دانلود مقاله مقایسه ی سطح اضطراب در دانش آموزان دبیرستانی روستایی و شهری در همدان فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله مقایسه ی سطح اضطراب در دانش آموزان دبیرستانی روستایی و شهری در همدان فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مقایسه ی سطح اضطراب در دانش آموزان دبیرستانی روستایی و شهری در همدان فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1394
محل انتشار: کنفرانس ملی روانشناسی علوم تربیتی و اجتماعی
تعداد صفحات: 8
چکیده:
با تاثیر تغییرات سریع فرهنگی اجتماعی بر افزایش اختلالات عصبی روانی در دنیا، این اختلالات به دومین عاملناتوانی تا سال 2020 تبدیل شده است. اختلالات عصبی روانی به ویژه اضطراب در نوجوانان، عامل مهمی در کاهشسلامتی، افت تحصیلی و رفتارهای مخاطرهآمیز است. این مطالعه به منظور بررسی سطح اضطراب دانش آموزان روستاییوشهری در همدان انجام گرفت. روشکار: در این مطالعه ی مقطعی، تعداد 350 دانش آموز دبیرستانی روستایی و شهریهمدان در سال 1393 با نمونه گیری طبقاتی خوشه ای وارد پژوهش شدند و مشخصات جمعیت شناختی، نحوه ی انجامفرایض دینی، علاقه به تحصیل و وضعیت تحصیلی ایشان بررسی شد. داده ها توسط پرسشنامه ی اضطراباشپیل برگر جمع آوری و با آزمون های تحلیل واریانس، تی و مجذور خی تحلیل شدند. یافته ها: در مجموع 347 نفر دانش-آموز با میانگین سنی 1/3±16/5 سال بررسی شدند. از شرکت کنندگان 180 نفر ( 52 %) ساکن روستا بودند. اضطراب حالتو صفت به درجات شدید به ترتیب در 23 و 19 درصد دانش آموزان مشاهده شد. در دانش آموزان روستایی میزان اضطراب بالاتر از شهر بود (P>0/001) و حداکثر میانگین نمره ی اضطراب در دختران روستایی دیده شد. دختر بودن (P=0/01). بی علاقگی به رشتهی تحصیلی (P=0/01) عدم انجام منظم فرایض دینی (P=0/02) با سطح اضطراب بالاتر همراه بود نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش، میزان اضطراب در دختران و به ویژه دانش آموزان جامعه ی روستایی بیشتر بود. لذا غربالگری اختلالات اضطرابی و راهکارهای ارتقای سلامت روان، فراهم سازی شرایط آموزشی و تفریحی مناسب در مدارس روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.