دانلود عوامل کرم خوردگی دندان word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود عوامل کرم خوردگی دندان word دارای 44 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود عوامل کرم خوردگی دندان word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

کرم خور
دگی دندان
یکی از عوارض و مشکلات بشر امروز کرم خوردگی دندان است که روز به روز زیادتر شده دندان را فاسد و پوسیده نموده تولید درد شدید می‌نماید که گاهی با ورم لثه و آبسه دردناک توأم است.
دندان عضو حساسی است که در اثر عدم توجه و مراعات نکردن اصول بهداشت ممکن است ایجاد ناراحتی و درد شدید کرده باعث زشتی صورت و ضعف بینایی و عوارض ریوی و قلبی و ضعف شدید اعصاب شود کبد و کلیه‌ها را خراب کرده و در دستگاه گوارش تولید اختلال نماید و گاهی ممکن است تولید سردرد شدید و عوارض رماتیسمی کند بطوری که پزشکان را در تشخیص علت بیماری دچار اشتباه و سردرگمی نماید. یکی از علل پوسیدگی و کرم خوردگی دندان ماندن ذرات غذا مخصوصاَ غذاهای شیرین و گوشتی در لابه‌لای دندان است و این ذرات در اثر ماندن و گندیدن تولید عفونت می‌نماید و این عفونت باعث فساد لثه و دندانها می‌شود. علت دیگر پوسیدگی و کرم خوردگی دندانها سستی و از بین رفتن مینای آنهاست که از فلز فلوئور ترکیب شده است فلوئور در معادن به مقدار زیاد و در آب به مقدار کمی وجود دارد در قدیم املاح آن در بعضی از آب قناتها از جمله قنات دانشگاه تهران و قنات مقصود بیک در تجریش زیاد بود ولی با لوله‌کشی آب تهران مقدار آن بسیار کم شده که این امر موجب شده تا روزبه‌روز پوسیدگی دندان در این شهر زیاد شود در بعضی از کشورها برای پیشگیری از کرم‌خوردگی دندان مقدار کمی از املاح این شبه فلز را به آب آشامیدنی اضافه می‌نمایند خوشبختانه در آب آشامیدنی بعضی از شهرها و دهات ایران از این املاح به مقدار کافی وجود دارد که از آن جمله می‌توان شهر اردبیل و دهات شاهسون نشین را نام برد.
مینای دندان از شبه فلز فلوئور تشکیل شده و کمی و زیادی این شبه فلز است که دوام آن را کم و زیاد می‌نماید زیادی شبه فلز فلوئور دندان را زرد و طلایی می‌نماید و اگر شنیده باشید بعضی از حیوانات دارای دندان طلایی هستند و یا دندان جلوی شخصی طلایی رنگ است اثر این شبه فلز است بنابراین استحکام آن با رنگ دندان اثر معکوس دارد یعنی دندانهای سفید کم دوام‌تر از دندانهای زرد است.

اثر چای و دخانیات در دندان
چای مخصوصاَ چای جوشیده دارای کمی فلوئور می‌باشد و کسانی که چای پررنگ و غلیظ می‌خورند دارای دندانهای زرد بوده و کمتر به پوسیدگی دندان مبتلا می‌شوند و برعکس معتادان به کشیدن دخانیات دندانهایشان در اثر نیکوتین توتون زرد می‌شود دارای لثه‌های خراب و مریض بوده و زودتر از اشخاص غیر معتاد به درد دندان مبتلا شده و آنرا از دست خواهند داد. مبتلایان به ضعف کلیه که املاح بدن خود را کمتر از دست می‌دهند فلوئور بدن خود را کمتر خارج کرده و دندانهایشان دیرتر کرم می‌خورد روی همین اصل دارو سازان و دندان‌پزشکان افزودن این شبه فلز را به آب و یا نمک توصیه می‌نمایند. کارخانجات سازنده خمیر دندان نیز از این اصل استفاده کرده خمیر دندانهایی فلوئوردار ساخته و به بازار فرستاده‌اند که تأثیر زیادی ندارد و حتی برای اینکه این شبه فلز بهتر جذب دندان شود مسواکهای برقی را بکار برده‌اند که زیاد مفید نبوده و تنها را استفاده خوردن املاح به مقدار خیلی کم از راه آب و غذا است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله نصب و راه اندازی شبکه بصورت work Group word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله نصب و راه اندازی شبکه بصورت work Group word دارای 41 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله نصب و راه اندازی شبکه بصورت work Group word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله نصب و راه اندازی شبکه بصورت work Group word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله نصب و راه اندازی شبکه بصورت work Group word :

-مزیت وخصوصیات شبکه در حالت work Group
-نصب و راه اندازی بسیار ساده می باشد.
- تعداد client محدود است
- حداکثر تعداد کلانیت ها حدود 10عدد
-مدیریت اطلاعات هر دستگاه عهده خود شخص خواهد بود.
- دسترسی به منابع سخت افزاری یکدیگر
مرحله 1:نصب وراه اندازی کارت شبکه:
جهت نصب کارت شبکه همانند دیگر قطعات می توان وارد قسمت Device Manager شده روی گزینه آن دابل کلیک کرد
1-روی My computer راست کیلیک کنید
2- سپس گزینه Properties
3-سربرگ hardware
4-گزینه Device Manager
5-در صورتی که کارت شبکه نصب نباشد گزینه PCI Ethernet را انتخاب کنید
6-روی گزینه فوق دابل کیلیک کنید
7-گزینه Reinstall وانتخاب درایور مورد نظر
مرحله 2: تست کارت شبکه
پس از اینکه شبکه را نصب کردید. باید یکبار تست کنید که کارت شبکه به تنهایی درست کار می کند یا خیر.
جهت اینکار می توان از دستور ping استفاده نمود این دستور جهت ارسال تعدادی به مقصد مورد نظر استفاده می شود.ping یا ping localhost جهت اجرا دستور فوق باید از محیط MS-DOS استفاده نمود برای اینکار در منوی RUN میتوان عبارت CMD را تایپ نمود. وسپس Enter کنید. صفحه MS-dos باز خواهد شد. پس دستور ping فوق را وارد کنید. در صورتی که در صفحه عبارت زیر نوشته شود. یعنی کارت شبکه درست نصب شده است.
در جواب pingفوق چهار بار عبارت Replay دیده می شود.
این دستور 4بار packet به اندازه 32byte به سمت مقصد مورد نظر که در اینجا خودمان هستیم ارسال می کند پس 4 جواب از مقصد دریافت می کند ttl=128 نشان دهنده این است که کارت ارسال می کند پس 4 جواب از مقصد خواهد ماند tims=1ms زمانی است که مقصد به بسته ما جواب داده است.byte=32 اندازه بسته های ارسالی و دریافتی را نشان میدهد.
برای تغییر size بسته های ارسالی یا تعداد بسته های ارسالی می توان دستور فوق را بصورت زیر برای تغییر size بسته های ارسالی یا تعداد بسته های ارسالی میتوان دستور فوق را بصورت زیر استفاده نمود.
Ping localhost –L 1000 t

مرحله 3:تنظیم آدرس IP کارت شبکه
برای اینکه کامپیوترها بتوانند از اطلاعات یکدیگر استفاده کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنید باید از پروتکل واحد ویکسانی استفاده نمایند پروتکل استفاده شده در ویندوز که یک پروتکل جامع وقابل استفاده در اینترنت نیز می باشد و ما نیز در شبکه های محلی از آن استفاده می کنیم پروتکل Tcp/Ip می باشد
-بعد از نصب کارت شبکه در صورتی که شما روی گزینه My Network place راست کلیک کنید سپس گزینه properties را انتخاب کنید باید در این قسمت گزینه Local area connectionاضافه شده باشد.
وارد قسمت تنظیم آدرس Ip می شویم.
تنظیم عددهای فوق قبلا توضیح داده شده است. برای اینکه یک شبکه با حداکثر 256 کامپیوتر داشته باشید بایددر قسمت IP از رنج آدرسی فوق استفاده کنید.
IP: 192.168.xمثال
-در حالت work Grop نیازی نیست قسمت های DNS,Gateway پر شود.
Gatway: در صورتی که یکی از کامپیوترهای داخل شبکه به هر نحوی به خارج از شبکه ما متصل باشد می توان در قسمت فوق IP آن دستگاه را وارد نمود.
-در صورتی که شبکه بصورت Domain می باشد آدرس IP دستگاه یا دستگاههایی که حداکثر 3 تا که نصب Domain Name Server را دارند وارد می کنیم( مثلا Server مورد نظر)
درحین مراحل نصب صفحه قبل توجه داشته باشید که باید گزینه های
Internet protocol (Tcp/Ip) ,File and printer sharring حتما وجود داشته باشد وحتما تیک کنار آن فعال باشد.
در صورتی که هر یک از گزینه های فوق وجود نداشت می توان از قسمت Install موارد فوق را برای کارت شبکه اضافه نمود.
Install protocolTcp /Ip
Install Service File and printer sharing
در صورتی که گزینه دوم وجود نداشته باشد با وجود برقراری ارتباط این دستگاه امکان به اشتراک گذاردن فایل و پرینتر خود برای دیگران را نخواهد داشت.
در صفحه قبل در صورتی که تیک مربوط به گزینه Install show icon را بزنید گزینه اتصال شبکه در روی نوار task Bar سمت راست آن اضافه خواهد شد.
مرحله 4 :تست برقراری ارتباط با سایر دستگاهها:
1-ابتدا باید کابل شبکه دستگاه را متصل نمایید در این حالت باید چراغ های کارت شبکه روشن گردند. نباید روی گزینه Local areaconn ضربدر قرمز رنگ داشته باشد.
2-باید مطمئن شوید که کارت شبکه فعال است. برای تست این موضوع مثل حالت 1 باید روی My Network place راست کلیک کنید. در صورتی که گزینه Local area connection برنگ آبی باشد کارت شبکه فعال است. در صورتی که کارت شبکه برنگ طوسی باشد کارت غیر فعال است. برای فعال کردن کارت باید روی آن راست کلیک کنید سپس گزینه enable را انتخاب کنید.
-برای غیرفعال کردن نیز میتوان روی گزینه فوق راست کلیک سپس گزینه Disable را انتخاب کرد.
3-برای برقراری ارتباط با سایر دستگاهها باز میتوان از دستور ping استفاده نمود
آدرس دستگاه مقصد که شما می خواهید با آن ارتباط برقرار کنید
نکته: در صورتی که گزینه Fire wall کارت شبکه فعال باشد شما نمی توانید دستگاه مقصد را ping نمایید. در حالتی که Firewall کارت شبکه فعال باشد روی گزینه Local area connection علامت زردرنگی اضافه می شود. برای غیرفعال کردن قفل باید در مسیر فوق گزینه مورد نظر را off نمایید.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله پروژه آمار درمجموعه تمام عناصری را که دارای یک یا چند ویژگی مشترک بوده word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله پروژه آمار درمجموعه تمام عناصری را که دارای یک یا چند ویژگی مشترک بوده word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله پروژه آمار درمجموعه تمام عناصری را که دارای یک یا چند ویژگی مشترک بوده word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله پروژه آمار درمجموعه تمام عناصری را که دارای یک یا چند ویژگی مشترک بوده word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله پروژه آمار درمجموعه تمام عناصری را که دارای یک یا چند ویژگی مشترک بوده word :

پروژه آمار -مجموعه تمام عناصری را که دارای یک یا چند ویژگی مشترک بوده

مقدمه
واژه statistics که به فارسی آن را آمار ترجمه کرده اند در اغلب زبان ما به دو معنی به کار می‌رود:
الف) به معنی ارقام و اعداد واقعی یا تقریبی دربار اموری از قبیل زادومرگ، طلاق، میزان محصولات کشاورزی و صنعتی تصادفات رانندگی و غیره در این رابطه معمولاً دو اثری مثلاً به نام دفترهای آمار در سازمان‌های ‌دولتی موجود است.

ب) به معنی روش هایی برای جمع آوری ، تنظیم و تجزبه و تحلیل اطلاعات عددی دربار موضوع.
با اینکه این دو مفهوم با هم ارتباط دارند ما در این فصل مطالبی را تحت عنوان تهیه و تنظیم داده ها که اغلب آمار توصیفی نامیده می‌شوند شرح می‌دهیم.
ضرورت استفاده روزافزون از روش‌های ‌آماری سبب شده تا دانشگاه ها، درس آمار و احتمالات را به عنوان درس اصلی رشته‌های ‌علوم پایه، مهندسی، علوم اداری، مدیریت، یازرگانی، اقتصاد، پزشکی و سایر رشته ها منظور نمایند دو دلیل عمده برای رشد سریع کاربرد آمار وجود دارد. نخست آنکه بکارگیری روش‌های ‌کمی در تمامی شاخه‌های ‌علوم در حال گسترش است و دوم آنکه مقدار اطلاعاتی آماری جمع آوری شده و رای قو ادراک است.

در این فصل آمار توصیفی را معرفی و واژه هایی مرتبط با این موضوع نظیر جمعیت، نمونه، متغیرها و داده ها را تعریف کرده و سپس مشخص کننده‌های ‌مرکزی شامل میانگین، میانه و نما را برای داده‌های ‌گسسته و پیوسته معرفی می‌کنیم. همچنین چندک ها را که میانه حالت خاصی از آن است مورد بررسی قرار می‌دهیم. آنگاه مشخص کننده‌های ‌پراکندگی شامل دامنه تغییرات، انحراف متوسط و انحراف معیار را برای داده‌های ‌گسسته و پیوسته ارائه خواهد شد. در پایان نمودارهای گوناگون آماری مورد بحث قرار خواهند گرفت.

جمعیت:
مجموعه تمام عناصری را که دارای یک یا چند ویژگی مشترک بوده و در یک زمان مشخص و یا موقعیت مناسب مورد مطالعه قرار می‌گیرد جمعیت گویند. مثلاً جمعیت دانشجویان رشته‌های ‌فنی و مهندسی که در دو سال گذشته فارغ التحصیل شده اند از نظر دانش علمی مثال دیگر اینکه جمعیت ماشینهای سمند که در دو سال گذشته به بازار آمده اند از نظر قدرت ترمز. جمعیت به دو نوع تقسیم می‌شود: جمعیت متناهی و نامتناهی تعداد عناصر جمعیت را اندازه ی جمعیت گویند و آن را با حرف N نشان می‌دهند.

