دانلود بررسی زیبا شناسی مدرن از دیدگاه بنیامین فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود بررسی زیبا شناسی مدرن از دیدگاه بنیامین فایل ورد (word) دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسی زیبا شناسی مدرن از دیدگاه بنیامین فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود بررسی زیبا شناسی مدرن از دیدگاه بنیامین فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود بررسی زیبا شناسی مدرن از دیدگاه بنیامین فایل ورد (word) :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : اولین کنفرانس بین المللی هنر، صنایع دستی و گردشگری

تعداد صفحات : 5

چکیده مقاله:

نخستین اثر مهم والتر بنیامین رساله مفهوم نقادی زیبایی شناسانهدر آثار رمانتیک آلمانی بود، در اثر بعدی او سرچشمه درام تراژیکآلمانی نیز مانند نخستین کار او نسبت فلسفه و هنر همچنان مسئلهای مبهم و حل نشده معرفی شده است. وی در این کتاب با نظررمانتیک ها و شلینگ مخالف کرد و نپذیرفت که اثر هنری راه حلتمامی مسائل فلسفی و در حکم کامل کننده کار فلسفی است، او بااین نظر هگل که ایده به گونه ای مشخص در اثر هنری کمال مییابد، همراه نبود. به نظر او اثر هنری تنها می تواند نشان دهد که چراایده تکامل نمی یابد. (احمدی/ 1382) در کتاب خیابان یک طرفهنوشته است که تمام چیزهایی که ما زیبا می خوانیم نمایانگر ناسازههایند. (احمدی/ 1382). در مقاله رمان همبستگی های گوته، اثرهنری را بیانگر حقیقت خوانده و نه حاصل آن، او معتقد است کارهنری فراخوانی است به دگرگونی، نه نتیجه، یعنی ناگزیر است تاچیزی را ویران نماید تا بتواند نشان دهد. حقیقت کجاست. نکتهمرکزی در اندیشه های بنیامین ویرانگری است، که در آخرین آثاروی از جمله فلسفه والتر بنیامین: ویرانگری و تجربه، پاساژها و تزههایی درباره فلسفه تاریخ زمان حاضر به معنای ویرانگری است.احتمالا این اندیشه ویرانگری نتیجه نزدیکی با مکتب فرانکفورت وتئودور آدورنو می باشد. مهم ترین اثر بنیامین اثر هنری در عصر بازتولید مکانیکی است. (احمدی/ 1384) وی در این مقاله نکته تازه ایرا مطرح کرد. در نیمه سده نوزدهم به دلیل پیشرفت تکنولوژی وفراهم آمدن امکان تکثیر و بازتولید مکانیکی آثار هنری همانگونهکه صنعت چاپ، متن نوشتاری را تکثیر می کند، هنر دیداری نیازباز تولید می گردد. (نوذری/ 1384). گمان می شود این جنبه ازبحث بنیامین درست نقطه مقابل آدورنو قرار می گیرد، زیرا اساساًآدورنو با هنر توده ای و مردم پسند مشکل دارد و از این نوع هنرابراز تنفر می کند ولی بنیامین هنر توده ای را ستایش می کند، وآن را در حکم ترفیع هنر توده ها می انگارد. این مقاله در نظر دارداین جنبه از آرا بنیامین در مورد هنر مدرن (هنر توده ها) را موردبررسی قرار دهد. سوال مطرح شده در این تحقیق این است: جایگاههنر مردمی در آرا بنیامین کجاست؟ و تفاوت هنر توده ای از دیدگاهبنیامین و فرانکفورتی ها (آدورنو) در چیست؟


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.