دانلود مقاله تاثیر نظریه حرکت جوهری ملاصدرا بر معماری ایرانی فایل ورد (word) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله تاثیر نظریه حرکت جوهری ملاصدرا بر معماری ایرانی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله تاثیر نظریه حرکت جوهری ملاصدرا بر معماری ایرانی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
چکیده:
با توجه به اینکه هر تفکری می تواند تاثیراتی را بر جامعه و ساختارهای کالبدی جامعه داشته باشد و ارزشهای جوامع را با توجه به تفکراتی که در آن ریشه دارد شکل دهد، نیاز است برخی تفکرات تاثیرگذار برجامعه و در نتیجه بر ساختارهای معماری مورد بازشناسی قرار گیرند بدین سبب این مقاله به تاثیرات نظریه ملاصدرا در رابطه با حرکت جوهری پرداخته و توانسته تا حدودی عوامل موثر این اندیشه بر ساختارهای معماری را مورد بازشناسی قرار دهد، این مقاله با طرح سوالی در مورد اینکه چگونه نظریه ملاصدرا در رابطه با حرکت جوهر می تواند عامل موثری بر معماری باشد؟ به پژوهش پرداخته است، که در نهایت به این نتیجه منجرب شده که هویت اجسام براساس تعاریف ملاصدرا شکلی جدید بخود گرفته و تاثیرات آن در حرکت، زمان، مکان، فضا و معماری نمود یافته است.
واژه های کلیدی:حرکت، زمان، مکان، فضا، معماری
مقدمه:
ملاصدرا درباره حرکت، نظریه جدیدی عرضه کرد که به حرکت جوهری مشهور است. تا قبل از آن تمامی فلاسفه مسلمان حرکت را در جوهر محال میدانستند. در این میان می توان به افرادی همچون ارسطو و فارابی اشاره کرد که بر این عقیده بودند در جوهری هستی تغییر وجود ندارد. و دلیل آنها این بود که پس لازمه ی فرض حرکت در جوهر ظاهرا قبول تباهی و نابودی شی متحرک است مثلا زندگی یک جاندار در یک چرخه باعث تباهی و نابودی آن می شود؛ هر حرکتی به متحرک نیازمند است و اگر متحرک تباه شود دیگر چیزی نیست که حرکت کند؛ بنابراین حرکت در جوهر ظاهرا نه تنها متحرک را گم می کند بلکه اصل حرکت را هم زیر سوال می برد. اما ملاصدرا برخلاف بقیه معتقد به حرکت در جوهر بود و بدین منظور موفق شد چهار جریان فکری یعنی کلام، عرفان، فلسفه افلاطون و فلسفه ارسطو را در یک نقطه گرد آورد و نظام فلسفی جدید و مستقلی به وجود آورد(فشاهی، محمدرضا، بغداد، ارسطوی، 1380، ص.(48 نظریه حرکت جوهری ملاصدرا براین نکته تاکید داشته که، جوهرعالم، دائما در حرکت و تغییر و تجدد است و این حرکت لازمه ی ذات جوهر این عالم است و هرگز از آن منفک نمی گردد(راشد، حسینعلی، 1388، ص.(56 بنابراین در این دیدگاه دگرگونی در هر لحظه باعث تغییر هویت در شیء می شود، مثلا تکه یخی که آب می شود یا نوزادی که به فردی جوان تبدیل می شود و یا پیله پروانه ای که در یک فرایند دگردیسی به پروانه تبدیل می شود و غیره همه نمونه هایی از نظریه حرکت جوهری ملاصدرا هستند.این بینش را می توان در کلام و ابیات مولوی نیز جست و جو کرد:
هر نفس نو می شود دنیا و ما ************* بی خبر از نو شدن اندر بقا
عمر همچون جوی نو نو می رسد ********* مستمری می نماید در جسد
شاخ آتش را بجنبانی به ساز ************* در نظر او می نماید بس دراز
این درازی خلقت از تیزی صنع ********* می نماید سرعت انگیزی صنع
و یا آیه هایی از قران که براین موضوع دلالت دارند مثلا در آیه ای آمده »کوه ها را می بینی و گمان می کنی جامد و بر یک جا ایستاده اند، در حالی که مانند ابر در حرکت و گذرند)«راشد، حسینعلی، 1388، ص.(57 ملاصدرا برای رفع ابهامات در نظریه خود اصالت اشیاء را به دو بخش تقسیم کرده که بخش اول) موجودیت ثابت است که مرتبه ای معین دارد و نزول و صعود نمی کند و به اندازه ی خود از ظرفیتها و نعمتها برخوردار است. بخش دوم) موجودیت متغییر سیال و جاری است و به جهت ضعف وجود از ثبات و قرار محروم بوده یعنی متحرک بوده و وجود آن در بستر حرکت بصورت پخش و پراکنده است. بنابراین برای درک این موجودیت نیاز به حرکت در امتداد جهات سه گانه (طول، عرض و ارتفاع) است و بدین منظور هر جا جسمی باشد بعد و امتداد از ذات آن جدا نشدنی خواهد بود. و همچنین برای درک یک جسم بصورت طبیعی علاوه بر ابعاد سه گانه مکانی یک بعد و امتداد زمان هم باید در نظر گرفته شود و به کشش وجود جسم مادی در امتداد زمان حرکت و تغییر کند بنابراین هویت اجسام در حرکت، زمان، مکان و فضا که عناصر اصلی سازنده معماری هستند معنا می یابد.
سوال:
چگونه نظریه ملاصدرا در رابطه با حرکت جوهر عامل تاثیر گذاری بر معماری شده؟
فرضیه:
هویت اجسام براساس نظریه ملاصدرا معنایی جدیدی یافت که تاثیراتی شگرفی را بر مفاهیم بنیادی معماری ( یعنی: حرکت، زمان، مکان، فضا) گذاشته است.
اهداف:
شناخت مفاهیم ماندگار در معماری
ارتباط بین مفاهیم ماندگار با معماری
بازشناسی عوامل تاثیرگذار و تاثیرپذیر در ساختارهای معماری
روش تحقیق:
روش تحقیق این مقاله، توصیفی و بصورت کیفی است. جمع آوری اطلاعات به شیوه کتابخانه ای با فیش برداری و مرور متون و با استفاده از انتخاب مفاهیم انجام شده است. این تحقیق با شناخت شاخصه های معنایی و تاثیر آن بر ساختارهای کالبدی دنبال شده است. تجزیه و تحلیل فلسفی، هنری و معماری پایه مطالعات بوده و با استفاده از سرچ اینترنتی و بررسی در مقالات دنبال شده است و با هدف بازشناسی مفاهیم ماندگار ادامه یافته است.
