دانلود مقاله سنجش دانش پرستاران بخش های مراقبت ویژه فایل ورد (word) دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله سنجش دانش پرستاران بخش های مراقبت ویژه فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله سنجش دانش پرستاران بخش های مراقبت ویژه فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
دانلود مقاله سنجش دانش پرستاران بخش های مراقبت ویژه فایل ورد (word) که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1388 در پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN) از صفحه 41 تا 44 منتشر شده است.
نام: سنجش دانش پرستاران بخش های مراقبت ویژه
این مقاله دارای 4 صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله پرستار
مقاله دانش
مقاله بخش های ویژه
مقاله مراقبت های پرستاری
چکیده و خلاصهای از مقاله:
اهداف: وجود پرستاران دارای دانش کافی، نقش موثری در بالا بردن کیفیت مراقبت های پرستاری، به خصوص در بخش های ویژه دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های ذکر شده برای پرسنل پرستاری بخش های ویژه، دانش است. به همین منظور، این مطالعه با هدف بررسی دانش پرستاران مراقبت های ویژه انجام شد.
روش ها: برای این مطالعه توصیفی – تحلیلی، 100 نفر از پرستاران بخش های مراقبت ویژه قلبی و مراقبت ویژه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از پرسش نامه جمع آوری شد. پس از ایجاد بانک اطلاعاتی در نرم افزار SPSS 11 با استفاده از آزمون مجذور کای ارتباط بین متغیرهای مورد نظر با دانش پرستاران بخش های ویژه بررسی شد.
یافته ها: میزان دانش پرستاران در زمینه مراقبت های پرستاری از بیماران بستری در بخش های ویژه در حد ضعیف تا متوسط بود. همچنین، بین میزان دانش واحدهای مورد پژوهش با جنس، وضعیت استخدامی، بخش محل خدمت و سابقه کار آنها ارتباط معنی داری وجود نداشت.
نتیجه گیری: کارکنان بخش های ویژه نیازمند اطلاعات بیشتر و تخصصی تر در زمینه های کاری خود هستند. لذا پیشنهاد می شود که با توجه به نیازهای آموزشی واقعی، نسبت به تعدیل حجم مطالب درسی با تکیه بر تخصصی کردن آموزش پرستاری در حیطه های مختلف کاربرد آن در مقطع کارشناسی توجه بیشتری شود.