دانلود مقاله ارتباط و راههای نفوذ در دیگران word دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله ارتباط و راههای نفوذ در دیگران word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
مقدمه
تعریف ارتباط
ویژگی های ارتباط زبان تن + زبان کلامی
ارتباط کامل
زبان تن
ارتباط کلامی
ارتباط خوب
ارتباط بد
نفوذ در دیگران
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
1) ارتباط میان فردی (مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میان فردی)، نوشته اون هارجی ـ کرستین ساندوز ـ دیوید دیکسون ـ جوردنه تاتون، ترجمه مهرداد فیروز بخت – خشایار بیگی، تهران، انتشارات رشد، چاپ دوم،
2) مهارتهای گفت و گو، نوشته دون گابور، ترجمه مهدی قراچه داغی، تهران، انتشارت پیک بهار ،1381
3) از حال بد به حال خوب، نوشته دیوید برنز، ترجمه مهدی قراچه داغی، تهران، آسیم،
4) بسوی کامیابی (1)، نویسنده: آنتونی رابینز، ترجمه: مهدی مجردزاده کرمانی، تهران، موسسه فرهنگی راه بین، چاپ سوم،
دیگران بزرگترین سرمایه و منبع قدرت ما هستند. راه استفاده از آن منبع، برقراری رابطه صحیح است. چنانچه این رابطه را برقرار کنیم هم نیاز دیگران را بر آورده کرده ایم که ما را در حل مسائل یاری می دهند وهم نیاز خود را. پس قدرت ایجاد رابطه صحیح یکی از مهارت هایی است که افراد باید داشته باشند[1]. یعنی اگر بخواهیم یک دوست خوب، معلم خوب با پدر و مادر خوب و از همه مهمتر یک مشاور خوب و صمیمی باشیم به این مهارت نیاز داریم و باید بتوانیم رابطه صحیح برقرار کنیم. اما ارتباط چیست؟ عده ای از افراد ارتباط را کلمه ای تعریف شده و بینیاز از توضیح می دانند و خود را متخصص ارتباط تلقی میکنند. اما اگر ارتباط آنقدر ساده است پس چرا بعضی از زوج ها در برقراری ارتباط موثر بی اطلاعند و یا چرا بعضی خانواده ها به علت عدم ارتباط صمیمی از هم پاشیده شده اند ویا چرا گاهی یک روان پزشک، روان شناس ویا مشاور مراجعان خود را از دست می دهند[2]
تعداد کم و معمولاً دونفر هست فرآیندی است که طی آن اطلاعات، معانی، احساسات را از طریق پیام های کلامی و غیر کلامی با دیگران در میان می گذاریم[3]
1 : ارتباط یک فرایند است.
ارتباط یک فرایند ارسال و دریافت پیام است برای برقراری ارتباط باید حداقل دو نفر در رویدادهایی مستمد و پویا با هم در گیر شوند و طی آن بر یکدیگر تأثیر و از یکدیگر تأثیر پذیرند
مؤلفه های فرایند ارتباط
الف ) برقرار کنندگان ارتباط:
در هر ارتباطی وجود طرفین ارتباط الزامی است که شامل منبع و گیرنده است وفقط زمانی فرایند ارتباط شروع میشود که منبع پیامی به گیرنده ارسال کند اما ارتباط برقرار کنندگان به طور همزمان هم فرستنده پیام هستند و هم گیرنده آن یعنی شخصی الف: در حین صحبت، اثرات گفتارش را نیز بازبینی میکند و در همان حال از شخص ب: اطلاعات می گیرد
ب) پیام:
در واقع همان محتوای ارتباط و گویای منظور ارتباط برقرار کنندگان است
ج) رسانه :
شیوه خاص انتقال پیام است رسانه نظامی از نمادها یا رمزهاست که می تواند به اشکال مختلف، باشد
دانلود مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار word دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
تاریخچه
مفاهیم بنیادی نظریه رفتار درمانی
ماهیت روان درمانی در رفتار درمانی
فرآیند درمان
راههای مقابله با مشکل کمبود انگیزش یادگیری
نظریه رشد ذهنی پیاژه
مفاهیم اصلی نظریه پیاژه
جذب و تطابق
سازمان
مفهوم هوش در نظریه پیاژه
تعادل یابی
محتوا
تعریف انگیزش و انگیزه
خلاقیت و سازندگی در سنین پیش دبستانی
رشد ذهنی کودکان
پرورش حواس کودکان
منابع
- سیف ، علی اکبر ، (1378) . تغییر رفتار و رفتار درمانی ،نظریه ها و روشها. تهران : انتشارات دوران
- ساعتچی ،محمود، (1378). نظریه های مشاوره رواندرمانی. تهران : انتشارات نشر ویرایش
- هرگنان ، بی ، آر ، والسون ،ام . اچ . (1374) . مقدمه ای بر نظریه های یادیگری (ترجمه علی اکبرسیف ) .تهران : انتشارات دانا. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1993)
- تشویق خلاقیت و تخیل در کودکان، دکتر برنادت دافی، ترجمه مهشید یاسایی، نشر ققنوس،1381
- رشد عقلانی کودک از دیدگاه پیاژه، هربرت جینزبرگ، سیلویا لوپر، ترجمه دکتر فریدون حقیقی، فریده شریفی
- مهارتها و تواناییهای خلاقیت و راههای آزمون و پرورش آن، ترجمه حسن قاسم زاده، نشر دنیای نو، 1382
- خلاقیت و شیوه های پرورش آن، افضل السادات حسینی، 1381
تاریخچه به کارگیری رویکرد رفتاری را می توان به سه بخش تقسیم کرد. جزء اصلی رویکرد رفتاری شرطی سازی کلاسیک [1]یا شرطی سازی پاسخگو نام دارد که بر پایه کارهای پاولف (1940) و هال ( 1943) مبتنی است (ساعتچی ، 1379) کاربرد اصلی شرطی سازی کلاسیک در روان درمانی اصطلاحاً رفتار درمانی نامیده می شود (شفیع آبادی 1378) و پیگیری جریان رشد رفتار درمانی و یا تاریخچه آن شبیه تعقیب رودخانهای است با انشعابات فراوان که از پایین به طرف سرمنشأ در حرکت است . چون جریانهای زیادی به این رودخانه ملحق می شوند. بعد از مدتی تشخیص اینکه کدام جریان اصلی رودخانه است مشکل می شود ( کورسینی 1973، ترجمه شفیع آبادی 1378).ذیلا به چند مورد از این جریانها اشاره شود
یکی از این جریانها انزجار درمانی نام دارد. کانترویچ [2] (1929) اغلب بعنوان اولین استفاده کننده از این رویکرد مبتنی بر یافته های آزمایشگاهی معروف است . او با بکارگیری مدل شرطی سازی متقابلی بیمار الکلی را درمان کرد. بدین ترتیب که الکل را با شوک قوی الکتریکی همراه کرد و موجب ایجاد بازتابهای امتناع بدنی و تنفر از الکل شد (کورسینی ، 1973)
دومین جریان بوسیله کسانی شکل گرفت که تلاش کردند تا سیستم های گسترده نظریه شخصیت و رواندرمانی را در چارچوب نظریه یادگیری بیان کنند. برجسته ترین تلاشها در این حیطه بوسیله دولارد میلر ( 1950) صورت گرفت (کورسینی ، 1973) آنها که سعی کرده اند نظریه روانکاوی را در قالب واژه های یادگیری به کار گیرند معتقدند که رفتار نوروتیک بریک کشمکش عاطفی ناآگاه مبتنی است که معمولا از دوران کودکی سرچشمه میگیرد . به اعتقاد آنها کشمکشهای روان نژندی به وسیله والدین و در موقعیتهای تغذیه،آموزش نظافت ، آموزش جنسی و … آموزش داده می شود و کودکان آن را فرا می گیرند ( شفیع آبادی ، 1378)
جریان دیگری که بنظر می رسد بطور مستقیم به توسعه درمان مبتنی بر نظریه یادگیری منجر شده است «نوروز تجربی »[3] نام دارد. این امر اولین بار بوسیله بارلوف ( 1927) و در آزمایشات انجام شده بوسیله وی بر روی سگها گزارش شده است که در نتیجه ایجاد مشکل برای تمییز محرکهای شرطی آزار دهنده و خوشایند ، رفتارهای عجیب و غریبی مانند امتناع از ورود به آزمایشگاه یا رفتارهای تهاجمی در سگها بوجود آمد. دیگر روشهایی که موجب بوجود آمدن رفتار آشفته می شود عبارتند از : تاخیر تقویت (گات،1944) ،تغییر سریع محرکهای شرطی منفی و مثبت (لیدل ،1934 ) . محرک آزار دهنده ای که رفتار شرطی شده را متوقف می کند ( دیمینک و دیگران ، 1939) و محرک آزار دهنده که به تنهایی بکار می رود ( ولپی ، 1958) ؛ (مایر ، 1949) (کورسینی ، 1973)
چهارمین جریانی که در تاریخچه رفتار درمانی اهمیت خاصی دارد ( به کار ولپی (1958) بر میگردد که با بکارگیری شیوه های شرطی سازی تقابلی یک رویکرد جدید به درمان ایجاد کرد. براساس شرطی سازی تقابلی ، ولپی سعی کرد پاسخ هایی را در انسان بیابد که بتواند از آنها برای بازداری اضطراب استفاده کند . برهمین اساس استفاده از آرمیدگی عمیق برای جلوگیری از اضطراب مبنای حساسیت زدایی منظم شد ؛ استفاده از پاسخ های جسورانه برای جلوگیری اضطراب اجتماعی مبنای جرات آموزی شد و استفاده از انگیختگی جنسی برای جلوگیری از اضطراب مبنای رویکردهای جدید به درمان جنسی شد ( پروچاسکا و نورکراس 1999، ترجمهسید محمدی ؛ 1381)
دومین جزء رویکرد رفتاری ، شرطی شدن عامل ( کنش گر) نام دارد. این جزء مبتنی بر کارهای اسکینر (1953) است و در مواردی که آن را در عمل بکار می گیریم به آن تغییر و اصلاح رفتار گفته می شود (ساعتچی ، 1379) .اسکینر که کارهایش بیشتر در زمینه قانون اثرثرندایک است . از مهمترین پیشروان رفتارگرایی است . او در سال 1930 پیش فرضیهایی را مطرح کرد که تا چهل سال بعد افکارش را به خود مشغول داشت .اسکنیر اصول شرطی شدن فعال ، یا وسیله ای را که در قالب قانون اثرثرندایک مطرح شده بود توسعه داد و باردیگر براثرات پاسخ تاکید کرد (شفیع آبادی ، 1378)
سومین و تازه ترین جزء رویکرد رفتاری که پیشینه و رهبری چندان روشنی ندارد ، آن دسته از رفتارگرایانی را معرفی می کند که بسیار مایل هستند برای ایجاد تغییر در رفتار از تبیین ها و فنون شناختی استفاده کنند. این درمانگران که به رفتارگرایان شناختی معروف هستند از روشهای گوناگونی چون توقف فکر ، بازسازی شناختی ، و مسئله گشایی منظم استفاده می کنند. البته مرز مشخصی برای متمایز کردن درمان شناختی – رفتاری از درمان شناختی وجود ندارد و این تمایز در حقیقت نوعی تمایز نظری است ( پروچاسکا و نورکراس ، 1999؛ ترجمه سید محمدی ، 1381)
رفتار درمانی کاربرد و اصول نظریه های یادگیری برای تغییر یا اصلاح رفتار است که در این بحث فقط نظریه های شرطی سازی کلاسیک ( پاولفی ) و شرطی سازی عامل ( اسکینری ) مدنظر خواهد بود
رفتار درمانگران توجه چندانی به ارایه نظریه ای در زمینهشخصیت نداشته اند آنان در درجه اول این فرض را پذیرفته اند که اکثر رفتارهای انسان آموخته شده است و بنابراین می توان با استفاده از اصول یادگیری رفتارها را تعدیل کرد ویا کلا تغییر داد. از این رو می توان گفت که همان اصول و قواعدی که در شیوه های یادگیری انسان مطرح است در تدوین وتکوین شخصیت و یا اضمحلال آن نیز موثر است و پایه و اساس رشد شخصیت به حساب می آید . الگویی که رفتارگرایان برآن اساس شخصیت را توجیه می کنند همان الگوی یادگیری محرک – پاسخ ( و یا الگوی محرک – ارگانیزم – پاسخ ( S-O-R ) است . در الگوی اول فرد را صرفا زاده نوع پاسخهایی می دانند که فرد در قبال محرکهای مختلف محیطی از خود بروز می دهد . در الگوی دوم نوع پاسخهایی میدانند که فرد در قبال محرکهای مختلف محیطی از خود بروز می دهد . در الگوی دوم نوع تعبیر و تفسیر و برداشت فرد از محرکها عامل مهمی در تعیین نوع پاسخها و چگونگی رفتار و شخصیت او به حساب می آید . در قالب نظریه رفتاری محرکها و عوامل محیطی نقش قاطع و تعیین کنندهای در تغییر و تکوین شخصیت دارند و شخصیت افراد تابع محیطی قرار می گیرد که در آن رشد می یابند ( شفیع آبادی ، 1378)
دانلود مقاله ماهواره ها word دارای 100 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله ماهواره ها word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
مقدمه
ماهواره : از کجا تا کجا
وضعیت فعلی ماهواره در کشورهای آسیایی
تاریخچه ارتباطات ماهواره ای در ایران
انواع ماهوارهها
سیر تحولات ماهوارههای مخابراتی
ماهوارههای مخابراتی
ماهوارههای مخابراتی
ویژگیهای ماهوارههای مخابرات
گسترش منطقه تحت پوشش
انعطاف پذیری
پهنای باند زیاد
هزینه کم
ضریب اطمینان
تاخیر در دریافت
ایجاد اکو
ماهوارههای رادیو تلویزیونی
ماهوارههای نظامی
ماهوارههای جاسوسی استراق سمع الکترونیکی
ماهوارههای هواشناسی نظامی
ماهوارههای جاسوسی – عکاسی
ماهوارههای هشدار دهنده
ماهوارههای جاسوسی هشداردهنده
ماهوارههای جاسوسی نظارت دریایی
ماهوارههای جاسوسی استراق سمع الکترونیکی
جاسوسی – رهگیری- اطلاعاتی
ماهوارههای جاسوسی عکاسی
ماهوارههای جاسوسی- مخابراتی
ماهوارههای مخابرات دریایی
تقسیم بندی انواع ماهوارهها
فعال و غیر فعال
ارتفاع مدار ماهواره از زمین
مدار ماهواره نسبت به زمین
نوع خدمات
کشورهای دارنده فنآوری ماهواره
ماهوارههای نظامی
درآمدی بر کارکردهای ماهواره (با تاکید بر جنبه های حقوقی)
ماهواره ؛ بیم ها و امیدها
تنوع کارکرد و افزایش بیم
کارکردهای «نظامی و امنیتی»
کارکرد «ارتباطاتی و علمی»
کارکرد «اقتصادی و تجاری»
کارکرد «سیاسی و فرهنگی»
چه باید کرد؟
مبانی و منابع حقوق ماهواره در سطح بینالمللی
اینترنت و ماهوارهها
سفر یک طرفه
ارتباط دو طرفه
ارزیابی امکانات
معایب ماهواره
فنآوری آینده
اصطلاحات
بررسی وضعیت ماهواره در منطقه خاورمیانه
اپراتورهای اف اس اس و اپراتورهای بی اس اس
عرب ست
عرب ست 2A
عرب ست 2B
عرب ست 3A
عرب ست 3B
نیل ست
نیل ست
نیل ست
ترک ست
ترک ست 1B
ترک ست 1C
یوروسیا ست Urousiasat
اپراتورهای MSS
Thuraya
تورویا A
ESAT
خاتمه
نتیجه گیری
لزوم داشت فنآوری ماهواره و برخی ملاحظات سیاسی، اقتصادی
ماهوارهها امروز جایگاه ویژه ای نزد دولتها و نیز زندگی انسان ها دارند همه ساله، صدها ماهواره به فضا فرستاده شده و نقشهای فراوانی را ایفا می کنند و نقش ماهواره در جنگ و صلح با اهمیت شمرده میشود. عصر فضا و ماهوارهها از چهارم اکتبر سال 1957 میلادی با پرتاب نخستین ماهواره ساخت دست بشر (اسپوتنیک – 1) آغاز شد. امروزه بیش از 1000 ماهواره در مدارهای مختلف در اطراف کره زمین در حال چرخش هستند و تاکنون بیش از 4000 ماهواره به فضا پرتاب شده است. یعنی به طور متوسط هر سه روز یک ماهواره
این همه در حالی است که جمهوری اسلامی ایران صاحب هیچ ماهوارهای در مدار زمین نیست و در واقع فنآوری ساخت و پرتاب ماهواره را در اختیار ندارد. چند سالی است که مسوولان محترم کشوری به توصیه دانشمندان و صاحبنظران توجه کرده و دستور آغاز بررسیهایی برای انتقال فنآوری ساخت و پرتاب ماهواره را صادر نموده اند. مقاله کنونی حاوی اطلاعات گوناگونی در این زمینه بوده و این موضوع را از زاویه های مختلف مورد بررسی قرار داده است. در پایان، توصیه های کاربردی نیز ارائه شده است
ماهواره (satellite) یک وسیله پرواز کننده در فضاست که در یک مسیر بسته به نام مدار (orbit) به مدت طولانی به دور زمین در حال گردش میباشد. مرکز زمین در صفحه مدار قرار دارد. نیروی جاذب (گریز از مرکز) روی ماهواره که از دو عامل مهم فاصله ماهواره از مرکز زمین (R) و سرعت حرکت ماهواره (V) ناشی میشود معمولاً در تعادل با نیروی جاذبه زمین است و بنابراین ارتفاع ماهواره از زمین، ثابت حفظ میشود به طور کلی مدار ماهوارهها بیضی است که مرکز زمین در یکی از کانونهای آن قرار دارد. شکل، اندازه، سمت و زاویه صفحه مدار بستگی به سرعت ماهواره و شرایط پرتاب دارد
ماهواره باید از زمین به مدار مورد نظر حمل شده و در آنجا رها گردد. شیوه نصب ماهواره در سه مرحله انجام میشود: 1- ماهواره به وسیله یک راکت نیرومند بالابرنده، در یک مدار دایره ای رها میشود (به طور معمول راکت پس از رها کردن ماهواره در مدار مربوط، به سمت زمین باز می گردد و اغلب در برخورد با جو می سوزد). 2- با کمک موتورهای کوچک ماهواره، مدار آن به بیضی تبدیل میشود تا ارتفاع افزایش یابد. 3- با روشن شدن موتور اوجگیری، ماهواره در یک مدار دایره ای با شرایط از پیش تعیین شده قرار می گیرد. شکلهای 1 و 2 مراحل گوناگون پرتاب یک ماهواره اینتلست به مدار ثابت زمین را نشان میدهند
شکلهای 3و 4 بخشهای اصلی دو ماهواره تایروس- اِن واسپات را نشان می دهند. هنگامی که یک ماهواره در مدار قرار گرفت، به دلیل نبود نسبی هوا، تقریباً هیچ مانعی برای جلوگیری از حرکت ماهواره وجود ندارد بنابراین سرعت، تقریباً ثابت می ماند. چون سرعت ثابت است پس ارتفاع ماهواره از زمین نیز ثابت باقی می ماند. به طور معمول ماهواره سه بخش اصلی دارد: 1- صفحه خورشیدی به منظور تولید انرژی الکتریکی برای مصرف سیستمهای داخلی ماهواره 2- سیستمهای داخلی (الکترونیکی، مخابراتی، اپتیکی و;) به منظور انجام ماموریت، 3- سیستم هدایت و کنترل ماهواره، شامل موتورهای راکتی، مخازن سوخت و مکانیزم کنترل مسیر
تاریخ ماهوارهها را به مقاله آرتور. سی. کلارک ـ علمینویس مشهور ـ نسبت میدهند که در مقالهای در اکتبر 1945 اظهار داشت که با سه ماهواره واقع در فاصله 000,36 کیلومتری زمین میتوان تمام سطح زمین را تحت پوشش امواج آن قرار داد. البته، پیش از او دانشمندان آلمان هیتلری پژوهشهای فراوانی را در این خصوص انجام داده بودند و مهاجرت این افراد به امریکا و شوروی سابق به انتقال سریع تجارب و اسناد تحقیقاتی و رشد صنایع ماهوارهای این دو کشور رقیب شد. این دو کشور، با هدف بهرهبرداری نظامی به رقابت با یکدیگر پرداختند و به تدریج، ماهوارههای هواشناسی، مطالعه جو و سطح زمین و دریاها، ناوبری هوایی و دریایی و نظایر آنها را در مدار زمین قرار دادند. نخستین ایده مربوط به استفاده از ماهوارههای مخابراتی در اواسط دهه 1950 میلادی ابراز شد و از اوایل دهه 1960، به تدریج ماهوارههای مخابراتی نیز در مدار زمین قرار گرفتند. در طول دهههای 60 و 70 میلادی، عمدهترین کاربرد ماهوارههای مخابراتی عبارت بودند از انتقال مکالمات تلفنی و تصاویر تلویزیونی از یک ایستگاه زمینی به ایستگاه زمینی دیگر (این ماهوارههای نقطه به نقطه را FSS مینامیدند). نکته مهم در این دههها آن بود که تقریباً تمام فعالیتهای مخابراتی و تلویزیونی ماهوارهای در وزارتخانهها یا سازمانهای دولتی صورت میپذیرفتند و در نتیجه، اعمال حاکمیت و کنترل ملی بر محتوا یا کنترل ایستگاههای ماهوارهای و رسانهای محقق میشد
در طول این دوران، تولید و ارسال ماهوارهها به مدار زمین صنعت پرهزینه اما سودآوری بود و در نتیجه، رقابت شدید بین کشورها و صنایع بزرگ جهانی و نیز رقابت با فنآوریهای توزیعی دیگر (به ویژه کابل نوری) باعث رشد سریع فنآوری ماهوارهای شد. این فنآوریها، در دهههای 80 و 90 میلادی، کوشیدند تا ظرفیت انتقال محتوا و قدرت پخش خود را افزایش دهند و از محدوده فرکانس وسیعتری که قبلاً بدون استفاده بود، بهره گیرند. همچنین، تلاش برای افزایش کارایی ماهوارهها باعث توجه جدی سرمایهگذاران به قابلیتهای حاصل از قراردادن ماهوارهها در مدارهای پایینتر شد و در نتیجه، چندین برنامه وسیع جهانی برای استفاده از ماهوارههای پایین مدار (Low Earth Orbit = LEO) و میانهمدار (Medium Earth Orbit = MEO) در سالهای اخیر راهاندازی گردیدهاند یا در سالهای آتی به بهرهبرداری خواهند رسید. نخسـتین مـاهواره مخابراتی کـه در مدار همزمان زمین (GES) قرارگرفت ماهواره آنیک 1- آ (Anik A-1) کانادا در سال 1972 بود که توسط اتحادیه رادیو ـ تلویزیون این کشور (CBC) در مدار زمین قرار گرفت و از آن برای اتصال ایستگاههای FSS و نه پخش مستقیم برای گیرندگان استفاده میشد. اولین ماهواره پخش مستقیم برای گیرندگان در سال 1976 به نام هرمس (Hermes) در همین کشور به کار گرفته شد. نخستین ماهواره پخش مستقیم تلویزیونی (DBS) آسیا در سال 1984 در کشور ژاپن با نام یوری 2ـ آ(Yuri-2A) به فضا پرتاب شد که سرریز امواج آن به جزایر کشورهای همسایه مسألهساز شد. اما تبدیل شدن پخش مستقیم ماهوارهای به یک مسأله مهم جهانی با پرتاب ماهواره ASTRA در دسامبر 1988 و آغاز فعالیت آن در فوریه 1989 مصادف شد. در قاره آسیا، این پدیده با پرتاب ماهواره آسیاست (Asia Sat 1) در آوریل 1990 و شروع پخش مستقیم تلویزیونی توسط شرکت هنگکنگی استارتی وی (STAR TV) ، از طریق آن ماهواره در اکتبر 1991، به طور جدی طرح شد. دریافت کانالهای تلویزیونی این ماهواره در مناطق حاشیهای (مثلاً در ایران) تنها با بشقابهایی به قطر سه متر عملی بود. اما، با تقویت امواج، در سال 1993، بشقابهای به قطر 8/1 متر تصویر واضحی را دریافت میکردند. افزایش قدرت پخش ماهوارهها به کاهش فزاینده اندازه و قطر بشقابها منجر شد و همزمان نیز قیمت دستگاههای رسیور (به دلیل تولید انبوه) کاهش یافت. نتیجه این تغییرات بالا رفتن مطلوبیت ماهواره برای مصرفکنندگان در کل دنیا و از جمله ایران بود
در هر حال، امروزه فشار ناشی از تقاضا برای خدمات متنوع و بهتر ماهوارهای (نظیر ارائه اینترنت با کیفیت باند وسیع، ارتباطات صوتی و تصویری بین فردی و پخش رادیو ـ تلویزیونی) و گسترش روزافزون بازار و در نتیجه، سودآوری قابل توجه، صنایع ماهوارهای را به سرمایهگذاری و توجه جدی در امر تحقیق و توسعه رهنمون شده است. در نتیجه، علیرغم شکست برخی از برنامههای ماهوارهای در واپسین سالهای قرن بیستم، بسیاری از متخصصان و دانشمندان بر این باورند که ماهوارههای ارتباطی و مخابراتی در آینده شاهد نوآوریهای جدید خواهد بود و از این رو نقش و حضور گستردهتری در عرصه ارتباطات فردی و جمعی جهانی خواهند داشت. سرعت رشد فنآوری ماهوارهای به حدی است که سیاستگذاری ملی و بینالمللی، بر پایه نظر برخی از متخصصان، مانع اصلی به کار گیری قابلیتهای فنی فعلی است. به عبارت دیگر، حتی در حال حاضر، امکانات فنی ماهوارهها بسیار بیشتر از میزان عملیشدن کنونی آن است و علت اصلی توقف نسبی برنامههای نوین را باید در ممنوعیتها و محدودیتهای ناشی از سیاستهای ملی و بینالمللی جستجو کرد تا در امکانات فنی و سرمایه در دسترس
در هر حال، پخش مستقیم برنامههای تلویزیونی از طریق ماهوارهها در طول ده سال گذشته به عنوان یک مساله جهانی مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است و در این میان، کشورهای دارای حساسیتها و ملاحظات فرهنگی (به ویژه از منظر ارزشهای سنتی، ملی و یا مذهبی) و سیاسی توجه بیشتری را به آن مبذول داشتهاند. پیامدهای فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی مورد انتظار طیف وسیعی از سیاستها را در کشورهای آسیایی (به ویژه کشورهای اسلامی) به وجود آورد. این سیاستها از پذیرش مطلق تا طرد کامل را شامل میشدند. یک تحقیق در سال 1373، کشورهای آسیایی را براساس سیاستهای ماهوارهای آنها به شش گروه تقسیم کرد
1 کشورهایی که ماهواره را مجاز دانستند و حتی تسهیلاتی را برای مردم فراهم کردند؛ مانند سنگاپور، هنگکنگ، اسرائیل و کویت
2 کشورهایی که مانع حقوقی به وجود نیاوردند اما، همزمان با وضع مالیات و عوارض برای نصب بشقابهای ماهوارهای، به اقدامهای رقابتی نیز دست زدند؛ مانند پاکستان
3 کشورهایی که ماهواره را مجاز دانستند اما به جستجو و اعمال برنامههای رقابتی دست زدند؛ مانند هند، اندونزی، کره جنوبی و سریلانکا
4 کشورهایی که ممنوعیتهای قانونی ایجاد کردند اما به راهحلهای رقابتی نیز دست زدند؛ مانند عربستان، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و مالزی
5 کشورهایی که با پشتوانه امکانات غنی نرمافزاری و سختافزاری خود ممنوعیتهای قانونی ایجاد کردند؛ مانند ژاپن
6 کشورهایی که تا زمان تحقیق هنوز تصمیم رسمی و قانونی مشخصی را اعلام نکرده بودند و در نتیجه، اقدام اساسی برای رقابت نیز نداشتند
تحقیقات نشان میدهند که سیاست ماهوارهای کشورهای آسیایی غالباً در یک مدت بسیار کوتاه بین 1993 تا 1995 (1372 تا 1375) دستخوش تغییرات بسیاری شد. این تغییرات معمولاً حاکی از حرکت سیاستی از دو سوی افراطی طیف پذیرش مطلق/طرد کامل به سوی نقاط بینابینی بود. در طول این سالها، بسیاری از کشورهایی که ماهوارهها را ممنوع دانسته بودند به جستجوی راههای مناسب برای ارائه برنامههای جذاب تلویزیونی (داخلی یا خارجی) به شهروندان خود از طریق راهاندازی شبکههای تلویزیونی زمینی یا ماهوارهای پرداختند. کشورهایی نیز که ماهواره را (به طور مطلق یا با وضع مالیات و عوارض) آزاد دانسته بودند به تدریج وارد رقابت شدند و با هدف اقتصادی یا فرهنگی و سیاسی به جذب وقت شهروندان خویش و در نتیجه، دور کردن آنها از کانالها و شرکتهای رقیب دست زدند. به عبارت دیگر، سیاست ماهوارهای مبتنی بر «آزادی قانونی» یا «ممنوعیت قانونی» در اغلب کشورهای پیشرفته و در حال توسعه (و در سطح آسیا و حتی کشورهای اسلامی) به چشم یک سیاست کامل و مطلق نگریسته نشده و تلاش برای جذب وقت و توجه مردم کشور به شیوههای مختلف انجام گرفته است
در حال حاضر، کشورهایی نظیر ترکیه، اندونزی، مالزی، پاکستان، هند، سریلانکا، ژاپن، چین و اغلب کشورهای عرب زبان به بهرهگیری از سیستمهای مختلف (برحسب منبع تأمین محتوا، میزان اعمال تغییر در محتوا، مالکیت و مدیریت سازمانهای مربوطه، پخش زمینی یا ماهوارهای و ;) از کانالهای ماهوارهای موجود برای تأمین خواستهها و نیازهای مخاطبان داخلی خود بهره میگیرند. برخی از کشورها نیز هدف فوق را با اجرای برنامههای مشترک پیگیری میکنند. مثلاً در کشورهای عرب زبان چند شرکت بینالدولی یا خصوصی (نظیر عربست، شبکه الجزیره، MBC، ANN و ;) وظیفه تهیه برنامهها از منابع داخلی یا جهانی برای پخش ماهوارهای به کشورهای تحت پوشش خود را به عهده گرفتهاند. با این توضیح کلی، بهتر است به بررسی وضعیت بهرهوری از فنآوری ماهوارهای در چند کشور آسیایی بپردازیم و سپس، درسهای احتمالی حاصل از تجارب این کشورها برای ایران را به بحث بگذاریم
همانگونه که پیشتر ذکر شد، اغلب کشورها از اواسط دهه 1370 برنامههایی را برای بهرهوری ملی از ماهواره به اجرا گذاشتهاند ـ خواه این کشورها دریافت سایر کانالها را ممنوع کرده یا به انتخاب شهروندان واگذار کرده باشند. اما بهتر است در ابتدا انواع بهرهوری از ماهواره را مشخص کنیم. در دهه اول میتوان سه نوع بهرهوری ملی از ماهواره را نشان داد. الف) استفاده از ماهواره برای پخش مستقیم برنامههای کانالهای تلویزیونی ملی به درون کشور. این اقدام برای فایق آمدن بر موانع طبیعی گسترش پوشش شبکههای تلویزیونی ملی به نقاط دوردست و کمجمعیت یا بالا بردن کیفیت دریافت برنامهها توسط بسیاری از کشورها (نظیر هند و استرالیا صورت گرفته است؛ ب) استفاده از ماهواره برای پخش مستقیم برنامههای کانالهای تلویزیونی ملی یا کانالهای جدیدالتأسیس و پخش برای سایر کشورها. معمولاً پخش ماهوارهای تلویزیونی برای سایر کشورها به منظور حضور جهانی فرهنگ کشور مبدأ، اطلاعرسانی جهانی و تأثیر بر افکار عمومی کشورهای مقصد یا به ویژه با هدف ارائه برنامههای تلویزیونی به جمعیتهای مهاجر به کشورهای دیگر انجام میگیرد. پخش ماهوارهای شبکه خبر، شبکههای جامجم و شبکههای سحر ایران به منطقه خاورمیانه، اروپا و امریکا را میتوان در این طبقه جای داد. امروزه، تعداد بسیار زیادی از کانالهای در دسترس را همین نوع کانالهای تلویزیونی تشکیل میدهند
دانلود مقاله بیماری پنبه word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله بیماری پنبه word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
مقدمه
تاریخچه پنبه در ایران
مشخصات گیاهشناسی پنبه
نکات فنی در زراعت پنبه
تاثیر حرارت بر پنبه
نور در پنبه
رطوبت;
خاک;
کوددهی در مزارع پنبه
بیماریهای پنبه
آفات پنبه
استفاده از مواد برگریز در پنبه
برداشت در پنبه
فهرست منابع
دکتر بهداد، ابراهیم، بیماریهای گیاهان زراعی ایران
دکتر بهداد، ابراهیم، آفات گیاهان زراعی ایران
پیام مروج شماره 105، سازمان کشاورزی استان گلستان مدیریت آموزش و ترویج
جزوه درسی زراعت صنعتی، مهندس نوری
دفترچه راهنمای شرح وظایف و نحوه ارائه، سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان؛
عموماً در شرایط مختلف، عوامل تولید موجود و در دسترس (اعم از انسانی و غیرانسانی)، با محدودیت روبرو میباشد. با توجه به رشد جمعیت و افزایش تقاضا برای مواد غذایی، یک مشکل مهم محدودیت عوامل تولید است. این محدودیتها، استفاده مطلوب و بهینه از منابع تولید کشاورزی را از طریق انجام تحقیقات مناسب برای افزایش کارایی عوامب تولید ضروری مینمایاند
زراعت پنبه و صنایع وابسته به آن در اقتصاد کشاورهای در حال توسعه به دلیل ایجاد اشتغال و افزایش درآمد، اهمیت دارد. در ضمن دانه پنبه یک منبع مناسب برای تامین پروتئین و روغن موردنیاز در تغذیه بسیاری از این کشورها بوده و از ایننظر پنبه بعد از سویا قرار دارد
پنبه در حال حاضر در 75 کشور که 70 کشور از آنها جزو کشورهای درحال رشد محسوب میشوند، تولید میگردد و تعداد افرادی که تنها در این کشورها به نحوی از این محصول امرار معاش میکنند، حدود 200 میلیون نفر برآورد شده است. بدین ترتیب سهم پنبه در کمک به اقتصاد و پیشرفت جامعه روستایی در جهان سوم قابل توجه میباشد
در کشور ما نیز پنبه یکی از مهمترین منابع صادراتی غیرنفتی است، چنانچه پنبه به روش صحیح و پیشرفته تولید شود، محصول پربرکتی است که نه تنها درآمد خوبی برای کشاورزان تامین خواهد کرد، بلکه محصولات فرعی و صنایع وابسته به آن میتواند سهم مهمی در بالا بردن سطح اقتصاد کشور داشته باشد. در این زمینه فعالیتهای مختلفی نظیر صنایع پنبه پاککنی، روغنکشی، تهیه غذای دام، نساجی و فرآوردههای دیگری را میتوان نام برد که همگام با افزایش تولید، در بالا بردن سطح اشتغال و درآمد ملی تاثیر دارد. اگر این منافع با ارزی که از صدور مازاد آن حاصل میشود، درنظر گرفته شود، اهمیت اقتصادی این محصول بیشتر مشخص میشود
به لحاظ سنویت، تاریخچه دقیقی در دست نیست، ولی هرودوت در تاریخ نوشته است که یکی از دلایل پیروزی سپاه ایران در جنگهای صحرایی بر سپاه رومیان، این بوده که لباس آنها از جنس پشم شیشه نبوده است. در دست نوشتهای اسلامی به کشت پنبه در نواحی ساوه و شوشتر اشاره شده و اولین پنبه از هندوستان در سال 1282 به ایران وارد شد. با آغاز مشروطیت و آغاز روابط ایران با سایر کشورها، واردات بذر پنبه نیز آغاز شد
در سالهای 134243، تولید پنبه در ایران به 152 هزارتن رسید. در سال 1345 که سال سیاه پنبه ایران است، در منطقه گرگان آفت کرم خاردار شروع به طغیان کرد و تمامی مزارع پنبه را از بین برد که خوشبختانه با اعلام قرنطینه و سمپاشی جدی، تا به حال اثری از آن پیدا نشد
بیشترین و بهترین رکود تولید پنبه در ایران، متعلق به سال 1353 است. رکود تولید در این سال به 50 هزارتن رسید. متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، صادرات پنبه که سالیانه بیش از 15 هزارتن بود، از رونق افتاد و پنبه به عنوان دومین محصول صادراتی که بعد از نفت جایگاه خود را از دست داد و تا به حال هنوز نتوانستهایم نه به این رکورد، بلکه از رقم ناچیز 50 هزارتن نیز پا را فراتر ننهادیم
پنبه گیاهی گلدار، دولپه، از خانواده Malvaceae و از جنس Gossypium است. این جنس دارای 4 گونه زراعی است که هر یک دارای عملکرد و خصوصیات متفاوتی هستند. به عنوان مثال Gossypium herbaceum گونهای دیپلوئید و متحمل به استرس است، در حالی که Gossypium bombadence رقمی تتراپلوئید و دارای الیاف بسیار بلند و متحمل به بیماریهاست(1)
ارقام وحشی پنبه نیز دارای صفات مطلوب متعددی نظیر مقاومت به استرس کمآبی و شوری یا فقر خاک هستند که انتقال این گونه صفات از طریق بهنژادی از ارقام وحشی به ارقام زراعی به دلیل ناسازگاری بین این ارقام و یا سقط جنین امکامپذیر نیست(23). برطرف نمودن ناسازگاریهای موجود و تولید هیبریدهای جدید، تنها به طریق کشت بافت ممکن است. یکی از اصول اولیه در بکارگیری تکنیک کشت بافت در اصطلاح گیاهان زراعی، قابلیت کالوسزایی و باززایی است (7)
پنبه از جمله گیاهانی است که از قابلیت بسیار پایینی برخوردار است (511). پنبه و چگونگی رشد این گیاه، بستگی به شرایط جوی دارد. میتواند به عنوان یک گیاه یکساله رشد کند (در مناطق معتدل و سردسیر) و یا میتواند به عنوان یک گیاه چندساله و دائمی ادامه حیات دهد (گرمسیر)
آمادهسازی و بستر کشت مناسب از نکات مهم میباشد که بایستی رعایت شود
بهترین زمان شخم در زراعت پنبه، زمستان و بهار میباشد
تاریخ کشت 15 فروردین در مناطق شمالی و 15 اردیبهشت در جنوب استان میباشد
بهترین عمق کاشت، 4 الی 5 سانتیمتر میباشد
قبل از کاشت از سموم علفکش، پیشرویشی استفاده شود
جهت کاشت از ردیفکار استفاده شود
میبایست قبل از کاشت و بذرپاشی، دستگاه ردیفکار از نظر ریزش تنظیم شود
میزان بذر مورد نیاز در هکتار، 40 کیلوگرم نوع کرکدار میباشد
عملیات برداشت باید حداقل یک اسعت بعد از طلوع آفتاب انجام گیرد تا در این فاصله سطح برگها و پنبه که از شبنم خیس است، خشک شود
از برداشت قوزهای پنبه باز و نارس که معمولاً دارای رطوبت زیادی میباشند، جداً خودداری گردد
از ریختن وش در کیسههای پلاستیکی خودداری شود
برای دوختن و بستن کیسههای پنبه از نخهای پلاستیکی و نایلونی استفاده نشود
دانلود مقاله چکیده ای از تجربه و سخنان بزرگان جهان word دارای 119 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله چکیده ای از تجربه و سخنان بزرگان جهان word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
تجربه و سخنان
بزرگان جهان
مقدمه :
فصل اول :
تجربه و سخنان بزرگان جهان
اخلاق ، ادب ، علم ، نیکی ، عقل
فصل دوم :
امید ، آرزو ، جوانی ، لذت
فصل سوم :
اندیشه ، تفکر ، هدف
فصل چهارم :
اراده ، پشتکار ، تصمیم ، استقامت
فصل پنجم :
پول ، مال ، ثروت
فصل ششم :
تملق ، عیب ، غرور ، قاطعیت
فصل هفتم :
دشمن ، حسادت ، بدگوئی ، ایمان
فصل نهم :
زمان ، وقت ، پیری ، مرگ
فصل دهم :
همسر ، مادر ، ازدواج
فصل یازدهم :
زندگی ، ارتباطات ، موفقیت ، اجتماع
فصل دوازدهم :
سعادت ، خوشبختی ، شادمانی ، آرامش ، لبخند
فصل سیزدهم :
آزادی ، تندرستی
فصل چهاردهم
عشق ، دوست ، محبت
فصل پانزدهم :
ترس
فصل شانزدهم :
کار ، عمل
فصل هفدهم :
کتاب ، نویسنده ، مطالعه ، تجربه ، هنر ، هوش ، هنرمند
فصل هیجدهم :
انسان ، مردم
فصل نوزدهم :
گذشته ، آینده ، حال
فصل بیستم :
صحبت کردن ، سخنوری
فصل بیست و یکم :
گوناگون
منابع :
نکته های ظریف :
- یک روز جوانی از سقراط پرسید : استاد چگونه می توان عاقل و خردمند شد سقراط در جوابش گفت : با من بیا سپس او را با خود به کنار رودخانه ای برد و آنگاه سر وی را به دست گرفت و زیر آب فرو کرد به طوریکه جوان نزدیک بود خفه شود و بعد او را رها کرد هنگامی که شاگرد جوان حالش جا آمد و توانست نفس بکشد سقراط از او پرسید . وقتی که زیر آب بودی تنها آرزویت چه بود مرد جوان جواب داد هوا آنگاه سقراط به او گفت : اگر عقل و خرد را نیر به همانگونه بطلبی که هوا را آرزو کردی پس آن را خواهی یافت
- زبان را با موافقت عقل بکار انداز و در حد و اجازه عقل سخن بگوئید
- عقل به منزله دستگاه گیرنده است و زبان به منزله دستگاه فرستنده
- عاقل آنچه را که می داند نمی گوید ، ولی آنچه را که می گوید می داند
- فقط کسی می تواند از ادب و تربیت عالی خویش دم بزند ، که در برخورد با مردم بی ادب و بی تربیت مؤدب باقی بماند
- اهل علم باش و مغز خود را بیشتر از جسم خود به کار بگیر
- انسان عاقل همیشه از بد گوئی هایی که از او می شود استفاده می کند
- جمعی در انتظارند که پیشوایی ظهور کند و آنان را به راه راست هدایت نماید ، حال آنکه پیشوایی مهمتر از عقل و خرد نیست . خوبست همه او را فرمانبری کنیم
- کسیکه عقل را بر احساساتش غلبه دهد قوی ترین انسان روی زمین است
- همه چیز چون بسیار شود خوار و ارزان گردد مگر علم و دانش که هر چه بیشتر شود عزیزتر باشد
- اخلاق می تواند جانشین علم و مال و مقام و زیبایی و سایر مزایا باشد . اما هیچ نعمتی جای آنرا نمی گیرد
- اشخاص عاقل و با اخلاق هرگز کلامی به زبان نمی آورند که احساسات دیگران را جریحه دار سازند
- شر با شر خاموش نمی شود چنانکه آتش با آتش . بلکه شر را خیر فرو نشاند و آتش را آب
- سعی نکنید وقتی کسی از شما عیب می گیرد و به شما حمله می کند . متقابلاً عیوب او را مقابل چشمانش بیاورید و بدیها او را به رخش بکشید و بر عکس سعی کنید در همان حال و جو نقاط مثبت اخلاقی و سیرتی او را برای جمع و خودش بازگو کنید
- نیکی چیزی است که بیش از هر چیز مردم را خلع سلاح می کند
- ادب چیزی غیر از گفتار و رفتار توأم با مهربانی نیست
- انسان هر کاری که می کند یا برای رسیدن به لذت است یا برای رها شدن از رنج ، مرتباً از اهرم رنج و لذت در هر کاری استفاده کنید
- هر چه آرزو دارید قبل از خواب به ذهن بدهید
- فعالیت اساسی و پر بار شما در زندگی هنگامی مثمرثمر خواهد بود . که شما در هر لحظه از عمر از کاری که می کنید لذت ببرید
- بیچاره ترین مردم در زمین آنانی هستند که رویایی در ذهن نمی پرورانند . پس همیشه رویایی در ذهن داشته باشید ، زیرا اهداف از رویاها ریشه می گیرند
- انتهای آرزوی یک نفر این است که مورد تحسین و تشویق قرار گیرد
- راه نفوذ در دیگران دانستن آرزوهایشان است
- شما فقط یکبار زندگی می کنید . بنابراین عمر خود را به انجام کارهایی بگذرانید که دوستاشان دارید
- فقط سعی کنید از آنچه اکنون دارید تا آنجا که می توانید لذت ببرید ، اگر به جای آنکه به آنچه نمی توانید انجام دهید به آنچه قادر هستید انجام دهید توجه نمائید حتماً خوشی بیشتری خواهید داشت که شما را متعجب می کند
- افسوس که جوان نمی داند و پیر نمی تواند
- استعداد چیزیست که در جوانی پیدا می شود ، اگر آنرا تربیت کردید و در صدد تقویت آن برآمدید مانند بذری که در مزرعه خوب کاشته شده باشد محصول خواهد داد و اگر آن را به حال خود گذاشتید و تربیت نکردید مانند تخمی که در زمین شوره زار افتاده باشد از بین می رود و محصول نمی دهد
- براستی پیران جوان و جوانان پیر در دنیا بسیارند
- گناهان روزگار جوانی را می توان در سیمای پیری خواند
- برای انسان آرزو و امید همچون آب برای ماهی است
- بیشتر ما همیشه نیمه خالی لیوان را می بینیم . و تمام توجه خود را به آنچه که نداریم معطوف می کنیم و از آنچه که داریم غافل مانده لذت نمی بریم
- گروهی از ما آنچنان حواسمان به چیزهایی که نداریم معطوف است که دیگر
نمی توانیم از آنچه که داریم لذت ببریم
- سعی نمائید در باره آنچه که مردم می خواهند صحبت کنید و طریقی که به آنها نشان دهید تا بدان وسیله به آمال و آرزوی خود برسند
- انسان کار می کند تا از زندگی لذت ببرد و کار نمی کند که وقتش را پر کند و از طرف دیگر خوشبختی واقعی از آن کسی است که هنر برقراری توازن بین کار و تقریح را بلد باشد
- هر کس از ستایش و تمجید لذت می برد
- به خاطرتان داشته باشید هر تغییری که آن را لازم دارید باید در ذهنتان با خوشی و لذت ارتباط یابد
- نگرشها مهمتر از واقعیتها هستند
- عدم برنامه ریزی فردا را برای ما دشوارتر از آنی می سازد که باید باشد
- وقتی هدفی را مشخص می کنید از خود بپرسید بهای احتمالی آن چه می تواند باشد . و بعد اینکه آیا راضی به پرداخت این بها هستید بدین ترتیب وقتی می دانید که برای رسیدن به هدف ناگزیر از پرداخت این بها هستید خود را برای آن آماده کرده و در مقابلش شوکه نخواهید شد . شوخی می گفت : اگر فکر می کنید گران است منتظر بمانید ، تا صورتحساب تلاش نکردنتان برسد
- سرنوشت و آینده ما همان است ، که ما می اندیشیم و فکر می کنیم
- مطلقاً منفی فکر نکیند ، هر کاری به شما گفتند بگوئید می توانم بله
- من اندیشه خود را در معرض این فکر مسخره رندانه قرار نمی دهم که هر چه بر سر آدمی میاید خیر و صلاح اوست ، بلکه برانم که هر کسی از پیشامد بهترین وجه استفاده کند ، مانند انسان خوب و فرزانه ای عمل کرده است
- ورزشکار معروف فنلاندی و دارنده شش مدال طلای المپیک می گوید : من همه چیزم را مدیون ذهن خود هستم ، ذهن من همه چیز من است و عضلات من چیزی جز توده هایی از لاستیک نیستند
- ذهن ما گرانبها ترین دارایی ماست . هیچوقت نگوئید چیزی از من گذشته
- تفکر مشکلترین کارهاست و از این روست که تنها معدودی از انسانها به آن می پردازند
- اگر احساس بی منزلتی می کنید همین گونه اید . اگر فکر می کنید که بازنده خواهید شد می شوید . اگر دوست دارید که برنده باشید ، اما فکر می کنید که نمی توانید مطمئن باشید که نمی توانید . و بالاخره اگر فکر می کنید که شکست خواهید خورد می خورید . اغلب مشکلات ما در واقع ناشی از فقدان تفکر است
- مردی که برای اولین بار اصطلاح تفکر مثبت را بکار برد این مطالب را اینگونه بیان کرده است : هم آنانی که خود را ناتوان می دانند درست می اندیشند ، و هم آن دیگرانی که خویشتن را توانا می انگارند
- در صحبتها و احیاناً در مباحثاتتان همیشه تأکید کنید که هر دو یک مقصود و یک هدف دارید منتهی راه رسیدن به آن متفاوت است . همیشه سعی کنید به طرف بگوئید : آری ، بله حتی المقدور او را از گفتن کلمه نه باز دارید . زیرا در غیر این صورت او حاضر نیست حرفش را کنار بگذارد و غرورش را زیر پا بگذارد
- تفکر مثبت هیچ تضمینی به شما ارائه نمی دهد . اما امکانی به وجود می آورد که از حداکثر توان خود بهره بگیرید . آینده شما بستگی به اندیشه های هشیار شما دارد
- یک تمرین سریع طرح ریزی اهداف : بنشینید تکه کاغذ بزرگی را در دست بگیرید و هدفهای کوتاه مدت و بلند مدت خود را هم در رابطه کاری و هم در زندگی خصوصی یادداشت کنید . این را مشخص کنید که چه تعداد از این هدفها واقعگرایانه و قابل دسترس هستند و چند تا از آنها فقط رویاهایی آرمانی محسوب می شوند . هیچیک از رویاهایتان را به سادگی نادیده نگیرید قبل از اینکه آنها را واپس بزنید و دور بریزید . بیشتر درباره امکانپذیر بودن آنها فکر کنید تا متحمل بودن آنها بخاطر داشته باشید اگر تلاش کنید هر چیزی امکانپذیر خواهد بود و اگر تلاش نکیند هیچ تغییری حاصل نخواهد شد افق ذهنتان را گسترش دهید
- اگر همیشه منتظر بدترین ها باشید به احتمال زیاد همان پیش بینی بد به وقوع خواهد پیوست . سعی کنید بیشتر به پیشامدهای خوبی که ممکن است برایتان رخ بدهد فکر کنید
- در جمله های انتقادیتان از باید و نباید استفاده نکنید و سعی کنید بیشتر از کلمه فکر نمی کنید یا فکر می کنم اینجور بهتر باشد استفاده کنید
- هر آنچه ما هستیم نتیجه افکاری است ، که داشته ایم
- مهم چیزی است که فکر می کنیم هستیم
- اگر شما همیشه کارهایی را انجام دهید که طبق عادات انجام می دادید ، همیشه نتایجی را خواهید گرفت که طبق عادات می گرفتید ، اگر کاری را که انجام
می دهید در راستای هدف شما نیست باید کاری دیگری انجام دهید
- کسی که بدون فکر کردن حرف می زند ، صیادی را ماند که بدون نشانه گرفتن تیر خالی کند
- اساس بدبختی و گرفتاری فرد و بزرگترین جلوگیری که او را از پیشرفت باز می دارد ، نبودن هدف مشترک و یک راه زندگی واضح برای اوست
- به جای گفتن « مطمئناً » و یا بدون شک و دیگر نظایر آن بگوئید فکر می کنم و یا تصور می کنم
- اندیشیدن آسان است و عمل کردن مشکل . اما مشکلترین کار ما عمل کردن به آن چیزهایی است که می اندیشیم
- سعی کنید در آن واحد تنها به یک چیز بیندیشید
- امرسون می گوید : مردان بزرگ کسانی هستند که می دانند اندیشه ها بر جهان فرمان می رانند
- اندیشه های ما سرنوشت ما را رقم می زنند . آنچه امروز هستیم ثمره اندیشه های دیروز ماست و فردا چیزی جز اندیشه های امروز ما نیست
- پس بزرگ بیندیشید تا بزرگ زندگی کنید
- بر روی زمین چیزی بزرگتر از انسان نیست و در انسان چیزی برزگتر از فکر او
- جهان هر کس به اندازه وسعت فکر اوست
- کسی که به فکر انتقام باشد همیشه زخم های خود را تازه نگه می دارد
- برای تلفظ کوتاهترین کلمه بله یا نه خیلی بیشتر از یک نطق باید فکر کرد
- اگر به خاطر حرف دیگران از دنبال کردن اهداف خود عقب نشینی می کنید . مثل این است که به آنها می گوئید : برای من نظر شما از نظر خودم مهمتر است
- هر چه حافظه را به کار گیریم و از آن استفاده کنیم قویتر می گردد . و هر چه بیشتر به آن اعتماد کنیم قابل اعتمادتر می گردد
- هر گز قبل از فکر کردن حرف نزن و کاری انجام مده
- دیروز در خیابان شما ، چند تا ماشین پراید آلبالویی رنگ دیده اید احتمالاً فقط اگر خود شما صاحب یک پراید آلبالویی رنگ باشید ، متوجه این موضع شده اید و در غیر اینصورت اصلاً چیزی به خاطر نخواهید آورد ، چرا زیرا شما همیشه چیزی را می بینید که در جستجوی آن هستید
- پس یاد بگیرید به جای اعتراض نسبت به مسائل به دو چیز فکر کنیم . اول ارائه راه حل برای بهبود شرایط و دوم سازگاری با شریط غیر قابل تغییر
- اگر به قصد مسافرت به یکی از آژانسهای فروش بلیط اتوبوس ، قطار یا هواپیما مراجعه می کنید ، نخستین سؤال فروشنده بلیط از شما این است که مقصد شما کجاست ، تا شما این سؤال را به درستی و روشنی پاسخ ندهید بلیط برای شما صادر نمیشود . آیا کسی بدون هدف مبادرت به انجام سفر می کند ، ولی بسیاری از انسانها با ارزشترین بزرگترین و مهمترین سفر خود یعنی سفر زندگی را بدون تعیین هدف و مقصود سپری می سازند
- پس درنگ نکنید و از هم اکنون افکار خود را فقط روی اهداف کلیدی خود متمرکز کنید و از نیروی خارق العاده حاصل برای ایجاد یک تغییر مثبت در زندگی خویش کمک بگیرید
- همیشه درباره بهترین پیشامدها فکر کن
- اگر چیزی را دوست ندارید آن را عوض کنید و اگر نمی توانید آن را تغییر دهید شکل تفکر و شیوه نگریستن خود را به آن تغییر دهید . تنها در این صورت است که تمام عالم زیبا و عالی به نظر می رسد و لبخندهای ناخودآگاه از آن دور دستها بر لبان شما ظاهر می شوند
- این را باید قبول کرد که همه مانند من نیستند و مثل من فکر نمی کنند
- همانطور که جامه کهنه را از تن دور می کنی، اندیشه های کهنه را نیز دور کن
- به طور کلی راز موفقیت هر فرد در این است که برای خود هدفی تعیین کرده و آن را دائماً در ذهن خود مجسم ساخته و جزء باورهای خود قرار دهد
- تمام افکار خود را روی کاری که دارید متمرکز سازید . پرتوهای خورشید نمی سوزانند ، مگر آنکه در یک نقطه متمرکز شوند
- تنها راه دستیابی به سعادت دراز مدت آن است که بر اساس بزرگترین آرمانهای خود زندگی کنیم یعنی هدف واقعی زندگی خود را بشناسیم و طبق آن عمل کنیم
- مردم خودشان را با هر چیز خسته می کنند مگر با تفاهم و اندیشه واقعاً چرا ؟
- زندگی بدون هدف چرخ زندگی را بدست قضا و قدر سپردن است
- بدون تعقیب هدفی معین ، زندگی لذت ندارد
- فکر کردن بسیار آسان است و عمل کردن بی نهایت دشوار ، هیچ چیز در زندگی مشکلتر از این نیست که انسان افکار خود را به مرحله عمل گذارد
- وقتی هدف خود را تشخیص دادید و عزم کردید که به آن برسید ، تمام هم و غم شما باید اندیشیدن در پیرامون این هدف باشد ، مثل معروفی است که وقتی ذره بین را روی کاغذ در برابر نور خورشید بگردانید . جایی از کاغذ را نمی سوزاند ولی وقتی آن را در یک نقطه متمرکز ساختید بی شک آن نقطه را خواهد سوزاند . پس شما هم تمام قوای خود را در نقطه معین برای رسیدن به هدفی که انتخاب کرده اید به کار اندازید یقیناً کامیاب خواهید شد