نمونه:
بخشی از جمعیت را نمونه گویند و یا به میان دیگر نمونه زیر مجموعه ای از جمعیت است.
تعداد عناصر نمونه را اندازه (حجم) نمونه گویند و با حرف N نشان می‌دهند.
در بررسی‌های ‌آماری سعی می‌کنند در انتخاب نمونه دقت کافی انجام گیرد. تا با بررسی چنین نمونه مناسبی نتایج فاصله از آن را بتوان با دقت زیاد برای جمعیت تعمیم داد در هر صورت بایستی نمونه انتخاب شده یک الگوی مناسب از جمعیت باشد برای مثال اگر بخواهیم در مورد میزان درآمد افراد ساکن شهر گرگان مطالعه ای را انجام دهیم بایستی نمونه‌ی ما به گونه ای انتخاب شود که شامل افراد با درآمد کم، متوسط و زیاد به نسبت موجود در جمعیت باشد.
مقیاس سازی:
عددی کردن متغیرها را مقیاس سازی گویند در حقیقت می‌خواهیم عدد حقیقی x را تحت قاعده خاص f به متغیر t نسبت دهیم یعنی x=f(x) برای آشکار شدن موضوع فرض کنید متغیر مورد نظر وزن باشد آنگاه عدد x را توسط تابع f به ویژگی وزن اختصاص می‌دهیم بر حسب اینکه قاعده ی f چگونه باشد چهار مقیاس گوناگون بدست می‌آید.

الف) مقیاس اسمی: هر گاه مقیاس x که معمولاً یک عدد طبیعی است، تنها برای شناسایی افراد یا چیزها یا مکان ها به کار رود، آن را یک مقیاس اسمی می‌نامند مثلاً کارگران یک کارخانه از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و گرگان باشد به ترتیب آن ها را با اعداد 1و2و3و4 مشخص کنیم این اعداد صرفاً می‌گویند که هر کدام از کدام شهر است مانند کارگری که برچسب 4 دارد از گرگان است.

ب) مقیاس ترتیبی: از x =f(t) یک مقیاس ترتیبی بدست می‌آید اگر شدت و ضعف متغیر t در x منعکس شود به این معنی که اعداد خاصیت بزرگتر یا کوچکتر را به مفهوم بهتر یا بهتر دارا می‌باشند ولی فاقد خاصیت نسبت هستند به عنوان مثال اگر مهندس یک کارخانه کارگران را از نظر مهارت با اعداد 1 و2و3و4 مشخص کند، کارگر شماره 4 از کارگر شماره 2 ماهرتر است ولی نمی توان گفت که 2 برابر او مهارت دارد.

مقیاس‌های ‌اسمی و ترتیبی عمدتاً برای متغیرهای کیفی استفاده می‌شوند.
ج) مقیاس فاصله ای: از x=f(t) یک مقیاس فاصله ای بدست می‌آید اگر این تابع به صورت خطی x=a+bt باشد که در عرض از مبدأ مخالف صفر باشد. (a=0) این مقیاس دارای 3 ویژگی است.
الف: صفر به معنی هیچ نیست
ب: نسبت حفظ نمی شود
ج: نسبت فاصله ها حفظ می‌شود.

د) مقیاس نسبی:
هر گاه مقیاس x، که یک عدد حقیقی است نسبت را حفظ کند، آن را یک مقیاس نسبی گویند این مقیاس عالی ترین نوع مقیاس است که عموم با آن آشنایی دارند و در آن صفر به معنی هیچ و نسبت حفظ می‌شود و نسبت فاصله ها نیز حفظ می‌شود.

قابل ذکر است که مقیاس‌های ‌فاصله ای و نسبتی برای متغیرهای کمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

متغیرها:
ویژگی t، مثلاً گروه خونی،مهارت، هوش و وزن در افراد مختلف جمعیت یکسان نیست و معمولاً از فردی به فرد دیگر تغییر کرده، کاهش یا افزایش می‌یابد از اینرو t را یک متغیر می‌نامیم دو نوع متغیر داریم.
الف) متغیر گروهی: مانند گروه خونی و مهارت که با مقیاس اسمی یا ترتیبی سنجیده می‌شود و براساس آن جمعیت را گروه بندی می‌کنند.
ب) متغیر عددی: مانند شماره فرزندان یک خانواده که از راه شمارش به دست می‌آید، با هوش یک پسر 12 ساله و وزن یک جوان 23 ساله که از راه اندازه گیری با مقیاس فاصله ای و نسبتی بدست می‌آیند.
داده ها:
اطلاعات عددی ارائه شده را داده ها می‌نامند داده ها دو نوع اند:
الف) داده‌های ‌گسسته:
از راه اندازه گیری با مقیاس‌های ‌اسمی، ترتیبی یا شمارش بدست می‌آیند داده‌های ‌گسسته را داده‌های ‌جدا از هم می‌نامند.

ب) داده‌های ‌پیوسته:
از راه اندازه گیری با مقیاس‌های ‌فاصله ای یا نسبتی بدست می‌آیند.
داده ها اغلب به صورت انبوهی از اعداد ارائه می‌شوند و به خوبی خود خام هستند.
مثال برای داده‌های ‌گسسته: فرض کنید می‌خواهیم در مورد تعداد افراد خانوار تحقیق کنیم می‌دانیم این داده ها توسط اعداد 1 و2 و 3 و; بالاخره حداکثر مثلاً 15 یا 20 بیان می‌شود یعنی مجموعه مقادیر ممکنه متناهی می‌باشد.
مثال برای داده‌های ‌پیوسته : اگر بخواهیم وزن دانشجویان یک کلاس را برحسب کیلوگرم بررسی کنیم ممکن است هر مقدار بین دو عدد 40 تا 90 کیلوگرم بدست آید می‌دانیم که این مقادیر نامتناهی است.
جدول‌های ‌آماری:
نخستین گام در خلاصه کردن داده ها، طبقه بندی و تنظیم آن ها در یک جدول مرسوم به جدول آماری است. متداولترین جدول آماری جدول فراوانی است که در آن داده ها تعداد موجود از هر داده و درصد موجود از هر داده و درصد موجود از هر داده مشخص می‌شود بنابراین یک جدول فراوانی شامل موارد زیر است.
الف) فراوانی نسبی: خارج قسمت فراوانی هر طبقه بر کل فراوانی را گویند مثلاً فراوانی نسبی طبقه دوم و آن را با نماد ri نشان می‌دهیم.

ب) فراوانی تجمعی: عبارتست از مجموع فراونی‌های ‌آن طبقه با طبقات بالاتر و آن را با نماد F نشان می‌دهیم.
ج) فراوانی تجمعی نسبی: عبارتست از مجموع فراوانی‌های ‌نسبی آن رده باردهای قبل از آ« و با R نشان می‌دهیم

د) نماینده هر طبقه: عبارتست از میانگین کران بالا و کران پایین آن طبقه
(کران بالا ui + کران پایین li) 2/1= xi
مثال 1: برای داده‌های ‌گسسته:
تعداد لامپ ها یی که در 50 خانواده در عرض یک ماه مصرف می‌شود عبارتند از:

7،5،3،3،4،5،3،2،8،3،3،2،4،4،3،6،8،6،7،4،5،4،6،4،5،2،3،4،2،7،3،5،4،6،2،2،3،4،5،4،8،4،3،2،2،6،4،5،7،8
یک جدول فراوانی برای این داده ها تشکیل دهید چند درصد خانواده ها بیش از 4 لامپ در ماه مصرف می‌کنند؟
حل: داده ها از طریق شمارش تعداد لامپ‌های ‌مصرف شده بوسیله اعداد 2 و 3و ; و8 به دست آمده اند و روی آنها می‌توان چهار عمل اصلی حساب را انجام داد با توجه به عدد 60/0 در ستون فراوانی تجمعی نسبی 60% از خانواده ها حداکثر 4 لامپ در ماه مصرف می‌کنند و بنابراین 40% از خانواده ها بیش از 4 لامپ در ماه مصرف می‌کنند.

جدول فراوانی لامپ‌های ‌مصرف شده 50 خانواده در یک ماه در صفحه بعد آورده شده است.

فراوانی نسبی تجمعی

فراوانی تجمعی

فراوانی نسبی

فراوانی

xi
16/0 8 16/0 8 2
36/0 18 20/0 10 3
60/0 30 24/0 12 4
74/0 37 14/0 7 5
84/0 42 10/0 5 6
92/0 46 8% 4 7
00/1 50 8% 4 8
00/1 50 جمع
تشکیل جدول آماری برای داده ها پیوسته: مراحل تشکیل جدول به شرح زیر است:
1) مشخص نمودن تعداد رده ها:

اگر n تعداد داده ها و k تعداد رده ها فرض می‌شود از رابطه 2k=n می‌توان مقدار تقریبی k را معین نمود، بدیهی است اگر k یک عدد غیرصحیح باشد عدد صحیح بعد از آن را به عنوان تعداد رده انتخاب می‌کنند.
2) مشخص نمودن طول رده:

برای مشخص نمودن طول رده ابتدا مقدار R را از رابطه زیر محاسبه می‌کنیم:
1+ (کوچکترین داده – بزرگترین داده) = R
سپس از رابطه طول رده را محاسبه می‌کنیم تعداد ارقام اعشاری طول رده باید با تعداد ارقام اعشاری داده ها یکی باشد در غیر اینصورت طول رده را به عدد بزرگتر
گرد می‌کنیم (گرد کردن به سمت بیشتر است مثلاً 36/3 بود به 4/3 گرد می‌کنیم.)
3) تشکیل رده ها:
کران بالا رده کران پایین رده
U1 = L1+c 5/0- کوچکترین داده = L1
U2 = L2+c L2 = u1
. .
. .
. .
Uk = Lk+c Lk = uk-1
4) تشکیل جدول: در ستون اول جدول رده ها را قرا می‌دهیم، در ستون دوم جدول نماینده رده ها را با استفاده از رابط محاسبه کرده و قرار می‌دهیم. در ستون سوم جدول با شمارش مشاهدات مربوط به هر رده فراوانی رده ها را مشخص می‌کنیم و در آخر ستون‌های ‌بعدی جدول با استفاده از ستون سوم تکمیل می‌کنیم.

مثال2 مربوط به داده‌های ‌پیوسته:
جدول توزیع فراوانی زیر مربوط به وزن 100 دانش آموز بر حسب کیلوگرم می‌باشد جدول توزیع فراوانی آن را رسم کنید.
fi حدود واقعی
2 95/42 – 95/39
4 95/45 – 95/42
26 95/48 – 95/45
47 95/51 – 95/48

15 95/54 – 95/51
6 95/57 – 95/54
100
حل: از جدول زیر به سادگی می‌توان نتیجه گرفت که مثلاً وزن 47% از افراد در فاصله {95/51 – 95/48} می‌باشد و یا وزن 79 نفره کم تر از 95/51 کیلوگرم می‌باشد.

Fi Fcp R pi Fpi=ri fi xi حدود طبقات حدود واقعی
2 2% 2 2 2% 2 45/41 9/42-40 95/42-95/39

6 6% 6 4 4% 4 45/44 9/45-44 95/45-95/42
32 32/0 32 26 26/0 26 45/47 9/48-46 95/48-95/45
79 79/0 79 47 47/0 47 45/50 9/51-49 95/51-95/48

94 94/0 94 15 15/0 15 45/53 9/54-52 95/54-95/51
1 1 100 6 6% 6 45/56 9/57-55 95/57-95/54
100 1 100
مثال 3 برای داده‌های ‌پیوسته: یک نمونه 50 تایی به شرح زیر انتخاب کرده ایم جدول آماری برای این داده ها بیابید.

80 75 100 95 125 85 70 85 90 105
70 75 115 100 75 115 120 75 95 90
80 85 95 105 85 95 75 70 85 75

115 90 95 115 75 70 115 75 80 70
90 70 80 115 95 75 85 80 85 95
حل: 1 مشخص کردن تعداد رده
پس 6 رده داریم 6 = k 6>k>5 = 50 = k2
2 مشخص کردن طول رده
10=c = گرد می‌کنیم 33/9 = = = c 56= 1+(70-125)=R
3 تشکیل رده ها
5/79 = 10+5/69 = u1 5/69 = 5/0 – 70 = L1
5/89 = u2 5/79= L2

5/99= u3 5/89 = L3
5/109 =u4 5/99 = L4
5/119 =u5 5/109 = L5
5/129 = u6 5/119 = L6
4 تشکیل جدول
Ri Fi ri fi xi رده ها
30/0 15 30/0 15 5/74 5/79-5/69
54/0 27 24/0 12 5/84 5/89-5/79
76/0 38 22/0 11 5/94 5/99-5/89
84/0 42 8% 4 5/104 5/109-5/99

96/0 48 12/0 6 5/114 5/119-5/109
1 50 4% 2 5/124 5/129-5/119
50 = n
هسیتوگرام (نمودار ستونی):
هیستوگرام نموداری متشکل از تعدادی مستطیل است که تعداد این مستطیل ها برابر تعداد رده‌های ‌جدول فراوانی است قاعده هر مستطیل روی محور افقی قرار دارد و طول آن برابر طول واقعی رده است که هر چه باشد آن را یک واحد در نظر می‌گیریم و مرکز آن نماینده رده است ارتفاع هر مستطیل برابر فراوانی نسبی مربوط به آن رده است.

به عنوان مثال هیستوگرام مربوط به مثال 3 را رسم می‌نمائیم.

محاسبه نما برای داده‌های ‌پیوسته:
در این حالت داده ها را در یک جدول فراوانی مرتب می‌کنیم و رده ای که فراوانی آن از سایر رده ها بیشتر است به عنوان رد نمایی اختیار می‌کنیم حال می‌توان نمایند این رده یعنی xi را به عنوان نما اختیار کرد و یا اگر بخواهیم نما را به طور دقیق تر در این رده محاسبه کنیم از فرمول زیر استفاده می‌کنیم.

به عنوان نمونه در مثال 3 نما را حساب می‌کنیم.

نمودارهای آماری:
نمایش داده ها را طبق قراردادهای خاص به صورت هندسی، یک نمودار آماری می‌گویند.
هر نمودار آماری باید دارای شماره، عنوان و در صورت لزوم زیرنویس و مأخذ باشد مقیاس‌های ‌اندازه گیری روی محورهای افقی و عمودی باید مشخص باشند نمودارهای آماری در امور اقتصادی، صنعتی بهداشتی و غیره به کار می‌روند. و بر حسب رشته مربوط آنها را به طریق مختلف ترسیم می‌کنند در اینجا فقط چند نوع نمودار که در آمار مورد نیاز می‌باشند شرح می‌دهیم.
نمودارهای آماری برای داده‌های ‌گسسته:

برای داده‌های ‌گسسته دو نوع نمودار میله ای و دایره ای را در زیر معرفی می‌کنیم.
الف) نمودار میله ای:
در این نمودار دو محور عمود بر هم در نظر می‌گیریم و بر روی محور افقی مقادیر xi ها و بر روی محور عمودی مقادیر فراوانی نسبی riما را نمایش می‌دهیم. سپس در هر مقدار xi میله ای به ارتفاع فراوانی نسبی ri مربوط به آن طبقه را رسم می‌کنیم برای مثال جدول مربوط به داده‌های ‌گسسته که در مثال 1 هست را رسم می‌کنیم.

ب) نمودار دایره ای:
در این نمودار دایره ای را رسم کرده و این دایره را به تعداد طبقات جدول فراوانی به قطاع هایی تقسیم می‌کنیم به طوری که اندازه هر قطاع متناسب با فراوانی نسبی طبق مربوطه باشد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود ?پروژه امار جرم word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود ?پروژه امار جرم word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود ?پروژه امار جرم word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود ?پروژه امار جرم word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود ?پروژه امار جرم word :


هدف از این پروژه بررسی تعداد کسانی است که در سال های 1382 و 1383 دستگیر شده اند، که این تعداد بر اساس سن و جنس تقسیم بندی شده اند.
این افراد بر اساس جرم های مختلف توسط نیروهای انتظامی دستگیر شده اند و بر اساس قانون برای آنها تصمیم گیری شده است. و ممکن است این افراد بر اثر ندانم کاری دیگران و خود و بیکاری و یا عدم توجه خانواده و دیگران و....دست به تخلف زده باشند.
همانطور که در این پروژه می بینید، تعداد دستگیر شدگان در قشر جوان یعنی بین 23 تا 29 سال بیشتر است.و با امید اینکه این تخلفات هر چه بیشتر کاهش یابد.
فصل اول: اندازه گیری و مدل سازی
علم آمار: به جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها علم آمار گفته می شود.
آمارگیری: کلیه فعالیت هایی که برای بدست آوردن اطلاعات انجام می گیرد آمار گیری گفته می شود.

اطلاعات بدست آمده: کمی- کیفی
اطلاعات کمی: اطلاعاتی که به صورت اعداد و ارقام بیان می شود و قابل تکثیر نمی باشند اطلاعات کمی گفته می شود مثل: قد و سن و....
اطلاعات کیفی: اطلاعاتی گفته می شود که به صورت توصیفی بیان می شود و هر کس برداشت متفاوتی دارد مثل: بیشتر افراد باسوادند.


اندازه گیری:
در علم آمار اولین قدم برای بدست آوردن اطلاعات ادبی اندازه گیری می باشد. مثلا: برای اندازه گیری قد و وزن از وسایلی که می شناسیم استفاده می کنیم ولی برای اندازه گیری بعضی از موضوعات نیاز به متخصص داریم.
مدل سازی:
بیان مسئله به زبان ریاضی را مدل سازی می گوییم مثلا: وقتی قد کسی را اندازه می گیریم و عددی به آن نسبت می دهیم در عمل یک مدل سازی انجام داده ایم.
خطای اندازه گیری:
وسایل اندازه گیری هر چقدر دقیق باشند باز هم خطا وجود دارد که این خطای اندازه گیری را با حرف E که قدر مطلق E کوچکتر از یک است نمایش می دهند .
خطای اندازه گیری همان تفاضل مقدار واقعی و مقدار اندازه گیری شده است. این خطا لزوما از واحد اندازه گیری کمتر است.
فصل دوم: جامعه و نمونه

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق فردوسی word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تحقیق فردوسی word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق فردوسی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق فردوسی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق فردوسی word :

حکیم ابوالقاسم حسن بن علی توسی معروف به فردوسی (حدود سال تا حدود هجری خورشیدی) در ناحیه توس خراسان به دنیا آمد و همانجا درگذشت و به خاک سپرده شد. او شاعر حماسه‌سرای ایرانی و گوینده شاهنامه فردوسی است که مشهورترین اثر حماسی فارسی است و طولانی‌ترین منظومه به زبان پارسی تا زمان خود بوده‌ است. او را از بزرگ‌ترین شاعران فارسی‌گو دانسته‌اند. در ایران روز اردیبهشت به نام روز بزرگداشت فردوسی نامگذاری شده‌ است.
زندگی
ر مورد زندگی فردوسی افسانه‌های فراوانی وجود دارد که چند علت اصلی دارد. یکی این‌که به علت محبوب نبودن فردوسی در دستگاه قدرت به دلیل شیعه بودنش، در سده‌های اول پس از پایان عمرش کمتر در مورد او نوشته شده‌ است. دیگر اینکه به علت محبوب بودن اشعارش در میان مردم عادی، شاهنامه‌خوان‌ها مجبور شده‌اند برای زندگی او که مورد پرسش‌های کنجکاوانه مردم قرار داشته‌ است، داستان‌هایی سرهم کنند.

تولد
نا به نظر پژوهشگران امروزی، فردوسی در حدود سال هجری خورشیدی (329 ه.ق./940 میلادی) در روستای باژ (پاز کنونی) در ناحیه توس خراسان متولد شد.
استدلالی که منجر به استنباط سال شده‌ است شعر زیر است که پژوهشگران بیت آخر را اشاره به قدرت رسیدن سلطان محمود غزنوی در سال شمسی می‌دانند:
بدانگه که بُد سال پنجاه و هشت نوان‌تر شدم چون جوانی گذشت

فریدون بیداردل زنده شد زمین و زمان پیش او بنده شد

و از این که فردوسی در سال ، پنجاه و هشت ساله بوده‌ است، نتیجه می‌گیرند او در حدود سال به دنیا آمده ‌است
. نظامی عروضی، که اولین کسی است که درباره زندگی فردوسی مطلب نوشته‌ است، تولد فردوسی را در ده «باز» (پاز) نوشته ‌است که معرب «پاژ» است. منابع جدیدتر به روستاهای «شاداب» و «رزان» نیز اشاره کرده‌اند که محققان امروزی این ادعاها را قابل اعتنا نمی‌دانند. پاز امروزه در کیلومتری شمال مشهد در استان خراسان رضوی ایران قرار دارد.
نام او را منابع قدیمی‌تر از جمله عجایب المخلوقات و تاریخ گزیده (اثر حمدالله مستوفی) «حسن» نوشته‌اند و منابع جدیدتر از جمله مقدمه بایسنغری (که اکثر محققان آن را بی‌ارزش می‌دانند و محمدتقی بهار مطالبش را «لاطایلات بی‌بنیاد» خوانده‌است) و منابعی که از آن مقدمه نقل شده‌است، «منصور» گفته اند. نام پدرش نیز در تاریخ گزیده و یک منبع قدیمی دیگر «علی» ذکر شده‌است.
محمدامین ریاحی، از فردوسی‌شناسان معاصر، نام «حسن بن علی» را به خاطر شیعه بودن فردوسی مناسب دانسته و تأیید کرده‌است. منابع کم‌ارزش‌تر نام‌های دیگری نیز برای پدر فردوسی ذکر کرده‌اند: «مولانا احمد بن مولانا فرخ» (مقدمه بایسنغری)، «فخرالدین احمد» (هفت اقلیم)، «فخرالدین احمد بن حکیم مولانا» (مجالس المؤمنین و مجمع الفصحا)، و «حسن اسحق شرفشاه» (تذکره الشعراء). تئودور نولدکه در کتاب حماسه ملی ایران در رد نام «فخرالدین» نوشته‌است که اعطای لقب‌هایی که به «الدین» پایان می‌یافته‌اند در زمان بلوغ فردوسی مرسوم شده‌است و مخصوص به «امیران مقتدر» بوده‌است، و در نتیجه این که پدر فردوسی چنین لقبی داشته بوده باشد را ناممکن می‌داند


کودکی و تحصیل
پدر فردوسی دهقان بود که در آن زمان به معنی ایرانی‌تبار و نیز به معنی صاحب ده بوده‌است (ریاحی ، ص ) که می‌توان از آن نتیجه گرفت زندگی نسبتاً مرفهی داشته‌است. در نتیجه خانواده فردوسی احتمالاً در کودکی مشکل مالی نداشته‌است و نیز تحصیلات مناسبی کرده‌است. بر اساس شواهد موجود از شاهنامه می‌توان نتیجه گرفت که او جدا از زبان فارسی دری به زبان‌های عربی و پهلوی نیز آشنا بوده‌است. به نظر می‌رسد که فردوسی با فلسفه یونانی نیز آشنایی داشته‌است (ریاحی ، ص ).
جوانی و شاعری
ودکی و جوانی فردوسی در دوران سامانیان بوده‌است. ایشان از حامیان مهم ادبیات فارسی بودند. با وجود این که سرودن شاهنامه را بر اساس شاهنامه ابومنصوری از حدود چهل سالگی فردوسی می‌دانند، با توجه به توانایی فردوسی در شعر فارسی نتیجه گرفته‌اند که در دوران جوانی نیز شعر می‌گفته‌است و احتمالاً سرودن بخش‌هایی از شاهنامه را در همان زمان و بر اساس داستان‌های اساطیری کهنی که در ادبیات شفاهی مردم وجود داشته‌است، شروع کرده‌است. این حدس می‌تواند یکی از دلایل تفاوت‌های زیاد نسخه‌های خطی شاهنامه باشد، به این شکل که نسخه‌هایی قدیمی‌تری از این داستان‌های مستقل منبع کاتبان شده باشد. از جمله داستان‌هایی که حدس می‌زنند در دوران جوانی وی گفته شده باشد داستان‌های بیژن و منیژه، رستم و اسفندیار، رستم و سهراب، داستان اکوان دیو، و داستان سیاوش است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید