دانلود سیستم فرمان الکتریکی ESP فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود سیستم فرمان الکتریکی ESP فایل ورد (word) دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود سیستم فرمان الکتریکی ESP فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود سیستم فرمان الکتریکی ESP فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود سیستم فرمان الکتریکی ESP فایل ورد (word) :

دانلود سیستم فرمان الکتریکی ESP فایل ورد (word)



مقدمه:

در اتومبیلهای امروزی بسته به نیروی قابل استفاده و مورد احتیاجشان با فرمانهای هیدرولیکی – الکتروهیدرولیکی – الکتریکی تجهیز می شوند.

در همه موارد ذکر شده بدون توجه به نوع سیستم هدایتی که بدان مجهز می باشند همه آنها از طریق ستون فرمان دارای یک ارتباط مکانیکی بین فرمان و چرخها می باشد.

اما در سیستم فرمان الکتریکی Steerby wire این ستون فرمان حذف شده و در این سیستم بین غربیلک فرمان و چرخها هیچ رابط مکانیکی وجود ندارد که این خود دلیل برتر شدن این سیستم نسبت به سیستم فرمانهای دیگر شده است.


سیستم هدایت الکتریکی که در عکس شماره 1 نشان داده است با سیستم هدایتی هواپیماهای مدرن امروزی قابل مقایسه است. که در آنها دستورات خلبان از طریق یک مدار به دستگاهها و قسمتهای مورد نظر فرستاده شده و در آنجا دستگاه مورد نظر دستور دریافت کرده و حرکت مورد نظر خلبان صورت می گیرد.

دلایل طراحی سیستم:

1- جلوگیری از قفل شدن و بلوکه شدن در هنگام رانندگی که راننده در هر زمان که بخواهند می تواند فرمان دهد.

2- فرمان نمی تواند خود به خود و بدون دخالت راننده پیچیده شود یعنی اینکه هیچ نوع حرکت و جهت دهی بدون دستور راننده انجام نمی شود.

3- در هنگام تصادف به علت نبودن ستون فرمان هیچ گونه ضربه ای به غربیلک فرمان و به راننده منتقل نمی شود که یکی از مهمترین نکات ایمنی را برقرار می کند.

4- به علت نبودن ستون زمان و اهرم بندی آن اولاً به مقدار کمی از وزن سیستم فرمان می کاهد ثانیاً باعث نرم تر شدن غربیلک فرمان می شود که می توان با نیروی بسیار کم آن را هدایت کرد.

تشریح عمل کرد سیستم :

معرفی ساختمان:

شامل دو مدار ارتباطی بین پنیون زیر فلکه فرمان و پنیون مستقر روی میل فرمان وسط – دو موتور الکتریکی – 2 عدد سنسور زاویه – 2 عدد سنسورگشتاور – حافظه مرکزی یا Ecu مدارات برقی ارتباط دهنده بین ECU و سنسورها و موتورهای الکتریکی – میل فرمان وسط شغال دست و سگدست و محور چرخها می باشد.

انتظاراتی که از سیستم می رود: اولاً باید مانند سیستم فرمانهای قبلی هدایت خودرو را انجام دهد. ثانیاً چون ستون فرمان وجودندارد باید حس حرکت خودرو را در غربیلک و از آن به راننده به وجود آورد.

نحوه عمل کرد سیستم:

سنسور زاویه شماره 1 که در کنار پنیون شماره 1 نصب شده مقدار چرخش پنیون متصل به فلکه فرمان را اندازه گرفته و با پالس مغناطیسی به ECU منتقل می کند. بنابراین ما با چرخاندن فلکه فرمان عملاً درخواست خود را برای چرخش چرخها به Ecu منتقل می کند.

سنسور گشتاور، سنسوری می باشد که در روی پنیون شماره 2 سوار شده و مقدار گشتاور مورد نیاز برای چرخش چرخها را اندازه گرفته و به Ecu منتقل می کند و Ecu که اطلاعات را از این دو سنسور دریافت می کند با جداول و اطلاعات اولیه که توسط کارخانه در آن طراحی شده مقایسه کرده و مقدار انرژی الکتریکی لازم که باید به موتورها داده شود تا درخواست راننده را اجابت کند اندازه گیری می کند و به موتورها منتقل می کند. موتور نیز با چرخاندن پنیون که با نشانه ای میل فرمان وسط درگیر است عملاً کار سیستم اهرم بندی فرمانهای ساده قبلی را انجام می دهد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.