دانلود مقاله اصول بنیادی طراحی باغ word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله اصول بنیادی طراحی باغ word دارای 30 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله اصول بنیادی طراحی باغ word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله اصول بنیادی طراحی باغ word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله اصول بنیادی طراحی باغ word :

اصول بنیادی طراحی باغ
در تمام رشته‌های طراحی (طراحی منزل، طراحی باغ، طراحی ساختمان و ;.) هم‌آهنگ بودن اجزاء طرح اهمیت بسیار دارد. برای هم‌آهنگ کردن طرح‌ها، طراحان روش‌ها و اصولی خاص برای استفاده از خط، فرم، بافت، رنگ، مقیاس، تکرار، تنوع و تعادل وضع نمودند. رعایت این اصول در طرح تمام آثار هنری ضروری است. طراحی منظره و باغ‌سازی خاصیتی منحصر به فرد دارد و آن چند بعدی بودن فضای طراحی شده است.

یک تابلوی نقاشی را بر سطح صاف یک بوم خلق می‌کنند و یک مجسمه را بر پایه‌ای قرار داده و از دور نظاره می‌کنند. برای دیدن اغلب آثار هنری، تماشاگر باید تمام حواس خود را در زیبایی‌هایی که در فضایی محدود و کوچک خلق شده، جمع و نظاره کند. حال آنکه طراح باغ فضایی سه بعدی را می‌آراید و نتیجه کار او از جهات مختلف و از داخل و زیر و رو قابل دید و لمس کردن است. در ضمن مقیاس اجسام شناخته شده با مقیاس خود نظاره کننده همگام است. به علاوه در ساعات مختلف روز و در فصل‌های مختلف سال، ترکیب طرح منظره تغییر می‌کند. مثلاً تغییر مکان سایه روشن‌ها در طول روز و حرکت ابرها، مناظر مختلف قابل دید از زوایای مختلف‌، تاثیر تغییر فصول در گیاهان در هر زمان حالتی خاص دارند. این خاصیت منحصر به فرد، کار پردیس‌سازان را مشکل‌تر می‌سازد.

حال به طور اختصار، خواص و معنی خط و فرم و بافت، مقیاس، رنگ، توالی و تنوع و تعادل بیان می‌گردد.
1 خط یا محور:
محور خط و الگویی برای کنترل طرح است. طراح برای کنترل حرکت بصری و کنترل فیزیکی از خطوط استفاده می‌کند. به این معنی که طراح توسط خط می‌تواند دید ناظر را به جسم یا مکانی خاص هدایت نماید. به علاوه مسیر و سرعت حرکت بازدیدکنندگان از باغ نیز به کمک خطوط یا محور مشخص می‌شود. مثلاً پیاده‌روهای وسیع و مستقیم و بلامانع برای حرکت سریع بکار می‌رود و بر پیاده‌روهای مارپیچ و خطوط منحنی حرکت آهسته‌تر است. اغلب در پارک‌های جنگلی و پارک‌هایی که به سبک انگلیسی ساخته می‌شود، خطوط منحنی استفاده می‌شود. پرچین‌ها، دیوارها، لبه و حاشیه پیاده‌روها و حاشیه خود گیاهان خطوط و محورهای بارز طرح به شمار می‌آیند.

2 فرم:
شکل نهایی توده هر جسم را فرم آن جسم می‌نامند. مثلاً فرم گیاهان از مجموع شکل و فرم تنه و شاخه‌ها و برگ‌ها بوجود می‌آیند. فرم اجسام بلند و باریک را فرم عمودی می‌نامند و شکل توده نهایی اجسام کوتاه و پهن را فرم افقی نامیده و فرم اجسام مثلثی را فرم مخروطی می‌دانند.
برخی از گیاهان (درختان و درختچه‌هایی) را که شاخ و برگ انبوه دارند؛ می‌توان به کمک هرس کردن به شکل‌ها و فرم‌های مختلف درآورد. در قرن هفدهم در هلند و انگلستان، توجه خاصی به درختان و درختچه‌های هرس شده به فرم‌های گوناگون می‌شد. خلق و نگاه‌دار این فرم‌های گیاهی به دقت و وقت و هزینه‌ای گزاف نیاز دارد. امروزه ایجاد و نگاهداری گیاهان هرس شده مقرون به صرفه نیست.
3 بافت:

رابطه و هم‌بستگی بین مجموعه بخش‌های مختلف هر جسم، بافت آن جسم نامیده می‌شود. در طراحی باغ کاربرد بافت‌های مختلف گیاهان و سایر اجسام مانند سطح پیاده‌روها، دیوارها و غیره تنوع به طرح می‌بخشند.

به طور کلی، گیاهان را به سه دسته گیاهان ظریف، متوسط و خشن تقسیم می‌کنند. می‌توان گفت که بافت یک گیاه بستگی به طول دمبرگ، درخشندگی و روشنی برگ‌ها، اندازه برگ‌ها، شکل برگ‌ها و فاصله مابین برگ‌ها دارد. در گونه‌ای که دم برگ‌ها بلند و سطح رویی یا زیرین برگ‌ها روشن و یا سفید و برگ‌ها جدا از همدیگر و فاصله‌دار می‌باشند، بافت آن ظریف کم‌پشت و نرم جلوه می‌کند و برعکس، اگر برگ‌ها تیره‌ دم‌برگ‌ها کوتاه و برگ‌ها به هم چسبیده باشند، بافت خشن، سنگین و یا پرپشت است. بنابراین می‌توانیم بگوییم که سونی‌برگان تیره مثل کاج‌هایی که به صورت توده انبوهی بر روی زمین رشد و نمو می‌کنند، دارای بافت بسیار خشن می‌باشد. برعکس، یک درخت ابریشم با شاخه‌های باز و برگ‌های مرکب و دم برگ‌های بلند دارای بافت ظریف می‌باشد.

بکار بردن گیاهانی با بافت مشابه، باعث یک نواختی طرح می‌شود، حال آنکه استفاده صحیح از سه ترکیب ذکر شده به فضای سبز تنوع بخشیده و ناظر را زود خسته نمی‌کند.
4 رنگ:
افراد مختلف نسبت به رنگ‌های گوناگون واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. عده‌ای از مردم «کوررنگ» هستند، یعنی قدرت تشخیص بعضی از رنگ‌ها را ندارند (مثلاً رنگ‌های سبز را آبی می‌بینند و عده‌ای صورتی را قرمز تشخیص می‌دهند).

به طور کلی رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد جزو رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند. طراح باغ برای شاد جلوه دادن محیط و ایجاد تنوع در فصول مختلف سال، بیشتر از رنگ‌های ذکر شده استفاده می‌کند. حال آنکه رنگ‌های سبز و آبی از رنگ‌های سرد به شمار می‌روند. از این رنگ‌ها برای بزرگتر نمایاندن باغ استفاده می‌شود. بعضی از درختانی که برگ‌های دودی و سبز روشن و آبی دارند، در حدود باغ (نزدیک دیوارها) استفاده می‌شود تا عمق بیشتری به باغ بخشد.

هر جسمی در پارک رنگ دارد. این رنگ‌ها، اغلب یکنواخت نیستند. مثلاً‌ تنوع رنگ‌های سبز بی‌شمار است، حتی در یک گونه گیاهی رنگ سبز برگ تغییرات فراوانی می‌کند (در بهار برگ تازه روئیده به رنگ سبز روشن است، در تابستان سبز تیره شده و در پاییز به رنگ‌های قرمز و نارنجی درمی‌آید) گل‌ها و میوه‌های درختان نیز رنگ‌های بی‌شماری عرضه می‌دارند.
رنگ‌های طبیعی همیشه بر رنگ‌های ساخته انسان برتری دارند. یک طراح موفق، رنگ‌ها را می‌شناسد و به موقع آنها را بکار برده و رنگ را یکی از متغیرهای مهم طرح خود قرار می‌دهد.
کاربرد رنگ در باغ

طراحی باغ کاری بیش از قرار دادن گیاهان یکساله و دائمی و درختان و درختچه‌ها در کنار یکدیگر است. طراح باغ درست مثل یک نقاش یا دکوراتور در طرح پروژه، رنگ به کار می‌برد. با انواع مختلف و جدید گیاهانی که در سال‌های اخیر به بازار عرضه شده است، تقریباً می‌توان تمام رنگ‌های چرخ رنگین را در اختیار داشت.
چرخه رنگین

رنگ‌های مختلف طیف نور را می‌توان به ترتیب بر چرخه‌ای منطبق ساخت. رنگ‌هایی که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار دارند، مانند قرمز و سبز را «رنگ‌های مکمل»‌ یکدیگر می‌نامند. در نقاشی وقتی رنگ‌های مکمل را با یکدیکر مخلوط می‌کنند، رنگ‌ها خنثی می‌شوند یا مکمل یکدیگر شده و سایه‌ای و رنگی و خاکستری بوجود می‌آورند. اما در باغ‌سازی وقتی دو رنگ مکمل را کنار یکدیگر قرار می‌دهند، باعث زیباتر و بارزتر جلوه‌گر شدن یکدیگر می‌گردند. مثلاً گل‌های قرمز بر زمینه سبز چمن جلوه‌ای خاص می‌یابد.

رنگ‌هایی که بین سه رنگ اصلی، قرمز و آبی و زرد قرار گرفته‌اند، بر طبق محل آن‌ها بر چرخه‌ مخلوط‌های تدریجی از رنگ‌های اصلی دو طرف هستند. به این ترتیب رنگ‌هایی که مجاور یکدیگر قرار دارند، به هم مربوط بوده و آنها را رنگ‌های هم‌آهنگ می‌نامند. هرچه آنها نزدیکتر باشند، تفاوت رنگ آنها نیز کمتر است.

با توجه به رنگ‌های سرد و رنگ‌های گرم، چرخه رنگین بخش‌های گرم و سرد دارد. مرکز رنگ‌های گرم نارنجی و مرکز رنگ‌های سرد، رنگ آبی است.
رنگ‌های گوناگون چرخه رنگین سایه‌های تیره و روشن نیز دارد. رنگ‌های حقیقی در مرکز قرار گرفته و به تدریج هرچه بیشتر با رنگ سفید مخلوط گردد، روشن‌تر و هرچه با رنگ سیاه مخوط گردد، تیره‌تر می‌شود.

زیبایی مناظر ساخته انسان به کاربرد صحیح رنگ در طرح بستگی دارد. در هر باغچه‌ای برای ایجاد تنوع و زیبایی از چند رنگ کامل برای ایجاد تباین استفاده می‌شود. گل‌ها و گیاهان با رنگ‌های مکمل را می‌توان به صورت مخلوط بکار برد. برای مثال، رنگ‌های زرد و آبی (بنفش آبی و لاله زرد) یا آبی و قرمز (ابری و شمعدانی) و یا به صورت توده‌های همجوار (حاشیه‌ای از ایرزین به دور توده‌ای از لواندر) زیبایی بخش محیط هستند. برای انتخاب رنگ‌های مکمل به منظور ایجاد تباین می‌توان از چرخه رنگین استفاده کرد (رنگ‌هایی که در چرخه رنگ در مقابل یکدیگر قرار دارند، رنگ‌های مکمل هستند).

زیاده‌روی در ایجاد تنوع و تباین جایز نیست. در این گونه باغ‌ها آرامش از بین رفته و باعث شلوغی و سردرگمی می‌شود. در ضمن حتماً لازم نیست که همیشه برای بکار بردن رنگ‌های متباین از رنگ‌های تند استفاده شود، بلکه رنگ‌های ملایم نیز مناسب این کار هستند.
با وجود انواع واریته‌های جدید گل‌های فصلی و درختچه‌ها و درختان که در سال‌های اخیر به بازار آمده‌اند، می‌توان در تمام طول سال از رنگ‌های متنوع و هم‌آهنگ در باغچه استفاده کرد. مثلاً گل‌های ستاره دائمی و بنفشه و اطلسی و جونی پروس برگ آبی و پیسه آبی و غیره سایه‌های مختلف آبی را به باغچه آورده، رنگ‌های قرمز و زرد و سبز و بنفش نیز در واریته‌های مختلف گیاهان به وفور پیدا می‌شود. پس بهتر است در موقع انتخاب گیاه،‌ واریته‌ خاص موردنظر ذکر گردد.
در رنگ‌های مختلف باغچه، معمولاً یک رنگ اصلی و مرکزی وجود داشته، به طوری که بقیه رنگ‌های بکار رفته با توجه به رنگ مرکزی انتخاب می‌شوند. در اغلب باغ‌ها رنگ سبز بیش از سایر رنگ‌ها مرکز بوده و در بهار رنگ زرد بیشتر به چشم می‌خورد و در پاییز رنگ‌های گرم نارنجی بیش از سایر رنگ‌ها جلب توجه می‌کند.
5 مقیاس:
در طراحی باغ، شناخت و کاربرد مقیاس و اندازه‌ها اهمیت به سزایی دارد. بدین منظور که اندازه صحیح فواصل و ابعاد بکار رفته در باغ،‌ باعث ایجاد توازن و ترتیب در باغ می‌شود. در جایی که مقیاس کوچک است (مثل حیاط‌های منازل مسکونی کوچک) فاصله یا دامنه دید کم است. پس قوه ادراک و بینش مقدار زیادی تغییر می‌کند. لذا در مقیاس‌های کوچک جزئیات بیشتر گیاهان تک تک دیده می‌شود و کوچکترین دگرگونی در رنگ و گل و یا برگ زود به چشم می‌خورد. در چنین مقیاس‌هایی، هر گیاه بطور انفرادی توده‌ای را تشکیل می‌دهد. زیاده‌روی در بکار بستن آنها باعث ایجاد یکنواختی می‌شود. در صورتی که تکرار گیاهان و کشت توده‌های همگن آنها در محیط‌های وسیع هم‌آهنگی می‌آفریند.
در فضای کم و کوچک از درختان بزرگ و بلند که تاج آنها بالاتر از سطح دید است، به خوبی برای ایجاد سایبان استفاده می‌شود، ولی درختچه‌های بزرگ و پرشاخ و برگ بیشتر سطح را گرفته و محیط را کوچک‌تر نشان می‌دهند.
عطر گیاهان در مقیاس‌های کوچک مهمتر از مقیاس‌های بزرگ هستند، چون تماس مردم با گیاهان بیشتر بوده و لذت‌بخش‌تر است.
6 تنوع:
هم‌آمیزی بافت‌ها و فر م‌ها و رنگ‌های مختلف تنوع ایجاد می‌کند. تنوع کم باعث ایجاد یکنواختی شده و تنوع زیاد سردرگمی پیش می‌آورد. برای ایجاد فضایی دل‌نشین باید تنوع در حد اعتدال باشد. زیاده‌روی در بکار بردن اجسام مختلف نیز ناخوشایند است.
7 توالی:
توالی به عناصر متنوع، معنی و مفهوم می‌بخشد. با تکرار گیاهان و اجسام مختلف در طرح از پیچیدگی احتمالی ناشی از تنوع بسیار، کاسته و نظم و ترتیبی به منظره می‌بخشد. در پروژه‌های بسیار وسیع، طراح می‌تواند به دلخواه خود یک انبوه‌کاری یا گروه‌کاری را تکرار کرده و ایجاد توالی نماید. بدین‌سان باغ تکه تکه و جدا از هم جلوه نخواهد کرد.
8 تعادل:
معمولاً در یک منظره می‌توان به سهولت یک محور پیدا کرد. اگر اجسام دو سوی محور کاملاً یکسان باشند، طرح را قرینه و اگر اجسام دو سوی طرح یکسان نباشد، طرح نامتقارن خوانده می‌شود. در هر صورت ضروری است تعادلی بین اجسام دو طرف محور وجود داشته باشد.
مناظر زیبای طبیعت هرگز متقارن نیستند، ولی توازنی بین دو سوی محور برقرار است. در اصطلاح این توازن را «تقارن نظری» نامند. برای ایجاد فضایی طبیعی و زیبا همیشه باید توازن را درنظر داشت و تقارن نظری کامل بوجود آورد.

طراح با شناخت عناصر فوق و اختصاصات آنها و بکار بردن صحیح عناصر فوق، قادر به هم‌آهنگ کردن طرح باغ‌ها و پارک‌ها خواهد بود. آشنایی با خط و فرم و بافت و مقیاس و رنگ و توالی و تنوع و تعادل گیاهان و اجسام گوناگون که در پارک بکار می‌رود، اهمیت بسزایی دارد. بی‌توجهی به آنها ممکن است باعث بروز خسارت فراوان گشته و طراحی ناموفق ارائه گردد.
مراحل باغسازی

از انتخاب زمین تا احداث باغ
پردیس‌سازی و ایجاد فضای سبز حرفه‌ای حساس و دقیق است. مراحل اولیه شروع کار پردیس‌سازان به دقت و مطالعه بیشتر نیاز دارد. با مشخص نمودن هدف از باغسازی و با برنامه‌ریزی دقیق، کار طرح به سهولت پیش رفته و امکان موفقیت بیشتر خواهد بود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پاورپوینت ارزیابی رشد حرکتی word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 دانلود پاورپوینت ارزیابی رشد حرکتی word دارای 20 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت ارزیابی رشد حرکتی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پاورپوینت ارزیابی رشد حرکتی word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پاورپوینت ارزیابی رشد حرکتی word

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پاورپوینت ارزیابی رشد حرکتی word :

اسلاید 1 :

به محض تولد نوزاد، یک پرستار آموزش دیده و یا یک متخصص اطفال به کمک تست آپگار ، میزان سلامت کودک را ارزیابی می کند. این آزمایش یک تا پنج دقیقه بعد از تولد انجام می گیرد و هدف آن اطمینان از وضعیت کودک و احتمال نیاز وی به کمک های ویژه جهت تطابق با محیط جدیدش است. برای انجام این آزمون ، معیارهای زیر اندازه گیری می شوند:

 تعداد ضربان قلب

 تنفس

 قوام عضلانی

 پاسخ های رفلکسی

 رنگ پوست

اسلاید 2 :

عوامل موثر در تولد نوزادان کم وزن

مهمترین عوامل در تولد نوزادان کم وزن عبارتند از:

* رژیم غذایی دوره بارداری

* عملکرد جفت

* ژنتیک مادر

* ارتفاع محل سکونت

* جنس نوزاد

* سیگار و نیکوتین

* مواد الکلی

* تولد پیش از موعد

* و;

اسلاید 3 :

مزایای تغذیه با شیر مادر در نوزادان کم وزن

 ترکیب شیر این مادران متناسب با نیاز تغذیه ای نوزادان آنهاست.

 مواد ضد میکروبی موجود در شیر این مادران موجب کاهش بروز عفونت در نوزادان آن ها می شود.

 با توجه به ترکیب خاص شیر این مادران، هضم و جذب آن برای دستگاه گوارش نارس این نوزادان       آسان تر است.

  این نوع تغذیه موجب افزایش وزن مناسب روزانه در این نوزادان می شود.

  درجه حرارت آن مناسب بوده و احتمال آلودگی آن بسیار کم است.

 مادر به طور فعال می تواند در مراقبت از نوزاد خود شرکت نماید.

 ضریب هوشی نوزادان نارس که از شیر مادر تغذیه می شوند، به مراتب بیشتر از نوزادانی است که با      شیر خشک  تغذیه می گردند.

اسلاید 4 :

ویژگیهای مربوط به نوزادان کم وزن

تحقیات نشان می دهد که نوزادان نارس حتی اگر در ابتدا آسیب جدی ندیده باشند، مشکلاتی را در دوره های بعدی زندگی پیدا خواهند نمود. که منشاء این مشکلات ناهنجاریهای پنهان در سیستم عصبی مرکزی است.

این ناهنجاریها شامل: مشکلات عصبی عضلانی، ناتوانی در یادگیری، ناتوانی در بروز عواطف و احساسات، بیش فعالی، کم توجهی ، مشکلات رفتاری و مسایلی از این دست می باشد.

اسلاید 5 :

مقایسه نوزادان کم وزن و عادی

صفات شناختی: نوزادان کم وزن IQ  پایین تری نسبت به نوزادانی که باوزن طبیعی به دنیا می آیند؛ دارند.  اما در 9 سالگی این اختلاف به حداقل می رسد (Ornstein 1991).

صفات یادگیری: با افزایش سن ناتوانی های یادگیری در کودکان نارس  بیشتر می شود. کودکان نارس در هنگام یادگیری تکالیف نمی توانند همانند کودکان عادی توجه و تمرکز خود را بر روی تکلیف معطوف دارند (Hack 1988). تحقیقات هاک نشان داد که بین وزن زمان تولد و توجه هنگام یادکیری همبستگی بالایی وجود دارد.

همچنین در تحقیقی که روی کودکان 8 ساله کم وزن انجام گرفت مشخص شد که این کودکان در آزمون روخوانی ، املاء و حساب نمرات ضعیفتری نسبت به کودکان متولد شده با وزن عادی بدست آوردند. (Saigal 1991).

اسلاید 6 :

مقایسه حالات رفتاری و عاطفی کودکان کم وزن وعادی

محققان در جدیدترین تحقیقات خود نشان دادند که نوزادان کم‌وزن در دوران نوجوانی و جوانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند. محققان دریافته اند ، نوزادان دختر که در هنگام تولد کمتر از 25 کیلوگرم وزن دارند ، بیش از کودکان دارای وزن طبیعی، در سنین 13 تا 16 سالگی در معرض ابتلا به افسردگی قرار می‌گیرند. محققان دانشگاه دوک آمریکا با بررسی بیش از 1400 کودک 9 تا 16 ساله دریافتند که بطور متوسط سالانه 235 درصد دخترانی که هنگام تولد وزنشان کم بوده به افسردگی مبتلا می‌شوند. این در حالی است که در بین دختران با وزن تولد طبیعی ، این میزان 34 . بر اساس این تحقیق ، به دخترانی که در هنگام تولد کم وزن هستند باید در زمان بلوغ توجه بیشتری شود. نتایج این تحقیقات در نشریه Archives of General Psychiatry  منتشرشده است.

اسلاید 7 :

مقایسه مهارت های ادراکی حرکتی  کودکان کم وزن و عادی

کودکان خیلی کم وزن (VLBW) تقریباً در تمام تست ها ی ادراکی حرکتی به طور معنا داری پایین تر از کودکان متولد شده با وزن طبیعی هستند (Liebhardt 2000). این کودکان در کپی کردن اشکال ناموفق تر از کودکان عادی بودند. همچنین هماهنگی چشم و دست در کودکان کم وزن پایین تر از عادی بود. و در نهایت این کودکان در درک اشکال سه بعدی نسبت به کودکانی که با وزن طبیعی به دنیا آمده بودند؛ مشکلات بیشتری از خود نشان دادند. شاید بتوان این مشکلات را به IQ افراد یا آسیب عصبی این کودکان نسبت داد (Robertson 1990).

اسلاید 8 :

مقایسه اجرای مهارتهای حرکتی

به طور کلی کودکان کم وزن به طور معنی داری مهارت های حرکتی مختلف را ناشیانه تر و ضعیف تر از کودکان متولد شده با وزن طبیعی اجرا می نمایند. مهارتهایی از قبیل پرش جفت، طناب زدن، تعادل روی یک پا، در یافت کردن توپ و هدف گیری (Bullock 1985).

اسلاید 9 :

تعیین رشد حرکتی نوزادان خیلی کم وزن «VLBW»

هدف: هدف از این تحقیق تعیین اکتساب (زمان ظهور) حرکات ظریف و درشت بوسیله نوزادان خیلی کم وزن (VLBW)  در طی 12 ماه اول زندگی، بدون در نظر گرفتن نظریات تشخیصی سنتی است.

طرح تحقیق: نمونه ها شامل 89 نوزاد VLBW بودند که رشد حرکتی شان در زمان تولد، 4 ماهگی، 8 ماهگی، 12 ماهگی اندازه گیری شد. تحقیق انجام شده از نوع آینده نگر با نمونه گیری غیر تصادفی است. آیتم های اندازه گیری حرکات ظریف و درشت از سه مقیاس دقیق اندازه گیری انتخاب شدند.

اسلاید 10 :

تعیین رشد حرکتی نوزادان خیلی کم وزن «VLBW»

نتایج: سیستم های رشد حرکتی حرکات ظریف و درشت قبل از 8 ماهگی نسبتاً به یکدیگر وابسته نیستند. بنابراین در ابتدا حرکات ظریف رشد می کنند و اغلب مانع پیشرفت رشد حرکات درشت می شوند، زمانیکه کنترل حرکات ظریف در 8 ماهگی ثابت و برقرار شد، حرکات پایه ای درشت بوجود می آید، در این زمان نوزاد به سن 12 ماهگی رسیده است.

استنتاج(نتیجه گیری): فرضیات رایج قبلی به دنبال تعیین نرم رشدی برای کسب حرکات  ظریف و درشت بوسیله نوزادان خیلی کم وزن و فول ترم بودند. اگر چه گذرگاههای رشدی بوسیله نقاط عطف زمانی(Milestone) بدست می آید اما در کمتر از سن 12 ماهگی ظهور این نقاط عطف در نوزادان VLBWمتفاوت است. بنابراین به کار بردن ابزارهای دقیق استاندارد نوزادان فول ترم برای ارزیابی نوزادان VLBW  ناکارآمد است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله ارائه الگوریتم جدید خوشه بندی در شبکه های حسگر بیسیم متحرک word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله ارائه الگوریتم جدید خوشه بندی در شبکه های حسگر بیسیم متحرک word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله ارائه الگوریتم جدید خوشه بندی در شبکه های حسگر بیسیم متحرک word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله ارائه الگوریتم جدید خوشه بندی در شبکه های حسگر بیسیم متحرک word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله ارائه الگوریتم جدید خوشه بندی در شبکه های حسگر بیسیم متحرک word :

چکیده :
یکی از مهمترین مباحث مربوط به شـبکه های حسـگر بیسـیم ، بحث خوشه بندی می باشد و این بحث در شبکه های حسگر بیسـیم متحرک نمود بیشتری پیدا میکند. زیرا مکان قرار گرفتن گرههای حسگر، از قبل تعیین شده نیست و این گره ها دارای حرکت هسـتند. ویژگی اصلی این نوع شبکههای بیسیم خودسازماندهی میباشد. برای انجام این کار الگوریتمهای مختلفی ارائه شده است. در اکثر روشهای ارائه شده قبلی به فاکتورهای مهمی همچون مرکزیت، چگالی و حتیانرژی توجه کمتری دارند درحالیکه خصوصاً در مورد شـبکه های متحرک این فاکتورها باید مورد توجه بیشـتری قرار گیرند. همچنین از کار افتادن سـرخوشـه در یک راند باعث میشود تا اطلاعات خوشـه در آن راند بدسـت پایگاه مرکزی نرسد و این امر باعث افت شدید کارایی شبکه خواهد گشت . در الگوریتم پیشنهادی تمام این فاکتورها برای انتخاب سرخوشه مورد نظر قرار گرفته است. همچنین شبکه بگونهای خوشه بندی میشود که برای هر سرخوشه یک جایگزین در نظر گرفته میشـود. بدین ترتیب عمر مفید شبکه افزایش مییابد. این متد توسط نرمافزار Matlab شبیه سازی شده و

نتایج آن نشان میدهد که این متد موجب بهبود قابل توجهی در بازدهی و نیز پوشش شبکه بدست آمده است.

کلمات کلیدی : گره حسگر بیسیم، خوشه بندی، متحرک، مصرف بهینه.

-1 مقدمه

یک گره حسگر بی سیم شامل یک میکروکنترلر ، رادیو ، سنسورهای مختلف ، حافظه و باتری است. یک شبکه حسگر بی سیم شامل گره های حسگری است که پدیده های مختلف محیط اطراف را حس می کنند. یک شبکه حسگر متشکل از تعداد زیادی گره های حسگر است که در یک محیط به طور گســترده پخش شــده و به جمع آوری اطلاعات از محیط می پردازند. شبکه های حسگر بیسیم از لحاظ مصرف انرژی دارای محدودیت میباشند. روش هایی که برای مســیریابی و انتقال داده ها در این نوع شــبکه ها ارائه می شــود باید حتی المقدور از نقطه نظر مصــرف انرژی بهینه باشــند. یکی از روش هایی که برای نیل به این هدف ارائه شـــده روش خوشـــه بندی میباشـد. در این روش، در هر خوشه یک گر ه به عنوان سـرخوشـه در مرکز خوشه قرار گرفته و گره های دیگر داده های خام را به آن گره ارســال می نمایند. ســپس گره مرکزی داده ها را پس از فشــرده ســازی به پایگاه مرکزی ارســال می نمایند. انتخاب مناســب ســرخوشــه باعث کاهش مصــرف انرژی مصــرفی و در نتیجه باعث افزایش طول عمر مفید شـبکه می شود. تشکیل خوشه

هـا جهـت برپـایی این نوع مســـیریابی باید به گونه ای صــورت گیرد تا به محدودیت های شــبکه های حســگر بیسیم مانند انرژی مصرفی توجه شود. در سالهای اخیر بـا توجـه بـه کـاربردهـای این نوع شـــبکه ها از جمله کاربردهای نظامی، فوریت های پزشــکی، زلزله نگاری و غیره محققان پیشــنهادات گوناگونی را جهت برپایی هر چه بهتر این نوع شبکه ها معرفی نموده اند.

-2 کارهای انجام شده

با توجه به جدید بودن شـــبکه های بیســـیم متحرک کارهای محدودی در این زمینه انجام گرفته اســـت. که در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم :

در[1] الـگـوریـتـم Tandem بـرای هر گره، الگوریتم شناسایی اطلاعات همسایه را بطور مداوم با همسایگانش انجـام میـ دهـد. این الگوریتم عـددی که نمایانگر نحوه ارتباط دو گره با یکدیگر است را تولید میکند و با توجه به آن تصمیم به ترک یا اتصال خوشه میکند.

در [2] الگوریتم DMAC خوشه های تک گامی را تولید میکند. آن الگوریتمی سبک وزن است که بصورت ثبت سرویس توزیعی عمل میکند و با تصمیم گیری فقط بر اســاس اطلاعات همســایه نســبت به تغییرات توپولوژی

عکسالعمل نشان میدهد.
در [3] الگوریتم G-DMAC همـانند DMAC خوشـــه های تک گامی ایجاد میکند با این تفاوت که با مشخص کردن حداکثری برای سـرخوشه، آنها را برای سرخوشه عوض کردن محـدود میکنـد و کاری میکند تا هر گره حتی المقدور ســرخوشــه خود را عوض نکند واین باعث کاهش سربار شبکه نسبت به DMAC میگردد..

الگوریتم خوشه بندی سلسله مراتبی

الگوریتم HEED یکی از معروفترین و بهترین روشهایی اســت که تاکنون در زمینه خوشــه بندی شــبکه های حسگر بیسیم ارائه شده است. این الگوریتم به دو فاکتور مهم انرژی گره ها و فاصـــله آنها برای انتخاب مناســـب ترین سرخوشه ها توجه می کند.
چگونگی انتخاب سـرخوشه ها در الگوریتم [4] HEED بـه این شـــکل اســـت که در این روش فرآیند انتخاب سرخوشه برای هر گره نیازمند چندین چرخه می باشد. بازه زمانی هر چرخه باید به اندازه کافی بزرگ باشـــد تا یـک گره بتوانـد تمامی پیام های ارســـالی از گره های اطرافش را دریـافــت کنـد. هر گره احتمــال اولیــه برای انتخاب شدن به عنوان سرخوشه را به این شکل در نظر می گیرد : . = C

در فرمول فوق بیـانگر انرژی باقیمانده گره و بیانگر انرژی اولیه گره می باشـــد. در ابتدای هر چرخه، هر گره با احتمال تصمیم می گیرد که سرخوشه شود. اگر گره ای تصمیم بگیرد سرخوشه شود یک پیام به دیگر گره ها ارســال می کند. این تصــمیم گیری در ابتدا موقتی اســـت و پس از گذشـــت چندین تکرار نهایی می شـود. هر یک از همسـایگان در صورتی که پیش از این عضـو خوشـهای نشـده باشـد، عضو این خوشه می گردد. در صورتی که همسایه ای پیش از این عضو خوشهی دیگری باشد که انرژی باقیمانده سرخوشه آن نسـبت به انرژی باقیمانده سـرخوشه جدید پایین تر باشد، همسایه به خوشه جدید ملحق می شود. به علاوه، در صـورتی که همسایه ای خود سرخوشه باشد، پس از

مقایسـه خود با میزان انرژی باقیمانده سرخوشه معرفی شـده، تصـمیم می گیرد که همچنان رأس خوشه باقی بماند یا به خوشـه جدید منتقل شـود. الگوریتم HEED سـرخوشه ها را براساس دو فاکتور مهم انرژی گره ها و فاصــله بین آنها انتخاب می کند. یکی از مشــکلات این الگوریتم لزوم ارسال چندین پیام بین گره های شبکه و گذر از چندین چرخه برای انتخاب سرخوشه های نهایی می باشد.

بطور خلاصه پروتکل بصورت زیر کار می کنند :

• گرههـایی کـه درجههای قابلیت بالایی نســـبت به همسایگان خود دارند. سرخوشه ها را به آنها اعلام میکنند و پیغام SetRoot را پخش می کنند.

• گره های باقیمانده ، همسایه با درجه قابلیت بالاتر را به عنوان پدر انتخاب می کنند.
• زمـانیکـه گره پیغـام SetRoot را از پدرش دریافت کرد عضـــویـت خوشـــه را متوجه شـــده و پیغام SetRoot را پخش می کند.

