دانلود مقاله برآورد حجم فاضلابهای صنعتی:ارائه روش و مطالعه موردی فایل ورد (word) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله برآورد حجم فاضلابهای صنعتی:ارائه روش و مطالعه موردی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله برآورد حجم فاضلابهای صنعتی:ارائه روش و مطالعه موردی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
چکیده
یکی از مهمترین مباحث زیست محیطی حذف آلاینده ها از آب است. فلزات سنگین، ترکیبات آلی و ترکیبات معدنی مهمترین آلاینده ها هستند. جذب سطحی بدلیل بازدهی بالا و مقرون و بصرفه بودن کاربرد فراوانی نسبت به سایر روشهای دیگر تصفیه آب دارد. کیتوسان یک کوپلیمر بوده که از دی استیله کردن کیتین که نوعی پلیمر طبیعی و غیر سمی است، بدست می آید و بعنوان مکمل غذایی برای درمان زخم ها و التهابات دستگاه گوارش استفاده می شود. هرچند که کیتوسان در زیست توده قارچی، پوستک حشرات و ماهی مرکب بصورت فراوان یافت می شود اما منبع اصلی کیتوسان پوسته میگو، خرچنگ و سایر سخت پوستان می باشد. کیتوسان در صنایع پزشکی، شیمی، نساجی، بیابان زدایی بصورت گسترده کاربرد دارد. مکانیسم جذب کیتوسان خنثی سازی بار، جذب و پل زنی بین ذرات عنوان شده است. کیتوسان قابلیت واکنش با سطح باکتری را داشته و لایه غیرقابل نفوذی تشکیل می دهد که باعث انسداد مجراهای حیاتی باکتری ها شده و سبب نابودی آن می شود. در کیتوسان ظرفیت پیوند با رنگ در محیط بازی کاهش یافته و در محیط های اسیدی قوی ژل تشکیل می شود. در مورد تصفیه با کیتوسان دمای آب باید بالاتر از 38 درجه فارنهایت باشد تا ته نشینی ثقلی صورت گیرد. کیتوسان منعقد کننده بسیار خوبی می باشد و جامدات معلق را حداقل 70 درصد کاهش می دهد. غشاهای ساخته شده از کیتوسان نیز می توانند جهت سختی گیری آب بکار روند.
واژه های کلیدی: محیط زیست، آلاینده های آب، تصفیه آب، جذب سطحی، کیتوسان.
مقدمه
امروزه نیمی از آبی که به عنوان ماده اولیه در صنعت استفاده می شود، در معرض آلاینده ها قرار گرفته و آلوده می گردد. بسته به نوع صنعت، انواع مختلفی از آلاینده تولید شده و دارای ویژگی متفاوتی از آلاینده ها می باشد. صنایع مهم تولید
آلاینده شامل سنگ معدن، پتروشیمی، پالایش نفت، فراورده های پلاستیکی و داروسازی می باشند. حذف این آلاینده ها از دغدغه های روزمره انسان بشمار می رود(.(Khosravi, 2009)(Ahmadi, 2005 مهمترین آلاینده ها شامل فلزات سنگین نظیر سرب، جیوه، کادمیوم و آرسنیک ، ترکیبات آلی همچون تولوئن، اتیل بنزن و گزیلن و ترکیبات معدنی می شود
.(Shakibayi et al., 2001)(Tabatabayi, 2001)
حذف فلزات سنگین از فاضلاب های صنعتی از معضلات مهم زیستگاه پیرامون ماست. این فلزات نقش مهمی در بدن انسان دارند، اما تجمع بیش از حد آنها مانند سرب، جیوه، کادمیم و آرسنیک ضرر بیشتری ایجاد می کند. فلزات سنگین می توانند در بدن موجودات زنده تجمع نموده و تماس با مقدار کمی از آن در مدت زمان طولانی باعث بروز انواع بیماری ها از جمله سرطان و همچنین سبب الودگی منابع طبیعی و مرگ آبزیان می گردد. این فلزات قابل تجزیه زیستی نبوده و اثرات سمی آن در بدن موجود زنده خطرناک است(.(Fu & Wang, 2011) (Guibal , 2004
ترسیب شیمیایی، فرآیند تبادل یون، اکسیداسیون و احیاء شیمیایی، جذب سطحی، الکترودیالیز، فیلتراسیون و فرآیندهای غشایی مانند:اسمز معکوس، اولترافیلتراسیون و نانوفیلتراسیون روش های رایج در حذف آلاینده ها بشمار می آیند که جذب سطحی بدلیل تولید کمتر لجن، بازدهی بالا و مقرون و بصرفه بودن کاربرد فراوانی در محیط زیست دارد
.(Pan et al. , 1999) (Divakaran & Pillai, 2002) (Bina et al. , 2009)
در سالهای اخیر استفاده از جاذبهای زیستی ارزان قیمت که از پسماند صنایع تولید می شوند، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است(.(Momenzadeh et al., 2011 یکی از جاذبهای ارزان کیتوسان1 است. کیتوسان از دی استیله کردن کیتین که نوعی پلیمر طبیعی است، بدست می آید. هرچند که کیتوسان در زیست توده قارچی، پوستک حشرات و ماهی مرکب وجود دارد اما منبع اصلی آن پوسته میگو، خرچنگ و سایر سخت پوستان می باشد(.(Wan Ngah et al., 2011 وجود گروه آمینی در ساختار این جاذب پلی ساکاریدی باعث افزایش ظرفیت جذب آن شده است(.(Koodyska, 2011 فراوانی، غیر سمی بودن، تخریب پذیری و خواص جذب مناسب باعث شده که در سالهای اخیر کیتوسان محبوبیت بالایی دربین محققان پیدا کند(.(Pillai et al. , 2009 تحقیقات گسترده نشان داده اند که ماده طبیعی کیتوسان به عنوان منعقد کننده در حذف آلاینده ها عملکرد بسیار مناسب و قابل مقایسه ای با منعقد کننده های رایج داشته و بسیاری از معایب چالش بر انگیز آنها را
ندارد(.(Divakaran & Pillai, 2002
مطالعه مهدی نژاد و همکاران نشان داد که این ماده خاصیت میکروب کشی نیز دارد، اگرچه این خاصیت بسیار ضعیف تر از گندزداهای رایج است(.(Mehdinejad et al., 2009 همچنین در مطالعه گامیج و همکاران از این ماده برای جذب فلزات سنگین و همچنین منعقد کننده مواد پروتئینی استفاده شده است که نتایج مطلوب و قابل توجهی گزارش شده است(.(Gamage & Shahidi, 2007 کیتوسان از مشتقات دی استیله شده ی کتین می باشد .که در پوشش سخت پوستان ، بند پایان و دیواره سلولی جلبک ها و برخی از قارچ ها یافت می شود. از مهمترین مزایای کیتوسان در فرایند انعقاد تولید حجم کمتر لجن ، چگالتر بودن ، قابلیت هضم بیولوژیکی، ارزان بودن و عدم خوردگی اشاره کرد(.(Guibal, 2004 در این مطالعه سعی بر آشنایی با کیتوسان و کاربردهای آن در صنعت تصفیه آب شده است.
دانلود مقاله ارزیابی وضعیت زیست فراهمی آلومینیوم موجود در خاک برای گیاه چای فایل ورد (word) دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله ارزیابی وضعیت زیست فراهمی آلومینیوم موجود در خاک برای گیاه چای فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله ارزیابی وضعیت زیست فراهمی آلومینیوم موجود در خاک برای گیاه چای فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1388
محل انتشار: ششمین کنگره علوم باغبانی ایران
تعداد صفحات: 4
چکیده:
جهت دستیابی به ارتباط بین شکل محلول آلومینیوم در خاک ها و جذب این عنصر به داخل گیاه چای 13 نمونه برگ و خاک از مناطق اطراف شمال کشور انتخاب گردید. از عصاره کلرور کلسیم 0/02 مولار برای یافتن شکل قابل دسترس آلومینیوم در خاک ها استفاده شد. سپس غلظت آلومینیوم در برگهای چای و نمونه های خاک عصاره گیری شده بوسیله دستگاه جذب اتمی اندازه گیری شد. یافته های این پژوهش نشان داد که روش آلومینیوم عصاره گیری شده با محلول 0/02 مولار کلرور کلسیم بهترین پیشگویی غلظت آلومینیوم در برگهای چای را داشته است. این ارتباط خطی بوده دارای ضریب همبستگی 0/77 در سطح 0/01 بوده است. میزان آلومینیوم با کاهش اسیدیته خاک افزایش پیدا کرده است. این ارتباط خطی نبوده موقعی که اسیدیته خاک به کمتر از 5 رسید آلومینیوم خاک افزایش زیادی پیدا کرد.
دانلود مقاله در مورد ناسیونالیسم و اقلیت های مذهبی فایل ورد (word) دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله در مورد ناسیونالیسم و اقلیت های مذهبی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله در مورد ناسیونالیسم و اقلیت های مذهبی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
ناسیونالیسم و اقلیت های مذهبی
بیش از 95 درصد مردم ایران مسلمانند و در طول چندین قرن این خصیصه مهم کشور ایران بوده است زرتشتیان ، پیروان مسیحسیت و یهودیان اقلیت های بسیار کوچک مذهبی ایران را تشکیل می دهند و در طی قرون متمادی نسبت به آنها مدارا شده است . البته مواردی از خشونت و تبعیض مذهبی وجود داشته اما در مجموع ایرانیان آن چنان رفتار کرده اند که ر مقایسه با ملت های دیگر جایی برای شرمساری و سر افکندگی باقی نمی ماند .
باپیدایش ناسیونالیسم ایرانی در این مدارا و تساهل همدگرگونی ایجاد شده است این دگرگونی اجتناب ناپذیر بوده است . ناسیونالیسم چنین ایجاب می کند که پیروان آن احساس یگانگی کنند و این احساس در میان اکثریت شیعه آسان تر است تا در میان یهودیان ، مسیحیان و زتشتیان که وضعیت خاص خود است و می تواند ر میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف وفاداری مشترک ایجاد کند . وانگهی احساسات ناسیونالیستی به صورت عریان و مجرد وارد ایران نشد . این اندیشه با
پوشش لیبرالی غربی به ایران وارد گردید و لیبرالیسم غربی خواهان آن بود که به حق فرد در مورد باورهای مذهبی اش احترام گذاشته شود . قدر مسلم اینکه با آمدن ناسیونالیسم به ایران وضعیت اقلیت های مذهبی دستخوش تغییر می شد اما تعیسین سمت و سوی چنان تغییری به راحتی قابل پیش بینی نبود .
ارمنی ها
در بررسی مساله پیدایش ناسیونالیسم ایرانی متوجه می شویم که ارمنیان هم در رویارویی با این ناسیونالیسم تقریباً همان مشکل کردها را داشتهاند اینها هم مثل کردها در دو سوی مرز شمال و غربی ایران زندگی می کرده اند. دارای تاریخ ، مذهب ، زبان و فرهنگ متمایز خاص خود بوده اند
، و تحول ناسیونالیسم ایرانی با تحول ناسیونالیسم ارمنی همزمان بوده و تقارن داشته است . بر خلاف مورد کردها ، نیروهایی که خواهان جدایی ارمنیان از ایران بودند به مراتب قوی تر از نیروهای تجزیه طلب کرد عمل می کردند . ارمنی ها بر خلاف کردها تاریخی طولانی و پر افتخار داشته اند ، تاریخ آنان زائده تاریخ ایران به شمار نمی رود . فرهنگ ایران متمایز می شود . به علاوه بخش بزرگی از جمعیت ارمنی ایران – بر خلاف کردان تحصیل کرده اند با غرب تماس داشته و آمادگی بیشتری برای پذیرش ناسیونالیسم دارند در نتیجه ناسیونالیسم ارمنی از شالوده حمایتی گستره تری برخوردار بوده است .
جمعیت تقریباً 60 هزار نفری ارمنیان ایرانی در سه نقطه کشور تمرکز یافته اند: آذربایجان ، اطراف اصفهان ، و تهران . هر یک از گروه ها تاریخ و سنت های خاص خود را دارند . ارمنیان آذربایجان با توجه به اینکه از قرن ها پیش ساکن این منطقه بوده اند تا پیش از جنگ جهانی اول باارمنیان قفقاز و آناتولی خاوری تماس نزدیک داشته اند .
اگر در بررسی اقلیت ها آنان را عناصری مخالف وحدت ناسیونالیستی ایران تلقی کنیم این امر د
ر مورد ارمنیان مصداق ندارد مثلاً اینان نه تنها در انقلاب مشروطیت در کنار مردم بودند بلکه نقش بسیار فعالانه ای هم بر عهده داشتند روشنفکران ارمنی در انتقال ایدوئولوژی ناسیونالیستی به ایران و اشاعه آن نقش مهمی ایفا کردند . به یاری همین عناصر بود که تعدادی از مسلمانان ایران با اندیشه های ناسیونالیستی آشنا شدند و آنها را پذیرفتند . اما نقش ارمنیان از نقش محرک فکری ناسیونالیسم لیبرالی بسی فراتر می رود . آنها از ناسیونالیسم لیبرالی حمایت کردند و در راه آن جنگیدند . در میان مدافعان تبریز در برابر حمله مزدوران آدمکش محمد علس شاه عده زیادی ارمنی بودند . یفرم خان در 1288 ائتلاف قوای ضداستبدادی را در جنگ بانیروهای ارتجاعی تبریز به پیروزی رسانید . در 1291 تاجم هواداران محمد علی شاه را که عمدتاً ترکمن بو.دند شکست داد و در سراسر دوره انقلاب مشروطیت با کردهای طرفدار سالار الدوله سرگرم مبارزه بودند . توضیح
یک چنین جلوه بارزی در صدر جنبش ناسیونالیسی ایران چندان دشوار نیست ، بسیاری از ارمنیان به بازرگانی یاپیشه وری اشتغال داشتند و همراه سایر هموطنان غیر ارمنی ، با رژیم استبدادی در تضاد قرار می گرفتند چرا که رژیم ساختار فئودالی داشت و می خواست تمامی منابع ایرانی را به اجنبی واگذار کند . آنچه موجب مهم تر شدن نقش ارمنیان در تحول ناسیونالیسم ایرانی می شود
تماس گسترده شان با غرب است که هیچ تناسبی با تعداد ارمنیان در مقایسه با کل جمعیت ایران ندارد . میسیونرهای مسیحی خاصه فرانسویان توجه ویژه ای به ارمنیان مبذول می داشتند و اکثر آنها را در مدارس خود نام نویسی می کردند . بدیهی است که این دو ناسیونالیسم ایران و ارمنی هدف های متفاوت و گاه متعارضی را دنبال می کردند . و بروز این تفاوت ها و تعارض ها گریز ناپذیر است . در زمینه نظامهای ارزشی ، ناسیونالیبست ها ی لیبرال ایرانی ، ارمنیان رابرادران خودتلقی
می کردند اما با توجه به پیشداوری مسلمانان ناآگاه دور و بر رشد و تقویت این برادری امری نا متحمل به نظر می سید .
در 1906 ( 1287) چند بازرگان ایرانی در قفقاز به دست ایرانیان کشته شدند و تب ضد ارمنی در تبریز بالارفت . اما رهبران ناسیونالیست مشروطه خواه از این واکنش عمومی استفاده کرده تظاهراتی علیه رژیم سرکوبگر محمد علی میرزا ولیعهد که در آن زمان والی آذربایجان میز بود – به
راه انداختند . این امکان وجود داشت که ناسیونالیست های ایرانی و ارمنی در دولت لیبرالی آینده با یکدیگر همکاری بکنند اما قبل از وقوع چنان امری تحولات بین المللی ناسیونالیست های ارمنی را به اردوگاه مخالف راند و تعارض دو ناسیونالیسم را به آن چنان شکل عریانی مطرح کرد که هر نوع وحدت و اتحادی در آینده نا متحمل گردید .
نیروهای روسیه که از 1909 آذربایجان را در اشغال داشتند به دفعات از مسیحیان روسیه ، ارمنی – حمایت کردند . در نتیجه با شروع جنگ جهانی اول ارمنیان به حمایت از روسیه برخاستند و در پاییز سال 1914 ارمنی های تبریز به نفع روسیه تظاهرت کردند . دلیل و مدرکی برای اثبات این مطلب وجود ندارد اما اگر سید ضیاء چنان امیدی داشته باید گفت درک جامع و درستی از تغییر اوضاع و شرایط نداشته و دگرگونی های حاصل از جنگ جهانی اول را از نظر دور داشته است .
درست همان طور که احساسات ارمنیان ایران در خلال جنگ جهانی اول به هواداری از روسیه شاید برای همیشه امکان ادغام ارمنیان را در ملت ایران نا ممکن ساخت . امروزه هم احساسات هواداری از شوروی از سوی بخشی از ارمنیان ایران موجب از بین بردن آرامش جمعیت ارمنی مقیم ایران می گردد . از آنجا که بسیاری از ارمنیان ، شوروی رامیهن خود قلمداد می کنند .
حمایتی که ارمنیان و عمدتاً عناصر مسیحی آذربایجان از جمهوری خودمختار آذربایجان به عمل
آوردند موجب خشم ایرانیان شد که اساساً ارمنی ها را خائن می دانستند .
مسیر تحول رویدادها نشان داد که ناسیونالیسم ایرانی – بر خلاف امیدها و انتظارهای اولیه – قادر به جذب ارمنیان ایران نیست . مناسبات بین المللی که ایرانی ها یا ارمنی ها کنترلی بر آن ندارند – امکان جذب ارمنیان درناسیونالیسم ایرانی را از میان برده اند . مسیر تحولات شاید فرا رسیدن روزی را به جلو اندازد که ایرانیان شاهد پیوند و وفاداری پر توان وگسترده ارمنیان به ارمنستان باشند و
این وفاداری دیگر جایی برای ایران دوستی آنان باقی نگذارد .
آسوریان
اقلیت مسیحی دیگر در ایران ، مسیحیان نسطوری اند ، که خودرابقایای خود جامعه بزرگ عهد باستان به نام آشور می دانند . در طول قرن های متمادی و به رغم فشارها و پیگردهای ادواری ، زبان ، مذهب ، و سنت های خاص خویش را حفظ کرده اند . آسوریان در ایران و سرزمین های مجاور این کشور زندگی می کنند اما نقطه تمرکزشان دو ناحیه است یکی اطراف دریاچهارومیه در ایران و دیگری اطراف موصل در خاک عراق . تعدادشان در ایران تقریباً سی هزار نفر و در سراسر
جهان کلاً حدود یکصد و پنجاه هزار نفر می شود . تفاوت عمده ارمنی ها و آسوری های ایران آن است که ارمنی ها در صدد ایجاد ارمنستان مستقل اند و آسوریان فقط می خواهند بامردم اطراف خود در صلح و صفا زندگی کنند . آسوریان از نظر تعداد کمتر از آنند که سودای کشوری مستقل را در سر بپروراند .
بعضی آسوریان همدر پذیرش اندیشه های غرب به شیوه ارمنی ها عمل کردند اما شواهد تاریخی ای که حاکی از مشارکت مسلحانه آسوریان در انقلاب مشروطیت و دفاع از مشروطه باشد بسیار اندک است .
از آنجا که آسوریان در مرز ترکیه و در میان روستاهای کردنشین اقامت دارند بیش از ارمنی ها و در معرض تهاجم قوای ترک و نیروهای کرد تحت حمایت ترکیه بوده و رنج بسیاری را از این رهگذر متحمل شده اند .این درد سرها آنقدر زیاد بود که بسیاری از آسوریان مناطق اطراف ارومیه را رها کردند و به عراق گریختند و خود را تحت بریتانیا که در سال های بعد از جنگ جهانی اول سرپرستی عراق را بر عهده داشتند قرار دادند . به قراری که گفته می شوند نیمی از آنان در این کوچ اضطرار
ی تلف شدند . ارمنی ها در پذیرش ناسیونالیسم ایرانی بامشکلاتی بزرگ روبه رو هستند چون شدیداً به ملت خویش وفا دارند . فرد آسوری هر چند قویاً به مردم خود وابسته است اما امیدی به ایجاد یک دولت مستقل آسوری ندارد . آسوریان از اهداف اولیه تبلیغات روس ها بوده اند و می توان
گفت روس ها موفقیت های خوبی هم داشته اند . تعداد نسبتاً زیادی از آسوریان به حزب توده پیوستند که با توجه به کل جمعیت آسوری درصد بزرگی به شمار می رود . اما با همه اینها امید به ادغام جامعه آسوری در ملت ایران بیش از امید به ادغام جامعه ارمنی می باشد .
یهودیان
سابقه اقامت یهودیان درایران به بیش از دو هزار سال پیش بر می گردد . اینکه جمعیت کوچکی ( که بنا به برآورد فرای چهل هزار نفرند اما باید دو برابر این تعداد باشند ) توانسته است در این مدت طولانی در یکجامعه یکپارچه آریایی زندگی کند و دوام بیاورد حاکی از فردیت قوم یهود است یهودیان که در سراسر خاک ایران پراکنده اند و در میان ایرانیان زندگی می کنند بسیاری از ویژگی های تمایز بخش خود را از دست داده اند ، این امری گریز ناپذیر است .
یهودیان به صورت انفرادی در جنبش مشروطیت شرکت داشته اند اما به عنوان یک قوم و به صورت یکپارچه نه در برابر این ناسیونالیسم مقاومت کرده اند و نه از آن حمایت به عمل آوردند پاره ای از یهودیان انقلاب مشروطیت را عامل بر هم زننده آرامش و امنیت داخلی دانسته اند و عده ای از
ساکنان جنوب ایران در بحران مشروطیت به بیت المقدس مهاجرت کردند . ترس این یهودیان چندان هم بی مورد نبود . ناسیونالیست های ایرانی ما قبل رضا شاه به اعتقاد لیبرالی خود پایبند بودند ومایل نبودند از احساسات یهود ستیزانه برای جلب حمایت توده های نا آگاه بهره برداری کنند . اما از 1286 تا 1300 آشوب های ضد یهود در شهرهای اصفهان ، کاشان ، شیراز و کرمانشاه مشاهده می شد . جدی ترین این آشوب ها در اصفهان روی داد که یک رهبر ارتجاعی مسلمان مبارزه تبعیض آمیز و تحقیر کننده ای را علیه یهود در پیش گرفت در شیراز که ایلخان قشقایی پشت ماجرای ضد یهود بود آشوب به پا شده موجب بی خانمانی 5 هزار یهودی شد .
برخورد رضا شاه با یهودیان مثل برخورد او با سایر اقلیت ها بود . او کوشید با بستن مدارس یهودی و از بین کتاب های این قوم هر گون وجه تشخیص آنها با سایر افراد ملت را از بین برد . یهودیان ایرانی که نسبت به اسرائیل به عنوان میهن خویش وفا دارند دیگر به سختی می توانند گرایشی به ناسیونالیسم ایرانی پیدا کند . امروزه درمدارس یهودیان ایران زبان عربی تدریس می شود و زبان عربی جای زبان فارسی را گرفته است .
نازیسم نیز در ایجاد شکاف و جدایی میان یهودیان و ملت ایران نقش موثری داشت ناسیونالیسم اولیه ایرانی رنگ لیبرالی داشت و اختلاف های مذهبی را مدارا می کرد اما وقتی اینناسیونالیسم به میان طبقه متوسط پایین رخنه کرد ( که البته تبعیض نژادیدر میان این طبقه به ندرت بروز کرده
است ) با نفرت دیرینه مردم از یهودیان توام گردید . آن ناسیونالیسم لیبرالی که هر نژاد و مذهبی را تحمل می کرد دستخوش دگرگونی شد . تبلیغات ضد یهودی نازی ها به این دگرگونی شتاب قابل ملاحظه ای داد . مثلاً به این جمله که در پشت جلد نشریه پان ایرانیستی نوروز سال 1330 آمده است توجه کنید : ای کارگرانی که زنجیر سرمایه داران یهود به دست و پایتان بسته شده به پا خیزید ، خود را آزادکنید ، می توان انتظار داشست که با گسترش پایه های ناسیونالیسم ایرانی
درآینده احساسات یهود ستیزانه هم تقویت شود و از حالت مخفی به صورت آشکار درآید و امکان جذب جامعه یهوددر ملت ایران هرگز برآورده نشود .
زرتشتیان
جامعه زرتشتیان ایران با جمعیت 15 هزار نفری خود تصویی سوای آنچه تاکنون از اقلیت ها ارائه شد در پیش روی ما می گذارد . زرتشیان معتقدند که تنها فرقشان باایرانیان مسلمان آن است که آنها از نظر آریایی بودن خالص تر از مسلمانان هستند . بسیاری از زرتشتیان در هندوستان زندگی می کنند اما رابطه نزدیک خود را با هم کیشان ایرانی حفظ کرده اند . اما جاذبه ای که ارمنستان شوروی برای ارمنی های ایران دارد هندوستان برای زرتشتیان ایران ندارد . بیشتر زرتشتیان مقیم هند ( پارسیان ) هستند که به سوی ایران تمایل دارند .
شاهنشاهان بزرگ هخامنشی و ساسانی زرتشتی بودند در آن هنگام اکثریت مردم ایران نیز پیرو این کیش به حساب می آمدند . و ناسیونالیست های ایران هم درست به همین مراحل تاریخی ایران افتخار می کنند . از زمان تهاجم اعراب در سده هفتممیلادی احساس یگانگی میان مسلمان و زرتشتی ایران از میان رفت . اشتراک در زبان و فرهنگ موجب خنثی شدن پاره ای ت
عصب ها و زیاده روی ها آن چنانکه در اوایل دوره صفویه مشاهده می شد گردیده است .
زرتشتیان به عنوان یک گروه نقش عمده ای در نخستین مراحل پیدایش ناسیونالیسم ایرانی نداشتند ، هر چند معدودی از آنان به صورت انفرادی به جنبش پیوستند بسیاری از زرت
شتیان بازرگان بودند و بنابراین در تنفرشان نسبت به رژیم استبدادی با بازرگانان مسلمان سهیم بودند .
در 1286 ( 1907) یک بازرگان زرتشتی یزدی به دست یک مسلمان به قتل رسید . در میان جامعه زرتشتیان کمتر کسی انتظار داشت که قاتل قصاص شود چون زرتشتیان خارج از دین اسلام بوده و خونشان مباح است . اما وقتی سید محمد بهبانی رهبر لیبرال اندیش مذهبی در تهران ، طی تلگرافی از روحانیون یزد خواست با مجازات قاتل مخالفت نورزند . جامعه زرتشتیان حیرت زده و شاد شدند . این اقدام بهبهانی موقعیت زرتشتیان را بهبود بخشید ومزایای ناسیونالیسم رابه آنهانش
ان داد اما این لیبرالیسم ناسیونالیست های اولیه ایران تنها عامل خوش بینی زرتشتیان نبود . در دوره رضا شاه باز هم وضعیت زرتشتیان بهتر شد در حالی که هرگز کسی رضا شاه را به لیبرال بودن متهم نکرده است . دکتر افشار در مقاله ای با عنوان « مساله ناسیونالیسم و وحدت ایرا
ن » می نویسد ارمنیان و یهودیان برای همیشه خارج از ملت ایران اند ام زرتشتیان چنین نیستند . ظاهراً این عقیده عموم ایرانیان است اما هنوز هم زرتشتیان از نظر سیاسی به طور کامل جذب جامعه ایرانی نشده اند . آنها هم مثل یهودیان و ارمنیان در مجلس شورا نماینده خاص خودشان را دارند و این خود نشانه تمایز آنان از جامعه ایرانی است . بر طبق قوانین ایران ، نخستوزیر باید از میان مسلمانان باشد ظهور ناسیونالیسم در ایران موجب جذب هر چه بیشتر جامعه زرتشتی در ملت ایران گردیده و بسیاری از زرتشتیان در ناسیونالیسم ایران تشکیل یافته اند اما هنوز هم زرتشتیان ایران از وضعیت و موقعیت سیاسی خویش ناراضی اند .
بهایی ها
دشواری بیش از حد بررسی دقیق بهائیت را از آنجا می توان تشخیص داد که هیچ رقم دقیق مورد تعداد بهاییان این کشور در دست نیست . پسر یکی از پیشوایان بهائیت می گوید این تعداد به 10 هزار نفر می رسد . فرای جمعیت مزبور رابالغ بر 200 هزار نفر مسی داند و یک استاد ارمنی دانشگاه تهران می گوید ایران بیش از یک میلیون نفر بهایی دارد . علیرغم این اختلاف نظر در
آماربهاییان همه در یک مورد توافق دارند : بابهائیان ایران بد رفتاری می شود . بهائیان را به هیچ عنوان نمی توان ملتی جداگانه تلقی کرد . هر چند عده ای از یهودیان به آیین بهائیت در آمده اند اما اکثریت بهاییان رااعقاب مسلمانان ایرانی تشکیل می دهد و بنابراین همان ، زبان ، فرهنگ و تاریخ برادران مسلمان را دارند .
دانلود مقاله تحقیق در عملیات در حوزه مدیریت سازمان های سرآمد با رویکرد مدل FMEA فایل ورد (word) دارای 2 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله تحقیق در عملیات در حوزه مدیریت سازمان های سرآمد با رویکرد مدل FMEA فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله تحقیق در عملیات در حوزه مدیریت سازمان های سرآمد با رویکرد مدل FMEA فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1386
محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات ایران
تعداد صفحات: 2
چکیده:
اداره و مدیریت موثر، علی الخصوص در سازمان های بزرگ و پیشرفته امروزی استفاده از روش ها و فنون جدید است که بایستی توسط مدیران اعمال شود. روش ها و فنون مزبور که جملگی بر پایه تحقیق منظم علمی بنا شده اند شناخت مسایل و مشکلات سازمان و ارائه راه حل آن را ممکن می سازند. به طور کلی اجزاء روش شناسی تحقیق در عملیات عبارتند از :1)شناخت و بیان مشکل2)برقراری هدف و ارائه طرح مقدماتی جهت بررسی مشکل3)جمع آوری و ثبت اطلاعات4)ارائه مدل و راه حل های پیشنهادی5)ارزیابی مدل و راه حل ها و پیشنهاد بهترین آن به مدیریت 6) اجرا و ارائه طرح های پیشنهادی7) نظارت و کنترل در اجرای طرح و ارزیابی نتایج حاصله. از این طریق سازمان های سرآمد فرایند های خود را به منظور کسب رضایت کامل مشتریان و سایر ذی نفعان طراحی نموده ، مدیریت کرده و توسعه می بخشند . بنابراین فرایند های خود را به هنگام نیاز بهبود داده و به منظور نیل به هدف مذکور از نوآوری استفاده می کنند.تجزیه و تحلیل حالات بالقوه خطا و اثرات ناشی از آن (FMEA)، یکی از چندین ابزاری است که برای درک این که چه مواردی در فرایند می تواند ما را با خطا مواجه کند و چگونه مشکلات بالقوه بر مشتریان تاثیر می گذارد و نیز برای ارایه نمودن پیشنهادهایی جهت بهبود فرایند مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف تعداد بسیار زیادی از ابزارهای بهبود کیفیت ، این تکنیک به بهره گیری از روش های آماری پیچیده ا ی نیاز ندارد. مطالعات FMEA می تواند به سازمان ها جهت بهسازی فرایند ها و کاهش بار مسئولیتی فرایند هایی که آنگونه که باید انجام نمی شوند ، کمک کند. بیش از چهل سال از کاربرد روش FMEA در دنیا می گذرد. تلاش به منظور جلوگیری از رخداد خطا در هنگام ایجاد و توسعه محصولات و فرایند ها و نیز پیش بینی خطا و پیدا کردن که هزینه ترین راه حل برای جلوگیری از بروز خطا از اهم اهداف بکارگیری این روش می باشند. FMEA ، نوعی ارزیابی ریسک است که از آن سابقا در صنعت و امروزه در حوزه سلامت بهره جسته اند
دانلود بررسی چالش ها و فرصت های فضای مجازی در عرصه تعلیم تربیت فایل ورد (word) دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود بررسی چالش ها و فرصت های فضای مجازی در عرصه تعلیم تربیت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود بررسی چالش ها و فرصت های فضای مجازی در عرصه تعلیم تربیت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
در حال حاضر جامعه ما از جامعه سنتی به سوی جامعه صنعتی پیش رفته و هم اکنون نیز به سمت جامعهالکترونیک در حال حرکت است.بنابراین میتوان گفت که فضاهای مجازی نقش بسیار تعیینکنندهای عرصه های اجتماعی بر عهده دارند به همین دلیل امروزه مدیریت دانش و اطلاعات نیازمندیک سری تغییرات در تکنولوژیهاست به طوری که باید به سمتی حرکت کنیم که در حداقل زمانبتوانیم حداکثر اطلاعات را به افراد ارایه دهیم. برای حرکت به این سمت نیازمند بازنگری جدی درحوزه نرم افزار، سخت افزار و تکنولوژیهای جدید هستیم در این بین توجه به این نکته های نیز حائزاهمیت است و از انها نیز نباید غافل شد؛ تکنولوژیهای جدید مانند فضای مجازی هم فرصت هستندو هم تهدید و چنانچه قبل از ورود این تکنولوژیها نحوه درست استفاده از آن را یاد بگیریم تبعاتمنفی آن نیز کمتر خواهد شد. در واقع فضای مجازی یک فرصت است ولی اینکه چگونه از آناستفاده میشود جای بحث زیادی دارد. در کشور ما نیز در حالیکه آموزش مجازی، کاهش هزینه،سرعت و یکسان سازی اطلاعات و استفاده از ویدئو کنفرانس از جمله مزیت استفاده از فضای مجازیاست اما هنوز به طور کامل استفاده صحیح از فضای مجازی و فرصت ها و چالش های آن فرهنگسازی نشده است. از این رو در این مقاله سعی بر ان شده است تا به بررسی و تحلیل نقش فضایمجازی در نظام و تعلیم و تربیت پرداخته و فرصت ها و چالش هایی را که در این ارتباط وجود داردمورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم