دانلود بررسی عملکرد و نگهداری از شبکه و سد word دارای 105 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود بررسی عملکرد و نگهداری از شبکه و سد word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
فهرست عناوین و اطلاعات موجود در گزارش کارآموزی
مقدمه 1
? آشنایی با شرکتهای بهره برداری از شبکه های آبیاری استان خوزستان 2
? شرکت بهره برداری و آبیاری ناحیه شمال
? سد دز
? سد شهید عباسپور
? شبکه آبیاری گتوند
? شبکه آبیاری کرخه و شاوور
? شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری مارون
? شرکت تولید و انتقال آب جنوب شرق
عملکرد شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری ناحیه شمال 18
گزارش اداره مطالعات و آب شناسی (ناحیه شمال) 24
عملکرد شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری جنوب شرق و شبکه های تحت پوشش 37
? شبکه های حوزه زهره
? شبکه هی حوزه مارون
? آخرین تصاویر مربوط به وضعیت کانال شهید رجایی
عملکرد شبکه های آبیاری کرخه و شاوور و شبکه های تحت پوشش 55
? شبکه آبیاری کرخه
? شبکه های آبیاری مدرن ، تلفیقی و سنتی شاوور
? شبکه های آبیاری دشت اوان ویس
? شبکه های آبیاری شهید رجایی و شهید دامغانی
? سدهای انحرافی کرخه ، شاوور ، خیرآباد
? شرح وظایف کارشناسان آب شناسی
عملکرد بهینهسازی سازهای اندازهگیری آب در شبکههای آبیاری و زهکشی استان خوزستان 67
عملکرد شش ماهه نگهداری و بهره برداری شبکه های آبیاری و تأسیسات آبرسانی 80
نقشه های مربوط به شبکه های آبیاری تحت پوشش استان خوزستان 98
مقدمه
استان خوزستان با وسعت 67282 کیلومتر مربع دارای 5 رودخانه کارون ، دز ، کرخه ، زهره و هندیجان با آورد سالانه جمعاً 6/31 میلیارد مترمکعب آب میباشد . مجموع اراضی محدوده دشتها 2/4 میلیون هکتار است که از این مقدار حدود 6/1 میلیون هکتار قابل کشت است ( کلاسهای 1و2و3) در حال حاضر 4500000 هکتار از این اراضی به طریقه سنتی برداشت آب از رودخانهها و حدود 220000 هکتار از طریق شبکههای مدرن ، آبیاری میشوند لذا اراضی آبی مورد استفاده کشاورزی جمعاً 670000 هکتار میباشند . سالانه حدود 7/7 میلیارد مترمکعب از آبهای سطحی به لحاظ عدم مهار و استفاده از دسترس خارح میشود .
اراضی در دست مطالعه و اجرا برای شبکههای آبیاری حمدود 570000 هکتار است که میزان 240000 هکتار از آنها شامل بخشی از اراضی آبی فعلی است و جنبه بهبود آبیاری داشته و مابقی بصورت توسعه آبیاری اراضی مورد توجه میباشند ، علیعذا یشبینی میشود با مهار تمامی آبهای جاری در رودخانههای خوزستان شبکههای آبیاری مدرن و سنتی به حدود 1000000 هکتار توسعه یابند. در اینجا جا دارد که از همه عواملی که در این مدت به من یاری رسانده و اطلاعات مورد نظر را در اختیار من قرار داده اند تشکر و قدردانی کنم (جناب مهندس سقاوی ، چوبدار ، عباسپور ، دعاوی)
امور نظارت بر شبکه های آبیاری :
این امور مسئولیت نظارت بر عهده دار بوده و در حال حاضر شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری ناحیه شمال ، گتوند ، کرخه و شاور ، بهبهان و تولید و انتقال آب جنوب شرق ررا تحت نظارت دارد . تأمین و توزیع آب کشاورزی مورد نیاز در اراضی تحت پوشش بشرح زیر از اهداف عمده این امور می باشد . ضمناً مشخصات و تاریخچه سد مخزنی دز و شهید عباسپور که تامین کننده آب مطمئن برای بخشی از شبکه های استان می باشند در گزارش آمده است .
شرکت بهره برداری آبیاری ناحیه شمال :
اراضی شبکه آبیاری ناحیه شمال از سمت شمال به تپه ماهورهای شمال دزفول و از جهت جنوب به اراضی هفت تپه و رودخانه شاوور و از شرق به رودخانه شوره و از مغرب به رودخانه کرخه محدود می گردد . در سال 1337 هم زمان با ساختمان سد دز مطالعه و طراحی قسمتی از شکه آبیاری در اراضی به مساحت 20000 هکتار به صورت آزمایشی توسط مهندسین مشاور عمران و منابع و شرکت هلندی هایدمی شروع و در اواسط سال 1341 ساختمان شبکه آبیاری آزمایشی دز آغاز و در اوایل شهریور 1342 به بهرهبرداری رسید .
با تکمیل و بهرهبرداری و بررسی نتایج طرح آزمایشی ، دز مطالعه و طراحی بقیه ازاضی آبخور رودخانه دز به مساحت خالص 72000 هکتار دیگر توسط مهندسین مشاور عمران شروع و از سال 1346 به مرحله اجرا درآمد و در آغاز ماه سال 1356 بطور کلی تکمیل گردید. شبکه آبیاری ناحیه شمال با مساحت ناخالص 125 هزار هکتار، که بزرگترین شبکه آبیاری کشور میباشد را تحت پوشش دارد اراضی شبکه آبیاری دز از سمت شمال به تپه ماهورهای شمال دزفول و از جهت به راضی هفتتپه و رودخانه شاوور و از شرق به رودخانه شوره و از مغرب به رودخانه کرخه محدود میگردد.
سد دز
سد مخزنی دز یکی از تأسیسات بسیار مهم برقابی کشور است که از نظر تولید نیرو ، تأمین آب کشاورزی و کنترل سیلابها تأثیر بسزایی در زندگی اقتصادی و اجتماعی کشور ، بخصوص منطقه خوزستان دارد.
سازند محل سد از کنگلو مرای بختیاری مربوط به پلیوسن تشکیل گردیده و با توجه به دانهبندی کنگلومرا و غیرقابل نفوذ بودن آن و باریکی تنگه و یالهای پرشیب که ارتفاع هر کدام از آنها تا کف دره رودخانه حدود 500 متر میباشد . بهترین محل برای احداث سد قوسی بوده است. مخزن سد به ظرفیت 570/2 میلیارد متر مکعب و قدرت تنظیم آب سالیانهای ، معادل 80 میلیارد متر مکعب است.
این سد دارای 2 واحد سرریز از نوع اوجی است که هر واحد مجهز به دو دریچه قطاعی میباشد و حداکثر قدت تخلیه سرریزها برابر 6000 متر مکعب در ثاینه است همچنین دو دهانه آبگیر در رقوم 275 متر در بدنه سد قرار گرفته که هر مجرا به چهار شاخه منشعب شده و هر شاخه یک واحد توربین 65 مگاواتی را تغذیه میکند آبگذری هر توربین در شرایط رقوم حداکثر 64 متر مکعب در ثانیه است و دارای 8 تورین میباشد که مجموعاً520 برق تولید مینمایند.
در رقوم 220 متر در بدنه سد 3 مجرای تخلیه با مدخل شیپورهای که قطر خارجی آنا در سمت دریاچه 43/4 متر است بادبی حداکثر طراحی معادل 235 متر مکعب در ثانیه برای تأمین هدفهای زیر احداث شده است .
1- تخلیه جریانهای غلیظ در زمان وقوع سیلاب بمنظور کاهش انباشتگی رسوبات در مخزن سد.
2- تأمین آب مورد نیاز پایین دست سد در شرایطی که سطح آب دریاچه به رقوم 290 متر نزول میکند و بناچار تولید برق آبی متوقف شده و خروج آب از توربینها قطع میگردد.
3- تأمین کسری خروجی از سد در شرایطی که آب خروجی از توربینها تکافوی تأمین نیازهای کشاورزی و سایر مصارف و سایر مصارف را نمیکند.
4- تخلیه سد در شرایط اضطراری تا رقوم 220 متر
مشخصات سد دز در جدول شماره 1 آورده شده است .
ردیف مشخصات کلی سد دز
1. نوع سد بتنی دو قوسی
2. ارتفاع تاج سد 354 متر از سطح دریا
3. ارتفاع عمیق ترین بخش پی 151 متر از سطح دریا
4. ارتفاع سد از پی 203 متر
5. طول تاج سد 212 متر
6. نسبت طول به ارتفاع L/H 2/1 متر
7. حجم کل مخزن 570/3 میلیارد متر مکعب
8. حجم مفید مخزن 670/2 میلیارد متر مکعب
9. ضخامت بدنه در پی 27 متر
10. ضخامت بدنه در تاج سد 5/4 متر
11. حداقل تراز بهره برداری 290 متر
12. حداکثر تراز بهره برداری 352 متر
13. ظرفیت تخلیه پیش بینی شده برای سرریز 6000 متر مکعب در ثانیه
14. قدرت مولدها 520 مگاوات
1- سد شهید عباسپور
سد شهید عباسپور در فاصله 135 کیلومتری شمالشرقی شهرستان اهواز و از نوع بتنی دو قوسی با ارتفاع 200 متر بر روی رودخانه کارون در نزدیکی روستای کوشک احداث گردیده است. این سد دارای سه سرریز با ظرفیت تخلیه 16500 متر مکعب در ثانیه میباشد و همچنین یک تکیهگاه بتنی با ارتفاع حدود 56 متر برای تحمل نیروهای رانش فوقانی سمت چپ سد، که تشکیل دیواره انتهائی سمت راست سازه سرریز را نیز میدهد در تکیهگاه سمت چپ سد احداث شده است .
در قسمت پایاب در فاصله 56 متری از بدنه سه نیروگاهی به قدرت 1000 مگاوات ( دارای چهارتوربین که هر کدام با قدرت 250 مگاوات) ساخته شده است. با توجه به توپوگرافی منطقه ، مخزن سد شهید عباسپور با سطحی معادل 54 کیلومتر مربع دارای قابلیت ذخیره حدود 3 میلیاردمتر مکعب آب میباشد.
از لحاظ موقعیت زمینشناسی پی سد بر روی تشکیلات سازند آهک آسماری متعلق به دوران الیگومیوسن بنا نهاده شده است در این محل رودخانه کارون دره نسبتاً عمیق و پرنشیبی را بموزات جریان و تقریباً عمود بر لایههای طاقدیس کارون ایجاد کرده است . سنگ آهک آسماری در محل احداث به سه طبقه تحتانی ، میانی و بالایی که دارای صخامی بالغ بر 470 متر میباشد و بر روی یکدیگر قرار گرفتهاند که سد ، نیروگاه و سرریز بر روی آسماری میانی و فوقانی بنا شده و تنها قسمتی از عملیات پرده تزریق و تونلهای انحراف موقت مسیر رودخانه در سنگ آهک آسماری تحتانی قرار دارند.
مشخصات کلی سد شهید عباسپور
1- نوع سد بتنی دو قوسی
2- ارتفاع تاج سد 542 متر از سطح دریا
3- ارتفاع عمیقترین بخش پی 342 متر از سطح دریا
4- ارتفاع سد از پی 200 متر
5- طول تاج سد 380 متر
6- نسبت طول به ارتفاع H/L 9/1 متر
7- حجم کل مخزن 1/3 میلیارد متر مکعب
8- حجم مفید مخزن 8/1 متر
9- ضخامت بدنه در پی 5/33 متر
10-ضخامت بدنه در تاج سد 6 متر
11-حداقل تراز بهره برداری 487 متر از سطح دریا
12-حداکثر تراز بهره برداری 5/532 متر از سطح دریا
13-ظرفیت تخلیه پیش بینی شده برای سرریز 16500 متر مکعب در ثانیه
14-قدرت مولدها 1000 مگاوات
15- تاریخ شرع و خاتمه ساختمان
1349 – 1356
2- شبکه آبیاری گتوند
دانلود مقاله تجزیه و تحلیل برنامه پنج ساله اول و مالیاتها word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله تجزیه و تحلیل برنامه پنج ساله اول و مالیاتها word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله تجزیه و تحلیل برنامه پنج ساله اول و مالیاتها word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
برنامه پنج ساله اول و مالیاتها:
برنامه ریزی اقتصادی را می توان کوشش آگاهانه دولت در جهت هماهنگی تصیممات اقتصادی در بلند مدت و تاثیر گذاشتن، جهت دادن و در برخی موارد کنترل سطح و رشد متغیرهای اصلی اقتصادی یک کشور (مانند درآمد، مصرف، اشتغال، سرمایه گذاری، پس انداز، صادرات و واردات و …) برای رسیدن به یک سلسله هدف های از قبل تعیین شده توسعه دانست.
بنابراین برنامه اقتصادی به سادگی یک رشته هدف های کمی اقتصادی خاص است که باید در طی یک دوره زمانی به آنها رسید.
برنامه های اقتصادی هم می توانند جامع باشند و هم چزئی در یک برنامه جامع تنظیم هدف ها به گونه ای است که تمامی جنبه های اصلی اقتصادی ملی را در بر می گیرد. یک برنامه جزئی فقط بخشی از اقتصاد ملی را شامل می شود.
فرایند برنامه ریزی را می توان تلاشی دانست که طی آن دولت ابتدا هدف های اجتماعی را انتخاب می کند سپس هدف های مختلف را تعیین می کند. و بالاخره چهارچوبی برای اجرا، هماهنگی و کنترل برنامه توسعه تشکیل می دهد.
نیل به بهترین طریقه استفاده از منابع کمیاب برای توسعه اقتصادی یکی از ضروری ترین وظایف برنامه ریزی است. راه خروجی کشور های در حال توسعه از تنگناهای عقب مانده در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همانا پایه ریزی یک نظام جامع برنامه ریزی جهت توسعه همه جانبه اقتصادی و اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می باشد.
اولین برنامه جمهوری اسلامی ایران برای سال های 66-1361 در چهارچوب قانون اساسی تدوین گردید که به دلایل مختلف از جمله جنگ تحمیلی به مورد اجرا گذاشته نشد.
عملاً اولین برنامه جامع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در تاریخ 11/1/1368 به تصویب مجلس شورای اسلامی و نگهبان رسید. که سالهای 72-1368 را در بر می گیرد.
این قانون که مشتمل بر ماده واحده و 52 تبصره می باشد که هدف های کلی و کمی سیاست های کلی و برنامه های اجرائی برنامه اول جمهوری اسلامی ایران را منعکس می نماید. در این برنامه برای بخش های مختلف اقتصادی هدف هایی تعیین شده است.
دانلود مقاله مدیریت طرح word دارای 30 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله مدیریت طرح word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مدیریت طرح word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
مدیریت طرح
مدیریت طرح :
درحدود 2650 سال پیش ازمیلادمسیح ایموتزهرم پلکانی رابرای فرعون توسورتروس در سکاره مصر ساخت در حدود 150 سال بعد و به فاصله حدود 3500 کیلو متری این هرم نیاکان مردم بریتانیا ساختمانهای مدور عظیم سنگی در سرتاسرجزایر بریتانیا ساختند که معروفترین آنها ستون هنج است دو هزار وپانصد سال دیگر سپری شد تا اقوام ما یا در آمریکا ی مرکزی به صورت طبقه سیاسی نمایی در آمدند آنان چشم انداز خالی شبه جزیره یوکاتان را با معابد عظیم در چیچن ایستا، سی تیل ، اوکسمال و بسیاری از مکانهای دیگر پرکردند.
سازندگان این سازه های چشمگیر ، نخستین مدیران طرحها در جهان بودند آنان رایانه نداشتند که به ایشان کمک کند ،شیوه ارزیابی و بررسی عملکرد برنامه یا ابزارهای زمان بندی روش مسیر بحرانی را نمی شناختند در برخی موارد حتی کاغذی هم در اختیار نداشتند که برروی آن طرح ونقشه ای بکشند یا برنامه ای بنویسند با این همه آنان برخی از طرحهای پیچیده استسنایی را، با استفاده از ساده ترین ابزار ها مدیریت و اداره می کردند بنا براین مدیریت طرح دست کم به 4500 سال پیش برمی گردد با این حال نقش مدیر طرح تنها اخیراً به عنوان یک رشته تخصصی خاص خود شناخته شده است. دانشگاه ها دوره های مدیریت طرح ارائه می کنند و بسیاری از آنها هم اکنون به جای تخصص سنتی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، کار شناسی ارشد مدیریت طرح را پیشنهاد می کنند.
طرح چیست؟
همه جور طرح وجود دارد طرحهایی هستند که محصولات جدید تولید می کنند یک
برنامه بازاریابی را پیاده می کنند. یک ساختمان اداری بزرگ می سازند ، مدل یک خانه را تغییر می دهند چمن کاری و محوطه سازی می کنند، واکسن جدید می سازند با توجه به تنوع بی پایان طرحها ، مدیریت طرح تقریباً تخصصی جامع و فراگیر است متداولترین تعریف پذیرفته شده طرح ذیلاً بیان میشود.
طرح کاری است برای یک باربا مقاطع آغازوپایان مشخص اهداف.محدوده و(معمولاً)بوسیله مشخص روشن.
واژگان مهم این تعریف عبارتند ازبرای یک بار،مقا طع آغازوپایان مشخص ،بوسیله واهداف ومحدوده با این حساب،طرح ازفعا لیتهای مکررهمچون تولید،نظم وسازمان بخشی،امثال اینها متناسب است
تعریفی که آقای دکترجی.م.جوران کارشناس کیفیت ارایًه شده است به اعتقاد اوطرح مساًله ای است که حل آن زمان بندی می خواهداین بدان معناست که هدف ازاجرای طرح همواره آن است که مشکل ومساًای رابرای سازمان موردنظرحل کند اهمیت این تعریف درآن است که ما را مجبورمیکند به حل مشکلات ومسایًل اذعان کنیم.
مدیریت طرح چیست؟
مدیریت طرح عبارت است از برنامه ریزی ، زمان بندی ، کنترل فعالیتهای طرح برای تحقق اهداف عملکرد ، هزینه و زمان ، در محدوده کاری معین با استفاده کار آمد و سودمند از منابع به این اهداف pet که مخفف کلمه Time و Performance می گویند به اهداف فوق معمولاً اهداف خوب و سریع و ارزان هم می گویند .
این واژه های رنگین و شوق انگیز همان طور که در شکل بالا نشان داده شده است عصاره آنچه را باید مدیر طرح به آن نائل شود نشان می دهند .
آخرین جمله تعریف فوق واقعاً پر بار است . سه هدف مورد نظر باید با استفاده کار آمدوسودمندازمنابع تحقق یابند نکته مهمی در مدیریت طرح است که در عین حال اغلب اوقات نادیده گرفته می شود هر سازمانی منابعی محدود دارد و اگر مدیر طرح با مسا له اختصاصی منابع به نحوی موفقیت آمیز نپردازد آن سازمان موفق نخواهد بود . تجربه نشان داده است که در بسیاری موارد ناتوانی در تمشیت و مدیریت مناسب و مقتضی منابع یکی از متداولترین علل شکست طرح است .
خوب ، سریع ، ارزان – دو تا را انتخاب کنید .
رابطه بین این چهار متغییر در معادله زیر ارائه می شود :
(S , T ,P) =C
به عبارتی معادله می گوید که هزینه تابعی است از عملکرد ، زمان و محدوده در شرایط مطلوب می توان معادله ای واقعی نوشت که روابط ملموس را دقیقاً معین کند .عملاً ما هرگز آن رابطه دقیق را نمی دانیم نا گزیر هستیم که زمانها و هزینه ها را حدس بزنیم و بر آورد کنیم .
اکنون باید دید که در یک معدله چهار متغیره چه تعداد از این متغییرهارامی توان در اختیار گرفت ؟ طبیعتاً پاسخ سه است . نمی توان بر هر چهار متغییر استیلا داشت . (با هر احتمالی ) این چهار متغییر حقیقتاً با هم نمی خوانند وقتی سه متغییر را انتخاب می کنید متغییر چهارم چیزی خواهد بود که معادله می خواهد باشد{ نه آن چیزی که شمت می خواهید} درست آن است که متغییر چهارم تخمین زده می شود و اجازه داده شود که آن تخمین خود یک هدف باشد .
به رغم این استنباط هنوز مدیران ارشدی را می بینیم که می کوشندهمه متغییر ها را در اختیارداشته باشند یکی از ده علت متداول شکست طرح آن است که مدیران ارشد واقعیت را نمی پذیرند . در بسیاری موارد وضعی پیش می آید که طرح با هزینه ای بیش از آنچه مدیران تصور می کرده اند به پایان می رسد .
بررسی رابطه مستقیمی بین هزینه و زمان موضوع جالبی است . این مطلب در شکل 2-1 نشان داده شده است .توجه شود که نوعی دوره بهینه برای طرح وجود دارد که در آن دوره هزینه ها در کمترین میزان هستند با افزایش این دوره به دلیل کم بازدهی ، هزینه ها کم افزایش می یابند با کاهش این دوره (که به آن فشردگی طرح می گوییم ) هزینه ها افزایش می یابند زیرا معمولاً باید برای کم کردن زمان ، دستمزد های اضافی پرداخت ، وبه نقطه ای از باز ده های نزولی هم رسید.
جدول
کلیات دانش مدیریت طرح :
انجمن مدیریت طرح (PMI) Plogectmanagementinstitute .که انجمن حرفه ای و تخصصی مدیران طرح به شمار می آید ،هشت زمینه آگاهی را مشخص کرده است هر مدیر طرح با آنها تا حدودی آشنا باشد تا بتواند در کار خود موثر باشد برای آنکه موسسه مدیریت طرح کسی را به عنوان متخصص مدیریت طرح تائید کند شخص باید امتحانی را بگذراند که تمام این هشت زمینه را در بر می گیرد
مدیریت زمان بندی (زمان) :
یعنی مدیریت طرح به منظور تحقق اهداف زمانی ، این موضوع معمولاً متضمن استفاده از روش مسیر بحرانی و یا زمان بندی های گانت است .
مدیریت هزینه:
روشهای مورد استفاده به منظور اجرای طرح با بودجه مقرر آن .
مدیریت کیفیت :
استفاده از ابزار ها و شیوه های مدیریت کیفیت کلی وزمینه های مربوطه در مدیریت طرحها به منظور تضمین انجام درست و مقتضی کار .
منابع انسانی :
مدیریت جنبه انسانی طرحهامتضمنپرداختن به رفتارافراد سهیم در اجرای طرح وهمچنین جزءاداری نیروی انسانی است که مشتمل است بر حقوق ومزایا،پیروی ازمقررات دولتی درارتبات با اقتضایًات فرصتهای اشتقال برابر،وغیره.
قرارداد/تدارکات:
مدیرطرح باید بتواند نسبت به تاًمین موادواجناس مورد نیازاقدام کندعلاوه براین هنگامی که پیمانکاران بیرونی(خارج ازطرح)بخشی ازکارطرح را انجام میدهند ممکن است نیاز به عقد قرارداد باشد.
ارتباطات:
این موضوع متضمن داشتن مهارتهای مناسب است به منظور برقراری ارتباط با افراد مورد نظر درزمان مقتضی با بکار گیری روش مناسب گاهی ارتباطات مکتوب مناسب دارد ودراوقاتی دیگر تنها ارتباطات رودررو باید به کار گرفته شوند.
مدیریت محدود:
محدودهً طرح همان مقدارکاری است که انجام میشود تغییرات محدوده ای خارج ازاختیار،معمولاً به تخطی از هزینه وزمانبندی منجرمی شودوهزینه وزمان طرح را بیشتر می کند.مدیران طرح باید بدانند چگونه محدودهً کار را اداره کنند تا از چنین پیامدهایی پرهیز شوند.
مدیریت مخاطره:
(ریسک)قانون بسیار منقول مورخی می گوید که هرآغاز غلط به پایان غلط منتهی خواهد شد. این موضوع محققاً درطرحها مصداق دارد وناتوانی در اداره مدیریت مخا طرات می تواند منجربه مصایب شود.
نظام مدیریت طرح:
برای اعمال مدیریت موفقیت آمیز برطرحها عوامل مهم معینی باید درسازمان وتشکیلات طرح لحاظ شوند. در واژگان نظامها(سیستمها) این عوامل متفقاً نظام(سیستم) مدیریت طرح را تشکیل می دهند.و هر عامل به نوبه خود یک نظام فرعی (زیر نظام)است چون تمام نظامها از نهادها ستاده ها ونوعی پردازش برای انتقال و تبدیل این نهاده هاو ستاده ها تشکیل یافته اند ، همین موضوع را می توان در مورد هر مولفه (جزء) نظام مدیریت هم اطلاق نمود .
نظام مدیریت طرح متشکل است از هفت مولفه یا نظام فرعی که در شکل ذیل نشان داده شده است .
نظام انسانی :
به دلیل بسیار ساده نظام انسانی به عنوان قاعده هرم نشان داده می شود و آن عبارت از این است که نظام انسانی احتمالاً دشوارترین جنبه مدیریت طرحهاست آنچه اصطلاحاً مهارتهای انسانی اطلاق می شود همه چیز دیگر را تقویت می کند و استحکام می بخشند در واقع هیچ یک از ابزارهای مدیریت طرح هیچ ارزشی ندارند. چنانچه کمی که باید آنها را به کار گیرد در دسترس نباشد .
به همین دلیل لازم است که مدیران طرحها در زمینه روابط درون سازمانی با کار کنان یا روابط انسانی مهارتهای بسیار داشته باشند این مهارتها مشتمل است برتوانایی هدایت و رهبری اعضای گروه مجری طرح با توانایی مذاکره و چانه زنی با مشتریان ،اعضای گروه مجری طرح ، و سایر مدیران به منظور دستیابی به عملکرد ، منابع وسایر موارد مورد نیاز با مهارتهای لازم برای تشکیل گروه ؛ با مهارتهای لازمه برقراری ارتباطات مطلوب ؛ درک چگونگی اجرای تصمیمات در گروه طرح ؛ و آگاهی بر چگونگی ایجاد انگیزه در اعضای گروه بر حسب ضرورت .
چون برنامه ریزان ، دانشمندان وسایر افراد فنی اغلب فاقد مهارتهای انسانی ارتباط با مهارتهای انسانی نیاز به آموزش داشته باشند .
نظام فرهنگی :
فرهنگ هر سازمانی معلول تلفیق ارزشها ، باورها ، نگرشها ،سنتها ،و رفتارهای اعضای آن سازمان است وقتی کسی می گوید که در این حول وحوش ما کار و آن طوری انجام نمی دهیم ضرورتاً از فرهنگ آن سازمان سخن می گویدتخطی از توقعات فرهنگی اعضای قدرتمند سازمان مشکل ساز و باعث زحمت است فرهنگ که در کشورهائی کهاز نظر فرهنگی رو به متنوع شدن هستند همین تفاوتهای فرهنگی ممکن است طرح را به شکست بکشانند به عنوان مثال یکی
ازمدیران چنین حکایت می کند که همکار نقشه کشی داشته است اهل کشوری که فرهنگ مدیریتی متداول درآن کشور هنوز مستبدانه است این مدیر می کوشید که با کرکنانش خودمانی تر باشد و افراد در کارها بیشتر مشارکت کنند. بنابراین روزی از نقشه کش خواست که مسئله ای مطرح کند شخص مورد نظر به شدت به حیرت افتا د و متعجبانه گفت بنده را از این جفنگیات مشارکتی معاف کنید. اگر می خواهید من کاری بکنم، کافی است که به من بگویید چه باید بکنم.آن مدیر سر در گم از من می پرسید که چه باید بکند به او گفتم راهش این است که فعلاً باهمان منش مستبدانه و آمرانه با او برخورد کند . این چیزی است که خودش می خواهد اگر رفتاری دیگربا او شود،آن رابی احترامی نسبت به خود تلقی می کند با گذشت زمان مدیری می تواند بتدریج به سمت
مشارکتی کردن کار اقدام کند قاعده کار این است باید با مردم به اقتضای جائی که می خواهید باشند .
نظام سازمان :
به منظور ایجاد هماهنگی در تلاش های افراد سازمانی تشکیل می شود که باید حدود اختیار و اقتدار مسئولیت وپاسخگویی افراد عضوئ را تعریف و مشخص کند . در بخش مربوط به کنترل (باز بینی ومهار ) است . اگر اعضای گروه طرح بی اختیار باشند در آن صورت نسبت به کارهای خود احساس مسئولیت هم نخواهند کرد ، مدیر طرح ناگزیر خواهد بود همه تصمیمها را خود اتخاذ کند .
نظام روشها :
در طرحی برای انجام کار از شیوه ها و روش شناسی های معینی استفاده می شود این روشها می توانند مشتمل باشند بر فناوری خاص ، طراحی رایانه ای شیوه ارزیابی و بررسی عملکرد (برنامه ) و زمان بندی روش مسیر بحرانی ، الگوهای تعین هزینه و نظاریر اینها آشکار است که چنانچه در اجرای طرح از روشهای مقتضی استفاده نشود تحقق اهداف دشوار خواهد بود.
نظام برنامه ریزی :
اگر چه مهارتهای انسانی موجب تحکیم و تقویت الگو (مدل ) است اما احتمالاً نظام برنامه ریزی ازهمه چیزمهمتراست.زیرااگربرنامه تدوین شده بدباشد،اجرای موفقیت آمیز طرح نا ممکن خواهد بود هر چند هم که مدیر طرح ممکن است از مهارتهای انسانی سودمند و موثر نیز بر خوردار باشد.
نظام اطلاعاتی :
نظام اطلاعاتی داده های مورد نیاز راگرد آوری می کند به طوری که مدیر طرح بداند که آیا در مسیر و به سمت هدف پیش می رود یا خیر اما این اطلاعات باید به روز باشد یکی از مشکلات برخی سازمانها آن است که اطلاعات مربوط به طرح گرد آوری می شود به رایانه اصلی سپرده می شود وسپس درچنان فواصل زمانی درازی پردازش و پخش می شود که دیگر به درد باز بینی نمی خورد .
نظام کنترل:
کنترل طرحها یکی از مسئولیتهای اصلی مدیرطرح است درواقع هدف اولیه از مدیریت آن است که مصرف وکاربرد منابع کمیاب در جهت تحقق اهداف سازمانی مطلوب ، مهار(کنترل) شود برای نیل به این منظورمدیر باید از داده های مربوط به وضعیت طرح استفاده کند تا معلوم کند آیا طرح طبق برنامه پیش می رود یا خیر . چنانچه تفاوت معنی داری ازاین لحاظ در میان باشد اقدام اصلاحی را شروع کند توجه شود که نظام پیگیری بتنهایی ، نظام بازبینی (کنترل ) نیست .
نخستین گام در برنامه ریزی : ارائه شرح مساله مدیریت طرح عبارت است از حل مساله در مقیاس کلان و این (حل مساله ) نخستین گام حد فرایند برنامه ریزی است تا هنگامی که تعریف رضایتبخشی از مساله ارائه نشده باشد.نمی توان برای انجام کارقدم برداشت ، زیرا این تعریف است که شیوه مناسب انجام کار را تعیین می کند . مثلاً پرسش بهترین راه پیاده کردن انسان در ماه چیست ؟ پرسشی بسیار کلی است .
در نوع مساله وجود دارند : مسائل باز و مسائل بسته . مساله باز مساله ای است که پاسخ یگانه درستی ندارد و حدود و مرزهای آن چالش پذیر ند . مساله بسته تنها یک جواب دارد کدام دسته از مسائل فوق بزرگترین گروه مسائل را تشکیل می دهد؟ حدس بزنید تعداد مسائل باز بیشتر از مسائل بسته است.با این حال بیشترین آموزشی که می بینیم برای این است که مسائل بسته را چگونه حل کنیم .
به سبس اینکه نظام آموزشی مابه ما می آموزاند که مسائل ارائه شده تنها یک پاسخ درست دارند که باید آن را پیدا کنیم ما به این اعتقاد مدرسه را به پایان می رسانیم که تمام مسائل جهان واقعی نزدیک شویم وبا این کار را با اکراه انجام می دهیم . هر چند که بیشترین این گونه مسائل بازند.
راجرفون انک(1983 تا 1986) پیشنهاد می کند که یک راه خروج از این بحران آن است که همواره بر یافتن پاسخ درست دوم سماجت شود .
بیشتر طرحها متضمن حل مسائل بازند یعنی این که شیوه یگانه ای برای حل آنها وجود نخواهد داشت به هر حال ممکن است برخی طرحها وجود داشته باشند که مسائل مبتلا به آنها از نوع مسائل بسته باشند .
برنامه ریزی مرحله ای :
معمولاً امکان ندارد که یک طرح بلند مدت یا تحقیقاتی را با جزئیات کامل برنامه ریزی کرد زیراهمچنان که پیشترگفته شدهیچ مدیرطرحی دوراندیشی وآینده نگری صددرصدندارد.در طرحهای تحقیقاتی شاخه های تحقیقات مشروط اند . مثلاً برمبنای نتیجه این مرحله قرار است بعد چه اقداماتی صورت بگیرد؟ به همین نحو در بسیاری از طرحهای متعارف تصمیمات متعاقب تکمیل یک مرحله از کار طرح که برکار بعدی تاثیر می گذارد اتخاذ می گردند .
دانلود مقاله بررسی رابطه ی بین با نشاط بودن والدین و شاد بودن کودکان word دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله بررسی رابطه ی بین با نشاط بودن والدین و شاد بودن کودکان word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی رابطه ی بین با نشاط بودن والدین و شاد بودن کودکان word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بررسی رابطه ی بین با نشاط بودن والدین و شاد بودن کودکان
مقدمه
زیبایی ، هوش و مقام از جمله ویژگی هایی اند که عده ای تصور می کنند با داشتن آن ها دارای ارزش بالاتری خواهند شد این عوامل زمانی اثر بخش اند که ما احساس احترام به خود و اعتماد به نفس داشته باشیم افراد جذاب ، با هوش و موفق سرمایه های با ارزشی دارند ولی این سرمایه ها فقط هنگامی موثر خواهند بود که بتوانند شادی و شعف درونی در آنان
ایجاد کنند . این سرمایه بدون شادی و شعف ، آرامشی در وجود انسان ها ایجاد نخواهد کرد ، پیامبر اکرم ( ص ) رسول خاتم و حبیب خدا ( ص ) یگانه حقیقتی است که تا آخرین مرحله ی کمال از ممکن عالم دنیا به مکانت عالم عقبی عروج کرد و امکان تمکن آن مقام بر هیچ موجودی ممکن نشد . سعدی علیه الرحمه در این باره چه زیبا سروده است « شبی بر نشست از ملک بر گذشت » .
به تمکین و جاه از ملک « گذشت » رسول گرامی اسلام از اوان کودکی از داشتن پدر و مادر محروم بودند آن حضرت در رحم مادر بود که پر بزرگوارش رهسپار شام شد و در مدینه به رحمت خدا رفت . پیامبر ( ص ) شش ساله بود که مادر بزرگوارش رانیز از دست داد و تا هشت سالگی تحت سر پرستی جدش حضرت عبدالمطلب قرار گرفت در هشت سالگی جدش
نیز از دنیا رفت . و از آن پس عمویش جناب ابوطالب ( ع ) سرپرستی او را عهده دار گردید پیامبر اسلام ( ص ) در زمان کودکی بسیار طاهر و تطیف عابد و با صداقت بود از همان کودکی موهای خود را مرتب می کرد ، غذا کم می خورد و هرگز دیده نشد که مثل دیگر کودکان غذا خوردن حرص نشان دهد او بسیار با حیا و امانتدار بود ابوالقاسم کوفی در کتاب اخلاق از
رسول خدا نقل می کند که آن حضرت فرمود رحم اله عبداً اعان ولده علی بره بالاحسان الیه و التالیف له و تعلیمه و تادییه . خداوند رحمت کند بنده ای را که کمک کند به فرزندش برای خوب بار آمدن بااحسان و محبت به او و آموزش و ادب کردن وی. این احادیث چهار مسئولیت برای والدین در ارتباط با تربیت فرزندانشان مطرح می کند که عبارت اند از : 1- نیکی کردن به فرزند 2- محبت کزردن به فرزند و گرم کرفتن بااو 3- آموزش فرزند 4- ادب کردن فرزند .
چکیده
شادی ، حاصل ارتباطی سازنده بین فرزند و خدایش ، بین فرد و همنوعانش ، بین فرد و وظایفش در جامعه است .
کسانی که احساس عشق و امنیت می کنند بسیار کم تر از دیگران دچار بیماری و سانحه می شوند . احساسات و عواطف سرکوب شده ، خصوصاً در دوران کودکی بر سلامت جسمانی و روانی فرد تاثیر دارند ، از این رو لازم است برای سالم بودن و انرژی داشتن آموزش های لازم از زمان کودکی در جهت حفظ هیجانات و بیان احساسات ارائه می شود . این آموزش ها ، سلامت جامعه ی انسانی و نسل های آینده را تامین می کند .
برای این که سلامت جسمانی و روانی کودکان ، دانش آموزان ، اطرافیان و حتی خودمان حفظ شود باید سعی کنیم با شناسایی عوامل موثر بر شادی ، موجبات تقویت عوامل مثبت و تقلیل عوامل منفی موثر برشادی را فراهم سازیم . در مقاله ی حاضر ، با شناسایی عوامل تاثیر گذار بر شای ، روش هایی برای ایجاد شادی و نشار در کودکان ارائه شده است . از آنجا که شادی بزرگترها عامل رشد در شادی و نشاط کودکان است و اولیا ومربیان غمگین نمی توانند فرزندان و دانش آموزان شاد ، تربیت کنند ، از این رو با ارائه نظام اعتقادی درست برای دست یابی به شادی ، می توان موجبات افزایش شادی در میان افراد جامعه را فراهم کرد . به این ترتیب مردم می توانند تغییری مثبت در زندگی خویش به وجود آورند ، احساس پیشرفت و لذت در زندگی داشته باشد و به شادی و مسرت دائمی دست یابند و تنها در این صورت است که می توانند شادی و مسرت را در وجود کودکانشان نیز پرورش دهند.
بیان مساله
محبت کردن به کودکان
یکی از صفات بارز پیامبر اسلام ، ترحم و ملاطفت او نسبت به کودکان است . در این زمینه ، روایات فراوانی از زندگی رسول اکرم و نیز خاندان پاکش نقل شده است که بر ذکر چند مورد از آن ها مبادرت می کنیم .
نقل شده است که پیامبر اکرم در فوت یکی از فرزندانش گریست . به ایشان گفته شد یا رسول الله شما گریه می کنید و ما را از گریستن نهی می فرمایید ؟ حضرت فرمود من شما را از گریه کردن نهی نمی کنم بلکه از جزع و فزع کردن و سر و صدا راه انداختن ب حذر می دارم . خداوند این رحمت و رافترا در قلب هر که بخواهد قرار می دهد . خداوند بر هر که بخواهد رحمت کند و حتماً به بندگانی که رحم دل اند رحم می کند . خداوند به کودکان بسیار رحم می کند و هر کس را که به کودکان رحم کند دوست می دارد و به او رحم می کند . در روایتی از امام صادق ( ع ) آمده است که وقتی خداوند اراده کرد قوم نوح را هلاک کند زنان را چهل سال عقیم کرد تا فرزندی به دنیا نیاید .
شاد بودن چیست ؟
هنر شاد بودن ، مستلزم توانایی خندیدن به مشکلات ، در کوتاهترین زمان ممکن پس از وقوع آنهاست . اغلب اوقات نیازها ، در همان لحظه که احساس می شوند برآورده نمی گردند و فاصله ی زمانی میان احساس و نیاز و برآورده شده آن ، گاه سبب تکرار خاطر می شود . تکرار خاطر انسان در بیش تر مواقع بدین علت است که زندگی آن گونه که او خواسته نیست زندگی با آرمان های او هماهنگ نیست و در نتیجه موجب غمگین و افسردگی در فرد می شود . در حالی که فرد برخوردار از سلامت عاطفی قادر است در تمام احوال ارتباطات سالم
عاطفی خود را حفظ کند و این چنین فردی را می توان فردی خوشحال و شاد دانست . برای اینکه ارزش شادمانی را درک کنیم ، باید برای این سوال پاسخ اساسی بیابیم . شادی ، محصول و نتیجه چه چیزی است ؟ آیا حاصل دسترنج خود و تلاش و کوشش دیگران است ؟ یا محصول استعمال مواد شیمیایی تحریک کننده ؟ طبیعی است که این نوع شادی ، نه پسندیده خواهد بود و نه مطلوب . شادی اگر حاصل ارتباطی سازنده بین شخص و خدایش ، بین فرد و هنموعانش ، بین شخص و وظایفش در جامعه باشد ، طبعاً شادی و سروری خواهد بود دلخواه و ایده آل .
شادی نیاز به یک تصمیم قطعی دارد و هر فردی باید به خود خاطر نشان کند که وقت محدودی در اختیار دارد تا از این عمر کوتاه ، بیش ترین بهره را ببرد و بتواند ورای زمان حال ، به امید آینده بهتر باشد. هر فردی برای بهره برداری بیشتر از زندگی ، نباید دنیارا تغییر بدهد ، بلکه باید سعی کند که خود را تغییر دهد .
دنیایی که مکان زندگی انسان ها و سایر موجودات زنده است دنیایی بی عیب و نقص نیست و میزان ناخشنودی ما در واقع فاصله واقعیت ها و آرمان هاست . فاصله ی میان واقعیت کنونی هر چیزی با آن چه باید باشد . اگر میزان توقعات و انتظارات خود را کم کنیم شادی ، آسانتر به دست خواهد آمد. بنابراین یکی از مسئولیت های ما به عنوان ولی یا مدبر این است که از زندگی لذت ببریم و شرایط التذاذ از زندگی را برای فرزندان ، دانش آموزان ، و اطرافیانمان فراهم سازیم زیرا با شاد بودن احساس بهتر و کارایی بیشتری خواهیم داشت و دیگران نیز از مصاحبت با ما احساس رضایت و خشنودی خواهند کرد .
عوامل موثر بر شادی
عوامل تاثیر گذار بر شادی را می توان به دو گروه عوامل مثبت و منفی موثر بر شادی تقسیم کرد . عوامل مثبت مستقیماً به افزایش شادی کمک می کنند و عوامل منفی از شادی و خوشحالی انسان کاسته ، بر رنج ، غم و ناراحتی و افسردگی او می افزاید .
عوامل مثبت شادی عبارتند از : عشق و محبت ، امید به آینده ، پیشرفت و موفقیت در کار ، خوش بینی ، خیر خواهی ، سپاسگذاری ، رضایت خاطر ، مورد قدر دانی قرار گرفتن ، احتران به محیط زیست و تمام موجودات ، زندگی متعادل ، محدود کردن خواست ها ;
عوامل منفی موثر بر شادی یا عوامل غم ، رنج و افسردگی به دو گروه زیر تقسیم می شوند :
الف ) ناراحتی جسمانی :ناراحتی جسمانی از این قرارند : 1- گرسنگی و سوء تغذیه 2- درد و بیماری و سایر ناراحتی های جسمانی
ب ) ناراحتی های عاطفی و روانی : شمار ناراحتی های عاطفی – روانی بسیار زیاد و شاید بتوان بیش از 50 رذیله اخلاقی را ذکر کرد که از شادی کاسته بر رنج ، افسردگی و غم انسان می افزاید .
بعضی از این رذایل اخلاقی عبارت اند از : آرزو ، اضطراب ، انتقام جویی ، بد خواهی ، تحقیر ، ترس ، تنفر ، توقع ، حسادت ، حرص ، دل بستگی ، دورویی ، قسم ، سر زنش ، شهوت ، عجله ، عصبانیت ، خشم ، خشونت ، خود پرستی ، غصه ، نومیدی ، وسواس و غیره ;
باید توجه داشت که اکثر بیماری های جسمانی ، ناشی از ناراحتی های روانی است و تاثیرات این بیماری ها به صورت اختلال در خواب ، خاموشی میل جنسی ، افزایش فشار خون ، زخم معده ، آرتروز ، آسم ، پر کاری غده ی تیروئید و ; ظاهر می شوند .
اگر یاد بگیریم عوامل ایجاد ناراحتی های عاطفی – روانی را از وجود خود دور کنیم و چگونگی تقلیل آنها را به فرزندان و اطرافیان آموزش دهیم و شرایط لازم را در این زمینه فراهم سازیم ، می توانیم همیشه شاد و خوشحال باشیم و افرادی شاد تربیت کنیم .
والدین سالم ، فرزندان شاد
در جامعه امروز ما ، اکثر والدین برای مراقبت و پرورش فرزندان خود زحمت زیادی متقبل می شوند . در حال حاضر با وجود کوچکتر شدن خانواده ها ، از هم زیادتر شده ، کم تر کسی می تواند از مادر بزرگ ، پدر بزرگ ، یادگیر اعضای فامیل برای نگهداری بچه ها کمک بگیرد . در نتیجه مسئولیت زیادی بر دوش پدران و مادران امروزی قرار دارد . والدین باید به همه نیازهای کودکان از قبیل سر گرمی ، بازی ، تحصیلات ، غذا ، پوشاک ، بهداشت و هم چنین مسائل عاطفی و معنوی او توجه کنند . مادرانی که فقط به خانه داری و بچه داری مشغول اند ، از این که نمی توانند بااقوام معاشرت یا با دوستان تفریح کنند، گله مندند و با این وصف ، حال مادران شاغل ، مشخص است . آن چه مسلم است این است که تلاش و فعالیت
زیاد ، انسان خسته ، حساس و زود رنج کرده ، سلامت او را به خاطر می اندازد و سر انجام به جایی می رسد که ادامه راه برایش دشوار می شود . در این هنگام باید به والدین خاطر نشان کرد که ما نیز مانند هر انسان دیگری باید بیش تر مراقب خود باشند . تنها در این صورت است که می توانند وظایف خود را به خوبی در مقابل فرزندانشان انجام دهن و این
خواست فرزندان ماست که والدینی شاد و سالم داشته باشند. پیامبر اکرم ( ص ) مکرراً سفارش می فرمود : احبوالصبیان و ارحمو هم فاذا وعد تموهم ففوالهم فانهم لایرئون الا انکم تزرقونهم . کودکان را دوست بدارید و به آن ها رحم کنید و هنگامی که و عده ای به آن ها دادید حتماً وفا کنید ، زیرا کودکان جز شما چشمشان به دست کس دیگری نیست . از موسی کریم الله – سلام الله علیم – نیز نقل شده است که فرمود : فضل الاعمال حب الاطفال . زیرا فطرت آنان توحیدی است .
هم چنین روایت شده است که وقتی پیامبر اسلام حضرت امام حسن مجتبی را در دامن خود نشاهنده او را می بوسید یکی از اشراف گفت : من دو پسر دارم ولی هرگز آنها را نبوسیده ام . حضرت ناراحت شد فرمود : من لایرحم لایرحم . از معصومین علیه السلام هم چنین نقل شده است : فرزندانتان را ببوسید که با هر بار بوسیدن درجه ای در بهشت می یابید که سیر آن پانصد سال راه است راحت ترین و عمیق ترین خواب کودک وقتی است که در آغوش پدر و مادر خوابیده است .
شخصیت دادن به کودکان
یکی از روش های مهم تربیتی در قران و سیره ی پیامبر ( ص ) و معصومین ( ع ) اکرام و شخصیت دادن به افراد است . روایتی بسیار مشهور است که پیامبر اکرم ( ص ) فرمود : من تا زنده ام پنج خصلت را فراموش نمی کنم تا بعد از من در امتم سنت ( روش ) شود ; پنجمین آن خصلت ها سلام کردن به کودکان است .
تسلیمی علی الصبیان
پیامبر اکرم ( ص ) در این روایت روی نکته ای مهم تاکید کرده اند البته هیچ کس در طول حیات پیامبر ( ص ) موفق شد در سلام کردن بر او پیشی بگیرد ، ولی در این پیام سلام کردن ، به کودکان را سنت قرار می دهد چرا که شخصیت دادن ، بزرگ شمردن و عزت و احترام کلید اصلی تربیت کوک به شمار می آید . کرامت و احیای شخصیت کودک در اخلاق و تربیت دینی جایگاهی بسیار والا دارد .
در این جا دو نمونه از برخورد توام با کرامت رسول خدا با کودکان را نقل می کنیم .
ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه چنین نقل می کند : کودکی از انصارپرنده ای داشت که از دستش رها شد و پرواز کرد و او شروع به گریستن نمود . رسول خدا به او گفت ای ابا عمیرگنجشگ را چه کردی ؟ همان گونه که ملاحظه می کنیم پیامیر اکرم ( ص ) کودک را با کینه که رسم احتراز آمیز عرب است صدا می زد و او را مورد اکرام و ملاطفت قرار داده ، قرار داده از او می پرسد که پرنده اش را چه کرده است .
ابوبکر می گوید : پیامبر اکرم ( ص ) نشسته بودند و امام حسن ( ع ) در کنار ایشان حضور داشت . پیامبر گهگاه به امام حسن ( ع ) نگاه می کرد و می فرمود : این فرزند من آقاست . ان شاء الله خداوند به وسیله ی او بین مسلمین را اصلاح گرداند .
کودکانی که از نظر بهره ی هوشی در حد متوسط هستند در عمل از زندگی و ارتباط بادیگران لذت می برند و خود را قبول کردند به راستی علت این امر چیست ؟
چگونه است که در دل برخی از انسانها به رغم سختی و مشکلات ظاهری روح سبز انسانیت شکوفا می شود و عده ای با وجود برخورداری از امکانات و رفاه همواره ناراحت و غمگین هستند ؟ برای اینکه ارزش شادمانی را درک کنیم باید برای این سوال پاسخ اساسی بیابیم . شادی محصول و نتیجه ی چه چیزی است . آیا حاصل دسترنج خود و تلاش و کوشش
دیگران است . یا محصول استعمال مواد شیمیایی تحریک کننده است . آیا نباید پدران و مادران به همه ی فرزندان خود به طور مساوی محبت ابراز کنند ؟ چنین روایت شده است که پیامبر اکرم مشاهده کرد مردی که دارای دو فرزند بود یکی را بوسید و دیگری را نبوسید ایشان به وی فرمود : بین فرزندانت مساوا را رعایت نکردی ، روایت شده است که روزی رسول خدا ( ص ) نماز می خواند و امام حسن بر پشت او سوار شد حضرت آهسته به او گفت برو برو . پیامبر او را زمین گذاشت و دد رکعت دوم همین مسئله تکرار شد . پیامبر ( ص ) باز هم به آرامی او را به زمین گذاشت تا آنکه از نماز فارغ شد فردی یهودی که در آنجا حاضر بود گفت : شما با بچه ها این گونه رفتار می کنید ؟ ما چنین کاری نمی کنیم پیامبر فرمود : اگر به خدا و رسولش ایمان دارید باید به بچه ها ترحم کنید یهودی از این مسئله متنبه شد و اسلام اختیار کرد .
پیشینه ی تحقیق
تحقیقات نشان می دهند که مشکلات اکثر افراد غمگین از این قبیل است : عدم توانایی در تصمیم گیری های درست و به جا . نگرانی برای موضوعات جزیی. ناتوانی در دوست یابی ، پرخاشگری ، بی اعتنایی نسبت به نیازهای اطرافیان، ناتوانی در برقراری ارتباطات ، مسائل اقتصادی و ; در مقابل چنین افرادی کسانی هم وجود دارند که همیشه خوش بین هستند . چنین افرادی با وجود اینکه ممکن است غیر جذاب بوده از نظر بهره ی هوشی در حد متوسط هستند حقیقت این است که بسیاری از مردم که به سبب تربیت غلط همواره غمگین
هستند و بدون آنکه بخواهند یاد گرفتند که ناراحت باشند و در واقع بدون برنامه ریزی زندگی کنند در این مقاله و پژوهش سعی شده است با شناسایی عوامل شادی زا و ارائه راهکارهای لازم برای افزایش میزان شادی در فرزندان ، اطرافیان و خودمان از ورود عوامل منفی در وجود خود و دیگران جلوگیری به عمل آوریم و بتوانیم سلامت جسم و روان خود فرزندان اطرافیانمان را تامین کنیم .
دانلود مقاله ساختار شبکه سوییچ نرم افزاری word دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله ساختار شبکه سوییچ نرم افزاری word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله ساختار شبکه سوییچ نرم افزاری word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
ساختارشبکه سوییچ نرم افزاری
شبکه سوییچ نرم افزاری مانند شبکه PSTN شامل اجزای اصلی شبکه دسترسی (Access)، سوئیچ وشبکه ارتباطی است.
1- شبکه دسترسی
شبکه دسترسی درحقیقت نقطه اتصال کاربران درشبکه است ووسیع ترین وپرهزینه ترین بخش شبکه را دربرمی گیرد. این بخش امکان تبدیل فرمت داده (صوت، دورنگاریا داده) وپروتکلهای لازم برای اتصال به شبکه را فراهم میآورد. این بخش درشبکه سوییچ نرم افزاری، درواره ی رسانه (MG) نامیده میشود.
2- بخش سوئیچینگ
بخش سوئیچینگ درحقیقت بخشی است که واژه سوییچ نرم افزاری به آن اطلاق میشود وتمامی یا بخش عمده ای از هوشمندی شبکه را تشکیل میدهد. سوییچ نرمی افزاری عمل کنترل مکالمه را چه بصورت نقطه به نقطه از طریق پروتکل هایی مثل SIP و H323 ویا از طریق MG فراهم میآورد. بخش سوئیچینگ معمولاً عناصرMGCP، درواره ی سیگنال دهی (SG)، سرویس دهنده رسانه (MS) وسرویس دهنده کاربرد (AS) را دربرمی گیرد.
MGCP درحقیقت بخش اصلی سامانه است که کنترل مکالمه وخدمات را انجام میدهد. SG آلمانی از شبکه است که امکان اتصال شبکه سوییچ نرم افزاری را با شبکه SS7 وشبکه IN را فراهم میآورد.
سرویس دهنده کاربردوظیفه ارائه انواع خدمات را مانند خدمات شبکه IN فراهم میآورد. سرویس دهنده رسانه وظیفه پخش وضبط صدا وپیغام وپخش بوق وجمع آوری DTMF را برای ارتباط با کاربردارد.
3- شبکه ارتباطی
شبکه ارتباطی درفناوری سوییچ نرم افزاری یک شبکه IP است اما برای ایجاد کیفیت خدمات مناسب پروتکلهای مختلفی بکارگرفته میشود. مهمترین پروتکل هایی که به عنوان مبنای دیگرپروتکل ها بکارگرفته میشود پروتکل RTP است. RTP یک پروتکل برمبنای UDP است که عدم از دست رفتن بستههای داده وترتیب دریافت آنهارا تضمین میکند.
مدیریت یک شبکه سوییچ نرم افزاری از طریق آلمانی بنام سامانه مدیریت شبکه (NMS) انجام میشود. NMS امکان شکل دهی وپایشگری عناصرشبکه را ازطریق شبکه IP فراهم میآورد.
بطورکلی فناوری سوییچ نرم افزاری با امکان ارائه انواع خدماتهای متنوع رفته رفته جایگاه خودرا به عنوان نسل بعدی شبکههای تلفنی وداده بدست میآورد وبنظرمی رسد درهرحال دیریا زود حرکت به سمت فناوری سوییچ نرم افزاری گزیرناپذیراست.
درمورددوسؤال آخریعنی سطح هزینه فناوری سوییچ نرم افزاری ومناسب بودن یا نبودن آن برای استفاده درایران باید گفت که این دومورد مستقل از یکدیگرنیستند ودرواقع چون سوییچ نرم افزاری ماهیت نرم افزاری دارد وباید بتواند با سخت افزارهای استاندارد ساخته شده توسط تولید کنندگان مختلف کارنماید، از نظرسطح فناوری ساخت برای کشورهایی مثل ایران بسیارمناسب است. ازطرف دیگربا فراوان شدن وارزان شدن فیبرهای نوری امکان ارتباط نوری درشهرها وشهرک ها تازه تأسیس ویا روستاهایی که تا کنون امکانات مخابراتی نداشته اند، سهل وآسان گردیده است. لذا به نظرمی رسد کشورهایی مثل ایران گزینه مناسبی باشند تا با شروع از نواحی مذکور، خدمات تلفنی را به صورت VOIP ارائه داد.
این طرح علاوه برفراهم کردن ارتباطات تلفنی امکان استفاده از شبکه جهانی اینترنت وهمینطورکانالهای تلویزیونی کابلی را برای آن ناحیه فراهم میکند.
مقدمه:
شبکههای مخابراتی جهت انتقال سیگنالهای مخابراتی از یک نقطه به نقطه دیگرمی باشند. اجزا اصلی یک شبکه نودها یا مراکز سوئیچ ولینکهای انتقال میباشند. پیچیدگی یک شبکه تابعی از حجم ترافیک مخابراتی منتقل شده، تعداد نودها وتعداد لینکها میباشد اما یک شبکه تلفنی تسهیلاتی را برای مخابرات صوتی فراهم میکند. چنین ارتباطی با شبکههای کوچک محلی صدسال پیش آغاز گردید. با پیشرفتهای بوجود آمده تغییرات بسیارزیادی دراین شبکه ها ایجاد گردید. هدف از این دوره آشنایی مقدماتی با اصول سوئیچینگ میباشد.
شبکههای مخابراتی را درحالت کلی میتوان بصورت زیردسته بندی نمود:
1- شبکه (public switching telephone network) PSTN
2- شبکه (public lan mobile network) PLMN
3- شبکه (TV broadcasting network) TVN
4- شبکه (public data network) PDN
5- شبکه (Cable video network) CVN
شبکههای مخابراتی Telecommunication network:
شبکههای مخابراتی برای انتقال سیگنالهای مخابراتی از یک نقطه به نقطه دیگربکارمی روند واجزاء اصلی آن شامل:
- شبکه دسترسی access
- شبکه سوئیچ
- شبکه انتقال
می باشد.
مفهوم سوئیچ
طبق توصیه نامه اتحادیه جهانی مخابرات کتاب آبی سال 1988 و ITUT سوئیچ برآوردن درخواستهای ارتباطی کاربران از طریق برقرارکردن هرورودی به هرخروجی مطلوب از میان تعداد زیادی ورودی وخروجیهای سیستم برقرارکننده ارتباط به منظورانتقال پیام درمدت مورد نظرگفته میشود. (شکل 1-1)
شکل 1-1
ضرورت احداث مراکز سوئیچ
درشکل 1-2 چگونگی ارتباط چهارمشترک را بدون شبکه سوئیچینگ نشان میدهد. همانطورکه از شکل مشخص است برای ارتباط تمامی مشترکین با هم نیاز به 6 کابل ارتباطی مجزا میباشد. با یک محاسبه ساده به این نتیجه میرسیم که برای n مشترک نیازمند کابل ارتباطی میباشیم که این امربا افزایش مشترکین مقرون به صرفه نیست ومشکلات متعددی دارد.