دانلود تحقیق هزینه یابی کیفیت در پروژه ها word دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود تحقیق هزینه یابی کیفیت در پروژه ها word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق هزینه یابی کیفیت در پروژه ها word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
چکیده :
با پیشرفت روشهای مدیریتی و نیز افزایش رقابت در بازار سیستم های حسابداری قیمت تمام شده و هزینه یابی استاندارد، پاسخگوی نیازهای روز جهت سنجش و کنترل هزینه های فرایندهای ساخت و تولید نیستند. بنابراین، برای کنترل بهتر و دقیق تر هزینه ها به روشهای بهتری نیــــاز است. در همین راستا روشهایی مثل هزینه یابـی مبتنی بر فعالیت، مطرح شده اند.
هزینه یابی کیفیت نوعی روش هزینه یابی مبتنی بر فرایند است که در آن هزینه های فعالیتها با دیدگاه میزان تاثیر آنها بر کیفیت، دسته بندی و مقایسه می شوند. حسابداری کیفیت امکان کنترل بهتر هزینه ها را فراهم کرده و با ارائه اطلاعات تفصیلی در رابطه با انجام عملیات پیشگیرانه از بدی کیفیت و نتایج حاصل از آن در کیفیت خروجیها، امکان تصمیم سازی استراتژیک را برای مدیران فراهم می سازد. مدیریت پروژه زمینه ای است که در آن به دلیل ریسک بالا و ماهیت احتمالی فعالیتها و نتایج خروجی آنها، نیاز به روشهای دقیقتر و نوین احساس می شود. در این مقاله ابتدا به معرفی زمینه هزینه یابی کیفیت پرداخته می شود سپس با تعریف یک ساختار عمومی برای فعالیتهای پروژه ها، هزینه های مربوط به سرمایه گذاری برای تضمین کیفیت و هزینه های پیشگیرانه و همچنین هزینه های مربوط به عدم تامین کیفیت در هر مجموعه فعالیت شناسایی شده و درنهایت با دسته بنـدی این هزینه ها ساختار کلی هزینه های کیفیت در پـروژه ها معرفی می شود و در ادامه روش ترازنامه هزینه های کیفیت، تدوین و معرفی شده است.
دانلود سدها و اثرات تخریبی آنها بر روی محیط زیست و انسان word دارای 54 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود سدها و اثرات تخریبی آنها بر روی محیط زیست و انسان word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود سدها و اثرات تخریبی آنها بر روی محیط زیست و انسان word
چکیده
مقدمه
ناهنجاری های زیست محیطی سد ها در جهان
الف:چین
پیامدهای کمی وکیفی زیست محیطی سدها وآب بندها
1- پیامدهای زیست محیطی رود نیل و سد آسوان
2- مشکلات زیست محیطیقاره سیاه
3- توسعه منابع آبی بر روی رودخانه آماوزن
5-بررسی های زیست محیطی سد ناگی ماروس درمجارستان
6-ناهنجاری های زیست محیطی سدها در سری لانکا
7-رود سینا ماری و سد پتیت سات( (Petit Sout ومشکلات زیست محیطی آن
8-سد های کشور و مسایل زیست محیطی مترتب بر آن
نتیجهکلی
منابع ومآخذ
چکیده:
از زمان های بسیار کهن تا به امروز احداث سد به عنوان یک راه حل منطقی و مناسب برای تامین آب جهت مصارف کشاورزی ، صنعت و شرب ، کنرل سیلاب ، تولید انرژی از نوع برقابی ، کنترل کیفی ، وغیره شناخته شده است . عملکرد این سازه های آبی به صورت اثرات اجتماعی ـ اقتصادی و اکولوژیکی به صور گوناگون ازجمله تولید غذا ، تامین انرژی ، جلوگیری از خطرات سیل و خسارات مالی و جانی ناشی از آن ، آشکار گردیده و در نهایت این منابع آبی موجب توسعه و ارتقای سطح زندگی جوامع بشری گردیده اند .
همانطور که می دانیم اگر در ساخت یک سد تمامی عوامل در جهت مثبت عمل نمایند ، این انتظارات به طور مشخص در قالب اهداف (( احداث سد )) گنجانیده شده است . در مناسب ترین حالت ، بدون تغییرات اکولوژیکی شگرف که منجر به انهدام و تخریب سیستم اکولوژیک گردد ، احداث سد مزایای بی شماری به همراه خواهد داشت .
در حالیکه ساخت و بهره برداری از هزاران سد که در طی 50 سال گذشته احداث شده اند نشان می دهد که طرح اینگونه منابع ذخیره آب همواره با موفقیت همراه نبوده و در پاره ای از مواقع موانع و مشکلاتی بروز نموده که اهداف اصلی از ساخت سد را به خطر انداخته است .
در مواردی به اهداف ساخت سد مانند : تامین آب ، تولید انرژی و غیره نیز دست می یابیم ، اما این سازه های آبی و دریاچه های آنها در هنگام ساخت و بهره برداری تغییرات نامناسب فیزیکی ، شیمیایی ، بیولوژیکی ، بهداشتی و نهایتا تغییرات شدید اکولوژیکی را در اقصی نقاط جهان پدید آورده اند .درین مطالعه سعی گردیده که ناهنجاریهای سد های معروف جهان از نظر زیست محیطی مورد بررسی قرار گیرد
واژه های کلیدی: سد ، محیط زیست ، ،تخریب محیط،انسان ناهنجاریهی زیست محیطی
مقدمه:
احداث سدهای ناموفق در گوشه و کنار جهان و پیامدهای ناخوشایند زیست محیطی آنها ، موجب گردیده که تجدید نظر کلی در مورد (( توسعه )) و (( اکولوژی )) به عمل آید و (( توسعه پایدار )) به عنوان مبنایی برای ارزیابی مسائل زیست محیطی مطرح گردد.
ازسوی دیگر ، استفاده از تجربه طرحهایی که تاکنون به انجام رسیده ، با همه موفقیتها ، مزایا و منافع و یا ناکامیها ، تخریبها و نابسامانیها ، می تواند چراغ راه آینده طراحان چنین سازه هایی باشد ، تا در هنگام طرح و احداث سد و در مدیریت برنامه ریزی اجرای آن ، همواره به صورت زنگ خطری در جهت بهتر و مناسب تر نمودن طراحی و انتخاب راهها و روشهای مناسب تر ساخت و اعمال برنامه ریزی و بهره برداری مناسب از آب ، کمک و یاری نماید . اگر روزی سد جاجرود تخریب شود چه بلایی به سر مردم ورامین خواهد آمد. در زیر به مسایل کلی زیست محیطی بعضی از سدها در نواحی مختلف جهان اشاره می گردد.
ناهنجاری های زیست محیطی سد ها در جهان:
اثرات مثبت سد ها در توسعه و شکو فایی تمامی کشور ها امری بدیهی بوده و کسی منکر این اثرات مثبت سد ها در سطح کره زمین نمی باشد .ولی در کنار این توسعه در مواردی نیز ناهنجاری های زیست محیطی شکل گرفته که مشکلاتی رابرای ساکنین مناطق اطرا ف سد ها ایجاد نموده است.در زیر به اهم این نا هنجاری ها در سطح جهان اشاره می شود.
الف:چین:
ناهنجاری های زیست محیطی در طرحهای دره یانگ تسه (Yangtse) زبانزد بسیاری از محققین است .براساس قوانین مربوط به حفاظت از محیط زیست در چین ، برای کلیه سدهای متوسط و بزرگ در این کشور باید ارزیابی زیست محیطی (EIA) Environmental lmpact ASSessment) ) به عمل آید ، تا اثرات طبیعی زیست محیطی ، اثرات اکولوژیکی واجتماعی این منابع آبی مشخص گردند .
در واقع در این ارزیا بیها ، شناسایی اثرات ، پیامدها ، تاثیر منابع آبی ، تخفیف وتسکین موارد بحرانی ، ابزارهای محافظتی وبرنامه های بازبینی دائمی گنجانیده شده است . دولت چین جهت تامین آب شرب ، کشاورزی وصنعت طرحهای بزرگی را بر روی رودخانه یانگ تسه در حال طراحی وساخت دارد ، از جمله طرح دانگ جیانگ کو (Danjiangkou) ، گزهوبا (Gez houba) ، تری گورج
(Three Gorges) ، گیزشان ( Xingshan) ، زیرگول (Zhrgul) ، ووانکسیان (Waدانلود سدها و اثرات تخریبی آنها بر روی محیط زیست و انسان word ian) را می توان نام برد . بر طبق برنامه دولت چین این طرحها تا 15 ـ 12 سال دیگر تکمیل می گردد .
به جهت عظمت طرحهای آبی بر روی این رودخانه ، اثرات و پیامدهای زیست محیطی آنها نیز فوق العاده با اهمیت خواهد بود . از جمله این طرحهای با اهمیت سد یانگ تسه است . از خصوصیات این سد می توان به ابعاد ساختمانی اشاره نمود :
ارتفاع سد یانگ تسه در حدود 184 متر وطول تاج آن در حدود 2100 متر است ، وسعت دریاچه سد به حدود 1000 کیلومتر مربع می رسد وحجم دریاچه سد در حدود 27 میلیارد مترمعکب است . هزینه این طرح در حدود 30 ـ17 میلیارد دلار (1200 – 6800 میلیارد تومان ) تخمین زده می شود !
اهیت این رودخانه از گذشته دور نیز در زندگی مردم چین نمایان بوده است . در حدود 400 ـ 350 میلیون از مردم چین در کرانه های ساحلی این رودخانه زندگی می کننند وتخمین زده می شود که بیشتر مواد غذایی چین در نتیجه استحصال آب از این رودخانه بدست می آید . در اهداف طرح فوق موارد زیر مورد نظر می باشند :
الف 1ـ تولید الکتریسیته
الف -2ـ تامین آب جهت مصارف کشاورزی ، شرب و صنعت
الف 3ـ مهار و کنترل سیلابها .
منتقدان در ضمن آنکه منافع اقتصادی این طرح را انکار نمی کنند ، مشکلات ناشی از احداث این سد را چنین بیان می نماید :
الف 4ـ جابجایی 4/1 میلیون نفر از مردمی که در محل دریاچه سد یانگ تسه زندگی می کردند .
خسارت عظیم مخزن در نتیجه ایجاد سد ، که باعث شد باغهای میوه و اراضی حاصلخیز سواحل رودخانه از بین بروند(ـ8).
اراضی حاصلخیز سواحل رودخانه از بین بروند .
الف 5ـ انقراض نسل تعدادی از گونه های که قدمت پاره ای از انها به دوران دایناسورها می رسد ، نظیر یک نوع ماهی عظیم الجثه و یا حیوانات نادری نظیر گربه دریایی ، درنای سفید ، دلفین ، نهنگ چینی و سگ ماهی .
الف 6ـ لغزش دامنه ها و سقوط صخره های عظیم به داخل دریاچه که پایداری سد را به زیر سئوال می برد . برای مثال اگر صخره هوانگلا ( Huangla ) با حجم 8/3 میلیون متر مکعب به داخل دریاچه سد سقوط کند ، ایجاد موجی به ارتفاع 75 متر محتمل است . گرچه این حادثه در فاصله 65 کیلومتری از سد اتفاق می افتد ، اما مخزن سد پر با شد ، این موج عظیم خطر ساز خواهد بود .
الف 7ـ وجود حجم زیاد رسوبات در مخزن سد .
الف 8ـ عدم انتقال رسوبات به پایین دست سد وخطر کاهش حاصلخیزی اراضی زراعتی .
الف 9ـ احتمال مسدود شدن دریچه ها و سیستمهای تخلیه تحتانی و پر شدن سیستمهای انتقال آب از رسوب در صورت عبور جریان غلیظ رسوب از سد .
الف 10ـ هزینه بالای جابجایی مردم و تاسیسات که به حدود 8 میلیارد دلار خواهد رسید .
الف 11ـ شکست چنین سدی موجب انهام تعداد زیادی سد در پایین دست واز بین رفتن جمعیت زیادی از مردم سرزمین چین خواهد شد . سیل ناشی از شکست این سد که به000 / 290 متر معکب در ثانیه می رسد ، هر آنچه را در مسیر خود بیابد ، تخریب می کند .
الف 12ـ تغییر فرهنگ بومی مردم این سرزمین در نتیجه مهاجرت نیروی کار عظیمی که موجب وقوع جرم و جنایت و گرانی در منطقه خواهد شد .
الف 12ـ ازبین رفتن آثار باستانی که قدمت آنها به حدود 2000 سال می رسد ونشانی از برگهای زرین تاریخ چین را دارد .
الف 13ـ ناراضی شدن مردمی که در نتیجه احداث این سد از سرزمین خود آواره می شوند .
الف 14ـ احتمال وقوع زلزله القایی که نهایتا موجب از بین رفتن سد اصلی و سدهای دیگر منطقه می شود .
از طرفی دیگر منافع این سد از طرف موافقین در قالب موارد زیر بیان می گردد :
1ـ کمک به رفع کمبود برق در چین که باعث صرفه جویی در مصرف سوخت فسیلی می شود و این امر در رفع آلودگی منطقه ای و جهانی تاثیر دارد .
2ـ کمک به اقتصاد چین با تولید برق ارزان و مطمئن تر .
3ـ امکان کشتیرانی وحمل ونقل در دریاچه سد به منظور انتقال کالا و جابجایی مردم که در نتیجه احداث سد در حدود35 % از هزینه های حمل ونقل کاهش می یابد .
4ـ کمک به تامین آب کشاورزی وشرب 15 شهر وتامین آب برای صعنت نوپای چین .
5ـ کنترل سیلابهای مهیبی که هر ساله سواحل رودخانه یانگ تسه را تخریب نموده و خسارات زیادی وارد می آورند .(7)
در مطالعات زیستی محیطی این طرح روشهای گوناگونی بکار گرفته شده است . برای نمونه با توجه به عوامل زیادی که منظور می شوند ، پیامدهای زیست محیطی سد را در قالب فرمول زیر ارزیابی می کنند :
بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود سدها و اثرات تخریبی آنها بر روی محیط زیست و انسان word
1-بولتن فنی سد سازی شماره 1 آبان 1367
2- سند آب کنفرانس جهانی محیط و توسعه فصل 18 از دستور کار 21 وزارت نیرو،امورآب ،دفتر برنامه ریزی
3-پیامدهای زیست محیطی سد یانگ تسه،روزنامه سلام شماره 1334
4-استراتژی ملی محیط زیست و توسعه پایدار پروژه مشترک ایران وبانک جهانی و برنامه عمران ملل متحد
5-کمیته ملی سدهای بزرگ ایران”سد ومحیط زیست“ نریه شماره 15
6-Dames and invironment,Geophysical Impacts Bulletin 90.ICOLD,151.Paris,France
7-Dames and The Environment,Bulletin 50,151,Paris ,France,
8-Dames safety.ICOLD ,151, Paris,France
9-Robert B.Jansen,Adanced Dam Engineering,Avan Nostrard,Newyork ,
10-International Water Power and Dam Construction,vol,38,Nov,,vol,41
,Aug,1989,vol,42 Oct,1992-,May1993 and Aug.
دانلود مقاله سخت افزار و نرم افزار word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله سخت افزار و نرم افزار word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله سخت افزار و نرم افزار word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
علوم کامپیوتری درباره دو موضوع اساسی بحث می کند که عبارتند از : سخت افزار و نرم افزار
سخت افزار. کلیه عناصر و اجزای الکترونیکی و تجهیزات جانبی و دستگاه های مرتبط یک سیستم کامپیوتری را سخت افزار می گویند.
نرم افزار. داده ها و دستورالعمل ها در داخل پرونده ها تشکیل برنامه هایی را می دهند که بر اساس آن دستو.رات در داخل سخت افزار مرحله به مرحله عملیاتی را می دهند که نتیجه این عملیات به صورت های مختلفی ظاهر می شود و این برنامه ها را نرم افزار می گویند.
از ابتدای پیدایش کامپیوتر روند تکنولوژی تغییرات عمده ای را در هر دو بخش ایجاد کرده و تحول عظیمی در جهان امروزی را بوجود آورده است. از اختراع سخت افزار تا سال 1979 تمام سرمایه گذاری ها بر روی این وسیله متمرکز بود اما از این سال به بعد جهت عکس پیدا کرده است. به هر حال این دو عنصر لازم و ملزوم یکدیگرند و بدون هم کارآیی ندارند.
آشنایی با صفحه گسترده اکسل (Excel)
هدف از طراحی نرم افزار اکسل برای مقاصد حسابداری بود ولی امروزه تقریبا در اکثر رشته ها کاربرد دارد. خصوصا کاربردهای حسابداری آن نسبت به سایر رشته ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این نرک افزار با تحولات مدیریتی تغییر یافته به طوری که رابط خوب آن با سطوح مختلف مدیریت باعث توسعه این نرم افزار گشته است. هر فردی با هر اندازه توانایی که دارد می تواند با ان کار کند. این نرم افزار از سطوح ابتدایی تا بالاترین سطوح تخصصی را جوابگو است. در گذشته چندین نرم افزار در کنار هم حتی بخشی از نیازهای مدیریتی را پاسخگو نبودند ولی در حال حاضر مجموعه نرم افزار office هر نوع نیاز کتامپیوتری رت در رشته مدیریت برآورده می کند و از این مجموعه نرم افزار Excel سهم بیشتری را نسبت به بقیه دارد.
کاربرد نرم افزار اکسل. اکسل کاربردهای متعددی دارد از جمله:
1. طراحی سیستمهای مالی و مدلسازی مالی.
2. کاربرد و تحلیل های آماری در سطح گسترده.
3. طراحی سیستم های بودجه ای و کنترل های موجودی و مالی.
4. طراحی سیستم های تجاری و پیش بینی های تجاری.
5. طراحی مدل های گرافیکی و تحلیل نموداری.
6. طراحی برنامه ریزی های خطی.
7. مدیریت بانک های اطلاعاتی.
8. طرلاحی جداول محوری در کاربرد بانک های اطلاعاتی و تحلیل داده ها.
9. کاربردهای گسترده برای سیستم های حسابداری.
10. هدایت عملیات چند رسانه ای.
11. طراحی عملیات سیستم ها و روش ها (تشکیلات ، فلوچارت های گردشکاری و غیره).
12. کاربرد های شخصی.
آشنایی با اکسل
اگر اکسبل بر روی کامپیوتر نصب نشده باشد آن را با استفاده از بخش نصب در کامپیوتر نصب کنید و سپس ادامه دهید، در صورتی که قبلغ اکسل نصب شده باشد از چند طریق می توان منو اولیه اکسل را ظاهر کرد.
الف) فراخوانی Excel از طریق منو Start
1) کامپیوتر را با سیستم عامل Windows 95 و با بالا روشن کنید و منتظر شوید تا صفحه اولیه سیستم عامل ظاهر گردد.
2) کلید Start را کلیک کنید تا منو مربوط ظاهر شود.
3) از منو باز شده فرمان program را کلیک کنید.
4) در زیر مجموعه program فرمان Microsoft Excel را کلیک کنید.
ب) فرخوانی Excel از طریق آیکن. در صورتی که به هنگام نصب، آیکن این نرم افزار در صفحه Windows 95 و به بالا در کامپیوتر ایجاد شده باشد با کلیلک کردن این آیکن، نرم افزار فعال می شود. اکسل به هر طریقی فراخوانی شود شکل 1-5 ظاهر می شود. البته صفحه ظاهر شده به نوع مانیتور و سیستم عامل کامپیوتر بستگی دارد. صفحه ظاهر شده Book 1 نامیده می شود، اگر صفحه دیگر باز شود Book 2 و تا آخر به همین ترتیب نام می گیرد. چندین Book به طور همزمان می توان باز کرد و همچنین می توان هر Book را با هر نام دیگری ذخیره کرد.
آشنایی با منوهای اکسل
منوی دوم Edit ، منوی اصلاحات است، عمده فعالیت های این منو مطابق شکل 8-5 عبارتند از:
1. کپی برداری از قسمت های مختلف کاربرگ و برگردان آن به جای دیگر،
2. پر کردن محدود خاصی از اعداد، پاک کردن ، حذف نمودن و کپی یا انتقال اطلاعات به کاربرگ های دیگر،
دانلود مقاله برنامه ریزی درسی و چگونگی استفاده از وقت word دارای 37 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله برنامه ریزی درسی و چگونگی استفاده از وقت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله برنامه ریزی درسی و چگونگی استفاده از وقت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
وقت کالایی گرانبهاست که چون از دست رود، قابل برگشت نیست. استفاده موثر از وقت در کلیه شئونات زندگی، از جمله تحصیل عاملی سرنوشت ساز در موفقیت و کامیابی است.
از این روست که تمامی متخصصان برنامه ریزی درسی تربیتی بر برنامه ریزی تحصیلی، خصوصا نحوه استفاده از زمان در یادگیری تاکید دارند. شاید هیچ کس به اندازه الیزابت اول ملکه انگلیس(1603-1533) این حقیقت را به طور خلاصه و جالب بیان نکرده باشد. وی هنگامی که در بستر مرگ قرار داشت چنین گفت:«هر چه دارم فدای یک لحظه وقت».
موفقیت یا شکست در مدرسه تابعی از نحوه استفاده از وقت است، در صورتی که از وقت خود به طور سنجیده، منطقی و هوشمندانه استفاده کنید، موفق خواهید شد، در غیر اینصورت ممکن است در انجام وظایف خود با شکست مواجه شوید، به این دلیل باور عمومی بر آن است که هر دانش آموز باید مهارت لازم را برای کنترل و مدیریت زمان دارا باشد.
علیرغم اهمیت استفاده صحیح از وقت در تحصیل، تحقیقات نشان داده اند که بسیاری از دانش آموزان اغلب خود را تلف می کنند. برای مثال در یکی از تحقیقات که در سال 1987 انجام شد، معلوم گردید که افراد حدودا 3/1 از وقت خود را به بطالت یا فعالیتهای غیرضروری می گذرانند و زمان صرف شده در چنین اموری تقریبا دو برابر زمان مطالعه و درس خواندن آنهاست. در پایان هفته و روزهای تعطیل معمولا افراد تنها 6/1 وقت خود را به مطالعه و یادگیری سپری می کنند و بقیه را صرف سایر امور یا بیکاری می کنند. اگر چه دانش آموزان شرکت کننده در این تحقیق عادت کرده اند که وقت خود را تلف کنند، اما شما نباید همانند آنها عمل کنید. به جای آن سعی کنید، از وقت خود به نحو صحیح استفاده بعمل آورید.
به طور کلی شما می توانید از طریق وقت بیشتری را برای مطالعه و تحصیل اختصاص می دهید:
1- از طریق انجام امور مختلف در مدت زمانی کمتر از حد معمول
2- از طریق استفاده از زمانی که معمولا تلف می کنید.
راه اول مستلزم آن است که به طور صحیح مطالعه کنید.(ما در اینجا تکنیک ها و روشهای متعددی را برای اینکار معرفی خواهیم کرد).
راه دوم مستلزم آن است که از طریق تغییر عادت روزمره، استفاده صحیح از وقت پنهان، مدیریت و کنترل وقت براساس جداول زمانی، وقت خود را به درستی ذخیره یا استفاده کنید.
ذخیره وقت
همه ما اغلب ادعا می کنیم که برای اجرای کارهایمان وقت کافی نداریم، اما حقیقت امر آن است که همه ما 24 ساعت وقت در یک روز داریم و براساس عادت آن را سپری می کنیم(منظور این است که کمتر به نحوه گذراندن آن توجه داریم) تلف کردن وقت به صورت عادت عمدتا منجر به اتلاف وقت می شود مگر آنکه موجب اتلاف وقتمان می گردد شناسایی و حذف کنیم و عادات خوبی را که سبب ذخیره و استفاده بهینه از وقت می شود را تشخیص می دهیم و آنها را پرورش دهیم.
دانلود مقاله بررسی جایگاه CRM دربازاریابی رابطه مند word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله بررسی جایگاه CRM دربازاریابی رابطه مند word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی جایگاه CRM دربازاریابی رابطه مند word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بررسی جایگاه CRM دربازاریابی رابطه مند
چکیده
در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکتها قرار دارند و رضایتمندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمانها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواستهها، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیتهای آنها در خرید محصولات است. با دستیابی به چنین اطلاعاتی میتوان عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرفکنندگان را به خوبی تشخیص داد و در اتخاذ تصمیمات بازاریابی شرکتها از آن استفاده کرد. بنابراین محصولات شرکتها باید مطابق با مزایای مورد انتظار مشتریان باشد. در این راستا شناخت ابعاد مختلف گرایش خریدار و تعیین ارتباط بین آنها با عناصر آمیخته بازاریابی ضروری است.
بنابراین در این مقاله با مروری بر ادبیات موجود در تئوریهای مدیریت، مفهوم آمیخته بازاریابی و تحولات آن از آغاز تا کنون به دقت مورد کنکاش قرار گرفته و براساس این مطالعات آمیخته نوین بازاریابی ارائه شد. در ادامه توجه ویژهای به بحث رفتار خرید مصرفکننده شده است. در این بخش ابتدا مدل جامعی از رفتار خرید مصرفکننده که مورد توافق عموم متخصصان بازاریابی است، ارائه شده است. سپس مفهوم گرایش خریدار و ابعاد پنجگانه آن به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه مدلی از ارتباط بین گرایش خریدار و بازاریاب و در انتها نیز مدل مناسبی برای تعیین ارتباط بین رفتار خرید مصرفکننده و هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی ارائه شده است.
مقدمه
در بازاریابی پیچیده و رقابتی فعلی، کسب شهرت و اعتبار بسیار دشوار و از دست دادن آن بسیار آسان است. شرکتهای درونگرا، نسبت به تحولات سریع بازار، رقبا، نظام توزیع، رسانههای جمعی و فناوریهای جدید، علائق و سلیقههای مشتریان و انتظارات آنها از محصولات شرکت بینش و آگاهی لازم را بدست نمیآورند و از تحولات موجود در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده نمیکنند. از طرف دیگر شرکتهای برونگرا، شرکتهایی هستند که در پی تأمین رضایت مشتریان هستند. رسالت واقعی واحدهای بازاریابی آنها درک نیازها و
خواستههای مشتریان و ارائه راهکارهایی برای تولید محصولاتی متناسب با آن نیازها و خواستههاست. شرکتهای برونگرا شرکتهایی هستند که صرفاً به دنبال فروش نیستند، بلکه به دنبال رضایت بلندمدت مشتریان از طریق ارائه محصولاتی با کیفیت برتر همراه با نیل به اهداف بلندمدت و حیات مستمر خودشان هستند (کاتلر، آرمسترانگ، 1379، ص86).
بازاریابی یک وظیفه مدیریتی است. بازاریابی بر رسیدن به اهداف مشتریان در کنار رسیدن به اهداف سازمان تأکید دارد. بازاریابی با درک نیازهای مشتریان، توسعه محصولات و خدمات برای رفع این نیازها، قیمت گذاری کارای محصولات و خدمات، اطلاعرسانی به مشتریان در مورد قابلیت دسترسی به این محصولات و خدمات، تحویل کارا و اطمینان از رضایتمندی در طول و بعد از فرآیند مبادله همراه است. بنابراین بازاریابی باید یک جزء ضروری در شرکتها باشد. اما بسیاری از شرکتها تفسیر بدی از بازاریابی دارند. بعضیها بازاریابی را تقلب، اسرافگر،
مزاحم و غیر حرفهای میدانند. بعضیها نیز آن را معادل با تبلیغات و فروش میدانند. اما در سالهای اخیر بازاریابی از تصویر قدیمیاش جدا شده و امروزه بهطور فزایندهای به یکی از مهمترین وظایف در کسب اهداف سودآوری سازمانها تبدیل شده است. بهطور سنتی، تولید و فروش دو وظیفه مهم هر کسبوکاری هستند. گرایش بعدی این بود که کارآفرینان معتقد شدند کیفیت محصولات یا خدمات تنها عاملی است که فروش آنها را تعیین میکند. اما این نیز چندان طول نکشید. چرا که در بازار رقابتی امروزی درست نیست. تولید، فروش و بازاریابی باید در کنار هم کار کنند تا منجر به بهترین نتایج شوند. بازاریابی، فرآیند پاسخگو برای شناسایی، پیشبینی و برآورده ساختن سودآور نیازهای مشتریان است. با این شیوه سازمان قادر
خواهد بود محصولات یا خدمات خود را مطابق با نیازهای مشتریان قرار دهد و نه اینکه چیزی را تولید کند و انتظار رسیدن مشتریان را داشته باشد (شاوپنگ، هوی مینگ، 1997، ص273).
محصول (کالا و خدمت) باید مطابق با مزایای مورد انتظار مشتری باشد. قیمت باید متناسب با تواناییهای خریدار باشد. این محصول باید در دسترس مشتری قرار گیرد تا در خرید آن دچار مشکل نشود و در نهایت ترفیعات لازم نیز انجام گیرد تا مصرفکنندگان بالقوه از وجود چنین محصولی باخبرشوند. درواقع مفهوم آمیخته بازاریابی، مسیر عملکرد سازمان را با استفاده از یک سری متغیرهای قابل کنترل در محیطی که عوامل غیرقابل کنترل زیادی دارد (بازار خارجی)، مشخص میکند (بنت، 1997، ص151).
پیدایش مفهوم 4P
در متون مختلف بازاریابی مفهوم 4p به عنوان یک اصل مورد پذیرش واقع شده است. 4p مخفف 4 واژه محصول (product)، قیمت (price)، ترفیع (promotion) و مکان (place) است.
مفهوم آمیخته بازاریابی برای اولین بار در دهه 1950 بهوسیله نیل بوردن معرفی شد و به 4p معروف گشت (گرانروس، 1997، ص323). آمیخته بازاریابی بر مدلها و روشهای سنتی مدیریت بازار مانند روش کارکردگرای پویای آلدرسون در کنار سایر روشهای سیستمی و نیز تئوری پارامتر که توسط دانشگاه کپنهاگ در اروپا توسعه یافت، غلبه کرد و روشهای جدید مانند دیدگاه محصولی، دیدگاه وظیفهای و دیدگاه جغرافیایی نیز با چنین سرنوشتی مواجه شدند. تنها تعداد کمی از این مدلها توانستهاند بقای خود را در مقابل 4p حفظ کنند (گرانروس، 1997،ص323).
آمیخته بازاریابی نمایانگر فعالیتهای اساسی مدیران بازاریابی است. پس از انتخاب یک بازار هدف، مدیران بازاریابی باید یک برنامه سیستماتیک برای فروش به مشتریان و ایجاد روابط بلندمدت تدوین کنند (دویلی، 1995). برنامه بازاریابی از تصمیماتی راجع به محصول، قیمت، ترفیع و توزیع تشکیل میشود. اینها مهمترین نوع بخشهایی هستند که مدیران بازاریابی برای رسیدن به اهداف فروش و سودآوری، منابع شرکت را به آنها تخصیص میدهند (گولداسمیت، 1999، ص179).
رابینز (1991) یک واژه جایگزین برای آمیخته بازاریابی به نام4Cs را معرفی کرد که شامل مشتریان (خریداران کالاها یا خدمات در بازار) ، رقبا (عرضهکنندگان جانشین برای کالاها و خدمات)، ظرفیتها و شرکت (هر دو اشاره به توانایی ارضای نیازهای مشتری دارند( است. این لیست طبقهبندی کاملتری را (1967) جز در مورد مباحث محیطی کلان پوشش میدهد و عوامل درونی و بیرونی را به هم مرتبط می کند. هر چند به بهترین شیوه این کار را انجام نمیدهد.
در یک شمای مشابه، اوهما (1982) مدل 3Cs را مطرح می کند که شامل مشتریان، رقبا و شرکت است و بر تعامل و ارتباط استراتژیک بین این سه عامل تأکید میکند.
عوامل نوین در آمیخته بازاریابی
تئوریسینهای بازاریابی خدمات، مطالعات زیادی را در زمینه تفاوت بین بازاریابی خدمات و بازاریابی محصولات انجام دادند (بری، 1980). بخش عمدهای از این تلاشها صرف تأکید بر مفهوم آمیخته بازاریابی و اینکه آمیخته بازاریابی خدمات با آمیخته بازاریابی کالاها متفاوت است، شد. با نشان دادن این نکته که بازاریابی خدمات مستلزم تصمیمات متفاوتی نسبت به کالاهاست، این اندیشمندان توانستند بازاریابی خدمات را از بازاریابی کالاها متمایز سازند. درآمیخته بازاریابیخدمات ما 3P دیگر شامل پرسنل، داراییهای فیزیکی و رویهها (فرآیندها) را در جمع 4p مشاهده میکنیم که درنهایت یک آمیخته بازاریابی با 7p برای خدمات بهوجود میآید. بدین ترتیب تئوریسینهای بازاریابی خدمات، یک تئوری مدیریتی جدید را ایجاد کردند و آن را از بازاریابی کالاها متمایز ساختند (لاولاک، 1996؛ گولداسمیت، 1999).
این توسعه مفهومی باعث ارزیابی مجدد مدیریت بازاریابی سنتی و ایجاد مرزی بین کالاها و خدمات شد. بدین ترتیب محصولات شامل کالاهای محسوس و خدمات نامحسوس شد (گولد اسمیت، 1999، ص179).
بسیاری از مدیران بازاریابی اساس روابطشان را با مشتریان برمبنای رویهای که «فردگرایی»، «مشتری گرایی انبوه» یا « شخصی سازی» نام دارد، قرار می دهند. هسته انجام این سبک، تطبیق کالاها و خدمات با نیازها و خواستههای تک تک مشتریان است، نه اینکه یک نوع کالا و خدمت برای همه مشتریان ارائه شود. بدین ترتیب می توان شخصیسازی را نیز بهعنوان یکی از عوامل آمیخته بازاریابی در کنارمحصول، قیمت، ترفیع، مکان، پرسنل، داراییهای فیزیکی و رویهها (فرآیندها) فرض کرد. بدین ترتیب یک آمیخته بازاریابی جدید با 48 شکل میگیرد (گولداسمیت، 1999، ص179).
رفتار خرید مصرفکننده
رفتار خرید مصرفکننده همواره بهعنوان یک موضوع مهم بازاریابی مطرح بوده است. اساس رفتار مصرفکننده بر طبق 5 مرحله زیر است:
1 شناسایی مشکل
2 جستجوی اطلاعات
3 ارزیابی گزینهها
4 تصمیم خرید
5 رفتار پس از خرید (کونستانتینیدیس، 2004، ص111)
شکل 1 مدل رفتار خرید مصرفکننده و متغیرهای تأثیرگذار بر آن را به خوبی نشان میدهد. این مدل مورد پذیرش متخصصان بازاریابی قرار گرفته است و پایه و اساس رفتار خرید مصرفکننده بر مبنای این مدل است. (اسمیکین، 2000، ص154)
همانگونه که در این مدل مشاهده میشود، محرکهای فردی (اجتماعی، روانی و فردی) و محرکهای بیرونی (محیطی، سازمانی و بین فردی) در مراحل مختلف رفتار خرید مصرفکننده تأثیر میگذارند.
گرایش خریدار
بهطور کلی خریدار در خرید کالاها و خدمات از طرفی اطلاعات کاملی از عوامل آمیخته بازاریابی ندارد و از طرف دیگر بهدنبال بهدست آوردن مزایایی از محصولات ارائه شده است. گرایش خریدار به فرآیندی اشاره دارد که در آن مشتری بالقوه با تفکر، ارزیابی، مشورت و درنهایت تصمیم درمورد منبع مناسب عرضه، برای خرید محصول اقدام میکند. فرآیند منبعیابی مشتری را «گرایش خریدار» مینامند. گرایش خریدار بهطور کلی 5 بعد دارد که شامل ارزش، کارایی، مقدار، تنوع و مزایا است. در بخش زیر هر یک از این ابعاد به تفصیل مورد بررسی قرارگرفته است (بنت، 1997، ص152).
ارزش
جدا از ویژگیهای آشکار ارزش مانند کیفیت، مناسب بودن برای هدف، اطمینان و غیره، قیمت، عملکرد و شهرت عرضهکننده نیز برای خریدار مهم است. بهعلاوه خریداران بهدنبال ظرفیت فنی و ویژگیهای سمبولیک مانند منحصربهفرد بودن، غیر قابل جانشین بودن و جایگاه مارک هستند. اما ملاحظات دیگری نیز در این بین وجود دارد. ارزش صرفاً به پول بستگی ندارد و مسائل دیگری نیز برای خریدار مهم هستند. مانند تلاش فیزیکی، مسافت و زمان لازم برای یافتن یک منبع مناسب عرضه محصول. همچنین مشکلاتی مانند چند واسطهای بودن محصول و انحصاری بودن منبع عرضه نیز در این امر مؤثر هستند.
کارایی
منبع مشروع و کارآمد عرضه محصول، میتواند به نزدیکی شخص به منبع بستگی داشته باشد. بنابراین مسافت برای خریدار مهم است. مسافت نه تنها به دسترسی، انتخاب، آزادی برای انتخاب و استطاعت خریدار بستگی دارد، بلکه به زمان که غالباً مهمترین عامل است نیز بستگی دارد.
قدرت و شهرت براند، قابلیت تکرار خرید، نتایج خرید و شکل قفسهها نیز در کارایی مؤثر هستند. کارایی در مجموع زمانی حادث میشود که خریدار قابلیت دسترسی کلی به عرضهکننده را مطابق با انتظارات خود داشته باشد.
مقدار
یکی از مشکلات مرتبط با مدل هدفگذاری که در بازاریابی مشاهده می شود، ماهیت محدود بعضی از محصولات (کالاها و خدمات) برای تحویل به خریدار است. برای مثال مکانیکی که به یک قطعه نیاز دارد و مجبور است یک سری کامل از این قطعات را خریداری کند و یا فردی که قصد رفتن به مهمانی و اجاره یک لباس برای یک شب مهمانی را دارد.