دانلود مقاله Position Error Reduction of Kinematic Mechanisms Using Tolerance Analysis and Cost Function فایل ورد (word)


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله Position Error Reduction of Kinematic Mechanisms Using Tolerance Analysis and Cost Function فایل ورد (word) دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله Position Error Reduction of Kinematic Mechanisms Using Tolerance Analysis and Cost Function فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله Position Error Reduction of Kinematic Mechanisms Using Tolerance Analysis and Cost Function فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله Position Error Reduction of Kinematic Mechanisms Using Tolerance Analysis and Cost Function فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1386

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی و هشتمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید

تعداد صفحات: 9

نویسنده(ها):

B Moetakef-Imani – Assistant ProfessorDepartment of Mechanical Engineering, Faculty of Engineering, Ferdowsi University of Mashhad, Iran
M Pour – M.Sc. Student Department of Mechanical Engineering, Faculty of Engineering, Ferdowsi University of Mashhad, Iran

چکیده:

It is practically impossible to manufacture a component exactly with the required dimensions. Therefore for each part dimension, a tolerance limit is prescribed. Also for all assemblies, a limit of variation is prescribed for a specified parameter of the assembly which is referred to as the assembly specification, and it could be the position of a point. If the assembly specification has limits of variation in two or more directions, the correlation between these variations also impresses the limit of variation. To determine the bivariate distribution of the assembly specification, in terms of part tolerances, the Direct Linearization Method (DLM) is used. In this paper, the Coupler Point (C.P.) position of a crank slider mechanism during one cycle of motion is considered as the assembly specification. The DLM results are validated with Monte Carlo simulation method and the percent contribution of each manufacturing variable in assembly specification is determined by multiple regression method. This paper proposes that by tightening the tolerances of those manufacturing variables that have the highest contribution in the maximun error of mechanism, the amount of maximum error of mechanism could be decreased significantly.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.