-1 حرکت:
حرکت، جوهره درک فضاست که به تبع خود مساله زمان را مطرح می کند و حرکت و زمان خود از مسائلی هستند که از دیرباز تا به امروز با اندیشه ها و دیدگاه های مختلف در فلسفه، هنر و معماری مطرح بوده اند. در قرآن کریم خداوند عالم را هر روز درکاری می داند و نظم و قانونی که در عالم است را دارای کلیتی ثابت و حقیقتی متغیرمی شمرد. حرکتی که از صفات اشیاست و نظر فلاسفه را بسیار به خود مشغول کرده و از آغاز تاریخ و تماس بشر با جهان طبیعت و قلمرو انسان تاکنون، موضوع حرکت و تحول در مقابل مشاهده های حسی و علمی و دریافت های فلسفی قرار گرفته و تمام شئون زندگی مادی و معنوی را رو بنای خود قرار داده و برآن سایه انداخته است(جعفری، محمدتقی، 1360، ص.(12 در این میان ملاصدرا نیز بر اساس اصالت وجود دیدگاهی بدیع در این زمینه عرضه کرده که حرکت شیء را تابع خود می سازد و آن را مرحله به مرحله تغییر می دهد.حرکت مستلزم هستی و حیات هست و شی ثابت فاسد می شود.حتی موقعی که مغز آدمی با حرکت و تحول چه درونی و چه برونی روبرو می گردد، دو نوع دریافت برای او رخمی می دهد اول درک خالص حرکت، مانند درک تنوع رنگ ها و تحول وجود و حرکت قطار و پرواز هواپیما و غیره بوده، و در این نوع پدیده ی عینی حرکت مانند سایر اشیاء عینی در ذهن ما نقش می بندد. دوم درک بازتابی حرکت است یعنی ذهن ما حرکت را چنان در می یابد که دست به فعالیت زمان سازی می زند و در این حالت است که ما از تماس با حرکت، کشش زمان را به سه صورت خاص
که آنهم مربوط به فعالیت های مغزی است(گذشته، حال و آینده) درک و دریافت می کنیم این امر باعث می شود تا تنوع در عناصر و اشکال ماده و روابط آنها را مشاهده کنیم و بدین شکل تنوع معلول حرکت می شود یا حرکت معلولی از تنوع می گردد(جعفری، محمدتقی، 1360، ص.(14-13 حرکت در هنر را از زمان رنسانس تا نخستین دهه قرن حاضر، مسئله ی پرسپکتیو به خود اختصاص داده است. پرسپکتیو که خود یکی از عوامل اساسی نقاشی بوده تصور فضای سه بعدی رنسانس براساس هندسه اقلیدسی بود، اما در حدود سال 1830 هندسه جدید که برگرفته از نگرشهای جدید هستی شناسانه بود به وجود آمد که پایه آن بر بیش از سه بعد بود. هنرمند دریافت که توصیف کامل یک شیء تنها از یک نقطه، غیر ممکن است؛ چرا که با تغییر نقطه دید، خصوصیات شیء همراه با شیء در فضا حرکت می کند. نقاشی کوبیسم، این امکان تازه را به حد کمال مصور داشت. رسم اشیاء به شیوه کوبیسم از یک نقطه دید صورت نمی گیرد؛ بلکه نقاش می کوشد
دانلود مقاله ارائه الگویی سیستمی از نقش موثر مراکز کارآفرینی در چرخه حیات کارآفرینی میان دانشجویان دانشگاهها فایل ورد (word) دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله ارائه الگویی سیستمی از نقش موثر مراکز کارآفرینی در چرخه حیات کارآفرینی میان دانشجویان دانشگاهها فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله ارائه الگویی سیستمی از نقش موثر مراکز کارآفرینی در چرخه حیات کارآفرینی میان دانشجویان دانشگاهها فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1386
محل انتشار: اولین کنفرانس ملی کارآفرینی، خلاقیت و سازمانهای آینده
تعداد صفحات: 17
چکیده:
در مقاله حاضر با هدف ارائه الگویی بمنظور بررسی نقش مراکز کارآفرینی جهت انجام فعالیت های کارآفرینانه ئ میان دانشجویان دانشگاه های آموزش عالی ایران، ضمن مرور مستند ادبیات موضوعی مربوط به کارآفرینی و کارآفرینان و موضوعات مرتبط با آن، به طراحی، تبیین و ارائه الگویی اثربخش از نقش کلیدی مراکز کارآفرینی در توسعه کارآفرینی میان دانشجویان دانشگاههای کشور با رویکردی سیستماتیک و کل گرا اقدام شده است. بر این اساس مدیریت کارآفرینی را در قالب چهار خرده سیستم داده، فرآیند، بازداده و بازخور معرفی نموده و در پایان مقاله، مواردی مذکور جمع بندی شده، بحث و نتیجه گیری، کاربردهای مدیریتی و پیشنهادات مرتبط با آن جهت پیگیری تحقیقات در آینده ارائه شده است.
دانلود مقاله فرهنگ سازی حمایت از تولیدات داخلی فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله فرهنگ سازی حمایت از تولیدات داخلی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله فرهنگ سازی حمایت از تولیدات داخلی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1391
محل انتشار: همایش ملی فرهنگ سازی اصلاح رفتارهای اقتصادی در ایران امروز
تعداد صفحات: 8
چکیده:
در این پژوهش حمایت از تولید داخلی مورد بررسی قرار گرفته است. سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که به فرمودهمقام معظم رهبری به این نام مزین شده است و این نام گذاری بهترین نماد رفتار اقتصادی در جامعه می باشد. در این خصوص با حمایتافراد جامعه می توان امت اسلامی را به جایگاه والای خود رساند؛ اما عواملی وجود دارد که مانع از این روند می شوند. با این حال در اینزمینه گروه های مختلفی برای پیشرفت در این روند وجود داردکه با هماهنگی بین این گروهها، باعث حمایت از تولید داخلی شده وتولیدات داخلی می توانند به جایگاه خود دست یابند و به صورت کلی حمایت از تولید داخلی و مصرف آن ها و پرهیز از مصرف تولیداتخارجی باعث رونق و تقویت تولید ملی، حمایت از اشتغال جوانان همچنین حمایت از سرمایه ی سرمایه داران ایرانی می شود ، که اینباعث می شود هزینه آن نصیب هموطنان شود و ارز از کشور خارج نشود.
دانلود مقاله چگونگی مهارت های زندگی فایل ورد (word) دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله چگونگی مهارت های زندگی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله چگونگی مهارت های زندگی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
چگونگی مهارت های زندگی
مقدمه:
همه کودکان در زندگی خود با استرس های شدیدی روبه رو می شوند که بخشی از این استرس ها ناشی از تغییرات رشدی به هنجار کودکی می باشد مانند رشد و تغییرات هورمونی و هم چنین بخشی دیگراز استرس ها ناشی از ارتباط کودک و با والدین و اجتماع می باشد. مانند فراغ والدین، طلاق، نقل و انتقال خانواده ها، تغییر مدرسه، بیماری های جسمانی مزمن و شدید و غیره. امروزه علی رغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه های زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی، فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند و همین امرآنان را در مواجه با مسائل زندگی، فاقدتوانایی های لازم و اساسی هستند و همین امرآنان را در مواجه با مسائل و مشکلات زندگی روزمره و مقتغیات آن آسیب ناپذیر نموده است
تعریف مهارت های زندگی:
اصطلاح « مهارت های زندگی» در معنای مختلف بکار رفته است مثل:
1- مهارت های مربوط به امرار معاش مانند این که چگونه فرد مشغول کاری می شود.
2- مهارت های مراقبت از خود مانند مصرف غذاهای سالم، درست مسواک زدن و غیره
3- مهارت هایی که برای پرداختن به موقعیت های پرخطر زندگی استفاده می شود.
مهارت های زندگی ، مهارت هایی است که برای افزایش توانایی های روانی، اجتماعی افراد آموزش داده می شود و فرد را قادر می سازد که به طور موثر با مقتضیات و کشمش های زندگی روبه رو شود.
هدف از آموزش مهارتهای زندگی ارتقاِء سازگاری فرد ابتدا با خودش سپس با دیگران و محیطی است که در آن زندگی می کند.این مهارتها به ما می آموزدکه در طول زندگی به ویژه در موقعیت های پر خطر چگونه عاقلانه و صحیح رفتار کنیم .
اهداف مهارتهای زندگی
بخشی از اهداف مهارتهای زندگی عبارت است از:
تقویت اعتماد به نفس
تقویت روحیه ی مشارکت وهمکاری
رشد و تقویت عواطف انسانی
ایجاد روحیه ی مقاومت در برابر تبلیغات مسموم
کمک به شناسایی وبیان احساسا ت
تامین سلامتمهارتهای ارتباطی
ساختن یک شهروند متعادل ومقبول اجتماع
تقویت روحیه ی همزیستی مسالمت آمیز
ارتقاء سازگاری فرد باخودش با دیگران و محیط زندگیش
انواع مهارتهای زندگی
سازمان بهداشت جهانی این مهارتها را با عناوین دهگانه زیر مشخص نموده است که هر یک ازاین مهارتها رمز برخورداری ودانستن تمرین و به کارگیری هر چه بیشتر در زندگی روزمره است.
مهارتهای خود اگاهی
مهارتهای همدلی
مهارت ارتباط موثر
مهارت روابط بین فردی
مهارت مقابله با استرس
مهارت مدیریت بر هیجانها
مهارت حل مسئله
مهارت تصمیم گیری
مهارت تفکر خلاق
مهارت تفکرنقادانه
مهارت خود آگاهی
مهارت خود آگاهی توانایی شناخت از نقاط ضعف و قوت خواسته ها نیازها رغبت ها وتصویر واقع بینانه از خود است تا حقوق فردی اجتماعی و مسئولیتهای خود را بهتر بشناسیم با کسب این مهارت به سئوال اساسی “من کیستم”پاسخ می گوییم
مهارت همدلی
همدلی یعنی این که فرد بتواند مسائل دیگران را حتی زمانیکه در آن شرایطقرار ندارد درک کند و به انها احترام بگذارد . این مهارت موجب می شود تا به دیگران توجه کرده وآنها را دوست داشته باشیم وخود نیز مورد توجه و دوست داشتن دیگران قرار بگیریم وباایجاد روابطاجتماعی بهتر به هم نزدیک شویم
مهارت روابط بین فردی
مهارتی است که موجب میشود ضمن تقویت روحیه ی مشارکت اعتماد واقع بینانه و همکاری با دیگران بتوانیم مرزهای روابط بین خود وکسانیکه دوستشان داریم را تشخیص داده ودرجهت ایجاد روابط صمیمانه و دوستانه قدم برداریم هر چه زودتر به دوستیهای نامناسب و نا سالم خود خاتمه دهیمپیش از آنکه مورد آسیب جدی قرار بگیریم.
مهارت ارتباط موثر
کسب این مهارت به ما می آموزد برای درک موقعیت دیگران چگونه به سخنان آنان فعالانه گوش دهیم و چگونه دیگران راازاحساس ونیازهای خوداگاه نماییم تاضمن به دست آوردن خواسته های خود طرف مقابل نیز احساس رضایت نماید
مهارت مقابله با استرس
در دنیای امروز همواره با تغییرات وسیع وپیچیده ای مواجهیم و هر تغییری با فشارهای روحی وروانی (استرس)همراه است .میزان استرس اگر بیشتر از حد و طولانی باشد بر زندگی و عملکرد ما تاثیر منفی گذاشته و مشکلات جدی وزیادی را برای ما به وجود خواهد آورد.فراگیری این مهارت به ما کمک می کند تا استرسهای مخالف و اثرات آن را شناخته و راههای کاهش یا مدیریت بر آنها را کسب نماییم
مهارت مدیریت بر هیجانها
اگر بتوانیم مدیریت مطلوبی بر هیجانهای خود مانند شادی غم خشم ترس یاس اضطراب و ;..داشته باشیم رویاها خاطرات و ادراکات ما جان می گیرد.کسب این مهارت به ما کمکمی کند تا ضمن شناسایی هیجانهای خود و دیگران و تاثیر آنها بر تفکر رفتارهایمان بتوانیم در مقابله با آنها واکنش مناسب را از خود بروز دهیم.
مهارت حل مساله
ماهرروزبامسایل فراوانی رو به رو هستیم که برخی ساده و برخی پیچیده اند .مهرت حل مساله این توانایی را به ما می دهد که با توجه به تجارب علمی و توانمندیهای ذهنی خود بتوانیم در جهت “حل مسئله” یا مشکل قدم برداشته و به نتیجه ی مطلوب دست یابیم
مهارت تصمیم گیری
انسان در مسیر زندگی همواره نیازمند تصمیم گیریها ی مختلف است وموفقیت در زندگی در گرو تصمیم گیری درست و بجای اوست.مهارت تصمیم گیری به ما کمک می کند تا با اطلاعات و آگاهی کافی با توجه به اهداف واقع بینانه ء خود از بین راه حلهای مختلف بهترین راه حل را انتخاب کرده و به کار بگیریم و پذیرای پیامدهای آن نیز باشیم
مهارت تفکر خلاق
فکر کردن مهارتی است که از کودکی می آموزیم .مهارت تفکر خلاق قدرت کشف وتولید اندیشه ی جدید را برای ما فراهم می آورد.مهارت تفکر خلاق به ما کمک می کند در مواجهه باحوادث ناگوار چگونه احساسات منفی خود را به احساسات مثبت تبدیل کنیم .تفکر خلاق “نوع دیگر دیدن ” است در این تفکر هیچگاه مشکل یک عامل مزاحم به حساب نمی آید بلکه یک فرصت برای کشف راه حل های نو وبدیع تلقی می شود که تا کنون کسی به ان توجه نکرده است .
مهارت تفکرنقادانه
تفکر نقادانه نوع دیگر از تفکر است .کسب این مهارت به ما می آموزد تا هرچیزی را به سادگی ودر بست قبول یا رد نکنیم ابتدا در مورد آن موضوع سئوال و استدلال کنیم سپس بپذیریم یا رد کنیم کسانیکه از تفکر نقادانه بر خوردارند فریب دیگران را نمی خورند و به راحتی جذب گروهها و افرادو مواد مخدر نمی شوند چرا که همواره با سئوال کردن به عاقبت کار می اندیشند
شیوه ای مختلف اجرای برنامه:
برنامه مهارت های زندگی را می توان به دو صورت در مدارس اجرا کرد الف: به صورت پخش کردن برنامه در دروس مختلف، به این صورت که برنامه مهارت های زندگی در محتوای دروس مختلف پخش می شود.
ب: اختصاص ساعت درسی جداگانه به این ترتیب که برنامه احتیاج به یک زمان اختصاصی و به طور متوسط یک ساعت در هفته داشته و حتی اگر آموزگاران در طی تمام ساعات درسی و در تمامی دروس به آموزش آن بپردازند باز هم آموزش مدارس داشته باشد.
مدل آموزش اخلاقیات و ارزش ها بر این فرض استوار است که وقتی فرد کارها یا اعمال مثبت انجام می دهد دروی احساس خوبی ایجاد می شود در نتیجه یک فکر منجر به عمل می شود هم چنین یک عمل منجر به عادت و در نهایت یک فکر مهارت می شود و در کل احساسی که فرد از خود بدست می آورد
در عصر جدید مدارس چه چیزهایی به دانش آموزان می آموزند؟
آموزش و پرورش در همه کشورهای جهان مسئله بزرگی برای دولت ها است. حتی پیشرفته ترین نظام های آموزش و پرورش جهان مدام تئوری های جدیدی ارایه می دهند و می کوشند با ایجاد تغییرات لازم در نظام آموزش و پرورش خود، برای رویارویی با شرایط عصر جدید آماده شوند. یکی از پیشروترین کشورها در این زمینه انگلیس است. انگلیسی ها به صرف هزینه های زیاد برای تغییرات دایم در نظام آموزشیشان مشهورند. با این همه آنها همیشه از نظام آموزشی خود ناراضیند و در نتیجه این تغییرات را به طور دایم اعمال می کنند. به عنوان مثال آخرین نظریه آنها این است که باید از سن دو سالگی آموزش جدی را به کودکان آغاز کرد.
یکی از بزرگ ترین موضوعاتی که آموزش و پرورش ما هم در عصر جدید می تواند به آن بپردازد ایجاد سیستم آموزش فعال در کلاس های درس است تا دانش آموز فکر کند و کار کند و معلم افکار دانش آموزان را هدایت کند. به عبارتی لازم است آموزش و پرورش از حالت حافظه محوری خارج شود.
همچنین لازم است حداقل آموزش ها و مهارت هایی که دانش آموزان برای ورود به عرصه کار و زندگی نیاز دارند به آنها داده شود. این آموزش هم فقط سواد خواندن و نوشتن نیست. چراکه مفهوم سواد درجهان امروز تغییر کرده است. آموزش باید جزو ذات دانش آموز شود تا او بتواند تحلیل کند و مسأله حل کند و گلیم خودش را از آب بیرون بکشد و نیز توانایی کار با رایانه را برای کسب و تحلیل اطلاعات داشته باشد.
در تعریف سواد تجدید نظر کنیم
با ورود به قرن 21 میلادى و گذار از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی، سواد دیگر همان معنى کلاسیک توانایى خواندن و نوشتن را ندارد. بلکه مفهوم سواد، سواد الکترونیکى و به عبارتى توانایى استفاده از رسانه هاى الکترونیکى به خصوص اینترنت است و مؤلفه هاى دیگرى را هم دربرمى گیرد. همین سطح سواد الکترونیکى و به روز شدن اطلاعات فارغ التحصیلان یکى از مهم ترین مسایل پیش روی کشورهاى در حال توسعه از جمله ایران، در قرن 21 به شمار مى آید. چرا که در جامعه اطلاعاتى کسى که خواندن و نوشتن مى داند و حتى فراتر از آن تحصیلات عالى دارد ولى به عنوان مثال نحوه استفاده از اینترنت را نمى داند باسواد تلقى نمى شود. همین امر تغییر بنیادین در نظام هاى آموزشى را مى طلبد. در حالی که در کشور ما هنوز تعداد رایانه نسبت به جمعیت بسیار کم است و هنوز دانش آموزان زیادی پیدا نمی شوند که به رایانه دسترسی داشته باشند یا نحوه استفاده صحیح از رایانه را بدانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معنی تازه سواد
در حالی که رایانه و عصر اطلاعات نحوه تدریس و ارزشیابى و برنامه هاى درسى مدارس را تغییر داده و مى دهد. در مدارس جدید دانش آموزان مى آموزند تا انبوهى از اطلاعاتى را که از اینترنت مى گیرند پردازش کنند و از این اطلاعات در جهت یادگیرى بیشتر استفاده کنند. همچنین آنها مى توانند با منابع علمى جهان ارتباط برقرار کنند. در این شرایط اگر دانش آموزان ما سواد الکترونیکى نداشته باشند، نمى توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده همگام با تحولات جدید پیش بروند. چراکه تجار با سواد الکترونیکى مى توانند بهتر تجارت کنند، کارمندان مى توانند مهارت هایشان را افزایش دهند و مدیران دانش مدیریتشان را افزایش دهند.
بنابراین اگر ما مى خواهیم در دسته کشورهاى پیشرفته باشیم و فرهنگ خود را اشاعه دهیم لازم است نهضت سوادآموزى الکترونیکى را جدى بگیریم و آموزش و پرورش سواد الکترونیکی را در سرلوحه اهداف خود قرار دهد. در درجه اول لازم است رایانه و اینترنت با قیمت ارزان در دسترس همه قرار بگیرد و همه رایانه را جزو وسایل ضرورى منزل خود به شمار آورند و دانش آموزان در همه مدارس از جمله در مناطق محروم رایانه و اینترنت در اختیار داشته باشند. همچنین از آن مهم تر لازم است که در درجه اول معلمان آموزش ببینند تا بتوانند خودشان از رایانه و اینترنت به بهترین وجه استفاده کنند و شیوه استفاده از رایانه و اینترنت و تحقیق را به دانش آموزان بیاموزند.
آموزش مهارت های غیر درسی ضروری است
نظام های آموزشی بسیاری از کشورها هدف ایجاد مهارت های غیر درسی را برای ورود به بازار کار و افزایش آستانه تحمل و بردباری برای مواجهه با پیچیدگی های جوامع امروزی جدی می گیرند. اما با وجود گام هایی که برداشته شده ما هنوز نتوانسته ایم آموزش های متناسب با فناوری های قرن 21 را در نظام آموزش و پرورشمان لحاظ کنیم و همچنان جای خالی بسیاری از مباحث مربوط به مهارت های زندگی در نظام آموزشی ما به چشم می خورد.
بعضی از این مهارت ها، مهارت هایی هستند که هم در محیط کار و هم در زندگی روزمره و خانوادگی لازمند. به عنوان مثال می توان از مهارت حل مشکل، مهارت تحلیل و روابط عمومی نام برد. بنابراین از نظام آموزشی انتظار می رود حداقلی از مهارت هایی که مردم به آنها نیاز دارند را آموزش دهد. با کاسته شدن از جمعیت دانش آموزی، نظام آموزشی می تواند در کلاس هایی که از جمعیت آنها کاسته شده، مهارت هایی نظیر کار گروهی را به دانش آموزان آموزش دهد.
دانلود مقاله Molecular Dynamics Simulations of Dynamics and Diffusion Coefficients of Tetrabutylphosphonium Amino Acid Based Room Temperature Ionic Liquids فایل ورد (word) دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله Molecular Dynamics Simulations of Dynamics and Diffusion Coefficients of Tetrabutylphosphonium Amino Acid Based Room Temperature Ionic Liquids فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله Molecular Dynamics Simulations of Dynamics and Diffusion Coefficients of Tetrabutylphosphonium Amino Acid Based Room Temperature Ionic Liquids فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1388
محل انتشار: ششمین کنگره بین المللی مهندسی شیمی
تعداد صفحات: 4
چکیده:
Molecular dynamics simulations are used to study the dynamics and transport properties of 6 [TBP][AA] roomtemperature ionic liquids composed of the tetrabutylphosphonium ([TBP]+, or [P(C4)4]+) cation with the amino acid ([AA]–) anions, such as glycine ([Gly]–), alanine ([Ala]–), leucine ([Leu]–), aspartic acid ([Asp]–), glutamic acid ([Glu]– ), and glutamine ([Gln]–). The explicit atom force field of Zhou et al. [J. Phys. Chem. B 111, 7078 (2007)] is used in the simulations. The dynamics of the ionic liquids are characterized by studying the mean-square displacement (MSD) and the velocity autocorrelation function (VACF) for the centers of mass of the ions at ~ 280 K. The diffusion coefficients evaluate from the linear slope of MSD(t) functions in the range of 2–4 ns and the cationic transference numbers estimated for study the contributions of the anions and cations to the transport of charge in these ionic liquids. We determined the role of the amino acid anion structures on the dynamical behavior of this family of ionic liquids. The MSD and self-diffusion of relatively heavier [TBP]+ non-planar cation are smaller than that of the lighter amino acids anions from the Einstein results, except of case of [TBP][Gln] and [TBP][Leu]. The trends in the cationic transference numbers with different length of alkyl side chain in the amino acid anions are [Gly]- < [Ala]- < [Leu]- and the trends in the cationic transference numbers with different functional side chain in the amino acid anions are [Asp]- < [Glu]- < [Gln]-. The trends in the diffusion coefficient for anions with identical cations are [Gly]- > [Ala]- > [Leu]- and [Asp]- > [Glu]- > [Gln]-. The results for the cases of [Leu]- and [Gln]- have a relatively high uncertainly due to the lower values of b exponent and relatively higher melting points for these two ILs. The major factor for determining the magnitude of the self-diffusion is the length of alkyl side chain and the type of functional group in the side chain of the anion of the amino acid ionic liquids.