-3 الگوریتم پیشنهادی

همانطور که در بخش پیش اشـــاره شـــد بســـیاری از روشـهای ارائه شـده در زمینه خوشـه بندی شبکه های حسـگر بیسـیم متحرک و ثابت ارائه شده است، اما آنها فاکتورهای اندکی را برای انتخاب ســرخوشــه ها در نظر میگیرنـد و ممکن اســـت به فاکتورهای مهمی همچون مرکزیـت، چگـالی و حتی انرژی توجه کمتری داشـــته باشند. درحالیکه برای نیل به روش خوشه بندی مطلوب بـاید فاکتورهای ذکر شـــده مورد توجه بیشـــتری قرار گیرند. در ادامه این بخش ضمن توضیح روش یشنهادی به بررسـی این فاکتور پرداخته شده و چگونگی استفاده از آنها در الگوریتم پیشنهادی توضیح داده میشود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله حجاب در ادیان الهی word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله حجاب در ادیان الهی word دارای 46 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله حجاب در ادیان الهی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله حجاب در ادیان الهی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله حجاب در ادیان الهی word :

حجاب در ادیان الهی

فطری بودن پوشش:
حجاب و پوشش در تمام ادیان و مذاهب، دارای جایگاه خاصی است، و یکی از دلایل اساسی آن این است که حجاب و عفاف، یک امر فطری است.

داستان حضرت آدم و حوا نیز فطری بودن پوشش را اثبات می کند. در تورات (کتاب مقدس یهودیان که برای مسیحیان نیز مقدس است)، می خوانیم:
«و چون زن دید که آن درخت برای خوراک نیکوست و به نظر، خوش نما و درختی دلپذیر و دانش افزا، پس، از میوه اش گرفته بخورد و به شوهر خود نیز داد و او خورد * آنگاه چشمان هر دوی ایشان باز شد و فهمیدند که عریان اند، پس برگهای انجیر به هم دوخته، سترها برای خویشتنن ساختند;».

بعد ادامه می دهد:
«و آدم، زن خود را حوا نام نهاد، زیرا که او مادر جمیع زندگان است* و خداوند رخت ها برای آدم و زنش از پوست بساخت و ایشان را پوشانید».1

بر طبق این متن، آدم و حوا لباسی نداشتند و بعد از خوردن شجره ممنوعه چشمشان باز شد و فهمیدند که عریان اند که بلافاصله با برگ درختان خود را پوشاندند و بعدا خداوند لباسی از پوست به ایشان ارزانی داشت.

در قرآن کریم در مورد داستان حضرت آدم و حوا چنین آمده است:

فلما ذاقا الشجره بدت لهما سواتهما و طفقا یخصفان علیهما من ورق الجنه 2
آن گاه که آدم و حوا از درخت ممنوعه چشیدند، پوشش خود را از دست داده (عورتشان آشکار گردید) و به سرعت، با برگ درختان بهشتی خود را پوشاندند.

طبق آیات شریفه قرآن کریم، حضرت آدم و حوا قبل از چشیدن درخت ممنوعه دارای لباس بوده اند، اما با خوردن از آن درخت ممنوعه (بر اثر اغوای شیطان) لباس خود را از دست دادند که بلافاصله به پوشاندن خود اقدام نمودند.

به هر حال، مطابق هر دو نقل، پس از احساس برهنگی (خواه طبق نقل تورات قبل از آن دارای لباس نبوده و یا طبق قران کریم دارای لباس بوده اند) بلافاصله خود را با برگهای درختان بهشتی پوشاندند. این احساس شرم از برهنگی حتی بدون حضور ناظر بیگانه، و سرعت در پوشاندن خود

به وسیله برگ ها (ولو بطور موقت)، از آن جهت که تحت هیچ آموزش یا فرمانی از جانب خداوند یا فرشته وحی و یا تذکر هریک به دیگری صورت گرفته است، بیانگر فطری بودن پوشش در انسان است و ثابت می کند که لباس و پوشش، به تدریج و بر اثر تمدن ها ایجاد نشده است

، بلکه انسان های نخستین، یا به تعبیر بهتر، نخستین انسان ها، به طور فطری بدان گرایش داشته اند. و بنا به گواهی متون تاریخی، در اکثر قریب به اتفاق ملت ها و آیین های جهان، حجاب در بین زنان، معمول بوده است. هر چند حجاب در طول تاریخ، فراز و نشیب های زیادی را طی کرده و گاهی با اعمال سلیقه حاکمان، تشدید یا تخفیف یافته است، ولی هیچ گاه بطور کامل از بین نرفته است.

اگر به لباس ملی کشورهای جهان بنگریم، به خوبی حجاب و پوشش زن را در آن می بینیم. دقت در لباس ملی کشورها ما را از ورق زدن کتب تاریخی برای یافتن ملل و اقوامی که زنان آنها دارای حجاب بوده اند، بی نیاز می سازد و به خوبی اثبات می کند که حجاب در میان اکثر ملت های جهان، معمول بوده و اختصاص به مذهب یا ملت خاصی نداشته است.

تمام ادیان آسمانی، حجاب و پوشش زن را واجب و لازم شمرده اند و جامعه بشری را به سوی آن دعوت کرده اند؛ زیرا لزوم پوشش و حجاب به طور طبیعی در فطرت زنان به ودیعت نهاده شده است و احکام و دستورهای ادیان الهی هماهنگ و همسو با فطرت انسانی تشریع شده است، پس در همه ادیان الهی پوشش و حجاب زن واجب گشته است.

در ادیان زرتشت، یهودیت، مسیحیت و اسلام، حجاب زنان امری لازم بوده است. کتاب های مقدس مذهبی، دستورها و احکام دینی، آداب و مراسم و سیره عملی پیروان این ادیان الهی، بهترین شاهد و گواه اثبات این مدعاست.

حجاب در شریعت زرتشت:
«آشو زرتشت» با توصیه ها و اندرزهای خود، کوشیده است تا پایه های حجابی را که زنان ایرانی به عنوان یک فرهنگ ملی در ظاهر عرف خود رعایت می کنند، در عمق روح آنان مستحکم نماید و از این راه، ضمانت اجرای قانون حجاب را در آینده نیز تامین نماید و بدین سان، جامعه خویش را در مقابل امکان انحرافهای اخلاقی پنهان، بیمه کند.

قسمتی از پند و اندرزهایی که «آشو زرتشت» به پیروان خود توصیه نموده را نقل می کنیم، تا این اقدام مهم «آشو زرتشت» بهتر نمایان گردد و حرکت او در جهت تعالی و آموزش ریشه های «حفظ حجاب» و بیان لزوم توام نمودن حجاب ظاهری با عفت باطن، روشن ترشود.

او می فرماید:
ای نوعروسان و دامادان! روی سخنم با شماست. به اندرزم گوش دهید و گفتارم را به خاطر بسپارید و با غیرت، در پی زندگانی پاک منشی برآیید. هر یک از شما باید در کردار نیک و مهرورزی، بر دیگری پیشدستی جوید تا آن زندگانی مقدس زناشویی، با خوشی و خرمی همراه باشد.

ای مردان و زنان! راه راست را دریابید و پیروی کنید. هیچ گاه گرد دروغ و خوشی های زودگذری که تباه کننده زندگی اند، نگردید، زیرا لذتی که با بدنامی و گناه همراه باشد، همچون زهر کشنده ای است که با شیرینی در آمیخته و همانند خودش دوزخی است. با این گونه کارها زندگانی گیتی خود را تباه مسازید.

پاداش رهروان نیکی، به کسی می رسد که هوا، هوس، خودخواهی و آرزوهای باطل را از خود دور ساخته، بر نفس خویش چیره گردد. کوتاهی و غفلت در این راه، پایانش جز ناله و افسوس، چیز دیگری نخواهد بود.

فریب خوردگانی که دست به کردار زشت می زنند، گرفتار بدبختی و نیستی خواهند شد و سرانجامشان خروش و فریاد و ناله است، ولی زنان و مردانی که به اندرز و راهنمایی من گوش فرامی دهند، آرامش و خوشی زندگی بهره شان خواهد بود و سختی و رنج از آنان دور خواهد گشت و به نیکنامی جاودانی خواهند رسید.3

و در کتاب «وندی داد» این جمله به طور مکرر آمده است: «کلام ایزدی است که کردار زشت را نابود می کند: از تو- ای مرد! – خواهش می کنم پیدایش و فزونی را پاک و پاکیزه ساز! از تو- ای زن! خواهش می کنم تن و نیرو را پاک و پاکیزه ساز! آرزو دارم صاحب فرزند باشی و شیر تو فراوان شود!»4

در کتاب پوشاک باستانی ایرانیان در ذیل عنوان «پوشاک اقلیت های میهن ما» در مورد حجاب زنان زرتشتی چنین می خوانیم:
«این پوشاک که بانوان زرتشتی از آن استفاده می کنند، شباهتی بسیار نزدیک به پوشاک بانوان نقاط دیگر کشور ما دارد، چنانکه روسری آنان از نظر شکل و طرز استفاده، نظیر روسری بانوان بختیاری است و پیراهن، شبیه پیراهن بانوان لر در گذشته نزدیک است و شلوار، از لحاظ شکل و برش، همان شلوار بانوان کرد آذربایجان غربی است و کلاهک، همان کلاهک بانوان بندری است».

دین زرتشت، بر سه اصل اساسی، «اندیشه نیک»، «گفتار نیک» و «کردارنیک» استوار گشته است.

موبدان در تفسیر اندیشه و کردار نیک می گویند:
«یک زرتشتی مؤمن، باید از نگاه ناپاک به زنان دیگر دوری جوید».

در اندرز «آذرباد مارا سپند» موبد موبدان آمده است: «مرد بد چشم را به معاونت خود قبول مکن»5

حجاب در شریعت یهود:
رواج حجاب در بین زنان قوم یهود، مطلبی نیست که کسی بتواند آن را مورد انکار یا تردید خود قرار دهد. مورخین، نه تنها از مرسوم بودن حجاب در بین زنان یهود سخن گفته اند، بلکه به افراط ها و سخت گیریهای بی شمار آنان نیز در این زمینه تصریح کرده اند. در کتاب «حجاب در اسلام»، آمده است:
«گرچه پوشش در بین عرب مرسوم نبود و اسلام آن را به وجود آورد، ولی در ملل غیر عرب، به شدیدترین شکل، رواج داشت. در ایران و در بین یهود و مللی که از فکر یهود پیروی می کردند، حجاب به مراتب شدیدتر از آنچه اسلام می خواست وجود داشت. در بین این ملتها وجه و کفین (صورت و کف دستها) هم پوشیده می شد. حتی در بعضی از ملتها سخن از پوشیدن زن و چهره زن نبود، بلکه سخن از قایم کردن زن بود و این فکر را به صورت یک عادت سفت و سخت درآورده بودند»6

ویل دورانت، که معمولا سعی می کند موارد برهنگی یا احیانا تزیینات و آرایش های زنان هر قوم را با آب و تاب نقل کند تا آن را طبیعی جلوه دهد، در این مورد می گوید:
«در طول قرون وسطا، یهودیان همچنان زنان خویش را با البسه فاخر می آراستند، لکن به آنها اجازه نمی دادند که با سر عریان به میان مردم روند. نپوشاندن موی سر، خلافی بود که مرتکب را مستوجب طلاق می ساخت. از جمله تعالیم شرعی یکی آن بود که مرد یهودی نباید در حضور زنی که موی سرش هویداست، دست دعا به درگاه خدا بردارد»7

او در توصیف زنان یهودی می گوید:
«زندگی جنسی آنان علی رغم تعدد زوجات، به طرز شایان توجه، منزه از خطایا بود. زنان آنان دوشیزگانی محجوب، همسرانی ساعی، مادرانی پرزا، و امین بودند و از آنجا که زود وصلت می کردند، فحشا به حد اقل، تخفیف پیدا می کرد»8

در کتاب مقدس یهودیان، موارد متعددی یافت می شود که به طور صریح و یا ضمنی، حجاب و پوشش زن و مسائل مربوط به آن، مورد تایید قرار گرفته است. در برخی از آنها لفظ «چادر» و «برقع» به کار رفته است که نشانگر کیفیت پوشش زنان آن عصر است. اینک به پاره ای از آن موارد اشاره می گردد.

پوشش کامل در مقابل نامحرم:
در «سفرپیدایش» تورات چنین می خوانیم: و رفقه، چشمان خود را بلند کرد و اسحاق را دید و از شتر خود فرود آمد. زیرا که از خادم پرسید: «این مرد کیست که در صحرا به استقبال ما می آید؟» و خادم گفت: «آقای من است». پس برقع خود را گرفته، خود را پوشانید.9

عدم تشبه مرد و زن به یکدیگر:
در «تورات» آمده است: «متاع مرد، بر زن روا نباشد و مرد، لباس زن نپوشد، زیرا هرکه این کند، مکروه یهود (خدای تو) است»10

نزول عذاب در اثر آرایش دختران یهود برای بیگانگان:
در «تورات» می خوانیم:
«و خداوند می گوید از این جهت که دختران صهیون متکبرند و با گردن افراشته و غمزات چشم، راه می روند و به ناز می خرام اند و به پاهای خویش، خلخالها را به صدا می آورند* بنابراین، خداوند

فرق سر دختران صهیون را کل خواهد ساخت و خداوند، عورت ایشان را برهنه خواهد نمود* و در آن روز، خداوند زینت خلخال ها و پیشانی بندها و هلال ها را دور خواهد کرد* و گوشوارها و دستبندها و روبندها* و انگشترها و حلقه های بینی را* و رداها و شال ها و کیسه ها را* و آینه ها و کتان های نازک و عمامه ها و برقع ها را* و واقع می شود که: به عوض عطریات، عفونت خواهد شد

وبه عوض کمربند، ریسمان و عوض موهای بافته، کلی و به عوض سینه بند، زنار پلاس و به عوض زیبایی، سوختگی خواهد بود* مردانت به شمشیر و شجاعانت در جنگ خواهند افتاد* و دروازه های وی ناله و ماتم خواهند کرد و او خراب شده، بر زمین خواهد نشست»11


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بهره‌برداری پستهای فشار قوی 1 و 2 word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله بهره‌برداری پستهای فشار قوی 1 و 2 word دارای 143 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بهره‌برداری پستهای فشار قوی 1 و 2 word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بهره‌برداری پستهای فشار قوی 1 و 2 word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بهره‌برداری پستهای فشار قوی 1 و 2 word :

بهره‌برداری پستهای فشار قوی 1 و 2
وظایف و حدود اختیارات بهره‌برداری پست:
مقدمه
اپراتور تنها نیروی انسانی است که با انجام عملیات و بهره برداری از دستگاههای تحت کنترل خود با توجه به مقررات ایمنی و حفاظت خویش و ممانعت از بروز صدمات. به دستگاهها نوعی خدمات مورد نیاز را عرضه می‌کند همانطوری که می‌دانید جهت عرضه کردن این خدمت دستگاههایی که با میلیونها ریال ثروت مملکت تهیه شده در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد. سپس بر هر اپراتوری فرض است که آشنایی به تمام دستگاههای مورد عمل خویش داشته و چگونگی عمل و کار دستگاهها را فرا گیرد. این آشنایی یک ضروریات مسلم حرفه اپراتور بوده و می‌بایست قادر به انجام عملیات سریع بر روی دستگاهها باشد، در سیستم برق مواقعی که بیشتر مورد نظر است و اپراتور و می‌تواند معلومات و کفایت خود را در آن به ظهور برساند، مواقع اضطراری و شرایط غیر عادی سیستم می‌باشد، که اپراتور بایستی با ورزیدگی و خونسردی کامل هر چه زودتر بدون فوت وقت شرایط را به حالت عادی، برگردانده و دیگر آن که دستورالعملهای صادر را هر چند وقت یک‌بار مطالعه کرده تا بتواند مفاد آن را در موقع اضطراری که فرصت برای مطالعه مجدد نیست سریعاً بکار برد.

ثبت وقایع و حوادث و شرایط بهره‌برداری
1ـ ثبت و یادداشت تمام امور اوضاع باید دقیق و صحیح و فوری انجام گیرد و در فرم های مربوط وارد گردد یادداشتها باید تاریخ داشته و ساعت وقوع یا انجام امور ثبت گردد و در مواردی که وقت حادثه و یا اتفاق مشخص نیست وقتی را که اولین بار جلب توجه کرده یادداشت شود.
2ـ ثبت زمان بر اساس 24 ساعت بوده و از نصف شب ساعت 00: 00 شروع و به نصف شب و روز بعد ساعت 24.00 ختم می‌گردد.
مثلاً پنجاه و دو دقیقه بعد از نصف شب چنین است 00.52 ثبت عملیات سیستم، از جمله مواردی که باید ثبت شوند عبارت است:
الف ) تمام دستورات و عملکرد گروه‌ها که وارد یا خارج می‌شوند. با مشخصات گروه مربوطه.
ب ) تمام دستورات و پیام‌های که توسط مرکز کنترل دسپاچینگ اعلام می‌گردد با ذکر مشخصات
پ ) باز و بستن کلیدهای و سکسیونرها با ذکر دلیل یا علت آن.
ت ) دریافت یا صدور تضمین های حفاظتی یا حفاظت فوری و یا کارتهای خطر.
ث ) هر گونه موفقیت با کار در نزدیکی یا روی دستگاههای برقدار همراه با نوع کار قبلاً بایستی طبق برنامه و با موافقت و هماهنگی مرکز کنترل دیسپاچینگ باشد.
ج ) در خواستهای انجام نشده.
چ ) هر گونه اختلال یا قطعی در سرویس برق یا کم کردن اجباری برق با دلائل مربوط
ح ) گزارشهای وضع هوا در نقاط مختلف منطقه
خ) هر گونه عیب و نقص مشاهده شده، یا گزارش شده در دستگاهها و وسائل
د ) هر گونه وسیله‌ای که جهت تعمیر یا بعلل دیگر از مدار خارج می‌شود و همچنین وقتی که دوباره آماده و در مدار قرار می‌گیرد.
ذ ) اشتباهات عملیاتی
ر ) تعویض نوبتکاران مطابق با قوانین مربوط
ز ) بازرسی دوره‌ای ایستگاه
هـ ) وقایعی که طبق مقررات دیگر باید ثبت گردد.
شرایط تعویض شیفت:
1ـ هنگام تعویض اپراتوری که می‌خواهد شیفت را ترک کند باید:
الف ) گزارشی با شرح کافی برای آشنا نمودن اپراتوری که سر خدمت می‌آید با تمام اوضاع ایستگاه و تضمین‌های حفاظتی و حفاظت فوری کارتهای اخطار و احتیاط و موارد لازمی که باید در حین تعویض به اطلاع اپراتور جدید برسد تهیه نماید و زمان تعویض شیفت را باید گزارش و امضاء نماید. که خلاصه این گزارش در دفتر ثبت روزانه ایستگاه باید وارد گردد.
ب ) اپراتور شیفت باید شخصاً توجه اپراتور جدید را به هر نوع موضوع مهم و حیاتی جلب نموده و توضیح کافی داده و اگر لازم باشد برای درک بیشتر محلهای مورد نظر را به او نشان دهد.
ج ) امور ثبت شده را در پایان با ذکر تاریخ و ساعت امضاء نماید.
هنگام تعویض شیفت اپراتوری که سر خدمت می‌آید باید:
الف ) گزارش خلاصه اوضاع را که توسط اپراتور قبلی تهیه و امضاء شده مطالعه و امضاء شده مطالعه نماید.
ب ) هر جا از ایستگاه را که به نظر خودش یا اپراتور قبلی لازم باشد بازرسی نماید.
3) تشریفات تعویض شیفت موقعی کامل است که اپراتور جدید گزارش اوضاع و احوال ثبت شده و سایر توضیحات دیگر را برای به عهده گرفتن شیفت کافی دانست و قبول نماید، در این صورت باید گزارش را امضاء نمود و زمان تحویل گرفتن را در گزارش ثبت نماید.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید