دانلود مقاله کارآموزی در نمایندگی سایپا مبارکه word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله کارآموزی در نمایندگی سایپا مبارکه word دارای 56 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله کارآموزی در نمایندگی سایپا مبارکه word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله کارآموزی در نمایندگی سایپا مبارکه word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله کارآموزی در نمایندگی سایپا مبارکه word :

نمایندگی مجاز سایپا مبارکه یکی از نمایندگی مجاز سایپا است که در شهر مبارکه بلوار نیکبخت واقع شده است این نمایندگی در سال 1379 بوسیله شخصی به نام اعظم پناه تاسیس شد و دارای 1050متر مربع مساحت و با سرمایه ای اولیه حدود 200 میلیون تومان (که البته هم اکنون برای تاسیس نمایندگی مجاز سایپا باید سرمایه ای حدود 300 میلیون تومان شخصص موسس داشته باشد )تاسس شد . این مرکز در بدو تاسیس با 10 نفر پرسنل شروع به کار کرده است و بنا به گفته موسس آن هدف از تاسیس این مرکز اولا ً خدمت به مردم و ثانیاً نبود نمایندگی مجاز سایپا در این شهر بوده است این مرکز در روز حدوداً 8 ساعت باز بوده (جز موارد استثنا) و در روزهای تعطیل رسمی هم این مرکز تعطیل می باشد .

نمودار سازمانی تشکیلات
این نمایندگی دارای بخشهای مختلفی است که در زیر به صورت اجمالی توضیحاتی درباره آنها می دهیم .
بخش اداری : در این بخش کارهای حسابداری مربوط به خرید و فروش خودرو و سند زدن برای ماشینها و گرفتن اجرت از مشتریان است در این بخش تمام بخشنامه هایی که از طرف سایپا ارسال می شود به صورت فکس و یا تلفنی یا نامه ای ابلاغ می شود گرفته و در اختیار مدیر عامل و مدیر نمایندگی قرار می گیرد و مسئول این بخش آقای اعظم پناه است که کار سند زدن و گرفتن اجرت و گارانتی با ایشان می باشد و مسئول کارگاه تعمیرات آقای اصغر قلعه ای می باشد .

بخش فنی : مسئول این بخش که همان کارشناس فنی است آقای بهرام تقی پور است که مسئول این بخش باید حداقل دارای مدرک فوق دیپلم فنی خودرو و یا صنایع اتومبیل باشد در این بخش کارهای فنی خودرو عیب و ایرادهای خودرو را بر طرف می کنند و این بخش دارای یک سالن برای تعمیر ماشینها و یک اتاق برای پذیرش ماشین و یک اتاق هم به عنوان رختکن و استراحتگاه استفاده می شود سالن تعمیر دارای 3 چاله سرویس و سه جک بزرگ هیدرولیکی و چند جک کوچک برای بلند کردن ماشین و دستگاه بالانس و دستگاه تنظیم فرمان و دستگاه تنظیم موتور و سوخت ماشین است . از مشخصات بارز این نمایندگی وجود کلینیک

اتومبیل که شامل انواع دستگاههای پیش رفته از جمله دیاگ و بالانس لاستیک ها می باشد . این واحد از چند بخش مکانیکی و برق خودرو آهنگری و اتاق رنگ می باشد به اضافه آچار ها ودیگرلوازم مورد نیاز تعمیر ماشین است . در اتاق پذیرش یک منشی وجود دارد که ماشینها را پذیرش و به استاد کار مربوطه تحویل می هد و برای ماشین یک کارت صادر می کند که در این کارت نوع خودرو مدل (شماره شهربانی ، نام و نام خانودگی صاحب ماشین ، شماره موتور ، مقدار کار کرد ماشین ، آدرس و تلفن ، شماره شاسی ، تاریخ تحویل از کارخانه و تاریخ پذیرش درج شده است) البته یادآور شوم که اگر مدت گارانتی آن تمام نشده باشد (برای پراید 20000 کیلومتر ) و زانتیاو سمند 2 تا 3 سال تمام کارهای که برای ماشین انجام می دهند مجانی است . و یک سالن استراحتگاه و رختکن هم وجود دارد شاگردان و استادکاران وسایل خود را آنجا گذاشته و

لباسهایشان را عوض می کنند و هم افرادی که در این بخش کار می کنند باید استاد کاران حداقل باید تجربه و سابقه کافی داشته باشند و برای شاگردان حداقل داشتن دیپلم فنی الزامی است .
بخش خدماتی : که در این بخش ثبت نامها برای ماشین انجام می شود و دارای یک نمایشگاه کوچک از محصولات سایپا است و یک قسمت آن هم بخش فروش آن هم بخش فروش لوازم یدکی خودرو است و برای اینکه مشتری دیگر سرگردان نشود این بخش را تاسیس کرده اند و بخش فنی و این بخش در کنار هم هستند و اگر مشتری وسیله ای نیاز داشته باشد در هنگام تعمیر کارت نوشته شده برای ماشین برده و جنس را تحویل می گیرد و در آخر قیمت آن در تصویه حساب لحاظ می شود . در این بخش هم دو نفر کار می کنند و یک عدد کامپیوتر است که کالاهای فروخته شده را در داخل آن ثبت کرده و بعداً حسابرسی می کنند .

بخش مدیریتی : که مسئول این بخش همان مدیر عامل شرکت است که آقای فرهاد ترابی است و به همه قسمتها نظارت کرده و کارها را زیر نظر دارد و به کار بخش داخلی شرکت نیز به عهده خود ایشان است که بر کارهای فنی انجام شده روی ماشینها نیز نظارت دارند . و مدیر عامل همکاری های نظارتی دارند و هم در جلسه هایی که از طرف سایپا و کلاسهای مدیریتی که برگزار می شود شرکت می کنند .
در آخر باید خاطر نشان کنم که شرکت سایپا برای استادکاران و تکنسینهای خود کلاسهای آموزشی هم برقرار می کند و درهر نوبت نمایندگیها استادکاران و تکنسینهای خود را برای گذراندن این دوره های می فرستد و به تجربه و تخصص آنها می افزایند و با امتحانی که در آخر هر دوره از انها می یگرند مدرک درجه 1و 2و یا سه به انها می دهند حال اگر مدرک درجه 1و 2 بگیرند هزینه آن کلاسها بر عهده نمایندگی است که باید بپردازدو اگر مدرک درجه 3 بگیرند باید خود استادکارن و یا تکنسینها بپردازند .

نوع محصولات تولیدی و خدماتی : در نمایندگی سایپای مبارکه تعمیر محصولات سایپا از قبیل پراید انواع پژوها RD,405, 206 ، پرشیا و پارس و خودروهای سمند انجام می شود و ثبت نام برای انواع محصولات سایپا انجام می شود و از خدمات دیگری که این مرکز ارائه می دهد فروش لوازم یدکی و یک نمایشگاه اتومبیل که همان محصولات سایپا است . بنا به گفته مدیر عامل شرکت سیاستهای شرکت به سیاستهای شرکت سایپا است . و اگر در آینده بخوهد شرکت را توسعه دهند قسمت فنی آن را بیشتر توسعه خواهند داد و با اضافه کردن وسایل و تجهیزات افزایش نیروی کار خواهند بود.

ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته عملی کار آموز : در واحد فنی نمایندگی بیشتر کارهایی تعمیراتی انجام می شد بیشترمطالبی که در دانشگاه به طور تئوری خوانده بودم و کمی هم به طور عملی کار کرده بودم در انجا بیشتر به طور عملی کار کردم و باز و بسته کردن قطعات و آشنایی بیشتر با انها پیدا کردم و از نظر عملی مهارت بیشتری پیدا کردم . بنده در این نمایندگی بیشتر وقت خود را در قسمت فنی گذرانده ام و در کنار استادکاران مختلف به افزایش تجربه خود کوشش کردم و چیزهایی هم بلد نبوده ام از استاد کاران سئوال کردم و نکات کلیدی کار انها را در حد توان و وقت یاد گرفته ام و بعد از یکی دو هفته با آشنایی کامل با ان محیط زیر دست اندرکاران کار کرده و خودم به تنهایی اقدام به باز و بسته کردن وسائل کرده ام در این نمایندگی بنده با وسایل که در دانشگاه موجود نبود است آشنا شدم (دستگاه تنظیم موتور به طور کامپیوتری یا دیاگ و

تنظیم سوخت و دستگاه تنظیم فرمان و دستگاه چهار گاز ) و با مراحل تعمیر ماشین و نکات ایمنی و اخلاقی آنجا آشنا شده ام و تجربه داشتن رفتار و برخورد مناسب با مشتریان را یاد گرفته ام . در قسمت خدماتی و جایی که لوازم یدکی ماشینها در آنها به فروش می رسید من بیشتر با قطعات آشنا شده ام و در بخش فنی با طرز کار آنها جا گذاشتن آنها در ماشین و باز و بسته کردن آنها در روی ماشین آشنا شده ام .

سیستم سوخت رسانی بنزینی

سر سیلندر : در روی سر سیلندر بسته شده و دارای محفظه احتراق است . و جنس آن از آلومینیوم یا چدن می باشد .
سیلندر : بزرگترین قطعه موتور است که در آن سوراخهایی برای عبور پیستون و روغن و آب و… وجود داردد . شامل قطعاتی مانند : 1-بوش سیلندر 2- پیستون 3- شاتون4- رینگ کمپرسی و رینگ روغنی ,گژن پین , میل لنگ ,میل سوپاپ, یاتاقانهای ثابت و متحرک , اویل پمپ ,پمپ بنزین , دلکو ,واتر پمپ , فیلتر روغن در سیلندر قرار دارد و یا بسته می شوند .
علت ترکیدن سر سیلندر و سیلندر :

1- یخ زدن آب موتور 2- گرمای بیش از حد موتور 3- بیش از حد سفت کردن پیچهای سر سیلندر
کارتر : در پایین سیلندر بسته و مخزن روغن است .
واشر سرسیلندر : بین سیلندر قرار می گیرد و وظیفه آن آبندی کردن بین سرسیلندر و سیلندر وجلوگیری از خارج شدن کمپرس و قاطی شدن آب و روغن می باشد و علت سوختن آن 1-جوش آمدن و یا داغ کردن موتور 2- تاب برداشتن سیلندر 3- شل بودن پیچهای سر سیلندر 4- ترکیدگی سر سیلندر .
علائم سوختگی واشر سر سیلندر : 1- خارج شدن دود سفید و آب از اگزوز 2- کم شدن آب رادیاتور 3- گرم و بد کار کردن موتور 4- کاهش قدرت موتور 5- شیری رنگ کردن روغن 6-ظاهر شدن حباب در روی آب رادیاتور (با گاز دادن موتور )

علائم تاب برداشتن سر سیلندر :سوختن پی در پی واشر سر سیلندر
دلیل نفوذ آب به داخل اطاق احتراق
1-سوختن واشر سر سیلندر 2-شل بودن پیچهای سر سیلندر 3- ترک برداشتن سرسیلندر
پیستون : کارش به وجود آوردن کمپرس در موتور می باشد ساختمان پیستون : استوانه ای است که در قسمت بالا و پایین باز است و رینگ های کمپرسی و روغنی روی آن قرار دارد . علت گریپاژ نمودن پیستون در سیلندر 1- جوش آمدن موتور و گرمای بیش از حد موتور 2- نداشتن روغن یا نرسیدن روغن :انواع رینگ : رینگ کمپرسی – رینگ روغنی -رینگ کمپرسی به منظور آب بندی بین سیلندر و پیستون در شیار پیستون نصب می شود و پس از خروج کمپرسی اطاق احتراق به داخل کارتر جلوگیری می کند .

رینگ روغنی به منظور پاک کردن روغن بدنه سیلندر و برگشت آن بداخل کارتر و جلوگیری از رفتن روغن به اطاق انفجار می باشد .
تفاوت رینگ روغنی و کمپرسی : رینگ کمپرسی در بالای پیستون و رینگ روغنی در پایین رینگ کمپرسی است هم چنین رینگ روغنی دارای سوراخ می باشد .
توجه : اگر رینگ کمپرسی خورده و یا بشکند کمپرسی از بالای پیستون رد می شود و موتور قدرت کافی را نخواهد داشت .
علائم خورده ویا شکسته شدن رینگ : از اگزوز دود سیاه مایل به آبی بیرون آمده و موتور قدرت کافی را نخواهد داشت .
دلایل کمپرس در قسمتهای موتور

1-دلیل کاهش کمپرس موتور : 1- فیلر نبودن سوپاپها 2-آب بندی نبودن کیت یا لبه سوپاپ 3-سوختن سوپاپها 4-سوختن واشر سرسیلندر 5-شل بودن پیچهای سر سیلندر 6- ترکیدگی سر سیلندر
2-دلیل کمپرس به داخل کارتر : 1-خورده شدن وچسبیدگی وشکستن رینگ 2- مقابل هم بودن چاک رینگها 3-گشاد شدن سیلندر 4-ترک برداشتن پیستون
3-دلیل کمپرسی در رادیاتور :1-سوختن واشر سر سیلندر 2-ترک برداشتن سر سیلندر

شاتون : در بالا به وسیله گژن پین و در پایین به میل لنگ بسته می شود و شامل 1- سر شاتون که به گژن پین وصل است 2-بدنه شاتون 3-انتهای شاتون که به یاطاقان متحرک میل لنگ بسته می شود .
گژن پین : لوله ای (توخالی)است که پیستون را به شاتون وصل می کند و جهت جلو گیری از بیرون آمدن گژن پین دو طرف آن خار فنری وجود دارد و تشخیص خرابی آن در موقعی که موتور سرد است صدای گژن پین به خوبی به خوبی شنیده می شود ولی در موقعی که موتور گرم است صدای گژن پین کمتر شنیده می شود .

میل لنگ :حرکت خطی شاتون را به حرکت درونی تبدیل کرده و به وسیله زنجیر (و یا در گیر شدن با دنده یا تسمه مخصوص)میل سوپاپ نیز به حرکت در می آورد و هم چنین به وسیله تسمه پروانه واتر پمپ دینام ,پروانه را می گرداند و فلایویل که در انتهای میل لنگ بسته می شود قدرت را به کلاچ منتقل می کند .
ساختمان میل لنگ : به طور کلی ساختمان میل لنگ از قسمتهای زیر تشکیل شده است .

1-پولی سر میل لنگ که برای عبور تسمه پروانه است 2-چرخ دنده سر میل لنگ که باعث گردش میل سوپاپ می شود 3- محور ثابت و متحرک که محور ثابت به بدنه سیلندر (یاتاقان ثابت) و محور متحرک به دسته پیستون (یاتاقان متحرک )بسته می شود 4- لنگهای تعادل 5- مجرای عبور رون 6- فلانج اتصال فلایویل
انواع لقی : لقی افقی – عمودی که لقی افقی در اثر خورده شدن بغل یاتاقانی زیاد می گردد ولی لقی عمودی در اثر خورده شدن یاطاقان ثایت زیادی می شود.
دلایل بریدن میل لنگ : 1-سفت بودن یاطاقانهای متحرک و ثابت 2- تعویض دنده معکوس در دور زیاد 3-نداشتن بغل یاتاقانی و خلاصی حرکت میل لنگ 4- گاز دادن زیاد در سر بالایی
قطعات میل سوپاپ : 1-چرخ دنده سر میل سوپاپ 2-بامکها 3- دنده مورب 4- دایره خارج از مرکز 5- تکیه گاه ثابت

وظایف میل سوپاپ : 1-چرخ دنده سرمیل سوپاپ به وسیله دنده سر میل لنگ می گیرد .2-سوپاپ های دود و هوا به وسیله بادامکها باز و بسته می شود 3-اویل پمپ و دلکو به دو میله دنده مورب می گردند 4-پمپ بنزین مکانیکی به وسیله دایره خارج از مرکز کار می کند 5- تکیه گاه ثابت , برای جلوگیری از لرزش و حرکت عرضی می باشد .
شرح چگونگی درگیری میل لنگ و میل سوپاپ : اگر دو چرخ دنده با هم فاصله داشته باشند و به وسیله زنجیر یا تسمه دندانه دار و اگر دو چرخ با هم فاصله نداشته باشند در گیری دنده با دنده می باشد و نسبت گردش میل سوپاپ به میل لنگ به دو می باشد یعنی در مقابل یک دور گردش میل سوپاپ دو دور میل لنگ می گردد .

نقطه تایمیتگ : در هنگام جا زدن میل لنگ و میل این دو نقطه (علامت) باید در مقابل هم باشند و در غیراین صورت موتور روشن نشده و با قدرت کافی ندارد .
یاطاقان ثابت به وسیله کپه های ثابت در روی ثابت میل لنگ به بدنه سیلندر بسته می شود . و وظایف یاتاقان میل لنگ جلوگیری از از خرابی میل لنگ می باشد و دلایل سوختن آنها 1-نرسیدن روغن به یاتاقان و2- گرمای زیاد موتور می شود که اگر یاتاقان بسوزد باعث کم شدن فشار روغن می شود و یاتاقان متحرک به وسیله شاتون در محور در محور متحرک میل لنگ بسته می شود . بغل یاتاقانی از حرکت طولی میل لنگ جلوگیری می کند و سوراخهای روی یاتاقان برای عبور روغن تعبیه شده است .

انواع سوپاپ : بر دو نوع 1- سوپاپ هوا (گاز)2- سوپاپ دود
تفاوت سوپاپهای دود و هوا : سوپاپ هوا پهن تر از سوپاپ دود است 2-لبه سوپاپ دود از سوپاپ هوا تیز تر می باشد 3- ساقه سوپاپ دود کلفت تر از سوپاپ هوا می باشد 4-جنس سوپاپ دود محکم تر از سوپاپ هوا است برای اینکه بیشتر با حرارت در تماس می باشد .
قطعات متصل به سوپاپ : فنر سوپاپ , پولک سوپاپ , خار سوپاپ, لاستیک سوپاپ,

شکل سوار شدن سوپاپ ها در موتور : 1-ایستاده که در این طریق سوپاپ در بدنه سیلندر قرار می گیرد 2- آویخته که که در این طریق به صورت آویزان در سر سیلیدر قرار می گیرد .
قطعات سوپاپ آویخته : بادامک , تایپیت , میل رابط ,اسبک (انگشتی )میل اسبک, پیچ تنظیم فیلر گیری , پولک سوپاپ ,خار سوپاپ, فنر سوپاپ , لاستیک سوپاپ , سوپاپ
ترتیب قرار دادن سوپاپها در یک موتور 4 سیلندر معمولاً به شرح زیر است : دود – هوا- هوا – دود , دود-هوا, هوا – دود
در زمان تنفس سوپاپ هوا و در زمان تخلیه سوپاپ دود باز می شود و در بقیه زمانها سوپاپ ها بسته هستند (زمان تراکم و زمان انفجار هر دو سوپاپ بسته هستند و کار لاستیک سوپاپ این است که کار کاسه نمد را انجام می دهد و از نفوذروغن به اطاق احتراق جلوگیری می کند وساق سوپاپ از آن عبورمی کند .)

طریقه ورود روغن به اتاق احتراق 1- از طریق لاستیک سوپاپ 2-از طریق رینگهای پیستون می باشد و کیت (گاید)سوپاپ که ساق سوپاپ از آن عبور می کند برای جلوگیری از حرکت عرضی سوپاپ در سر سیلندر می باشد وکار بادامک میل سوپاپ باز کردن سوپاپ می باشد وکار بستن سوپاپ را فنر سوپاپ انجام می دهد .
علت فیلر گیری سوپاپ ها :

چون فلزات در اثر حرارت انبساط پیدا می کند و در موقعی که موتور سرد و یا گرم است طول سوپاپ کمی تغییر پیدا می کند بدین خاطر لازم است بین اسبک و پایه سوپاپ لقی باشد و این فاصله به وسیله فیلر تنظیم می شود .
قیچی سوپاپ : هر گاه سوپاپ دود در حالت بسته شدن سوپاپ گاز شروع به باز شدن کند قیچی سوپاپ گویند در موتور 4 سیلندر پیستونها 1و4 , پیستونها2و3 با هم بالا و پایین می کنند مثلاً اگر سوپاپها سیلندر یک در حالت قیچی باشد سوپاپهای سیلندر 4 را می توان فیلرگیری کرد .

سوختن سوپاپها : هر گاه لبه سوپاپ در اثر حرارت و کار زیاد فرم اصلی خود را از دست بدهد با ترک داشته باشد گویند سوپاپ سوخته است و تاثیر آن در موتور 1-موتور بر کار میکند 2- موتور قدرت کافی ندارد 3- مصرف سوخت زیاد می شود و از علائم سوختن و آبندی نبودن سوپاپها دود زیاد از اگزوز ,بد روشن کردن موتور , زدن کمپرس در اگزوز و یا در کاربراتور می باشد .
فلایویل : وزنه سنگینی است که درآخر میل لنگ بسته می شود و ضربات حاصل از انفجار می کند را گرفته و نیرو حاصل از انفجار را در خود ذخیره می کند و هم چنین کلاچ هم به آن بسته می شود و دنده سر آن در هنگام استارت در گیر شده باعث گردیدن میل لنگ و روشن شدن موتور می گردد و در زمانی که دنده استارت با دنده سر فلایویل گیر کند باید خودرو را در دنده عقب قراردادده و در صورت امکان کمی به طرف جلو هل داده و یا بکشید اگر دنده استارت آزاد نشد استارت باید باز شود .

متوجه شدن سیلندر خراب در موتور و چگونگی کار با آن : وایر شمع سیلندر یک را بیرون آورده و اگر در صدای موتور تغییری کرد سیلندر یک کار می کند ولی اگر صدای موتور تغییر نکرد سیلندر یک خوب کار نمی کند این عمل با سیلندرهای 2,3,4,000 تکرار کنید .
توجه : اگر در اگزوز خمیدگی زیاد وجود داشته باشد باعث می شود دور به خوبی خارج نشده و موتور بد کار کند و باعث گرم شدن موتور نیز می شود .
موتور دیزل

موتور دیزل : 1-موتورهای تمام دیزل 2- موتورهای نیم دیزل
سیستم سوخت رسانی دیزل :شامل با ک, فیلتر ها , پمپ سه گوش , پمپ انژکتور , انژکتور , لوله های رابط و لوله برگشت گازوئیل .
پمپ سه گوش : کار پمپ سه گوش کشیدن گازوئیل از باک و فرستادن آن به پمپ انژکتور می باشد .

پمپ انژکتور : به وجود آوردن فشار زیاد و فرستادن گازوئیل به انژکتور می باشد.
انژکتور : در سر سیلندر بجای شمع بسته می شود و گازوئیل را به صورت پودر در آورده و در آخر زمان ترکم در داخل سیلندر می پاشد و چون کمپرسی موتورهای دیزل زیاد است در نتیجه داخل سیلندر گرم است و گازوئیل پودر شده خود به خود آتش می گیرد چون در دیزل سیستم جرقه وجود ندارد موتورهای بنزینی را از تعداد شمعها می توان تعداد سیلندرها را تشخیص داد ولی در موتورهای دیزلی از تعداد انژکتور می توان تعداد سیلندرها را تشخیص دهیم و زمانی که گازوئیل تمام شود یا لوله گازوئیل سوراخ گردد یا در هنگام تعویض فیلتر سیستم سوخت رسانی دیزل هوا می گیرد و حداقل هر هفته یکبار قبل از روشن کردن بهتر است پیچ زیر فیلتر را باز کرده تا در صورت وجود آب تخلیه شود و به وسیله پمپ دستی , پمپ زده تا هوا گیری شود .

زمانی که استارت خوب می زند موتور روشن نمی شود یا 1- باک گازوئیل ندارد 2- گازوئیل آب یا هوا دارد 3- پمپ سه گوش کعیوب است 4- پمپ اصلی معیوب است 5- واشر سر سیلندر سوخته و نشت می دهد .
زمانی که موتور روشن ولی زود خاموش می گردد . 1- پیچ هوا گیری شل است 2- گازوئیل آب دارد 3-فیلتر و استکان گازوئیل گرفته است .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق سبزی word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تحقیق سبزی word دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق سبزی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق سبزی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق سبزی word :

طبقه بندی مبدا و تاریخچه
خیار Cucumis sativus و طالبی متعلق به یک جنس می باشند خیار احتمالا بومی اسیا و افریقا بوده و شواهی در دست است که در غرب اسیا حداقل برای مدت 3000 سال کشت و زرع می گردیده است . خیار برای یونانیها و رومی های قدیم که انرا به اروپا معرفی کردند شناخته شده بود . در امریکا از زمان سکونت مهاجرین اولیه پرورش ان متداول بوده است .
وسعت و اهیمت
تولدی خیار در طی سالها افزایش یافته و در درجه هشتم از لحاظ سطح زیرکشت و در درجه دهم از نظر ارزش در بین 22 نوع سبزی عمده در سال 1977 بوده است .
سطح زیر کشت برای خیاری که بطور تازه عرضه می گردد حدود 20250 هکتار تا سال 1969 نسبتا ثابت باقی ماند لیکن به 21024 هکتار در سال 1977 افزایش پیدا نمود . ارزش کل از 14269000 دلار در سال 1949 به بیش از 55400000 دلار در سال 1977 افزایش یافت . سطح زیر کشت خیار برای تهیه خیار شور از 55125 هکتار به 39270 هکتار بین سالهای 1949 و 1959 کاهش یافت و به 50220 هکتار در سال 1977 افزایش پیدا نمود . ارزش محصول خیارشور از 16995000 دلار در سال 1949 به 79244000 دلار در سال 1977 افزایش زیادی یافت . ایالات فلوریدا و کارولیناها در مورد تولید خیاری که بطور تازه ببازار عرضه می شود پیشتازهستند . در حالی که کارولیناها و میشیگان از لحاظ تولید خیار برای خیار شور و ارزش آن پیشتاز هستند . حداول 20-1 و 20-2 فصل برداشت شف سطح زیرکشت َ، تولید و ارزش در ایالت مختلف را نشان می دهد در حالی که شکل 20-1 نحوه پراکندگی و آمار نحوه عملکرد کل خیار در سالهای 1977 -1949 را عرضه می کند .


روند کار در راندمان تولید
کاشت ، کودشیمایی ، مبارزه با آفات و برداشت خیار احتیاج به میزان قابل توجهی نیروی اناسنی دارد . بین سالهای 1939 و 1959 احتیاج به کارگر برای هر هکتار جهت تولید یاری که به طور تازه به بازار عرضه می گردید از 314 ساعت کار به 282 ساعت کاهش جزئی یافت و به 180 ساعت کار در سال 1977 تقلیل پیدا نمود در طی دوره 1977-1939 بهبود ماشین آلات و عملیات زراعی نتیجه حاصل از یکساعت کار را 342 درصد اضافه نمود برداشت مکانیکی سبب تداوم این افزایش خواهد شد .
احتیاج آب و هوایی
خیار یک محصول فصل گرم است و گیاهان جوان آن توسط یخبندان شدیدا اسیب می بیند . بهرحال خیار را در همه جای ایالت متحه می توان پرورش داد . زیرا این محصول در یک دوره نسبتا کوتاهی می رسد میانگین درجه حرارت روزانه بین 18 تا 24 درجه سانتی گراد برای رشد خیار مناسب ترین می باشد . لیکن مانند طالبی حرارت برای خیار از عوامل بسیار مهم و اساسی نیست .
انتخاب ارقام و بذر
ارقام
رقم هائی باید انتخاب شود که رشد زیاد ، عملکرد خوب ، مقاوم به بیماری و واجد صفات بازار پسند باشد . همچنین انتخاب رقم بستگی به مصرف مورد نظر دارد . پاره ای از رقم ها برای مصرف تازه مناسب ترین بوده و سایرین خصوصا برای تهیه خیار شور مطلوب هستند .
هیبریدهای ماده
رقم های هیبریدی که دارای عامل ژنتیکی ماده زائی هتستند ایجاد گردیه است معمولا خیار گیاهی یک پایه است که گلهای نر و ماده بطور جداگانه روی یک گیاه ظاهر می شود . گیاهانی که دارای عامل زنتیکی ماده زائی می باشند فقط گلهای ماده تولید می نمایند . این خصوصیت ژنتیکی در لاین های اصلاح نباتات وارد گردیه و می توان آنرا در نسلهای بعدی با کاربرد اسید جیبر الیک بر روی گیاهان به منظور تولید چندگل نر برای خود گشنی نگهداری نمود . در بسته های بذر تجارتی میزان کمی از بذر یک رقم استاندارد اضافه می گردد . تا گروه برای گرده افشانی را تامین نماید . هیبریدهای ماده زودرس تر با میوه های تراکم یافته روی بوته و دارای عمل کرد بیشتر از رقم های استاندارد می باشند . شاید این رقم ها نسبت به شرایط نامساعد حساس تر از سایر رقم ها باشند لیکن خصوصا برای برداشت مکانیکی بسیار نامناسب هستند .
تامین بذر
استفاده از بذر خوب بیشترین اهمیت را دارد . زیرا کیفیت بذر ممکن است عامل موفقیت و شکست د رتولید محصول باشد . اختلاف در قیمت بین بذر با کیفیت بالا و کیفیت پایین در مقایسه با اختلاف در نتایج بسیار ناچیز است بذر را باید از موسسات فروش بهترین بذر خریداری نمود .
قیمت بذور هیبرد نسل اول معمولا چندین برابر ارقام استاندارد می باشد . تولید کننده باید تشخیص دهد که آیا این قمیت اضافی بذر هیبرید توسط یکنواختی و رشد بیشتر بوته های حاصل از این بذور جبران خواهد شد توصیه می شود که بذر هیبرید در یک مقیاس کوچک در مقایسه با رقم های استاندارد کاشته گردد تا ارزش آنها معین شود .
بیشترین میزان بذر خیار در کالیفرنیا کلرادو و میشیگان تهیه می شود . اگر جه میزانی از بذر نیز در سایر مناطق تولید خیار بطور محلی تولید می گردد .
آماده سازی خاک
خاک مناسب
تقریبا خیار را می توان روی هر خاک خوبی پرورش داد . یک خاک سبک ، لومی با زهکش خوب که دارای میزان زیادی مواد آلی بوده و حاصلخیز است برای خیار یش رس بسیار مطولب می باشد اگر چه خیار خاکهای قویا اسیدی را به خوبی تحمل می نماید لیکن بهترین نتایج هنگامی که واکنش خاک بین pH 5/5 و 8/6 است بدست می آید .
تهیه بستر بذر
تهیه خاکهای سبکی که برای تولید خیار مورد استفاده قرار می گیرد نسبتا آسان است بهرجهت هر چه بستر کاملتر آماده و تهیه گردد کولتیواتورزنی و کارکردن بر روی محصول اسانتر خواهد بود . شخم زدن ، دیسک زدن و دندانه کشیدن از عملیات لازم است زمان شخم و شکستن کلوخه ها د رمناطق بر حسب زمان کاشت متفاوت می باشد . برای مثال در ایالت کارولینای شمالی جایی که تاریخهای کاشت از 5 فروردین تا 21 فروردین است . شکستن زمین در طی اسفند صورت می گیرد . در جنوب زمین خیارکاری را به صورت بستر مرتفعی جهت تامین زهکش در می آورند . ارتفاع بستر بذر بستگی به موقعیت زهکشی دارد . در خاکهای با زهکشی خوب زمین را به طور مسطح شخم زده و با ادغام هر 2 یا 4 شیار با یک شخم برگردان و کشیدن مرزبند بسترهای ردیفی تقریبا مسطح ایجاد می نمایند . بالا آوردن ردیفها معمولا هنگامی که کودشیمیایی داده شده انجام می شود . دندانه زدن و ماله کشی نهائی درست قبل از کاشت صورت می گیرد . در خاکهایی که دارای زهکشی ضعیف تری است بسترهای مرتفع هنگامی که زمین برای اولین بار شخم زده می شود ایجاد می گردد و درست قبل از زمان کاشت بر روی این بسترها دو مرتبه کارکرده و ماله می کشند .
در قمست های دیگر زمین را شخم کرده دیسک و دندانه زده و بذر در قسمت های مسطح یا شیارهای کم عمق کشت می گردد .
کود شیمیایی و کودحیوانی
کود شیمیایی
خیار محصولی است که رشد سریع مینماید و باید مواد غذایی و رطوبت برای تداوم و رشد سریع ان بخوبی تامین شده باشد . این محصول احتیاج به 34 تا 50 کیلوگرم ازت برای هر هکتاردارد به خاکهی در معرض شستشو ازت بیشتری باید داد که قسمتی قبل از کاشت و بقیه به عنوان کود سرک داده می شود . در خاکهایی که با حاصلخیزی متوسط خیار احتیاج به حدود 78 کیلوفسفر و حدود 130 کیلو پتاسدر هکتار دارد این مواد غذایی باید قبل از کاشت داخل خاک شوند .
کود حیوانی

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی عدم سرما سازی توربو اکسپندر واحد تفکیک هوای پتروشیمی فجر بعد از تعمیرات اساسی word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله بررسی عدم سرما سازی توربو اکسپندر واحد تفکیک هوای پتروشیمی فجر بعد از تعمیرات اساسی word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی عدم سرما سازی توربو اکسپندر واحد تفکیک هوای پتروشیمی فجر بعد از تعمیرات اساسی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی عدم سرما سازی توربو اکسپندر واحد تفکیک هوای پتروشیمی فجر بعد از تعمیرات اساسی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی عدم سرما سازی توربو اکسپندر واحد تفکیک هوای پتروشیمی فجر بعد از تعمیرات اساسی word :

چکیده
در واحد جداسازی هوا توربو اکسپندر/ ژنراتور با هدف سرد سازی و مایع سازی جزئی هوا قبل از ورود به برج جداسازی بکار رفته است . در این مقاله قصد داریم با مقایسه نتایج حاصل از شبیه سازی و داده های عملیاتی توربو اکسپندر درواحدجداسازی هوا علل مختلف عدم سرما سازی کافی آن را بعد از تعمیرات اساسی بررسی کرده و به تجزیه و تحلیل آن بپردازیم .
واژه های کلیدی

توربو اکسپندر(توربین)- محفظه سرد(کلد باکس)
مقدمه

توربو اکسپندر ها بصورت گسترده ای در فرایندهای کرایوژنیک به منظور سرد سازی مورد لزوم جهت جدا سازی و مایع سازی جزئی مورد استفاده قرارمی گیرند . سادگی فرایند و سبکی تجهیزات بکـار رفته در سیستم فرایندی توربو اکسپندرها باعث جذابیت در استفاده از آنها گردیده است . موارد مهم استفاده از توربو اکسپندرها عبارتنـد از :
جدا سازی هوا

بازیابی میعانات از گاز طبیعی

مایع سازی گازها از جمله هلیوم

سرماسازی در فراینـد هـای مختلـف کرایوژنیـک همچـون بازیابی اتیلن

تولید برق که بعضی مواقع بعنوان بازیافت توان به آن اشاره می شود.

در واحد جـدا سـازی پتروشـیمی فجـر نیتـروژن مـایع و گـازی ، اکسیژن مایع وگازی تولید می شود.برای بررسی موضوع در ابتدا توضیح مختصری در مورد فرایند جداسـازی هـوا در پتروشـیمی فجر بیان می کنیم.

شرح فرایند واحد تفکیک هوا :

واحد جداسازی هوا توسط دو عدد کمپرسور اصلی هوا تغذیه می شود ومجموعا ظرفیت ان 50030 Nm3/h می باشد . هوای خروجی از کمپرسور ها توسط یک هدر مشترک وارد مبدل حرارتی دو قسمتیaftercooler/airchiller می شود و در آنجا خنک می شود. سپس هوای فشرده و سرد شده از بسترهای جاذب سطحی که از نوع دمایی هستند عبور کرده و در آنجا آب و دی اکسید کربن و

استیلن و هیدروکربن های سنگین آن جذب می گردد و سپس پس از خروج به دو بخش تقسیم می گردد که بخشی وارد کلد باکس (COLD BOX) و بخش دیگر وارد کمپرسور بوستر (کمپرسور تقویت کننده فشار ) می شود . کمپرسور بوستر در واقع دو کمپرسور جدا از هم می باشد که روی یک شافت قرار گرفته اند . فشار هوا در خروجی از مرحله سوم آن به حدود 4093bara می رسد و پس از عبور از مبدل حرارتی اصلی (MAIN HEAT EXCHANGER) تا دمای-110 C سرد شده و وارد توربو اکسپندر می شود . هوا پس از خروج از اکسپندر وارد برج پر فشارا (HP COLUMN) می شود . فشار در خروجی اکسپندر برابر583 bara می شود . هوای خروجی از مرحله چهارم کمپرسور بوستر فشار آن به62 bara رسانده شده وپس از عبور از مبدل حرارتی اصلی وارد شیر فشار شکن ( JOULE (THOMSON VALVE می شود و فشار آن به حدود05 barg کاهش یافته و وارد برج کم فشار ( LP COLUMN) می شود . بخشی از هوای خروجی که ازTSA وارد مبدل حرارتی اصلی شده پس از خروج با جریان خروجی از اکسپندر (توربین ) مخلوط شده و وارد برج پر فشار (HP COLUMN) می شود . در برج تقطیر عمل جدا سازی صورت گرفته و محصولات به صورت اکسیژن مایع و گازی وهمچنین نیتروژن مایع و گازی تولید می شود .

شبیه سازی توربو اکسپندر:

ابتدا توربو اکسپندر را با داده های طراحی شرکت سازنده شـبیه سازی می کنیم و نتایج را با نتـایج طراحـی مطابقـت مـی دهـیم تـا معادله حالت مناسب بدست آید. سپس با استفاده از آنها اثـر عوامـل مختلف را بررسی کرده وعلت مشـکل بوجـود آمـده را مشـخص مـی کنیم.

1

جزء مولی هوا:
7812% N2
20.93% O2
0.93% AR
نتایج حاصل از شبیه سازی:

در این شبیه سازی از معادله حالت Peng-Robinson
استفاده شده است.
داده های شبیه سازی داده های طراحی
-1104 -1104 Ti(oC)
-172.9 -172.8 To(oC)
40.78 40.78 Pi(barg)
5.84 5.84 Po(barg)
13964 13964 Q(Nm3/h)
224.2 225 Power(Kw)
0.85 0.85 E(%)

برای بررسی توربواکسپندر دوحالت را بررسی می کنیم:

حالت اول: قبل از انجام تعمیرات اساسی:

ابتدا نتایج شبیه سازی را با داده های واقعی عملیاتی مقایسه می کنیم:

داده های شبیه سازی داده های عملیاتی
III II I× III II I×
-125 -1127 -1105 -125 -1127 -1105 Ti(oC)
-172.5 -172.5 -173.4 -173.1 -171.3 -171.2 To(oC)
39 37.5 37 39 37.5 37 Pi(barg)
4.8 5 5.01 4.8 5 5.01 Po(barg)
Q(Nm3/h) 13800 13800 12500 13800 13800 12500
در این حالت ارتعاش دستگاه 7 میکرون می باشد. در تمامی حالتها بازده وسرعت اکسپندر یکسان می باشد.

حالت دوم: بعد از انجام تعمیرات اساسی:
در این حالت تور بو اکسپندر چندین بار استارت گردید و هر بار بنا به دلایلی از سرویس خارج شد . در اینجا حالتهای مختلف را با توجه به نتایج شبیه سازی و داده های عملیاتی بررسی می کنیم.

در این حالت تور بو اکسپندر چندین بار استارت گردید و هر بار بنا به دلایلی از سرویس خارج شد . در اینجا حالتهای مختلف را با توجه به نتایج شبیه سازی و داده های عملیاتی بررسی می کنیم.

با توجه به گراف واقعی دستگاه در حین کار موارد ذیل قابل مشاهده است:

قبل از پایداری شدت جریان هوا در دستگاه دمای هوای ورودی به تدریج بالا می رود تا دما در سیستم به حالت یکنواخت برسد. هنگامی که اکسپندر استارت می شود دمای خروجی شروع به کاهش می کند ولی تا پایداری سیستم کاهش دمای خروجی با دمای ورودی متناسب نمی باشد.
وقتی سیستم به حالت پایدار می رسد نتایج به صورت زیر می
باشد:

Q Po Pi To Ti

7460 56 39 -793 11 I دادههایعملیاتی
7000 56 39 -498 -325 III
5730 5.6 39 -98.4 -28.5 II

7460 56 39 -9058 11 I دادههایشبیهسازی
5730 56 39 -1178 -285 II

7000 56 39 -1206 -325 III
دماهای ورودی وخروجی با شیب مشخص شروع به افت می کند. در ابتدای حالت پایداری سیستم ، اکسپندر دارای ماکزیمم ارتعاش45,4میکرون بوده است


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مدیریت پردازش process management word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله مدیریت پردازش process management word دارای 30 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مدیریت پردازش process management word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مدیریت پردازش process management word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مدیریت پردازش process management word :

یک processیک برنامه در حال اجرا میباشد . سیستم unix برای کنترل نمودن process های در حال اجرا برنامه های مختلفی را فراهم ساخته است . بی شک برنامه ps مهمترین برنامه از این نوع میباشد که وضعیت process های کنونی شما را نشان میدهد .
هنگامیکه process ها در صحنه اجرا میشوند ، میتوان بوسیله سیگنال هائیکه از صفحه کلید ارسال میگردد آنها را متوقف نمود . اما برای مدیریت process هائیکه در زمینه اجرا میگردند با استفاده از فرمان kill آنها را متوقف میسازیم .
دیگر فرامینی که در این فصل مورد بررسی قرار میگیرد امکان تغییر دادن محیط process ها را فراهم میسازند . فرمان nice اولویت اجرای process را کاهش میدهد تا process های دیگر بیشتر مورد توجه قرار گیرند . فرمان nohup این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که پس از خروج از سیستم process شما همچنان در حال اجرا باقی بماند . فرمان at این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که برنامه ای را در زمانیکه شما تعیین می نمائید به اجرا در بیاید .

2-7- گزارش وضعیت process ها
فرمان ps
یک برنامه در حال اجراء رایک process مینامند وهر process بوسیله یک شماره واحد شناخته میشودبه این شماره PID ویاشماره مشخصه process میگویند. process های باشماره مشخصه process1. 0 های ویژه سیستم میباشند. process شماره صفرkernel سیستم unix میباشدو process شماره init process .1 نام دارد. این process وظیقه برپاسازی ساختار process ها را بر عهده دارد . در سیستم unix تمام process ها توسط process دیگر ایجاد میشوند که به آن process پدر میگویند. پدرویابه تعبیری دیگر پدر بزرگ تمام process ها process شماره 1 میباشد.
شماره مشخصه بقیه process ها در محدوده 2 تا 30.000 قراردارد .برنامه ps نه تنها pid هابلکه اطلاعات دیگر ی درمورد process های در حال اجراءرا نمایش میدهد.برای مثال جهت مشاهده وضعیت process های اجراءشده در زمینه ویامشخص نمودن pid برای خاتمه دادن به process که درزمینه در حال اجراء میباشد از فرمان ps استفاده میکند همچنین از فرمان ps برای مشاهده process هائی که توسط دیگر استفاده کنندگان به اجراءدر آمده استفاده میکنیم.
اگرهیچ opthion رادر سطرفرمان ps اختصاص ندهیدتنها اطلاعات مربوط به process های ترمینال کنترلی خودرامشاهده خواهیدکرد.
$ ps
pid tty time command
25 2b 0:09 sh
156 2b 0:01 ps
$
چهارفیلدخروجی عبارتنداز شماره مشخصه process ونام ترمینال کنترلی. زمان مصرف شده برای اجرای فرمان ونام فرمان.
معمولا process ها ازطریق یک ترمینال کنترلی به اجراء در می آیند .اگر یک process که درزمینه اجراءمیگردد به ترمینال کنترلی اختصاصی نیافته باشد به آن daemon process ویا daemons میگویند. برای مشاهده وضعیت یک process خاص بصورت زیر عمل نمائید
$ ps_ p25
pid tty time command
25 01 0:09 sh
$
برای اجراءکردن یک process درزمینه در انتهای سطرفرمان علامت(E) راقراردهید در اینصورت اجرای process شروع میگردد بدون آنکه ترمینال شما منتظر خاتمه یافتن اجرای process گردد .
$ ls _ lr / >/ dev/ null e
157
$
هنگامیکه اجرای یک process در زمینه شروع میشود shell یک شماره بعنوان شماره مشخصه process نشان میدهد . در مثال فوق عدد 157 شماره مشخصه process است که در زمینه اجراء نموده ایم . خروجی فرمان ls که به صورت بازگشتی از ریشه به اجراء در میاید بصورت استاندارد بر روی صفحه ترمینال ما ظاهر میگردد که ما با تغییر مسیر دادن آن به فایل null از اینکار جلوگیری نموده ایم .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود کارآموزی معماری ساختمان بتنی word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود کارآموزی معماری ساختمان بتنی word دارای 52 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود کارآموزی معماری ساختمان بتنی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود کارآموزی معماری ساختمان بتنی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود کارآموزی معماری ساختمان بتنی word :

بخشی از فهرست دانلود کارآموزی معماری ساختمان بتنی word

فصل(اول):
1- آشنایی کلی با مکان کارآموزی
2- مشخصات کلی پروژه
3- آزمایش مکانیک خاک
فصل(دوم):
اجرای ستون‌ها
1- آرماتوربندی
2- طول ونمونه میلگردها
3- خاموت‌ها
4- سنجاق‌ها
5- وصله‌کردن و اورلب
6- قالب‌بندی وspacerها
7- طرح اختلاط و بتن‌ریزی و ویبره‌کردن
8- جداسازی قالب‌ها ونگهداری ستون‌ها
فصل(سوم):
اجرای دیوار برشی
1- میلگردهای انتظار- اتصال میلگردها
2- ستون‌ها- رامکابندی – ریسمان‌کشی
3- قالب‌بندی- چگونگی اتصال
4- نحوه شاقول‌کردن- Spacer‌ها
5- نظافت قالب‌ها- روغن مالی
6- چگونگی مهار قالب‌ها- بولت
7- نحوه ساختن بتن- طرح اختلاط- ویبره‌کردن
8- بازکردن قالب‌ها- جداسازی
9- آب‌دادن و مراقبت از سطح بتنی دیوار
فصل(چهارم):
اجرای کامل سقف
1- کفراژ بندی
2- آرماتوربندی
3- تیرچه و بلوک سفالی
4- ژوئن یا کلاف عرضی
5- میلگردهای ممان منفی
6- میلگردهای حرارتی و تقویتی
7- قالب‌بندی
8- تراز سقف
9- راه پله
10- نظافت و شستشو
11- بتن‌ریزی و ویبره‌کردن
12- صاف و ترازکردن بتن
13- نمونه‌گیری و مراقبت از بتن
تکمیل سازه:
1- یک‌رگی کردن
2- دیوارهای حائل
3- انباری
4- رعایت مسائل ایمنی

آشنایی کلی با مکان کارآموزی :
شرکت سازه گستر پویای البرز با مسئولیت محدود به شماره ثبت 209711 به آدرس دفتر مرکزی تهران، خیابان ولیعصر، پایین تر از میدان ونک، خیابان چهاردهم، ساختمان سینوهه، واحد 11 - تلفکس : 88664907 در سال 1370 تأسیس شد .
معرفی اجمالی همکاران :
محمد رضا شیرین : رئیس هیئت مدیره
نصرالله رفیعی نژاد : مدیر عامل
جعفر باغ عمادی : نایب رئیس هیئت مدیره
سهام داران و مهندسان عبارتند از :
بهزاد مرادی – سید احمد صید – حسن آریانا – شهرام بذرگری – حمید رضا معتمدی- سید کمال آقایی – مرتضی راجعونی
پروژه های اجرا شده توسط شرکت سازه گستر پویای البرز :
پروژه شهرک پتاجا : (آدرس : بزرگراه همت، 500 متر به سمت پیکان شهر ، جنب باسکول 60 تنی بتاجا)
پروژه شهرک چشمه : (آدرس : دهکده المپیک )
پروژه مدرسه رستگاران : (آدرس : خیابان هدایت، خیابان نورمحمدی، دبیرستان و مرکز پیش دانشگاهی رستگاران)
پروژه کرمان : (آدرس : میدان رسالت ، خیابان جانبازان، خیابان کرمان )
مشخصات کلی پروژه:
پروژه مورد نظر یک کارگاه ساختمانی به آدرس: تهران،خیابان آزادی، خیابان جیهون، خیابان شادان، پلاک 7 می‌باشد.
ساختمان این پروژه از نوع بتن مسلح ( بتن آرمه ) بوده و اسکلت آن از نوع قاب خمشی+ دیوار برشی بتنی+ تیرچه بلوک و دال بتنی می‌باشد.
مساحت این پروژه 115متر در4 طبقه مسکونی و 1طبقه پارکینگ و انباری می‌باشد.
لازم به ذکر است که سازنده به‌درخواست خود نوع بتنی را انتخاب نموده است.
نکته اینکه سازه بتنی فضای قابله ملاحظه‌ایی را اشغال می‌کند و زمان بیشتری هدر می‌رود
ولی‌کن با توجه به این مسائل هزینه کمتری دارد.
این پروژه پس از انجام مراحل قانونی و اخذ جواز ساخت و ... در تاریخ: 26/11/1386 فعالیت
خود را بطور رسمی آغاز نموده و هم‌اکنون نیز مشغول به‌کار است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید