دانلود مقاله تاریخچه زورخانه در ایران word دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله تاریخچه زورخانه در ایران word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
مقدمه
سَر دم
افزارهای ورزش باستانی
جامههای ورزش باستان
گردانندگان زورخانه
مقام ورزشکاران در زورخانه .
شیوه ورزش باستانی .
جای ایستادن ورزشکاران در گود
شنا رفتن .
چرخ زدن .
کبـّاده کشیدن
کُشتی
دعا کردن
گل ریزان
منابع
زورخانه جایی است که مردان در آن ورزش می کنند و بیشتر در کوچه پس کوچه های شهر ساخته شد است. بام آن به شکل گنبد و کف آن گودتر از کف کوچه است . در آن کوتاه و یک لختی است و هر که به خواهد از آن بگذرد و داخل زورخانه بشود باید خم شود . می گویند در زورخانه را از این رو کوتاه می گیرند که ورزشکاران و کسانی که برای تماشا به آنجا می روند به احترام ورزش و ورزشکاران و آن مکان خم شوند. این در به یک راهروی باریک با سقف کوتاه باز می شود و آن راهرو به «سردم زورخانه» می رود . درمیان زورخانه گودالی هشت پهلو و گاهی شش پهلو به درازی 5 یا 4 متر و پهنای 4 متر و ژرفای 3 چارک تا یک متر کنده شده که «گود» نامیده می شود. در کف گود چند لایه بوته و خاشاک گذاشته و روی آن بوته و خاشاک خاک رس ریخته و هموار کرده اند. بوته و خاشاک را برای نرمی کف گود می ریزند و هر روز روی این کف را پیش از آن که ورزش آغاز شود با آب «گل نم» می زنند تا از آن گرد برنخیزد
سراسر دیواره گود ساروج اندود شده است و لبه آن به جای هزاره آجری با چوب پوشانده شده است تا اگر ورزشکاران هنگام ورزش به لب گود بخورند تنشان زخمی نشود. در بالا و دور گود غرفههایی ساخته شده که جای نشستن تماشاچیان و گذاشتن جامه ورزشکاران و لنگ بستن تنکه پوشیدن آنان است . یکی دو غرفه از این غرفهها نیز جایگاه افزارهای ورزشی است
سر دم زورخانه در یکی از غرفه های چسبیده به راهروی زورخانه درست شده است و آن صفه ای است نیم گرد که کف اش از کف زورخانه یک متر تا یک و نیم متر بلندتر است. در جلوی «سر دم» چوب بستی است که به آن زنگ و پوست پلنگ و زره و سپر و پر قو آویخته است. بر روی سکو زیر چوب بست اجاقی کنده شده که در آن آتش میریزند و هرگاه اجاق نداشته باشند منقلی زیر چوب بست می گذارند و مرشد تنبک خود را با آتش اجاق یا منقل گرم می کند تا صدای آن رساتر درآید
میگویند نخستین کسی که طرح ساختمان زورخانه را ریخت «پوریای ولی» بود. نام پوریای ولی (محمود قتالی خوارزمی) است و او در نیمه دوم سده هفتم و نیمه نخستین سده هشتم هجری می زیسته است . او پهلوان و شاعر و عارف بوده و دمی گرم و گیرا داشته است
دانلود تحقیق بررسی رابطه بین خوشبینی اسلامی، خوشبینی آموختهشده سلیگمن و امنیت روانی word دارای 39 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود تحقیق بررسی رابطه بین خوشبینی اسلامی، خوشبینی آموختهشده سلیگمن و امنیت روانی word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
چکیده
مقدمه
پرسشهای پژوهش
روش پژوهش
جامعه آماری و حجم نمونه
روش نمونهبرداری
ابزار پژوهش
1 پرسشنامه خوشبینی اسلامی
2 پرسشنامه خوشبینی ـ بدبینی سلیگمن40
شیوه نمرهگذاری کلی
3 پرسشنامه ایمنی ـ ناایمنی مازلو (SII)52
روش نمرهگذاری
یافتههای پژوهش
تحلیل دادهها در ارتباط با سؤال و فرضیه اول و دوم پژوهش
تحلیل دادهها در ارتباط با سؤال و فرضیه سوم پژوهش
جنسیت
شغل
وضعیت تأهل
سن
سطح تحصیلات
* معنادار بودن میانگین در سطح (005)
نتیجهگیری
تفسیر نتایج مربوط به سؤال اول و دوم و فرضیه اول و دوم پژوهش
تفسیر اوّل بر اساس مؤلفههای خوشبینی آموختهشده سلیگمن
تفسیر دوم بر اساس مؤلفههای خوشبینی اسلامی
تفسیر سوم بر اساس عوامل ناایمنی و ایمنی روانی
تفسیر نتایج مربوط به سؤال و فرضیه سوم پژوهش
جنسیت
شغل
وضعیت تأهل
ســن
سطح تحصیلات
منابع
آقایی، اصغر و همکاران، « رابطه خوشبینی و بدبینی با سلامت روان در افراد بزرگسال شهر اصفهان»، مجله دانش و پژوهش در روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)، ش 33، پاییز 1386، ص 130ـ117
آمدی، عبدالواحد ابن محمد تمیمی، غررالحکم ودرالکلم، قم، دفتر تبلیغات اسلامی، 1366،
بیانی، احمد، روشهای تحقیق و سنجش در علوم تربیتی و روانشناسی، تهران، رهیافت، 1378،
جمالی زواره، نسرین،« بررسی رابطه کارایی خانواده با خوشبینی وسلامت روانی در دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی شهر زواره»، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، 1387
حسنشاهی، محمد مهدی، « بررسی ارتباط میان خوشبینی و راهبردهای مقابله با استرس در دانشجویان دانشگاه»، فصلنامه اصول بهداشت روانی، ش 15-16، سال چهارم، پاییز و زمستان
حسینیزاده، سید مهدی، جوان و آرامش روان (به کوشش علی نقی فقیهی)، قم، پژوهشکده حوزه و دانشگاه، 1382
حسینی، سید مهدی، مشاوره قبل از ازدواج،چ پنجم، تهران، آوای نور
خواجهامیری خالدی، هاله،« هنجاریابی آزمون خوشبینی ـ بدبینی سلیگمن بر روی دو گروه سنی 25 ـ 18 و 45 ـ 30 سال در شهر تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، تهران، دانشگاه الزّهرا (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی)، 1382
زینتی، علی، « بررسی تأثیر احساس ایمنی ـ ناایمنی بر حرمت خود طلاب پایه اول و هفتم در سال تحصیلی 78-77»، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، قم، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، 1377
سرایی، حسن، مقدمهای بر نمونهگیری در تحقیق، تهران، سمت، 1384
سلیگمن، مارتین و همکاران، کودک خوشبین، ترجمه فروزنده داورپناه، تهران، انتشارات رشد، 1383
شاملو، سعید، بهداشت روانی، چ سیزدهم، تهران، رشد، 1378
شهنی ییلاق، شکرکن و موحد، « رابطه علی بین نگرشهای مذهبی، خوشبینی، سلامت روانی و سلامت جسمانی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز»،مجله علومتربیتی و روانشناسی، دانشگاه چمران اهواز، دوره سوّم، سال یازده هم، شمارههای 1 و 2، 1383
عبادی، ندا و علینقی فقیهی، « بررسی اثربخشی آموزش مثبتنگری در افزایش امید به زندگی زنان بدون همسر شهر اهواز؛ با تأکید بر قرآن»، مجله روانشناسی و دین، ش دوم، سال سوم، تابستان 1389، ص61 ـ 74
عسکری، پرویز و همکاران، « رابطه اعتقادات مذهبی و خوش بینی با سلامت معنوی دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز»، فصلنامه یافتههای نو در روانشناسی، ش دهم، سال چهارم، بهار 1388، ص39-27
عطاری، یوسفعلی و همکاران « بررسی روابط ساده و چندگانه نگرش مذهبی، خوشبینی و سبکهای دلبستگی با رضایت زناشویی در دانشجویان مرد متاهل دانشگاه شهید چمران اهواز»، مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره سوّم، ش 1، سال سیزدهم، بهار 1385، ص110-93
فروم، آلن؛ درونهای ناآرام، ترجمه علی زنجیرهای، چاپ اوّل، تهران، نشر اوحدی، 1378
گروسی، سعیده و دیگران،« بررسی رابطه اعتماد اجتماعی و احساس امنیت (مطالعه موردی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد جیرفت)»، فصلنامه دانش انتظامی، دوّم، سال نهم، 1385
کجباف، محمد باقر و دیگران، « هنجاریابی، پایایی و روایی مقیاس خوشبینی و بررسی رابطه بین خوشبینی، خودتسلطیابی و افسردگی در شهر اصفهان»،فصلنامه مطالعات روانشناختی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا(س)، دوره 2، ش 1 و 2، بهار و تابستان 1385، ص68-51
مکارم شیرازی، ناصر، حکومت جهانی مهدی(عج)، قم، نسل جوان، 1357
نجاتی، محمد عثمان، حدیث و روانشناسی، ترجمه حمید رضا شیخی، مشهد، بنیاد پژوهشهای اسلامی، 1387
موسوینسب، سید محمدحسین و همکاران، « خوشبینی ـ بدبینی و راهبردهای کنارآمدن: پیشبینی سازگاری روانشناختی در نوجوانان»، فصلنامه روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ش 4 (پیاپی 47)، سال دوازدهم، زمستان 1385، ص380
نوری، نجیب الله، « بررسی رابطه بین خوشبینی سرشتی، خوشبینی از دیدگاه اسلام و رضایتمندی از زندگی»، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، 1388
نوری، نجیب الله، « بررسی رابطه میان انگیزه پیشرفت و خوشبینی»، فصلنامه روانشناسی در تعامل با دین، ش دوّم، سال اوّل، تابستان 1387
نیکمنش، زهرا و یحیی کاظمی، « تأثیر الگوی آموزش خوشبینی به روش قصهگویی بر سبکاسناد کودکان»، فصلنامه علمی– پژوهشی پژوهش در سلامت روانشناختی، دوره دوّم، ش سوّم، پاییز 1387
ویلیام جیمز، دین و روان، ترجمه مهدی قائن، تهران، بنگاه ترجمه و نشر کتاب، 1356
هومن، حیدرعلی، شناخت روش علمی در علوم رفتاری، چ پنجم، تهران، پارسا، 1383
یونسی، سید جلال، « نقش اساسی معنا شناختی حوادث در کاهش آسیبهای روانی»، مجله حوزه و دانشگاه، ش 41، زمستان 1383، ص29-8
Brandon, Eric A. (2006). The effect of age on optimism, CALIFORNIA STATE SCIENCE FAIR 2006 PROJECT SUMMARY, project Number S
Conway, Francine; Magai, Carol; Springer, Carolin & Jones C. Optimism and pessimism as predictors of physical and psychological health among grandmothers raising their grandchildren, Journal of Research in personality, Volume 42, Issue 5, Otober 2008, pages 1352-
Friedman, L. C., Nelson, D. V., Baer, P. E., Lane, M., Smith, F. E., & Dworkin, R. J. (1992). The relationship of dispositional optimism, daily life stress, and domestic environment to coping methods used by cancer patients. Journal of Behavioral Medicine, 15, 127–141
Golin, S., Sweeney, P.D., & Schoeffer, D. E. (1981). The causality of causal attributions in depression: A cross-lagged panel correlational analysis. Journal of Abnormal Psychology, 90, 14-
Luthans. F. & Youssef, C. M. (2007). Positive Organizational Behavior in the Workplace:The impact of hope, Optimism, and Resilience. Journal of Management. 2007; 33; 77r
Maslow, A. H. (1952) The S-I Test: a measure of psychological security-insecurity, Palo Alto, Calif: consulting psychologists press
Peterson, C., Semmel, A., von Baeyer, C., Abramson, L. Y., Metalsky, G.I., & Seligman, M.E.P. (1982). The Attributional Style Questionnaire. Cognitive Therapy and Research, 6, 287-
Reber. S. Ditionary of Psychology, Second
Seligman, M. E. P & Csikszentmihalyi, M, (2000). Positive Psychology: An introduction, American Psychologist, 55, 5-
Scheier, M. F., & Carver, C. S. (1985). Optimism, coping, and health: Assessment and implications of generalized outcome expectancies. Health Psychology, 4, 219–247
Smith T. W., Pope M. K., Rhodewalt F, Poulton J. L. (1989). Optimism, neuroticism, coping, and symptom reports: an alternative interpretation of the Life Orientation Test. J Pers Social Psychol; 56: 640–648
Patton, Wendy; Bartrum, Dee A. and Creed, Peter A. (2004) Gender differences for optimism, self esteem, expectations and goals in predicting career planning and exploration in adolescents. International Jouanal for Educational and Vocational Guidance, Volum 4 (3), pages 193-
Steptoe, A., Reivich, K. and Seligman, M.E.P. (1993). Mozart’s Optimism: A study of explanatory style. The Psychologist, 69-
هدف از این پژوهش، شناسایی رابطه بین خوشبینی اسلامی، خوشبینی آموختهشده سلیگمن و امنیت روانی است. در این پژوهش، از روش همبستگی استفاده شده است. 300 نفر از طلبهها و دانشپژوهان مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی جامعهالمصطفی(ص) به صورت تصادفی انتخاب شدند که به سه پرسشنامه خوشبینی اسلامی نوری، خوشبینی ـ بدبینی سلیگمن و ایمنی ـ ناایمنی مازلو پاسخ دادند. نتایج به دست آمده نشان میدهد که بین این سه متغیر رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. سطح دو نوع خوشبینی و امنیت روانی بر اساس متغیرهای جمعیتشناختی تفاوت معنادار پیدا میکند؛ مردان نسبت به زنان، دانشپژوهان نسبت به طلبهها، افراد متأهل نسبت به افراد مجرد، از خوشبینی و امنیت روانی بالاتری برخوردارند. در بین چهار گروه سنّی (20ـ40)، گروه سنّی (20ـ25) از خوشبینی و امنیت روانی پایینتری برخوردارند.
واژگان کلیدی: خوشبینی آموختهشده، خوشبینی اسلامی، امنیت روانی، سبکتبیین، توجه مثبت، تبیین مثبت، انتظار مثبت.
برخلاف روانشناسان پیشین که محور پژوهشها و کارهای علمیشان را جنبههای منفی و مخرب افکار، باورها و احساسهای انسان قرار داده و تمام سعی و تلاششان را بر مدار جنبههای اختلالانگیز افکار و ابعاد بیمارگونه روان انسان متمرکز کرده و تمام وقت و انرژیشان را روی رفع و زدودن نشانههای بیماریهای روانی هزینه میکردند، امروزه بسیاری از روانشناسان علاوه بر پرداختن به جنبههای مرضی و بیمارگونه روان انسان، به جنبههای مثبت افکار، باورها، احساسها و رفتارهای انسان نیز توجه دارند
در دهه اخیر، روانشناسان مثبتگرا بیشتر بر توانمندیها، شایستگیها و داشتههای انسان تأکید کرده و بر این باورند که هدف روانشناسی باید بهبود و ارتقای سطح زندگی انسان و شکوفا کردن استعدادها و توانمندیهای به ودیعه نهاده شده در درون انسان باشد. بر این اساس، روانشناسان مثبتگرا به جنبههای مثبت روانی انسان، نظیر مثبتاندیشی، خوشبینی، شادکامی، خلاقیت، هوش هیجانی، خردمندی، خودآگاهی و مانند آن پرداخته و سعی دارند تا با روشها و نگاه علمی، حضور مؤلفههای مثبت را در ابعاد گوناگون زندگی انسان پر رنگتر و چشمگیرتر جلوه دهند. در رواندرمانی نیز از رویکردهای مثبتدرمانی، امیددرمانی و معنادرمانی بهره گرفته و سعی میکنند توجه انسان را به جنبههای مثبت وجودی و روانیاش معطوف سازند
مفهوم خوشبینی از مفاهیم مطرح شده در روانشناسی مثبت است. اگرچه لازمه خوشبینی، تکرار جملهها و عبارتهای مثبت، نیرودهنده و انگیزهبخش، نظیر «من هر روز گامهای پیشرفت و ترقی را بر میدارم»، «هر روز در مسیر خوشبختی، سعادت و پیروزی سیر میکنم»، میباشد، اما در عین حال، خوشبینی چیزی بیش از این مسائل و عمیقتر از اینهاست. تلاشهای پژوهشگران از چیزی ورای این گزارههای امیدوارکننده حکایت میکند. نتایج به دست آمده بیانگر این مطلباند که خوشبینی در چگونگی تفکر و تبیین افراد درباره علل رویدادها و حوادث ریشه دارد. هر فردی برای نسبت دادن پدیدهای به علتی معین، گرایشهای خاص خود را دارد که از آن به سبک تبیین یاد میشود
از مطالعه پژوهشهای متعدد روانشناختی بهدست میآید که خوشبینی با بسیاری از متغیرها، نظیر سلامت جسمانی،4 سلامت روانی،5 رضایت از زندگی،6انگیزه پیشرفت،7 امید به زندگی،8 سازگاری با بیماریهای مزمن جسمی،9 راهبردهای مقابله با استرس10 و مانند آن رابطه مثبت و معناداری دارد. امنیت روانی، از جمله متغیرهایی است که میتواند با خوشبینی رابطه داشته باشد
مسلماً بسیاری از ما با واژه امنیت و مشتقات آن، نظیر امنیت روانی، امنیت شغلی، امنیت اجتماعی، امنیت جانی، امنیت ملی و مانند آن آشنا هستیم. امنیت، یکی از نیازهای اولیه و غریزی بشر بوده، چنان که از دیرباز یکی از دغدغههای اساسی بشر، تأمین امنیت در حوزههای مختلف زندگی بوده است. بسیاری از جنگها و صلحها برای تأمین و حفظ امنیت رخداده و میدهد. امنیت به دو بخش امنیت درونی و بیرونی دستهبندی میشود. امنیت درونی یا امنیت روانی، یکی از مهمترین فاکتورهای زندگی سالم هر فرد را تشکیل میدهد. با رشد صنعت و تکنولوژی و پیچیدهشدن جوامع، روابط اجتماعی نیز دستخوش تغییرات شده و پیچیدگیهای خاصی در آن پدید آمده است. همچنین متغیرهای تأثیرگذار بر امنیت روانی، نظیر شغل، طبقه اجتماعی، امید به زندگی، سیاست، عشق، اعتبار اجتماعی و بسیاری از موارد دیگری که میتوانند امنیت روانی افراد را تضمین یا مختل نمایند، ساحتها و حوزههای گستردهای را به خود اختصاص دادهاند. با توجه به اینکه امنیت اجتماعی لازم و ملزوم امنیت روانی یک جامعه است، نیاز جامعه سالم و انسانی به امنیت روانی برای رشد و تحول در ابعاد گوناگون زندگی، بیشتر از نیاز به آسایش و رفاه است، زیرا در سایه امنیت و آرامش روانی است که هر هدف ابتدایی، متوسط و غایی قابل دسترسی و تحقق یافتنی است، از اینرو، تأمین امنیت در همه ابعاد آن، به ویژه امنیت روانی و آرامش جمعی، مهمترین وظیفه و مسئولیت دولتها و خواسته ملتها و جوامع به شمار میرود
مکاتب رواندرمانی، اهداف اصلی خود را زدودن نشانههای اضطراب و پدیدآوردن احساس امنیت روانی قرار دادهاند. رویکردهای گوناگون رواندرمانی با استفاده از روشها و راهبردهای متفاوت، سعی و تلاش لازم را برای پیشگیری از ابتلا به اضطراب و افسردگی، مبذول داشتهاند. برخی از رویکردهای جدید رواندرمانی به تأثیر دین و ایمان نیز در سلامت و بهداشت روان اشاره کردهاند. ایمان به خدا از نگاه این دسته از روانشناسان، سرچشمهای بیکران برای آرامش روانی قلمداد شده است که انسان را در برابر هر گونه اضطراب و نگرانی بیمه کرده و در برابر هر گونه فشار درونی و بیرونی به انسان مصونیت میبخشد
دین اسلام خوشبینانهترین نگرش و نگاه به خدا، انسان، جهان هستی و زندگی را فراروی بشر قرار میدهد. خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم انسان را به تفکر، تدبر و تعقل در مورد نشانههای انفسی و آفاقی، دعوت کرده و از او میخواهد که به یادآوری و توجه به نعمتها، زیباییها و شگفتیهای جهان هستی بپردازد تا از این راه به مبدأ و خاستگاه این نعمتها و زیباییهای وجودی پی برده، به او ایمان آورده، سرِ تسلیم و بندگی به درگاه پاکش ساییده و شکرگزار نعمتهای او باشد. احساس امنیت واقعی فقط در سایه خداباوری حاصل میشود، چون میل به احساس امنیت، زائیده ترس از محرکهای واقعی یا خیالی است. اما فرد مؤمن و موحّد با استناد به دو منبع گرانسنگ وحیانی (قرآن کریم) و نقلی (روایات)، به پدیدهها و رویدادهای اضطرابزا و نگرانکننده زندگی اسناد منطقی میدهد؛ به این بیان که پارهای از رویدادها را از جانب خداوند برای آزمایش خویش دانسته و برخی از آنها را محصول رفتارهای نابهنجار خویش در نظر گرفته و در برابر رویدادهای نوع اوّل، صبر و بردباری پیشه کرده و آنها را نردبان ترقی و تکامل مادی و معنوی خویش قرار میدهد. همچنین در برابر رویدادهای نوع دوم، احساس پشیمانی و ندامت کرده و درصدد تلافی و جبران بر میآید. انسان مؤمن، مشکلات و سختیها را موقتی و قابل حل در نظر گرفته و در همه حال به قدرت بینهایت خداوند متعال متکی شده و به او توکل میکند. همچنین با یادآوری، نیایش و توکل به خداوند بر نگرانیها فایق میآید
پژوهشهای متعدد14 نشان دادهاند که خوشبینی رابطه مستقیم و مثبتی با سلامت روانی دارد، زیرا خوشبینی، امنیت روانی را در پی دارد، و امنیت روانی به نوبه خود بستر سلامت روانی را فراهم میکند، از اینرو، افرادی که امنیت روانی دارند، از سلامت روانی نیز بهرهمندند. بیشتر بیماریهای روانی از ناامنیِ روانی سرچشمه میگیرند. فردی که به طور مداوم از محرکهای درونی و بیرونی احساس ناامنی، ترس و خطر میکند، سلامت جسمی و روانی او در معرض خطر واقع میشود، در بسیاری از موقعیتها با پرخاشگری یا اضطراب واکنش نشان میدهد و در دنیای ذهنی او مدام کشمکش و حالت تدافعی وجود دارد. احساس نا امنی دائمی، متابولیسم بدن را به هم میریزد، زیرا دستگاه ایمنی بدن، توان محدود دارد و از تحمل تنش دائمی ناتوان است، در نتیجه، ادامه این وضع، فرد را به سمت و سوی بیماریهای جسمی و روانی سوق خواهد داد. امنیت روانی باعث میشود که انسان احساس آرامش کند؛ به بیان دیگر، فردی میتواند احساس آسودگی و اطمینان کند که احساس تهدید نکرد و امنیت روانی داشته باشد
دو دیدگاه عمده در مورد خوشبینی وجود دارد: 1 خوشبینی سرشتی16 که توسط کارور17 و شییر18 مطرح شده و پژوهشهای مختلفی را به سوی خود منعطف ساخته است؛ 2 خوشبینی آموختهشده که سلیگمن آن را مطرح ساخته و یکی از جدیدترین دیدگاهها در روانشناسی شناختی شمرده میشود که توانسته نظر بسیاری از افراد مشهور در روانشناسی معاصر، از جمله آلبرت الیس،19 آیرون بک20 و سایرین را به خود جلب کند
توجه به چند نکته، اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع مورد پژوهش حاضر را آشکار و روشن میسازد
تحقیقات و بررسیهای میدانی نشان میدهد که متغیر خوشبینی رابطه مستقیم و معناداری با سلامت جسمی،22 سلامت روانی،23 سلامت معنوی،24 سبک اسناد،25 روابط نزدیک،26 کارآمدی خانواده،27 رضایتمندی از زندگی،28 رضایت شغلی،29 رضایت زناشویی،30 سازگاری با تنشهای زندگی31 و مانند آن دارد. از جمله متغیرهایی که میتوان درباره رابطه آن با خوشبینی بحث کرد، امنیت روانی است
از سوی دیگر بزرگترین دستاورد ادیان الهی، به ویژه دین اسلام، حفظ امنیت روحی و روانی انسانهاست. و بدیهی است که تأمین امنیت روانی در گرو تأمین و ارضای نیازهای غریزی، فطری و معنوی انسان است
بیشتر روانشناسان، رویکرد مادّی به انسان و زندگی دارند و محور پژوهشها و مطالعاتشان جنبههای مادّی، زیستی و اجتماعی انسان است، از اینرو، از جنبههای معنوی انسان غفلت کرده و در روشهای گوناگون رواندرمانی نیز به جنبه معنوی بیمار اهمیت نمیدهند
مربیان و اساتید اخلاق اسلامی در بحث خوشبینی و بدبینی، بیشتر روی سوءظن و بدبینی متمرکز شده و روانشناسان مسلمان نیز آن گونه که باید و شاید به جنبههای خوشبینی از دیدگاه اسلام نپرداختهاند، و نیز با توجه به اینکه روانشناسان غربی بیشتر درباره خوشبینی سرشتی بررسی و تحقیق کرده و به خوشبینی آموخته شده سلیگمن33 کمتر پرداختهاند، پژوهشگر ضرورت پرداختن به این موضوع را احساس نموده و درصدد بررسی رابطه بین خوشبینی اسلامی، خوشبینی آموختهشده سلیگمن و امنیت روانی34 برآمده است
دانلود مقاله طراحی و پیاده سازی وب سایت فروشگاه رسانه های صورتی و تصویری به صورت پویا word دارای 124 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله طراحی و پیاده سازی وب سایت فروشگاه رسانه های صورتی و تصویری به صورت پویا word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
فصل اول: مقدمه
1-1: عنوان تحقیق
2-1 : مکان تحقیق
فصل دوم: نصب آپاچی ، پی-اچ-پی و مای-اس-کیو-ال
2-1: نصب وب سرور آپاچی
2-1-1 : دلیل استفاده از وب سرور آپاچی
2-1-2 : نصب برنامه آپاچی
2-1-3 : اطمینان از صحت نصب برنامه آپاچی
2-2 : نصب پی-اچ-پی
2-2-1 : اهمیت زبان اسکریپت نویسی پی-اچ-پی
2-2-2: نصب پی-اچ-پی
2-2-3 : اطمینان از صحت عملکرد پی-اچ-پی
2-3 نصب MYSQL
2-3-1 : مقدمهای بر MYSQL
2-3-2 : نصب MYSQL
فصل سوم: گاه کلی بر زبانهای برنامه نویسی اچ-تی-ام-ال ، جاوا اسکریپت و پی-اچ-پی
3-1: نگاه کلی بر دستورات اچ-تی-ام-ال
3-1-1: شکل کلی دستورات
3-1-2 : تعریف جدول
3-1-3 : فرمها و پرسش نامهها
3-2: نگاه کلی بر زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت
3-2-1: ویژگیهای جاوا اسکریپت در سرویس گیرنده
3-2-2 : جاوا اسکریپت چه کارهایی را انجام نمی دهد
3-2-3 : ساختار لغوی جاوا اسکریپت
3-3 : نگاه کلی بر دستورات زبان PHP
3-3-1: مقدمات زبان PHP
3-3-2 : به کارگیری آرایه
3-3-3: شکل کلی تعریف تابع
3-3-4: کار کردن با دایرکتوریها
3-3-5 : اتصال با سرویسدهنده MYSQL
3-3-6: پیادهسازی تماسهای ساده
فصل چهارم : پیاده سازی سایت فروشگاه رسانه صوتی و تصویری
4-1 : مقدمه
4-1-1 : ساخت کاتالوگ آنلاین
4-1-2 : ردیابی خرید مشتری در فروشگاه
4-1-3 : جستجوی رسانه
4-1-4 : ورود و خروج کاربر
4-1-5 : واسط مدیریتی
4-1-6 : اجزای سیستم
4-2 : پیادهسازی بانک اطلاعاتی
4-3 : پیادهسازی کاتالوگ آنلاین
4-4 : جستجو
4-5 : ورود و خروج کاربر
4-6 : تغییر کلمه عبور
4-7 : پیاده سازی خرید
4-8 : مشاهده کارت خرید
4-9 : افزودن رسانه به کارت
4-10 : انجام تغییرات در کارت خرید
4-11 : صفحه خروج از فروشگاه
4-12 : پیاده سازی واسط مدیریتی
4-12-1 : افزودن آیتمها
4-12-2 : مشاهده لیستها
4-12-3 : ویرایش;
4-13 : نمایش تصویر
نتیجه گیری
منابع و ماخذ 111
نیاز اساتید به داشتن سایت های پویا، ما را بر آن داشت تا تحقیقات خود را در زمینه آشنایی با زبان های برنامه نویسی آغاز کنیم. پس از انجام بررسی های لازم و با توجه به قابلیت های زبان برنامه نویسی PHP، به خصوص ارتباط با سرویس دهنده MySQL و استفاده از وب سرور Apache، موجب شد تا زبان PHP و بانک اطلاعاتی MySQL را برای پیاده سازی این سایت انتخاب کنیم
دانشگاه امام رضا (ع) از سال 1378 با تئجه به امکانات گسترده آستان قدس رضوی و سازمان تربیت بدنی و با مجوز شورای گسترش، وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، مبادرت به پذیرش دانشجو در دو رشته کتابداری و تربیت بدنی، از طریق کنکور سراسری نمود
در سال 1380 رشته مترجمی زبان انگلیسی، در 1381 دو رشته مهندسی کامپیوتر و نیز کارشناسی حسابداری و از تیرماه 1384 رشته مدیریت بازرگانی، به جمع رشته های دانشگاه افزوده شد
لازم به توضیح است که در بین 48 موسسه آموزش عالی و غیر انتفاعی، امام رضا(ع) از نظر سرانه فضای آموزشی، فضای رفاهی، کتب و نشریات و مرکز رایانه، مقام بالایی را در کل کشور دارد
حقیقت این است که وب سرور آپاچی به یکی از عوامل موفقیت وب تبدیل شده است. با وجودی که این ادعا ممکن است برای عدهای ناخوشایند باشد، اما دلیل زیادی برای اثبات این واقعیت وجود دارد. بررسیهای اخیر حاکی از آن است که بیشترین وب سایتهای موجود در حال حاضر از وب سرور آپاچی به عنوان سرویس دهنده وب استفاده میکنند. این دلایل را میتوان علت این موفقیت برشمرد
آپاچی رایگان است
کد منبع آپاچی به رایگان در دسترس است. ( به این گونه نرمافزارها اصطلاحاً “کدباز” یا open source گفته میشود.)
آپاچی بر روی مجموعهای بسیار متنوعی از سیستمهای عامل قابل استفاده است
آپاچی دائماً در حال توسعه و افزایش قابلیتهای جدید است
آپاچی بسیار توانمند بوده و به واسطه طراحی ماجولار، به راحتی قابل توسعه است
با وجودی که وب سروی آپاچی کاملا بر مشخصات پروتکل HTTP منطبق است، فرآیند نصب آن به سادگی نصب هر برنامه کاربردی دیگر است. از آن جا که آپاچی برنامه ای از نوع سرور است، پس از نصب آن لازم است ملاحظاتی را در ارتباط با امنیت سیستم میزبان مد نظر قرار دهیم
برای نصب آپاچی تحت سیستم عامل ویندوز، ابتدا لازم است فایل نصب برنامه مربوطه را در اختیار داشته باشید. نام کامل این فایل به قرار زیر است
apache-2.0.*-win32-x86-no-ssl.msi
با وجودی که نصب وب سرور آپاچی تحت سیستم عامل ویندوز 9x یا ME امکان پذیر است، توصیه میکنیم از انجام آن صرفنظر کنید. در مقایسه با این دو محیط، ویندوزNt, 2000 و Xp محیط پایدارتر و ایمن تر برای تمامی برنامههای سرور، از جمله وب سرور آپاچی محسوب میشوند. دستورالعملهایی که در ادامه ملاحظه میکنید به نصب این وب سرور تحت سیستم عاملی از نوع windows 2000 professional مربوط است
این فایل را در یک فهرست موقت قرار داده و سپس این دستورالعملها را به ترتیب جهت نصب آپاچی اجرا کنید
1- با عنوان مدیر سیستم ( اصطلاحا Administrator) وارد سیستم شوید
2- پس از یافتن فایل بر روی آن دابل کلیک کنید تا فرآیند نصب وب سرور آپاچی عملا آغاز شود
3- همان گونه که در شکل 2-1 مشاهده میکنید، برنامه نصب وب سرور آپاچی مانند هر برنامه نصب دیگری تحت سیستم عامل ویندوز با بهره گیر از یک ویزارد قالب بندی شده است
4- دکمه Next را جهت ادامه عملیات کلیک کنید. پس از مطالعه سند License Agreement که شرایط استفاده از نرم افزار را مشخص میکند آن رامورد تایید قرار داده و در ادامه بار دیگر دکمه Next را کلیک کنید
5- با این اقدام کادر محاوره ای دیگری ظاهر میشود و اطلاعات بسیار مفیدی را در باره استفاده از وب سرور آپاچی تحت سیستم عامل ویندوز نمایش میدهد. این اطلاعات به ویژه برای مبتدیان با ارزش است
6- در کادر محاوره ای بعدی، که شکل 2-2 نمایی از آن را نشان میدهد لازم است اطلاعات مربوط به سرور را مشخص کنید. منبع این اطلاعات همان سیستم عامل میزبانی است که وب سرور را بر روی آن نصب میکنید. معمولا مقادیر پیش فرض در فیلدهای متنی موجود دراین کادر محاوره ای مناسب هستند. با این حال پیش از کلیک مجدد دکمه Next حتما این مقادیر را مورد بازبینی قرار داده و در صورت نیاز آنها را با مقادیر مناسب تری جایگزین کنید
در این کادر محاوره ای فیلد متنی Network Domain نام حوزه میزبان وب سرور آپاچی رامشخص میکند. از آن جا که وب سرور را در قالب یک شبکه داخلی مورد استفاده قرار خواهیم داد، به جای مشخصههای .com، .org، یا سایر حوزههای سطح بالا از مشخصه local استفاده کنید. در فیلد server name باید نام کامپیوتر میزبان را به طور کامل یعنی با مشخص کردن نام حوزه مربوطه وارد کنید. دو گزینه موجود در پایین این کادر محاوره ای نحوه اجرای وب سرور را مشخص میکنند. توصیه میکنیم گزینه پیش فرض for all users, on port 80, as a sevice–Recommended را به عنوان گزینه منتخب قبول کنید. در نهایت دکمه Next را پس از تعیین مقادیر فیلدها و انتخاب گزینه مورد نظر کلیک کنید. هر زمان که مایل باشید میتوانید تنظیمات فوق را با ویرایش فایلهای مربوط به پیکربندی آپاچی تغییر دهید
7- کادر محاوره ای بعد امکاناتی را در ارتباط با تعیین موقعیت نصب برنامه آپاچی بر رویهارد دیسک و مولفههای نرم افزاری مورد نظر در اختیار قرار میدهد. برنامه آپاچی به طور پیش فرض در موقعیت C: program files apache group نصب میشود. (بسته به شرایط، ممکن است درایو میزبان با آن چه که در این جا مشاهده میکنید متفاوت باشد). همچنین بنا به پیش فرض علاوه بر فایلهای اجرایی برنامه آپاچی مستندات آن نیز بر رویهارد دیسک نصب میشود. با این وجود از نصب هدرها و کتابخانهها به طور پیش فرض خودداری به عمل می آید. دکمه Next را بار دیگر به منظور ادامه عملیات کلیک کنید
8- با این اقدام بار دیگر این شانس را خواهید داشت که موقعیت نصب برنامه آپاچی را بر رویهارد دیسک دستخوش تغییر کنید موقعیت پیش فرض را پذیرفته و دکمه Next را جهت ادامه عملیات کلیک کنید
9- کادر محاوره ای حاصل، شامل تمامی گزینههایی است که قبلا آنها را برای نصب برنامه آپاچی انتخاب کرده اید. به عنوان آخرین شانس میتوانید مقادیر این گزینهها را اصلاح کنید. برای این کار کافی است دکمه Back را کلیک کرده و مقادیر گزینههای مورد نظر را تغییر دهید. در غیر این صورت دکمه install را به منظور آغاز فرآیند نصب برنامه آپاچی کلیک کنید
10- پس از تکمیل فرآیند نصب کادر محاوره ای دیگری نمایان میشود. برای تکمیل کار دکمه Finish را از این کادر محاوره ای کلیک کنید
پس از نصب وب سرور آپاچی بر روی کامپیوتر میزبان، برنامه سرور به طور خودکار راه اندازی میشود. برای اطلاع از این که برنامه سرور در حال اجراست یا خیر، کافی است آیکن آپاچی service monitor از بخش system tray واقع در نوار وظیفه رامورد توجه قرار دهید. شکل 2-3 نمایی از این آیکن را نشان می دهد
چنان چه این آیکن حاوی یک علامت پیکان سبز رنگ باشد برنامه سرور در حال اجراست. اما در صورتی که آیکن مزبور حاوی یک دایره توپر قرمز رنگ باشد، برنامه سرور در حال اجرا نیست. برای مشاهده پنجره آپاچی service monitor کافی است روی آیکن مذکور دوبار کلیک کنید
دانلود مقاله کاریکاتور word دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله کاریکاتور word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
کاریکاتور به چه معنا می باشد ؟
معنی کاریکاتور
هدف کاریکاتور
کاریکاتور روزنامه ای
کاریکاتور سیاسی
کاریکاتور بدون شرح
کاریکاتور دنباله دار
کاریکاتور در مطبوعات ایران
زندگی نامه هنرمند ، اردشیر محصص
مرورى بر پیشینه و سیر تحولى کاریکاتور چهره
چهره گشایان طنزاندیش;
اسماعیل عباسى
چهره پردازان ایران
منابع و مآخذ
کاریکاتور ارائه تصویری است که از اشخاص و اشیاء که در آن صفات و خصوصیات فرد یا شئی به نحوی مضحک ، اغراق آمیز و غیر طبیعی به تصویر در آید . البته ممکن است تنها یک طرح تمثیلی و کنایه ای باشد با این هدف که به جای خنداندن بیننده وی را به تفکر وا دارد
آنچه که از کلمه کاریکاتور بر می آید این است که یک اثر کاریکاتور معمولا مقداری تخیل و اغراق را در خود آمیخته دارد و مهم تر از آن این است که در بیان هدف خود از اصطلاحات روزمره و عامه به همان شکل متداول بهره می گیرد . شاید اولین کاریکاتور ها در زمان های بسیار قدیم به وجود آمده باشد . اکثر تاریخ دانان نیز همین عقیده را دارند و به نظر آنها انسان ابتدایی اشکالی را مانند ( گاو ) با طراحی ساده و اغراق آمیز بدون شناخت کاریکاتور رسم می کرد . نقابهایی هم که برای ترساندن یا خنداندن ساخته می شوند جزء کاریکاتور محسوب می شوند ، در هنر باستان کاریکاتور لحن جدیدتری به خود می گیرد و کم کم هویت می یابد مانند کاریکاتور امپراتور کاراکالا که در موزه ایگنون نگهداری می شود همه هنرهای عصر باستان که در آن ها اغراق توام است ولی گویای این نیست که آنها از مالک فقط به دلیل شوخی و خنده استفاده می کردند و نمی توان آنها را یک کاریکاتور دانست . چرا که در پشت همین اغراق ها خصوصیت باطنی افراد را به نمایش می گذاشتند . مثل معروفی راجع به این پدیده در بین رومی ها وجود دارد که می گوید
« ماسک خود را بگذار تا بگویم که هستی »
کاریکاتور یعنی گفت و گوی تمدن ها
بیان کردن مشکلات دیدگاه های شخصی و شاید هم بشود گفت جنگیدن با گروهی که حرف منطقی نمی زنند شاید هم دفاع کردن از مردم در مقابل موانع و مشکلاتی که در برخی موارد خود مردم هم آنها را نمی بینند و به تعبیری دادن حق مردم به آنها و آشنا کردن مردم با حق و حقوقشان که چه حقی دارند و جایگاه آنها کجاست
آثار کسانی چون اردشیر محصص ، مرتضی ممیز و کامبیز درم بخش در مطبوعات معتبر جهان بسیار منتشر شده و می شود
با کاوشهایی که روان شناسان انجام داده اند نتیجه جالبی به دست آمده است . روانشناسان اعتراف می کنند مردم به خواندن و مطالعه سطرها تنبل تر شده اند و خواهان رسانه های تصویری هستند . علت گرایش مردم در چند سال اخیر به کاریکاتور نیز همین عامل بوده است . مردم در یک نگاه به کاریکاتور چیزهایی را مطالعه می کنند که شاید در دهها صفحه نتوان آن پیام را به خواننده منتقل کرد . انواع کاریکاتور را می توان این گونه مطرح کرد
1- کاریکاتور روزنامه ای 2- کاریکاتور سیاسی
3- کاریکاتور بدون شرح 4- کاریکاتور دنباله دار
برای کاریکاتور روزنامه ای که بخش های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی و ; را در برمی گیرد . نامهای مختلفی پیشنهاد و مورد استفاده قرار گرفته است از جمله ژورنالیستی ، تیتر دار ، مطبوعاتی ، زیر نویس دار و ; بیش از دو قرن است که کاریکاتوریستها مطبوعات را عرصه ای مناسب برای بیان افکار و عقاید خود و نمایش آثار شان یافته اند ، خاستگاه کاریکاتور ، روزنامه نبوده اما پیگاه طرحهای طنز مطبوعات بوده است
مهمترین و پایدار ترین نشریه طنز ایران توفیق بود که به سر دبیری حسن و حسین توفیق 50 سال بی وقفه منتشر شد . از مجلات دیگر می توان به نسیم شمال ، کشکول ، بهلول و ملانصر الدین اشاره کرد . عمدتاً خصوصیات و ویژگی های کاریکاتورهای روزنامه ای بدین شرح است
1- در بعد سیاسی ، اجتماعی ، اخلاقی ، ورزشی و ; بیان می شوند
2- خطوط مخصوصاً در کاریکاتورهای امروزی ساده است
3- انتقاد رک و صریح است
4- اغراق ، بیشتر در مطبوعات ما ، جنبه کلیشه ای دارد
5- در بالا و پایین طرح نوشته وجود دارد
6- کادرها کوچک و محدود هستند
7- دارای طنز و درک پایین هستند . به عبارتی ساده تر و بهتر قابل هضم برای اقشار عادی جامعه است و با اشعار و امثال کوچه بازاری و طنز های ساده اجتماعی سر و کار دارد
8- موضوع روز را بیان می کنند یعنی دارای تاریخ مصرف هستند
دانلود مقاله اکسپرسیوتیسم word دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله اکسپرسیوتیسم word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
مقدمه
مفهوم کلی سبک اکسپرسیونیسم
تاریخچه اکسپرسیونیسم در آلمان
تاریخچه مطرح شدن اکسپرسیونیسم در ارتباط با معماری و « شهرسازی »
اندیشه های موثر بر دیدگاههای هنرمندان اکسپرسیونیست
نتیجه
منابع
1- رید هربرت ( فلسفه هنر معاصر ) فرامرزی . نگاه
2-مجله « بررسی » شماره 1 و 2 اردیبهشت
3- محمد زاده . حمید - از نقاشی تا معماری و شهر سازی انتشارات مویان جسم چاپ اول
هدف از انجام این پژوهش ، بررسی تعاریف و مفاهیم و تاریخچ شیو بیان اکسپرسیونیسم در ارتباط با نقاشی ، معماری و شهرسازی می باشد . با تأکید بر اندیشه ها آثار و فعالیت های معمار و شهرساز یزرگ آلمانی به نام ( برونوتات ) و درت یابی به برخی از ویژگی های « شهر اکپرسیونیستی » می باشد
برای پی بردن به این نکته که اولاً « شهرسازی » و « اکسپرسیونیسم » و ثانیاً « شهر اکپرسیونیستی » و « برونوتات » چه ارتباطی با هم دارند
لازم است قبل از هر چیز معنی و مفهموم سبک اکسپرسیونست را بدانیم . و همچنین تاریخچه مطرح شدن آن در آلمان به دلایلی که گفته می شود . و نقش برونوتات در جنبش هنری اکپرسیونیستی این گشور روشن میگردد و همچنین با بررسی آثار و فعالیت های او برخی از ویژگی های شهر اکسپرسیونیستی مطرح می شود
« اکسپرسیونیسم در لغت به معنی « بیانی » « هیجان گری » و « حالت گرایی» ترجه شده است
هنرمند اکسپرسیونیست هدف اصلیش عوالم بشری و انسانی است . اکسپرسیونیسم ، شیوه ای در هنر است . که نه بر واقعیات عین طبیعت تأکید دارد و نه بر تصورات انتزاعی مبتنی بر آن واقعیات تأکید دارد . بلکه تلاش و کوشش می کند احساسات و عواطف ، حالات درون و ذهنیات هنرمند را به تصویر بکشد