلف تجارت

          3-5-5    تجارت الکترونیکی در برابر تجارت سنتی

          3-5-6    جایگاه تجارت الکترونیک در جهان

      3-6    استراتژی فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه اقتصادی

      3-7    بهرهوری در کشورهای توسعهیافته

      3-8    فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای درحال توسعه

      3-9    استراتژی رشد صادرات

      3-10    آموزههایی برای توسعه اقتصادی

          3-10-1    فناوری اطلاعات و ارتباطات در هند

      3-11    نتیجهگیری

منابع

 

 

 

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود بررسی فناوری اطلاعات و تاثیر آن در اقتصاد word

1.    فرنود حسنی‌، روزنامه‌ ابرار اقتصادی‌، 18 مرداد

2.    «روزانه‌ 5 دلار سهم‌ ایران‌ از بازار تجارت‌ بین‌المللی‌ اینترنت‌»خبرگزاری‌ ایسنا، 1 مرداد

3.    علی‌ اکبر جلایی‌، روزنامه‌ ابرار اقتصادی‌، 6 مرداد

4.    روزنامه‌ ابرار اقتصادی‌، دوازده مرداد

5.    علی‌ اکبر جلایی‌، روزنامه‌ ابرار اقتصادی‌، 6 مرداد

6.    فرنود حسنی‌، روزنامه‌ ابرار اقتصادی‌، 18 مرداد

7.    محمد شریعتمداری‌،«تجارت‌ الکترونیکی‌ انتخابی‌ که‌ به‌ اجبار تبدیل‌ می‌شود»، فرهنگ‌ و پژوهش‌، شماره‌

8.    جلالی، علی‌اکبر؛ گزارش سفر همایش Knowledge Economy؛ بانک جهانی، پارو پاریس،

9.    محمد رضا مالک، جهانی شدن اقتصاد از رؤیا تا واقعیت

10.    محمد مهدی بهکیش، اقتصاد چیست؟، نشر نی، چاپ دوم،????

11.    طبیبیان، محمد: اقتصاد خرد پیشرفته (مباحثی از مبانی نظری و کاربرد آن)؛ انتشارات پیشبرد

12.    محمود روزبهان، تئوری اقتصاد کلان 1، انتشارات گیلان، چاپ سی و سوم،

13.    فریدون تفضل، اقتصاد کلان نظریه‌ها و سیاستهای اقتصادی، تهران، 1366، چاپ هشتم

14.    سیاوش مریدی، نوروزی، علیرضا؛ فرهنگ اقتصادی تهران

15.    یدالله دادگر و محمدرضا منجذب، دورنبوش، رودیگر و فیشر، استنلی؛ اقتصاد کلان، تهران، البرز،

16.    سایت ویکی‌پدیای انگلیسی به نشانی www.wikipedia.org

17.    سایت باشگاه اندیشه به نشانی www.bashgah.net

18.    Strauss Judy & Raymond Frost, Marketing on the Internet, E-Marketing (2nd Edition),

19.    Luc Soete, The Knowledge Economy: the policy challenges University of Maastricht, MERIT, http://www.merit.unimaas.nl

20.    Knowledge Economy Forum III, The World Bank and the Government of Hungary, Improving Competitiveness Through a Knowledge-Based Economy, Budapest, March 23-26,

21.    Knowledge Economy Projects in Turkey and Romania, Knowledge Economy Forum III, Budapest, March 23 – 26, 2004 Severin Kodderitzsch, World Bank

22.    Does the Knowledge Economy Change the Rules of Economic Analysis? Peter BoettkeEcon 881/Spring 12 April

23.    The World Bank and the Knowledge Economy, 1998/99 World Development Report – “Knowledge for Development”, February 2002: “A Preliminary Strategy to Develop a Knowledge Economy in the European Accession Countries”

24.    Knowledge Economy: Policy Services Training Courses and Policy Forums 1999: S.Korea, Malaysia, Thailand and Vietnam,

25.    Rubinstein, Ariel: Lecture Notes in Microeconomic Theory; Princeton University Press

26.    Business Encyclopedia, Economics, Encyclopedia of Business and Finance. The Gale Group, Inc,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پاورپوینت نقوش سفال ایران word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 دانلود پاورپوینت نقوش سفال ایران word دارای 23 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت نقوش سفال ایران word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پاورپوینت نقوش سفال ایران word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پاورپوینت نقوش سفال ایران word

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پاورپوینت نقوش سفال ایران word :

متن ندارد


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله گزیده هایی از پند نامه فرید الدین عطار نیشابوری word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله گزیده هایی از پند نامه فرید الدین عطار نیشابوری word دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله گزیده هایی از پند نامه فرید الدین عطار نیشابوری word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله گزیده هایی از پند نامه فرید الدین عطار نیشابوری word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله گزیده هایی از پند نامه فرید الدین عطار نیشابوری word :

نگاهی به زندگی عطار نیشابوری و آثار او:
محمد ملقب به مزیر الدین و مشهور به عطار نیشابوری و شاعر و نویسنده مشهور ایرانی قرن ششم و هفتم قمری است. تاریخ تولد وی به درستی معلوم نیست ولی بر اساس شواهد حدود آن را می توان به سال 540 قمری دانست. در ( کدکن) از توابع نیشابور زاده شده است.پدرش پیشه عطاری داشت و عطار هم شغل پدر را انتخاب نمود وبه عطاری شهره شد مادرش زنی با کمال بود که در شخصیت و رشد معنوی وی اثری بسزا داشت. او در وصف مادر خود گفته است:مرا گر بود انسی در زمانه به مادر بود و او رفت ز میانهنبود او زن که مرد معنوی بود سحرگاهان دعای او قوی بود

عطار تحصیلات خود را در نیشابور فرا گرفت و با پشتکار و با ذوق خدادادی علوم زمانش را فرا گرفت و آثار متنوع او مصداق این مطلب می باشد آثار متنوع او مصداق این مطلب می باشد که وی در علوم و فنون ادبی ، کلام، نجوم، تفسیر آیات و احادیث و سایر علوم فقه و نیز در علم گیاه شناسی و پزشکی استاد بود.عبدالرحمن جامی در مورد گرایش وی به تصوف آورده است.
که روزی در دکان عطاری مشغول معامله بود درویشی به آنجا رسید و چند بار از عطار تقاضای کمک نمود. وی بهدرویش توجه نکرد. درویش گفت که ای خواجه تو چگونه خواهی مرد؟ عطار گفت: چنان که تو خواهی مرد. درویش کاسه ای چوبین زیر سر نهاد و گفت: ا;! و جان بداد. عطار از این اتفاق متغیر شد و به طریق صوفی در آمد.

و وی در کتاب تذکره الاولیاء میلش را به تصوف چنین آورده است که« از کودکی یاد دوستی این طایفه( صوفیان) در دلم موج می زد و سخن آنان در همه وقت مفرح دل من بود». و عطار همه دولت خود را مدیون ابوسعید ابی الخیر دانسته و برخورداری اش را از چاشنی عرفان حاصل روحانیت آن پیر عارف دانسته است.
روزگار پیری عطار مصادف با حمله خانمان سوز مغول بود و به گفته وی مغولان آفت مهلکی بودند که « آمدند و کشتند و کندند و سوختند و بردند ورفتند» و به قول ملک الشعرای بهار« “آمدند و کشتند و کندند و سختند و بردند و نرفتند» زیرا که آنها بیش از یک قرن در این کشور ماندند و حکومت کردند و تبعات ناگوار آنها به قرن ها بر قرار بود.

و در نهایت عطار نیز دچار حادثه شوم حمله مغول شد و مثل دیگران شیخ را به شهادت رساندند و شهادت وی را میتوان به تاریخ 618 قمری فرض کرد. آرامگاه وی در نیشابور و در قرن نهم هجری به همت علیشیر نوایی ساختمان جدید بر آن ساخته شد.

آثار وی:
آثار وی شامل الهی نامه که مثنوی عرفانی است مشتمل بر 6511 بیت در 21 مقاله.
اسرار نامه، مثنوی عرفانی در 3305 بیت و مشتمل بر 12 مقاله
خسرو نامه منظومه ای در 7838 بیت
مصیبت نامه، منظومه ای عرفانی مشتمل بر 7539 بیت
منطق الطیر، منظومه ای عرفانی از زبان مرغان 4458 بیت
دیوان قصاید و غزلیات مشتمل بر 9943 بیت
مجموعه رباعیات شامل 5000 بیت در 50 باب موضوع مختلف
تذکره الاولیاء به نثر در شرح حال 72 تن از بزرگان صوفیه و کرامات آنان.

پندنامه:
اثری است منظوم در پند و اندرز که بر اساس نسخه چاپی سیل و ستر دو سالی مشتمل بر 79 فصل و 853 بیت است.
این کتاب درموضوعات مختلف اخلاقی سروده شده است. منصف در تمام فصول کتاب در خطاب به نسل جوان که از آنان به عنوان « ای پسر» نام برد پند و اندرز می دهد و راه بهتر زیستن را می نماید.
دغدغه خاطر شاعر در تربیت نسل جوان در تمام ابیات کتاب به خوبی آشکار است. پرهیز از محرمات و عمل به واجبات اصلی ترین موضوع سرایش اثر است.
ولی تقریباً در تمامی ابیات کتاب به آیات و احادیث نظر دارد و با استفاده از معارف اسلامی چه به صورت تلمیح یا اقتباس آنها را در شعر خود گنجانده است.
این کتاب را به زبان های مختلفی از جمله تازی و ترکی و هندی ترجمه کرده اند. افرادی مانند سعید نفیسی و نیز هلموت ریتر در دایره المعارف اسلام این اثر را از آثار مهم عطار بر شمره اند.

مختصری بر پند و پند نامه نویسی:
پند که از آن با عناوین اندرز، وصیت و نصیحت و موعطه یاد می شود و مجموعه ای است از اخلاقیات که انسان با کسب دانش و یا تجربه های مختف در زندگی خود را موظف می بیند که آگاهیها و دانسته هایش را به دیگران انتقال دهد تا بدین وسیله سعادت فرد و در نهایت اجتماع را تضمین کند.
آدمکی در کنار همه قوانین موضوعه ی خویش در علم و تکنیک از اخلاق در رعایت بسیاری از ملاحضات بی نیاز نیست و آن را از لوازمات اصلی حیات خود می داند و در هر جامعه ای شکلی و بروزی مخصوص به خود دارد که البته در یک مورد یعنی ایجاد پیوستگی میان مردمان مشترک است.

در باورهای دینی ظهور پیامبران از آدم تا محمد(ص) و یا به دید کلی تر آمدن تمامی مصلحان بشری، مانند بودا و کنفسیوس بدان دلیل بوده که مردم را به رعایت اخلاق پایبند سازند و آنان را به پند و اندرز از کارهای نادرست دور و به اعمال نیک هدایت کنند.پند و اندرز در ادبیات فارسی بازتابی گسترده دارد که می توان آنها را مشتمل بر توصیه های مذهبی وصیت نامه ها، آیین کشور داری، چگونگی اداره منزل خویشتن سناسی و از این دست دانست.در ادبیات نیز یکی از بیشترین مضامینی که ادیبان و شاعران بدان پرداخته اند بیان پند و اندرز و توجه دادن مردمان به اخلاقیات است.
در دوره های پیش از اسلام میراث مکتوبی از پند و اندرز به ما رسیدن است که مربوط به دوره ساسانی است که شامل کلمات قصار حکیمانه ای می باشد . پس از اسلام نیز تأثیر بسزایی گذاشته است و شاعران و نویسندگان از تذکر مردمان و آراستگی آنان به اخلاقیات غافل نماندند. مانند حمزله بادقیسی و ابوسلیک گرگانی و رودکی از شاعران مشهور دوره سامانی است که ا از او لقب «پدر شعر فارسی» یاد کرده اند و دیگری ابو شکور بلخی صاحب منظومه « آفرین نامه» است و پس از او فردوسی است و;

در ستایش خدا
حمد بی حد ، آن خدای چاک را
آنکه ایمان داد ، مشتی خاک را

ستایش بی اندازه مخصوص خداوند پاک است که به مشتی خاک ایمان بخشید خداوندی که روح خود را در آدم دمید و حضرت نوح را از خطر طوفان رهایی بخشید، پروردگاری که خشمش باد را فرمان داد تا قوم عادرا به سزای اعمل ننگینشان برساند. و از سوی دیگر مهربانی و لطافتش چنان کرد که آتش بر خلیل ا; به گلستانی بدل شد خداوندی که قوم گناهکار لوط را در سحرگاهی نابود ساخت و برای نافرمانی نمرود پشه ای را مأمور کرد تا به مغزش فرود آید و او را به هلاکت رساند.

