دانلود مقاله بررسی اثرات مصرف برگی عناصر ریزمغذی بر خصوصیات کمی و کیفی ذرت سیلوئی 704 در منطقه خوی فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی اثرات مصرف برگی عناصر ریزمغذی بر خصوصیات کمی و کیفی ذرت سیلوئی 704 در منطقه خوی فایل ورد (word) دارای 3 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی اثرات مصرف برگی عناصر ریزمغذی بر خصوصیات کمی و کیفی ذرت سیلوئی 704 در منطقه خوی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی اثرات مصرف برگی عناصر ریزمغذی بر خصوصیات کمی و کیفی ذرت سیلوئی 704 در منطقه خوی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی اثرات مصرف برگی عناصر ریزمغذی بر خصوصیات کمی و کیفی ذرت سیلوئی 704 در منطقه خوی فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: نهمین کنگره علوم خاک ایران

تعداد صفحات: 3

چکیده:

ذرت (Zea mayes) یکی از مهمترینگیاهان خانواده غلات بوده و به خاطر عملکرد بالا راندمان مصرف آب بالا، تنوع ژنتیکی فراوان، کاربردهای غذایی و صنعتی بیشمار در ردیف مهمترین گیاهان استراتژیک جهان بشمار می رودد و هم اکنون مقام سوم را از لحاظ سطح ریز کشت در جهان بخود اختصاص داده است. ملکوتی و همکاران (1378) گزارش دادند که در ایران به دلیل شرایطحاکم بر اغلب خاک ها از قبیل بالا بودن pH، آهکی بودن خاک ها ، برداشت عناصر بدون جایگزینی، عدم مصرف متعادل کودهای شیمیایی و به ویژه مصرف بیش از حد فسفر، کمبود عناصر ریز مغذی در غلب خاکهای کشور موجود داشته و باعث گردیده جامعه از این کمبود رنج ببرد. ضیائیان وملکوتی (1377) نشان دادند مصرف روی در ذرت باعث افزایش عملکرد می شود. یائدر و همکاران (2002) گزارش نمودند کمبود روی و آهن در مزارع کالیفرنیا به شکل حادی بروز کرده است، آنها پیشنهاد کردند برای رفع کمبود این عناصر از محلول پاشی سولفات آهن و روی و یا تیمار بذور با این ترکیبات استفاده شود. آنها محلول پاشی آهن را بهتر از مصرف خاکی آن دانستند. برگلند و همکاران (1999) کمبود عناصر غذایی آهن و روی را در بخش وسیعی از اراضی ایالت داکوتای شمالی آمریکا گزارش داده و محلول پاشی با نسبت 5 در هزار با سولفات روی، و یامصرف خاکی 30 آن به میزان 30-20 کیلوگرم در هکتار و مصرف برگی سولفات آهن هیدراته به نسبت 5 در هزار در زمان 45-30 روز پس از کاشت را بهترین راهکار برای رفع این معضل توصیه نمودند.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.