دانلود مقاله بررسی رابطه هوش عاطفی و گرایش به نوآوری سازمانی مورد مطالعه: اداره کل استاندارد استان بوشهر فایل ورد (word) دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله بررسی رابطه هوش عاطفی و گرایش به نوآوری سازمانی مورد مطالعه: اداره کل استاندارد استان بوشهر فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی رابطه هوش عاطفی و گرایش به نوآوری سازمانی مورد مطالعه: اداره کل استاندارد استان بوشهر فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1393
محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت چالشها و راهکارها
تعداد صفحات: 7
چکیده:
در دنیای کسب و کار امروزی، نوآوری در سطح سازمانی می تواند به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار محسوب گردد. هوش عاطفی یکی از عواملی است که کارایی نوآوری فرد را در سازمان به شدت تحت تأثیر قرار می دهد و افزایش نوآوری میتواند سازمانها را در جهان پرتلاطم رقابت به سمت موفقیت در بازارهای جدید سوق دهد. پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه هوش عاطفی و گرایش به نوآوری سازمانی در میان کارکنان اداره کل استاندارد استان بوشهر انجام شده است. میزان هوش عاطفی 06 نفر از کارکنان، با استفاده ازپرسشنامه هوش عاطفی شرینگ که ابعاد خود آگاهی،خود مدیریتی، انگیزش، همدلی و مهارت اجتماعی را شامل است، سنجیده شد. همچنین گرایش به نوآوری سازمانی آنان توسط پرسشنامه )چوپانی ، 1936 ( با 11 گویه به دست آمده است. مقدار ضریب پایانی هوش عاطفی و گرایش به نوآوری به روش آلفای کرو نباخ=89% بدست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل و بررسی داده های گردآوری شده از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد که نشان دهنده وجود همبستگی معنادار بین ابعاد هوش عاطفی و گرایش به نوآوری می باشد. با توجه به اینکه بین هوش عاطفی و گرایش به نوآوری ارتباط معناداری وجود دارد می توان نتیجهگرفت که به منظور ارتقاء سطح بهره وری و افزایش عملکرد و کارایی سازمان باید به پرورش و افزایش هوش عاطفی در بین کارکنان به عنوان یک عامل مهم و اثر گذار در گرایش به نوآوری و خلاقیت توجه ویژه داشت.