دانلود مقاله طراحی و تحلیل سه بعدی آیرودینامیکیدرارتعاشی مکانیزم کاهش درگ دم قایقی در پرتابه های مافوق صوت فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله طراحی و تحلیل سه بعدی آیرودینامیکیدرارتعاشی مکانیزم کاهش درگ دم قایقی در پرتابه های مافوق صوت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله طراحی و تحلیل سه بعدی آیرودینامیکیدرارتعاشی مکانیزم کاهش درگ دم قایقی در پرتابه های مافوق صوت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1393
محل انتشار: بیست و دومین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک
تعداد صفحات: 6
چکیده:
افزایش برد موشکها از جمله اولین اهدافی میباشد که در طراحی به دنبال آن میباشیم. هر چه شکل بدنه و سازه موشک آیرودینامیک تر باشد، به تبع آن نیروی درگ کاهش یافته و برد افزایش می یابد. در موشکهای بالستیک تا زمانی که سوخت محترقه از انتهای آن جهتپیشرانش خارج میگردد به حالت بهینه آیرودینامیک نزدیک می باشد. ولی پس از اتمام سوخت، به دلیل ایجاد یک تغییر مقطع ناگهانی، نیروی درگی مازاد بر حالت قبل ایجاد خواهد شد. در این مقاله مکانیزمی جهت دمقایقی کردن موشک پس از اتمام کار موتور طراحی شده است. این مکانیزم پس از اتمام کار موتور، با خروج صفحاتی از انتهای محفظه نازل موتور با استفاده از مکانیزم بال اسکرو، بخشی را به شکل مخروط ناقص در انتهای پرتابه ایجاد می کند. عملکرد این بخش از لحاظ آیرودینامیکی، نیرویی و ارتعاشی مورد تحلیل و بررسی سه بعدی قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که این مکانیزم عملکرد مناسبی را در کاهش درگ دارد. همچنین تحلیل ارتعاشی سیستم با استفاده از آنالیز مودال نشان میدهد که جابجایی صفحات اثری محدود بر روی پایداری کل سیستم دارد. از این رو میتوان از این سیستم در موشکهای بالستیک جهت افزایش برد استفاده نمود که تا کنون چنین مکانیزمی ارائه و تحلیل نشده است.