سپاس مطلق شایسته بخشاینده ای است که دشمنان پیامبرش را در میان آبها غرق کرد و از میان سنگهای به هم فشرده و محکم کوه شتری را در اثبات حقانیت پیامبرش بیرون آورد. و به عنایت قدرتمندانه اش آهن سخت در دستان داوود نبی به مومی نرم تبدیل شد. خدایی که به حضرت سلیمان عظمت و برتری بخشید و دیو پری را در اختیار او آورد.
حضرت یونس را همانند لقمه ای در دهان و شکم ماهی قرار داد . تنها اوست که هر چه بخواهد انجامش می دهد و به اراده ای جهان را به یک لحظه ویران می سازد.
بی هیچ تردیدی فرمانروایی مطلق از آن اوست و کس را پروای برابری با او نیست و آنچه می کند محض درستی و راستی است چنان که به تدبیر خود برخی را گنج و پادشاهی دهد و جماعتی دیگر ار به مصلحت دچار رنج و عذاب گرداند.

درنعت سیدالمرسلین
هر دم ایما صد درود و صد سلام
بر رسول و آل و اصحابش تمام

سپاس بر برترین دو جهان و پایان بخش فرستادگان که ذدر مرتبه آمدن آخرین بود و رتبه فخر و عظمت ، اولین پیامبری که معراجش تا عرش الهی بود و قدرتش بر آوردنده نیاز پیامبران پیشین.
هر آن که پس از او به خلافت رسید به اعتبار او برتری یافت و درورد بر مولا علی (ع) که دوازده شهر علم و معرفت نام گرفت ستایش ما بر عموهایش حمزه و عباس که در مردانگی و پاکی شایسته ترین بودند.

در مناجات:
بحر الطاف تو بی پایان بود
نا امید از رحمتت شیطان بود

ای فرمانروای همه هستی از گناه ما در گذر ما گنهکاریم و تو بخشاینده تو نیکوکاری و ما به گناه آلوده و بر گناهان بسیار خود گوینده. سالیان سال ناپارسا و سرکش بوده ایم اما سرانجام از کرده خود پشیمان گشته ایم. روزها و شب ها را در گناه سپری کرده ایم و از پاداش عمل غافل بوده ایم . لحظات عمرمان را در جهل و گناه از دست داده ایم و چنان که خود ما را از نومیدی بر حذر داشته ای به بخشایشت دل بسته ایم. الهی دریای رحمتت بی پایان و تنها شیطان از خوان گسترده ات ناامید و روی گردان.پروردگارا وسوسه های درونی نفس و دمدمه های ویرانگر شیطان نحس بر من راه زنی کرده اند. اکنون از بخشایشت امید شفاعت بر گرفته ام و چشم دارم تا مرا از گناه پیش از آنکه حاکم کنی، پاکم گردانی بار الها در آن دم بازپسین که مرا از جهان خواهی برد جانم را به نور ایمان بر افروز.

در بیان فواید خاموشی:
عاقلان را پیشه خاموشی بود
پیشه جاهل فراموشی بود

ای برادر، اگر خواهان حق و راستی هستی، سخنتی که جز برای خدا باشد برزبان میاور و اگر از خداوند جاویدان آگاهی « مهر سکوت بر دهان بند» ای پسر، پند واندرز را گوش کن و آگاه باش که را نجات در خاموشی گزیدن و نپذیرفتن است.پرگویی ناشی از بیماری دل است. عاقلان سکوت اختیار می کنند و نادانان سخن ناسنجیده بسیار گویند و پند دیگران را فراموش می کنند. پرهیز از غیبت از واجبات دین است و اما چون می گویی به ستایش خدا و برای خدا بگو و گفته ی حق را به ناراستی آلوده مکن.آنکه غرق سخن سرایی می شود و خود را تنها در ظاهر زیبایی کلمات و جملات نمایان می سازد تا بدین وسیله کار و عمل خود را به رخ دیگران بکشد در واقع کار خیر خود را ضایع کرده سات. گفتار آدمی هر چند هم که گهربار باشد، وقتی از حد اعتدال بگذرد، صفالی دل را می برد.بنابراین زبانت را در بند کن و از مردمان کم خرد دوری گزین، هر کس به زشتیهایش آگاه گردد و بر رفع آنها بکوشد روحش نیرومند و پایدار خواهد شد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید