دانلود مقاله آموزش مهندسی، توافقنامه های بین المللی: چالشها و چشم اندازها فایل ورد (word) دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله آموزش مهندسی، توافقنامه های بین المللی: چالشها و چشم اندازها فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله آموزش مهندسی، توافقنامه های بین المللی: چالشها و چشم اندازها فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1388
محل انتشار: کنفرانس آموزش مهندسی در 1404
تعداد صفحات: 13
چکیده:
توافقنامه های بین المللی اعتبار بخشی آموزش مهندسی، توافقنامه هایی هستند که در آنها کشورهای عضو تجربیات خویش در مورد فرایندها، سیاستگذاریها و روندهای اعطای مدارک مهندسی را با یکدیگر مبادله میکنند و مورد ارزیابی و مقایسه فرار میدهند. قواعد و قوانین، روندها و فرایندهای مورد استفاده در این توافقنامه ها درپی آنند تا الزامات آکادمیک مهندسی را مشخص نمایند. جهانی بودن این الزامات و سیاستگذاریها، منجر به همنوایی آموزش مهندسی در کشورهای مختلف خواهد شد. همچنین تأکید توافقنامه ها بر پذیرش توسط نهادهای غیردولتی، با مستقل ساختن جریان ارزشیابی، آن را از روایی بیشتری برخوردار خواهد ساخت. مقاله ی حاضر درپی آن است تا با بررسی توافقنامه های واشنگتن، سیدنی و دوبلین، تهدیدها و فرصتهای عضویت را برای آموزش مهندسی ایران برشمارد. بررسیهای این پژوهش نشان میدهد ابعاد توافقنامه های بین المللی شامل: اهداف، محتوا و سیاستگذاریهای آموزش مهندسی میباشد. توجه به این ابعاد، برخی استانداردهای بین المللی آموزش مهندسی را روشن مینماید. بنابراین، با تعیین مؤلفه های غایبِ آموزش مهندسی موجود، ما را به اصلاح و تغییر آن رهنمون میگردد. توجه نظام مهندسی کشور به توافقنامه ها، آموزش مهندسی را به استانداردهای بین المللی نزدیک ساخته و آن را به گونه ای واقعی تر بازتعریف میکند. از سویی تمرکز توافقنامه ها بر بروندادهای نظام آموزش مهندسی، استقلال اعضا در طراحی سازوکارهای دستیابی به استانداردهای بروندادی حفظ و بومی ماندن آموزش مهندسی را تضمین میکند. اعتباربخشی بین المللی مدارک مهندسی، نوید بخش افقهای تازه ی شغلی برای فارغ التحصیلان مهندسی خواهد بود. در عین حال فاصله ی وضعیت فعلی آموزش مهندسی با وضعیت مورد درخواست این توافقنامه ها و نیز چالشهای پیشروی سرمایه های انسانی و فرصتهای شغلی مطرح در نظام مهندسی از جمله دشواریهای عضویت به شمار میرود. با توجه به فرصتها و چالشهای مذکور، پیشنهاد مقاله، طراحی سازوکارهایی بومی جهت دستیابی به استانداردهای توافقنامه و رصد نتایج آن است. پس از طی این دوره و بر اساس نتایج حاصل، امکان تصمیمگیری در مورد عضویت یا عدم عضویت فراهم خواهد شد.