دانلود مقاله مریستمهای رأسی فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مریستمهای رأسی فایل ورد (word) دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مریستمهای رأسی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مریستمهای رأسی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مریستمهای رأسی فایل ورد (word) :

مریستمهای رأسی: تکوین ریشه و شاخه اولیه
مقدمه:
گیاهچه، در حال جوانه زنی از یک جنین دو قطبی منشاء می گیرد که ریشه چه در یک قطب و ساقه چه در طرف دیگر آن واقع شده است (1-4 و 33-1) . معمولاً یک یا چند لپه، ساقه چه را در بر می گیرند (33-1 و 21-1). سلولهای مریستمی موجود در انتهای ریشه و شاخه (5-4 تا 1-4 و 1-2) مجموعه ای از سلولهایی هستند که در حدود نواحی رأسی و زیر رأسی (8-4 تا 3-4) به بافتهای اولیه ساقه و ریشه تمایز می یابند. برگها و جوانه ها از کناره های آپکس شاخه (6-4 و 4-4 و 3-4) منشاء می گیرند و ریشه های جانبی (9-4) از ناحیه ای نسبتاً دورتر از آپکس ریشه به وجود می آیند. نسبتهای تقسیم سلول، تمایز و بلوغ به میزان قابل توجهی در طی نواحی متفاوت ریشه و شاخه متغیر است فعالیت مریستمی معمولاً تا فاصله بعد از رأس باقی می ماند.
رأس رویشی شاخه:
رأس شاخه عمدتاُ مخروطی یا گنبدی شکل است و معمولاً محل قرار گیری پریموردیای برگی (13-4 تا 10-4 و 6-4) می باشد. در برش طولی رأس شاخه نهاندانگان، یک پوشش خارجی شامل یک تا چند لایه سلول وجود دارد که کورپوس را که از سلولهای نسبتاُ منظمی تشکیل شده است (14-4 و 3-4 و 2-4) احاطه می نماید. در توینکا (پوشش) سلولها به طور عمودی تقسیم می شوند در نتیجه دیواره های تازه تشکیل شده همیشه به صورت عمود نسبت به سطح خارجی رأس شاخه قرار می گیرد. بنابراین تونیکا dicreate باقی مانده و خارجی ترین لایه سلولی آن به پوشش اپیدرمی برگها، جوانه ها و ساقه های جوانه (14-4 و 3-4) تمایز می یابد. در مقایسه، در بازدانگان آپکس (رأس ساقه) چند سلولی نافذ یک لایه پوششی مجزا می باشد. اپیدرم شاخه توسط گلیکول پوشانده و حتی در رأس ساقه یک لایه نازک کوتیکول موجود می باشد (2-4). علاوه بر ناحیه بندی که بر اساس مسطوح تقسیم سلولی (تونیکا – کوپوس) صورت می گیرد، در بعضی گونه ها سلولهای درون رأس شاخه از نظر سیتولوژیکی با سلولهای مریستم میانی که تقریباً واکوئله شده و به وسیله چند سلول مریستم کناری که به شدت رنگ پذیر می باشند، محصور شده اند، کاملاُ متفاوت می باشد (3-4). در بعضی موارد سلولهای موجود در رأس ساقه رنگ پذیری کمتری داشته به عنوان سلولهای مادر مرکزی معرفی می شوند. این سلولها ظاهراً خیلی کندتر از مریستمهای کنار و میانی تقسیم می شوند. مریستم میانی متشکل از ردیفهای عمودی از سلولهای واکوئل دار (3-4) می باشد که در ساقه جوان دو لپه ایها به بافت زمینه ای (مغز) تمایز می یابند (7-4 و 6-4) در صورتیکه مریستم کناری (3-4) منشاء اپیدرم، پوست و پروکامبیوم می باشد (7-4 و 6-4 و 4-4) البته هیچ مرز مشخصی بین مریستم میانی و کناری وجود نداشته و بافتهای پوستی و پروکامبیومی در اشتتقاق از رأس ساقه تا حدودی تغییر پذیر می باشند.
نمو جوانه و برگ اولیه:
برگها که در واقع از کناره های رأس ساقه منشاء می یابند (14-4) حاصل تقسیمات عمودی در بیرونی ترین لایه تونیکا و تقسیمات مختلف الجهت بافت داخلی هستند. آرایش و نحوه قرار گیری برگها نسبت به رأس ساقه، (فیلوتاکسی) معمولاً به عنوان یک ویژگی گونه و حتی گاه خانواده مانند گندمیان و گیاهان خانواده نعناع، در نظر گرفته می شود. (10-4 و 6-4 و 23-1). در تک لپه ایها پیریموردیای برگی به طور جداگانه از رأس ساقه شروع شده و قاعده برگ به طرف ناحیه وسیعی که قسمتی از رأس ساقه می باشد (15-4 و 23-1) توسعه می یابد. در مقایسه، در دولپه ایها، پیریموردیوم برگی از قسمت باریکتری از آپکس به وجود آمده و در ابتدا برجستگی میخ مانندی را تشکیل می دهد. (16-4 و 12-4 و 11-4)
در دولپه ایها گاهی پیریمودریای برگی به طور جداگانه از رأس ساقه به وجود آمده و باعث تشکیل فیلوتاکسی مارپیچی (13-4 و 11-4)، متقابل (10-4 و 3-4) و یا فراهم (12-4) می گردد. در گندمیان و به طور مشترک در سایر تک لپه ایها نحوه قرار گیری برگها distichous (23-1) بوده و برگها در دو ردیف و با اختلاف زاویه 180 درجه از هم قرار می گیرند. البته آرایشهای مارپیچی و یا سایر موارد در تک لپه ایها نیز مشاهده می شود. پریموردیای جوانه جانبی به صورت برجستگیهای غده مانند مریستمی نزدیک به رأس ساقه، در ناحیه فوقانی اتصال برگ جوان و ساقه (10-4 و 3-4) قرار گرفته توسط پروکامبیوم با سیستم آوندی شاخه جوان (17-4) ارتباط می یابند. انشعاب دو طرفه که حاصل تقسیم رأس ساقه به دو قسمت یکسان است، در چند خانواده از نهاندانگان و بسیاری از نهانزادان آوندی متداول است.

دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی سبک ها و ابعاد دلبستگی بزرگسال در تجاوزگران جنسی و مقایسه آن با افراد عادی فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی سبک ها و ابعاد دلبستگی بزرگسال در تجاوزگران جنسی و مقایسه آن با افراد عادی فایل ورد (word) دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی سبک ها و ابعاد دلبستگی بزرگسال در تجاوزگران جنسی و مقایسه آن با افراد عادی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی سبک ها و ابعاد دلبستگی بزرگسال در تجاوزگران جنسی و مقایسه آن با افراد عادی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی سبک ها و ابعاد دلبستگی بزرگسال در تجاوزگران جنسی و مقایسه آن با افراد عادی فایل ورد (word) :

دانلود مقاله بررسی سبک ها و ابعاد دلبستگی بزرگسال در تجاوزگران جنسی و مقایسه آن با افراد عادی فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در 1389 در مطالعات تربیتی و روان شناسی از صفحه 279 تا 296 منتشر شده است.
نام: بررسی سبک ها و ابعاد دلبستگی بزرگسال در تجاوزگران جنسی و مقایسه آن با افراد عادی
این مقاله دارای 18 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تجاوزگری جنسی
مقاله جرایم جنسی
مقاله سبک های دلبستگی
مقاله ابعاد دلبستگی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
این مطالعه با هدف بررسی سبک ها و ابعاد دلبستگی در یک نمونه تجاوز گر جنسی انجام گرفت.34 تجاوزگر جنسی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده از میان افرادی که به جرم تجاوز به عنف در زندان مرکزی شهر مشهد به سر می بردند انتخاب شدند. 34 آزمودنی عادی از لحاظ چهار متغییر سن، وضعیت تاهل، وضعیت اشتغال و سطح تحصیلات با گروه اول جور شدند. گروه عادی بر اساس نمره مقیاس GSI در پرسشنامه SCL-90-R انتخاب شدند (1GSI) داده ها با استفاده از فرم بازنگری شده پرسشنامه تجربه روابط نزدیک (ECR-R)، جمع آوری شد و با آزمون t استیودنت برای گروه های همبسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که میانگین نمرات گروه تجاوزگران جنسی در بعد اضطراب دلبستگی به طور معنی داری از گروه عادی بیشتر است. بین دو گروه در بعد اجتناب مربوط به دلبستگی تفاوت معنی داری وجود ندارد. همچنین، نسبت تجاوزگران جنسی در سبک های دلبستگی نا ایمن به طور معنی داری از گروه عادی بیشتر است. بنابراین، افراد تجاوزگر جنسی دارای سطح بالایی از اضطراب مربوط به دلبستگی اند که می تواند در سوق دادن آنان به سوی رفتارهای تعدی گرانه جنسی نقش داشته باشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود بررسی جایگاه زن در رسانه ها فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود بررسی جایگاه زن در رسانه ها فایل ورد (word) دارای 42 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسی جایگاه زن در رسانه ها فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

مقدمه:
اصولاً هنر رسانه ها دارای خصوصیاتی است که گوشه هایی از حالات، اوضاع و رفتار افراد را نمونه برداری می کند و به نمایش می گذارد.
ارسطو برای اولین بار مفهوم ارتباطات را مورد توجه قرار می دهد و به عنوان یک عنصر اجتماعی هسته اصلی آن را (تبادل افکار متعدد) معرفی می کند.
او عناصر جریان ارتباطات را (فرستنده) (پیام) (مخاطب) و هدف فرستنده از ارسال پیام را، متقاعد نمودن مخاطب می داند. وظیفه پیوند دادن اجزای این اجتماع به عهده رسانه ها است.
دکتر الهه کولایی معتقد است که ما به عنوان زن ایرانی باید با توجه به شرایط داخلی برای رسیدن به نتایج مطلوب ظرفیت ساز می کنیم.

شخصیت زن:
نحوه انتخاب، توانایی درک ایمان و عشق، آموختن از تجارب زندگی و نیز قبول تعهد است که به شخصیت زن شکل می بخشد.
بسیاری تصور می کنند که شخصیت پردازی از زن منوط به اعطای نقش های بسیار بالا به اوست و گروهی نیز می پندارند زن می تواند نقشی را به خوبی ایفا کند که در خانواده به عنوان (مادر، همسر و دختر) به صورت ذاتی در نهاد او وجود دارد.
گروه اول زن را (ماشین) و گروه دوم زن را حیوان تلقی کرده اند پس نگاه انسانی و منطقی به شخصیت زن کجا رفته است؟
نگاهی که به زن به عنوان یک انسان هویت بخشد.

زن به عنوان جنس دوم
نظر نشریات زنان در مورد زنان در رسانه ها به عنوان جنس دوم را می توان به سه دسته تقسیم کرد.
1-حضوری حاشیه ای و بی رنگ و غیرجدی.
2-در قالب موجودی ساده، تسلیم و سرشار از محبت و از خود گذشتگی
3-حیله گر، گستاخ و از بند رها شده و عصیانگر.

موقعیت فرهنگی – اجتماعی زن
زن کارمند، زن معلم، زن پزشک و ... در فیلم های موجود، شخصیت های مهمی هستند و در واقعیت همه این شخصیت ها در اقلیت قرار گرفته اند. در نگاه نخست آنچه وضعیت فرهنگی و اجتماعی را ترسیم می کند، حال همان واقعی بودن امور است. دیدگاه فرهنگی اجتماعی جامعه زن رام وجودی غیرمستقل می داند و شخصیت او در کنار مرد تکمیل می شود. اما در رسانه ها این امر با شدت بیشتری ترسیم شده است و در واقع بهتر بود که در جهت تضعیف این دیدگاه غیرمنطقی قدمهایی برداشته می شد.

پوشش
به نظر می رسد که (حجاب) به عنوان ارزش اساسی در سیما و سینمای امروز مورد بی مهری قرار گرفته است.
آیا پوشش هنرپیشگان زن در سیما و سینمای امروز ما واجد خصوصیاتی هستند که هدف حجاب مطلوب اسلامی را برآورده سازد.
آیا صرف پوشانیدن بخشی از سر و بدن، هرگونه پوشیده شود و هرگونه به نمایش درآید حجاب محسوب می شود؟ تکلیف بخش های ناپوشیده چه خواهد شد؟ در چه قالب هایی قابل نمایش اند؟ بدون آرایش؟ با آرایش؟
هرچه گیراتر بهتر!
حجاب سنتی و کاملی چون چادر در سیما و سینما بدست فراموشی و تغافل سپرده شده و یا بطور غیرناشایسته و نازیبا و نابجا بکار گرفته شده داست که ناخودآگاه به عنوان یک لباس غیر ارزشی در ذهن مخاطب جا می گیرد.

زیبایی زن، صورت یا سیرت
حضور زن در رسانه ها به عنوان شخصیتی مستقل مطرح نمی شود بلکه چون مرد و جنس مذکر وجود دارد، او هم لاجرم وجود دارد و قابل حذف نیست.
حال حضور او چگونه و چرا قرار دارد جای صحبت دارد. زنانی می توانند در رسانه ها حضور یابند که از چهره زیبا و فریبنده و ترحم انگیز برخوردار باشند هر جا که از چهره زیبا برخوردار نیست، چهره ای ترحم انگیز از خود نشان می دهند که باز مورد توجه تماشاگر و بیننده عام قرار گیرد.
اما زمانی که از سیرت زیبا برخوردار باشد امری غیرطبیعی، روشنفکرانه و غیرواقعی است و این خود، گواه تأکید بر ادامه نگاه تحقیرآمیز به موفقیت زنان در عرصه اجتماعی می باشد.

تأثیر رسانه ها بر مخاطبین زن
در ابتدا می توان به آسیب پذیری بیشتر زنان و دختران اشاره نمود که به دلیل روح حساس خود، بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تهاجمات و حملات قرار می گیرند، دیگر اینکه وقت بیشتری در منزل و صرف استفاده از رسانه ها می کنند.
میان زن شهری و روستایی و عشایری تفاوت هایی وجود دارد که همه اینها نمی توانند در معرض پیام های یکسان از سوی رسانه ها قرار گیرند. اگر تاثیر رسانه های جمعی را فراتر از مرز ملتها، اقوام، تمدن ها و فرهنگها در نظر بگیریم می توانیم از تاثیر این رسانه ها در ایجاد تعرض در فرهنگ، شکستن مرزهای فرهنگی و تهاجم فرهنگی سخن بگوییم و عمده تریم اقشاری که در معرض این تهاجم قرار می گیرند به دلایلی که ذکر شد زنان و به خصوص دختران جوان و نوجوان می باشند. در حالی که می توان از طریق رسانه ها فرهنگ سازی نمود و با تهاجم فرهنگی مبارزه کرد.
تعداد شاغلین در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به تفکیک شغل و جنس در سال 1379
شغل زن مرد
تهیه کنندگان تلویزیونی 60 240
تهیه کنندگان رادیویی 31 143
کارگردان فیلم 4 70
کارگردان نقاشی متحرک 5 2
کارگردان ویدئو 44 207
فیلمانه نویس 2 13
هنرپیشه رادیویی 2 13
هنرپیشه رادیویی 7 10
نوازنده - 50
تصویربردار 4 214
صدابردار 29 128
فیلمبردار - 70
نورپرداز 1 23
گوینده 36 64
گوینده خبری 5 8
خبرنگار 2 33
گزارشگر 20 108
دبیر 40 165
پژوهشگر 76 154
مدیران 17 590
مأخذ: سازمان صدا و سیما و سینمای جمهوری اسلامی ایران

راهکارها
-زنانی که دارای ذهنی آماده تر هستند (متخصصان و تحصیل کرده) شرایط رشد، پرورش و تعالی سایر زنان را تامین کنند.
-هدف از فعالیت زنان و مشارکت در کلیه رسانه ها بالا بردن موضع گیری زنان در امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و شناساندن شخصیت واقعی زن باشد.
-مبارزه با طبقاتی شدن اطلاعات و فرهنگ
-تبادل اطلاعات و چاره اندیشی برای رفع تبعیض و خشونت علیه زنان در رسانه های گروهی بخصوص سیما و سینما
-حضور فعال زنان در رسانه های گروهی و نظارت در برنامه ریزی سیاسی رسانه ها در سطح جامعه
-ایجاد شرایط لازم و یکسان جهت مشارکت فعال زنان و مردان در عرصه هنرهای تصویری و مطبوعات
-توجه کامل به رهنمودهای دینی و احکام الهی به طور طبیعی و عمیق و نه صوری و مصنوعی
-ضعیف کردن نقش زنان به عنوان ابزار سرگرمی، آگهی های تبلیغاتی و تجاری و ارائه تصویر منفی از زنان در رسانه ها
-عدم تبعیض جنسی در رسانه ها
-عدم تبعیض جنسیتی در عرصه اشتغال هنری
-برنامه ریزی جهت افزایش آگاهیهای افراد جامعه در زمینه حقوق انسانی زنان
تعداد زنان شاغل در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طی سالهای 78-1375 به تفکیک شغل
سال و رده شغلی 1376 77-1376 1378
تعداد درصد تعداد درصد تعداد درصد
تولیدی 598 5/33 605 40 664 5/34
خبری 185 4/10 186 3/10 182 5/9
اداری و مالی 645 2/36 678 7/37 716 6/37
خدماتی 45 5/2 13 7/0 - -
آموزشی 34 9/1 - - 37 9/1
برنامه ریزی 75 4 226 6/12 - -
پژوهشی 116 5/6 - - 214 2/11
فنی و مهندسی 86 8/4 89 5 94 5
جمع 1784 100 1797 100 100
مأخذ: سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران
عنوان مقاله: نقش زن در توسعه ی پایدار
نویسنده: راضیه یزداندوست
نویسنده: مرضیه یزداندوست
آخرین مدرک تحصیلی: لیسانس
سوابق تحقیقات تألیفاتی:
ارائه مقاله ها و تحقیقات در سطح استان
مقدمه
زن نه صرفاً به قصد برابری با مرد که باید به عنوان موجودی زنده، بیدار و مشغول که خداوند نیز به قدر توانایی اش بر او تکلیف می کند «لایکلف الله نفسا الا وسعها» خود را دریابد و بر اساس اراده خویش منشا حرکت فکر و عمل گردد.
برای پرداختن به این مهم ابتدا لازم است که حضور زنان در اجتماع به ضرورت، گسترش یابد تا نقش موثر آن در صحنه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به اثبات رساند.
لازمه حضور زن توسعه ظرفیت فکری و علمی او می باشد، تا بتواند در موقعیت های مختلف ضمن تشخیص جایگاه خویش، در اداره و رهبری محیط پیرامون خود از قوه تشخیص و اراده اش به خوبی بهره گیر و با توانمندی هرچه بیشتر ایفای نقش نماید.
کارآفرینی زنان در ایران
کارآفرنی به عنوان یک پدیده نوین در اقتصاد نقش موثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها یافته است.
زنان حدود نیمی از جمعیت کشور و بخش قابل توجهی از جمعیت فعال اقتصادی را به خود اختصاص داده و نسبت آنان در جامعه تحصیلکرده همچنان رو به تزاید است اما هنوز سهم شایسته ای در اقتصاد ملی به دست نیاورده اند. کارآفرینی فرآیند خلق ابتکارات و نوآوریها و ایجاد کسب و کاری جدید در شرایط پرابهام و خطرخیز از طریق کشف فرصت های محیطی و بسیج منابع است. مطالعات نشان می دهد که محدودیتهای مشترکی در میان آنان وجود دارد که با ابتکار و خلاقیت توانسته اند مسیر کارآفرینی خود را طی نمایند.
به طور کلی موانع عنوان شده را در سه بخش کلی میتوان برشمرد.
1-موانع فردی که ناشی از محدودیتهای خانوادگی و کاستی های علمی آنان است.
2-موانع سازمانی که مبعث از محیط درون کسب و کار است.
3-موانع محیطی که متأثر از محیط فرهنگی، سیاسی، اقتصادی است.
موانع فردی
منظور از موانع فردی محدودیتهایی است که متأثر از خانواده و یا ماستی های علمی و مهارتی است. محدودیتهای خانوادگی عموما از طرف اعضاء نزدیک خانواده و خاصه همسر آنان در شروع کسب و کار اعمال شده است. همچنین مراقبت و نگهداری فرزندان بویژه در سننی کودکی همزمان با مشغله های کاری دغدغه جدی دیگر آنان میباشد.
زنان کارآفرین برای رفع و یا تقلیل موانع خانوادگی راههایی هم چون مدارا و گفت و گو، جلب همکاری محارم، تشکیل تیم با همسر و اثبات موفقیت را برگزیدند.

موانع سازمانی
با آنکه این دسته از موانع برای کلیه کارآفرینان اعم از زن و مرد میتواند مطرح باشد، اما برای زنان به دلیل سهم حضور کمتر آنان در عرصه های اقتصادی بویژه در ایجاد کسب و کار و مشاغل مدیریتی مشهودتر است. به طور کلی زنان کارآفرین مورد مطالعه در محیط سازمانی خود با چهار مانع کمبود مالی، فیزیکی (امکانات نرم افزاری و سخت افزاری)، فروش و منابع انسانی مواجه بوده اند. از نظر منابع مالی مشکلات همچون فقدان یا کمبود سرمایه، طولانی بودن فرآیند دریافت وام و سهل الوصل نبودن تسهیلات بانکی بر سر راه آنان قرار داشته است. مهمترین موانع مطرح شده در زمینه ی مدیریت منابع انسانی ناباوری نسبت به توانایی زنان است. عموم زنان کارآفرین در فضای کسب و کار خود محیطی عاطفی ایجاد کردند که کارکنان از احساس صمیمیت و محبت و جدیت برخوردار باشند.
موانع محیطی
کارآفرینان مورد مطالعه با موانع محیطی نیز مواجه بوده اند این موانع متاثر از محیط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میباشد. موانعی کهن صرفاً با کوشش فردی آنان قابل رفع نیست بلکه نیازمند اصلاحات و تحولات تدریجی ارزش آفرین در محیط است. به عبارتی نیازمند نوعی فرهنگ سازی است.
نقش زنان در توسعه فرهنگی
امروزه در فرآیند توسعه اقتصادی – اجتماعی ایران، تحقیقات وسیعی در باره جایگاه زنان در این فرایند آغاز شده که هدف عمده آن ها، یافتن راه های مشارکت اقتصادی – اجتماعی بیش تر زنان از طریق بهبود شرایط آموزشی و ایجاد موقعیت شغلی ، و در نتیجه بالا بردن نرخ اشتغال زنان به منظور استفاده بهینه از این بخش از نیروی انسانی کشور می باشد. از دستاوردهای مهم این بررسی ها توجه و ترغیب به جمع آوری و تدوین آمار و اطلاعات مربوط به زنان در ابعاد گوناگون، و تعیین شاخص های متعددی است که مجموعاً وضعیت و پایگاه اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی زنان را ترسیم می نمایند. بررسی این اطلاعات و آمار موجب گسترش آموزش عالی و ارتقای کیفیت تحصیلات تکمیلی و در نتیجه، دگرگونی نقش زنان در جامعه گردیده است، به طوری که زنان کشور ما در بسیاری از مشاغل صنعتی، علمی و اداری مملکت به کار گرفته شده اند.
نتیجه
1-تقای سطح آموزشی و فرهنگی زنان جامعه و ایجاد امکانات آموزشی مساوی از سطوح پایین تا سطوح عالی برای زنان، موجب افزایش آگاهی و شناخت آنان از خویش و جامعه می گردد.
2-تحقیق و پژوهش هسته و محور اساسی توسعه و رشد جامعه می باشد و باید به کلیه پژوهشگران اعم از زن و مرد امکانات مساوی تخصیص یابد.
3-به منظور جلوگیری از چند باره کاری در فعالیت های تحقیقاتی در باره زن و خانواده، مرکز اطلاعات و مدارک علمی کلیه اطلاعات مربوط به طرح ها و گزارش های تحقیقی و مقالات ارائه شده را در بانک اطلاعات جامع خود، گردآوری و در اختیار محققین کشور قرار دهد. نتایج تحقیقات خاص زنان محقق را نیز به صورت بانک اطلاعاتی در اختیار علاقه مندان گذارد تا از این رهگذر کارایی و توانایی های زنان محقق شناخته شود و موجب تشویق و ترغیب پژوهشگران زن گردد.
4-گردآوری مدارک مربوط به نتایج تحقیقات زنان سبب هدایت صحیح آن ها در رفع تنگناهای موجود می گردد. جدول شماره (1) افزایش درصد کادر آموزشی از 92/9 درصد در سال 69-1368 به 31/18 در سال 75-1374 نشان می دهد. هم اکنون زنان متخصص ما با استفاده از دقت نظر، نظم و تربیت در امور، شکیبایی و قدرت تحمیل بالا و دیگر استعدادهای ذاتی که لازمه امور تحقیقاتی است، به شیوه ای مؤثر و مناسب سهم چشمگیری از امور پژوهشی کشور را بر عهده دارند.

جدول 1-مقایسه تعداد کادر آموزشی به تفکیک عنوان دانشگاهی و جنس در سال های 1369 تا 1374
عنوان دانشگاهی سالهای تحصیلی
69-1368 70-1369 71-1370 72-1371 73-1372 74-1373 75-1374
زن جمع زن جمع زن جمع زن جمع زن جمع زن جمع زن جمع
استاد 21 661 43 709 19 664 34 693 72 895 34 761 39 844
دانشیار 44 1150 88 1367 81 1314 90 1467 128 1695 118 1679 119 1666
استادیار 376 5327 753 6118 805 6599 977 7143 1151 8194 1198 8375 1323 9267
مربی 694 6697 1388 7168 1778 8584 1960 10187 2035 11430 2247 11837 2558 13258
مربی آموزشیار 131 519 262 1027 206 1148 348 1184 370 2250 367 1247 356 1358
سایر مدرسین 757 6057 1515 6987 1396 6899 2140 9589 2044 8480 2526 12431 2837 13109
جمع کل 2024 20411 4048 23376 4285 25208 5539 30262 5800 32934 6490 36366 7232 39502

نقش زنان در توسعه پایدار
نویسندگان: امینه سادات سیدی تبار – فهمیه فنائیان
آخرین مدرک تحصیلی: کاردانی مدیریت دولتی – دبیر انجمن بانوان محقق امین
سوابق تحقیقات تالیفاتی:
1-تالیف کتاب گنجینه نوعروسان، مرسل، بهار 83
2-دریافت تندیس بلورین غرفه نخست برتر از نمایشگاه بین المللی توانمندیهای زنان سراسر کشور عنوان مقام نخست برتر با ارائه هفتاد پروژه علمی، تحقیقاتی (استان مرکزی – اراک – 83)
3-دریافت تقدیرنامه بعنوان نویسنده و پژوهشگر فعال نمونه از فرمانداری آران و بیدگل (20 مرداد 83)
آخرین مدرک تحصیلی: (فهیمه فنائیان) کارشناس مترجمی زبان انگلیسی
سوابق تحقیقات تالیفاتی: تالیف ترجمه کتاب قلب و عروق، آموزش و پرورش کاشان، 83

نقش محوری زنان در روند توسعه
زنان به عنوان عضو مؤثر جامعه به خودباوری برسد تا بتوانند مردان را به پذیرش انسان بودن خویش، متقاعد کند؛ بدین معنا که می تواند در روند توسعه – در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی – مانند مردان عمل کند. رسیدن به چنین دیدگاه و جایگاهی، نیازمند اقدام های عملی و مبارزه با نمادها و نمودهای عقب ماندگی است. قرآن در (س رعد / 11) در یان باره می فرماید: «ان الله لا یغر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم».
نقش جنسیت در توسعه:
توسعه هیچگاه جریانی بی طرف نبوده است و از این رو، همواره و از جهات بسیار، زنان را مورد غفلت قرار داده و به آنان آسیب وارد ساخته است. با آنکه سازمان ملل متحد، دهه های 1960 و 1970 را دهه های توسعه اعلام کرده است، باید گفت که ما در آغاز دهه ی 1980 با آمارهای غم انگیزی به شرح ذیل روبه رو هستیم:
1-67% ساعات کار جهان به زنان تعلق دارد. 2-10% درآمد جهان را زنان به دست می آورند. 3- دو / سوم بی سوادان جهان را زنان تشکیل می دهند و بالاخره زنان کمتر از یک درصد از دارائی جهان را در اختیار دارند.
نقش زنان در برنامه ی سوم توسعه:
تصویب قانون برنامه ی سوم توسعه و لحاظ ماده ی 158 در آن، نقطه عطفی در ورود به دیدگاه جنسیتی به برنامه ی کلان توسعه به شمار می رود. محورهای شش گانه ماده ی 158 شامل امور فرهنگی، آموزشی، تربیت بدنی، مطالعات و تحقیقات، فعالیتهای اقتصادی و اشتغال و سازمانهای غیردولتی زنان است.
نقش زنان در برنامه ی چهارم توسعه:
در برنامه ی چهارم توسعه با همکاری تمام دستگاههای اجرایی، 24 ماده به زنان اختصاص یافت که در این موارد به ضرورت ایجاد عدالت جنسیتی، رفع خشونت علیه زنان، ایجاد امنیت اجتماعی زنان، مسئله ی تغذیه و داشتن نیروی سالم، اولویت دادن به زنان سرپرست خانوار در اشتغال، اولویت دادن به مناطق محروم در آموزش عمومی و ایجاد مرکز فنی و حرفه ای دختران اشاره شده است.
اهمیت نقش زنان در توسعه ایران:
دکتر ناطق پور در مورد «نقش زنان در توسعه ایران» می گوید:
«آنچه در کشور ما مهم است، گرایش و تعصبات مردسالارانه در توسعه است که در دولت تبلور می یابد و زنان عملاً در توسعه نقش کلیدی، محوری و حتی برنامه ریزی ندارند. زنان مجریان دست چندم برنامه های توسعه کشورند و همین امر، موجب عدم توفیق آنان در مشارکت توسعه می شود. بنابراین می توان گفت؛ علی رغم تبلیغات زیاد ما هنوز در عزیمت توسعه قرار نگرفته ایم و نقش توسعه یافتگی را بازی می کنیم».
نقش زنان در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی ایران
متون تحلیل شده (روزنامه ها) زنان را پیشتاز و حاضر در تمام صحنه های انقلاب معرفی کرده اند و مقوله ی زن با نسبت (24 درصد) در بین مقوله های دیگر بالاترین را به خود اختصاص داده است.
مروری بر فعالیت های علمی، تحقیقاتی زنان در ایران:
بر اساس اطلاعات موجود در کتاب راهنمای ناشران ایرانی که شمار ناشران کل کشور را معرفی می کند. تعداد کل ناشران ایرانی، 2539 و شمار ناشران زن، 312 نفر می باشد. این نسبت 28/12 درصد کل ناشران در سال 1381 می باشد.
نقش توانمندسازی زنان در توسعه ی پایدار:
زنان هر قدر آگاه تر باشند، تواناترند و هرچه توانمندتر شوند، جامعه از روند رو به رشدی برخوردار می شود. به همین دلیل کشورهایی که با نام جوامع پیشرفته، پویا پیشتاز، افزایش ارزش افزون به شمار می آید، برای بالا بردن کیفیت کالا و خدمات، توجه بسیاری به قدرت کارسازی نیروی خلاق زنان دارند.
چکیده:
در جهان کنونی نیل به اهداف توسعه و همه جانبه و پایدار بدون بهره گیری از شایستگی ها و توانائی های زنان، امری ناممکن است؛ زیرا زنان یکی از شاخصه های اصلی، در محور اجتماعی توسعه ی هر جامعه مطرح می شوند.
آنچنان که سازمان ملل متحد، حضور اجتماعی زنان را به عنوان یک فاکتور تعیین کننده، در تعیین درجه ی توسعه یافتگی کشور دخالت می دهد.
طبق آمار خبرنامه ی زنان (ش 45) در سال اخیر، 32 میلیون نفر از جمعیت کشورمان را زنان تشکیل می دهند، که 81 درصد از این تعداد باسواد بین 6 تا 14 سال هستند و 62 درصد از ورودی های دانشگاه و 45 درصد از کل دانشجویان کشور نیز دختر هستند.
آنچه در این مقاله، مورد بحث قرار خواهد گرفت، گزیده ی مطالعات تحلیلی در زمینه ی مشارکت زنان در ابعاد توسعه و نقش مهم و حیاتی زنان در راستای مشارکت در برنامه سوم و چهارم و حفظ و تداوم انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.
مقدمه:
برای توسعه، تعابیر و تعاریف مختلفی ارائه شده است. آنچه در همه ی مفاهیم مشترک است، ایجاد شرایط مطلوب و مناسب برای جامعه انسانی به منظور رشد و بهره برداری در همه ابعاد است.
در جهان کنونی نیل به اهداف توسعه ی همه جانبه و پایدار، بدون بهره گیری از شایستگی ها و توانائی زنان، امری ناممکن است؛ زیرا یکی از شاخصه های مهم توسعه اجتماعی هر جامعه، نرخ مشارکت زنان در فعالیتهای اجتماعی است.
از مواردی که توسعه یافتگی را تحت تأثیر قرار می دهد، امکان دسترسی زنان مانند مردان به فرصت های برابر، کسب امنیت اقتصادی و رفع فقر از آنان است.
از این رو تلاش برای آشنایی با فرایند نقش مفید زنان در توسعه پایدار بدلیل اهمیت آن ضروری به نظر می رسد و اهداف این تحقیق به این مهم استوار شده است.
طرح تحقیق:
نقش زن در توسعه ی پایدار از مهمترین موضوعاتی است که جامعه ی جهانی بالاخص ایران را تحت تأثیر قرار می دهد.
اهمیت موضوع تحقیق:
این تحقیق با انجام مباحثی در زمینه ی توسعه، توسعه ی پایدار، نقش مهم و حیاتی زنان در توسعه ی پایدار، موانع موجود بر سر راه توسعه ی زنان و عوامل و اقدامات جهانی که در این راستا صورت گرفته آشنا می سازد. مسئله ی زن و توسعه پایدار، از مسائل انسانی و ضروری جامعه است که باید از نگاه مثبت به آن نگریسته شود و در رفع شبهات آن، تلاش جدی، صورت گیرد.
اهداف پژوهش:
بررسی نقش زنان در توسعه ی پایدار.
روش تحقیق:
تحقیق مورد نظر یک تحقیق توصیفی – تحلیل است.
تعریف مفاهیم و واژه های کلیدی:
توسعه: مجموعه فعالیت ها و اقداماتی است که یک نظام یا یک سیستم یا یک کشور، برای ارتقاء وضع موجودش در دست اقدام دارد، به تعبیری جریانی از اقدامات و فعالیت ها را معمولاً فعالیتهای توسعه می گویند.
توسعه ی پایدار: توسعه ای است که درون زا باشد، یعنی متکی به عوامل داخلی سیستم، نظیر نیروی انسانی و منابع فیزیکی، منابع مالی و امثال آن می باشد، ضمن اینکه خودجوش بودن نیز لازمه توسعه ی پایدار است.
توانمندیهای زنان: زنان هرقدر آگاهتر باشند، تواناترند و هرچه قدر توانمندتر باشند، جامعه از روند رو به رشدی برخوردار می شود.
نتیجه گیری
زن امروزی بیش از آنکه نیازمند تکریم و سفارش در لفظ بیان باشد نیازمند بهره مندی از حقوق اولیه و پایمال شده ی خود در عمل است تا از انواع تبعیض ها، خشونت ها، اجحاف ها، نابرابری ها و در غالبهای سنتی و مدرن رهایی یابد.
بنابراین نقش زنان در توسعه، مستقیماً به هدف توسعه ی اجتماعی و اقتصادی بستگی دارد و از اینرو در تحول همه ی جامعه های انسانی، عاملی بنیادی محسوب می گردد.
با توجه به سرعت تکنولوژیکی با نگاهی واقع بینانه می توان اظهار داشت اگر روند کنونی عدم توجه به مسائل زنان و بهره مندی از توان آنان در فرایند دستیابی به توسعه طی شود، شکاف میان برخورداری از حق، بین زنان و مردان روز به روز بیشتر می شود و این امر دستیابی به صلح و توسعه متوازن و پایدار را غیرممکن می سازد.
بدلیل کمبود فضا منابع و مآخذ به اختصار ذکر شده است.
منابع و مآخذ:
1-قرآن کریم
2-آماری لیس تورس، روزار یودل روزار یو، دکتر یوسفی، جواد، جنسیت توسعه، نشر بانو، 1375.
3-موانع مشارکت در سطوح مدیریتی کشور، صادق بختیاری و دانشور حسنی.
4-قدیمی، اکرم، زن مشارکت توسعه، جهان اجتماعی، 1380.
5-بهزادپور، سمین دخت، زن در توسعه مفاهیم اسلامی، خرداد، 1378.
6-مجموع مقالات دومین همایشهای توانمندسازی زنان، جایگاه زن در توسعه انسانی، مرکز امور مشارکت زنان
7-مرکز مشارکت امور زنان، زنان مشارکت و برنامه ریزی برای توسعه پایدار 1، برگ زیتون، 1381.
عنوان مقاله: بررسی علل و عوامل مستعد کننده بروز خشونت خانگی و روشهای مقابله آن از دیدگاه زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی – درمانی شهرستان سمنان: 1382
نویسندگان: معصومه صابریان، الهه آتش نفس، بهناز بهنام
آخرین مدرک تحصیلی: فوق لیسانس آموزش پرستاری
سوابق تحقیقاتی:
1-آتش نفس الهه و پیوندی، سودابه – بررسی میزان شیوع آلودگیهای انگلی در دانش آموزان استان سمنان (در حال اجرا)
2-آتش نفس، الهه – بررسی میزان اطلاعات بهداشتی و شویه های ارتقاء آن در دانش آموزان استان سمنان – شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان سمنان – 1382
3-صابریان، معصومه و آتش نفس، الهه و بهنام، بهناز – بررسی میزان شیوع خشونت خانگی، علل و عوامل مستعدکننده و روشهای مقابله با آن در زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی – درمانی شهرستان سمنان – دانشگاه علوم پزشکی سمنان – 1382

مقدمه:
خشونت خانوادگی رایج ترین شکل خشونت علیه زنان می باشد، در اعلامیه رفع خشونت علیه زنان (1993)، این پدیده به عنوان مانعی جهت نیل به برابری، توسعه و صلح معرفی شده است، این مشکل در سطح گسترده ای در جهان علت جدی مرگ و یا ناتوانی زنان در سنین باروری و همچنین بیماریهای شدید و غیرقابل علاج می باشد.
لازم به ذکر است که خشونت خانوادگی در تمام مناطق جغرافیایی و در میان تمام گروههای دینی. نژادی و در تمام سطوح تحصیلی، شغلی، اقتصادی و اجتماعی مشاهده می شود و شامل طیفی از اعمال خشن جسمی، رواذنی – عاطفی، جنسی و کلامی می باشد که تاثیر منفی بر سلامت جسم و روان فرد می گذارد.
اگرچه ممکن است هم زن و هم مرد مرتکب اعمال خشونت در خانواده گردند ولی این آزار و خشونت که با هدف به کنترل درآوردن و تسلط انجام می پذیرد، 90 درصد به سمت زنان، 7 تا 8 درصد دوطرفه و 2 تا 3 درصد نسبت به مردان می باشد.
تأثیرات منفی خشونت در خانواده:
ایجاد آسیبهای جسمی نظیر کبودی، کوفتگی، شکستگی
ایجاد آسیبهای روانی نظیر کاهش اعتماد به نفس، اضطراب، افسردگی، دردهای با منشاء عصبی، بیخوابی، دردهای لگن خاصره و سندرم روده تحریک پذیر، سوء مصرف مواد، الکلیسم و ...
خشونت در زنان باردار می تواند سبب افزایش خطر سقط جنین. زایمان زودرس، تولد نوزادان کم وزن و به دنیا آوردن بچه مرده گردد.
خشونت به صورت رفتاری اکتسابی از نسلی به نسل دیگر منتقل شده (وراثت اجتماعی خشونت) و انسجام خانواده را برهم می زند.
تاثیر منفی بر فرزندان نظیر افزایش احتمال قرار از خانه و یا مدرسه، اضطراب، افسردگی، گوشه گیری و انزواطلبی، شکایت از دردئهای مختلف جسمی، مکیدن انگشت، جویدن ناخن، لکنت زبان و اعتیاد به مواد مخدر.
عواقب منفی اجتماعی نظیر افزایش هزینه مراقبتهای بهداشتی و کاهش بهره وری و نیروی کار زنان.
روش پژوهش:
این تحقیق یک پژوهش کیفی است که با هدف توصیف علل و عوامل مستعدکننده بروز خشونت خانوادگی علیه زنان و روشهای مقابله با آن از دیدگاه زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی – درمانی شهر سمنان و نواحی تابعه آن شامل سرخه، مهدیشهر و شهمیرزاد انجام گرفت.
در این مطالعه حجم نمونه 120 نفر تعیین گردید. داده دها از طریق پرسشنامه حاوی سؤالات نیمه رسمی و هدایت شده بررسی شد، اطلاعات مربوطه از طریق پرسشنامه حاوی سؤالات نیمه رسمی و هدایت شده بررسی شد، اطلاعات مربوطه از طریق بحث گروهی و یادداشت مطالب مورد بحث بدست‌ آمد،‌ در مجموع 12 جلسه بحث گروهی برگزار و تعداد افراد در هر جلسه بین 6 تا 12 نفر متغیر بود، به طور متوسط برای هر جلسه بین 6 تا 12 نفر متغیر بود، به طور متوسط برای هر جلسه بحث حدود 5/1 تا 2 ساعت منظور شد. در این جلسات، اعضاء گروه به بیان نظرات و عقاید خود بر اساس موضوعات مطرح شده در پرسشنامه تشویق گردند.
بعد از هر جلسه گروهی، جلسه گروه مطالعه تشکیل شده و مجدد تمام مطالب بازخوانی شد تا مطالب جا افتاده ثبت شود، سپس بر اساس اهداف پژوهش، مطالب طبقه بندی شد و در پایان، مجموع نظرات به تفکیک گروهها ثبت و با دهم مقایسه گردید. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات، داده ها بر اساس اهداف مطالعه، کدگذاری و طبقه بندی شد و یافته های هر گروه از اطلاعات طبقه بندی شده، مورد تفسیر قرار گرفت.
یافته هیا پژوهش:
از دیدگاه زنان مورد مطالعه موارد ذیل به عنوان علل و عوامل مستعدکننده بروز خشونت در خانواده، بیان گردید:
-چشم و هم چشمی زن
-حاضرجوابی زن در مقابل شوهر
-ایرادگیری، غر زدن، گله و شکایت و لجبازی زن
-موقع نشانی زن و به عبارتی انتخاب موقعیت و زمان نامناسب برای گفتگو و بیان مشکلات و کمبودها با همسر
-عدم تمکین و تمایل زن برای مقاربت جنسی با شوهر
-بیکاری، فقر اقتصادی و اعتیاد مرد
-دهن بینی زن یا شوهر و دخالت اطرافیان وی در امور زندگی مشترک زوجین
-شکاک بودن و تعصبات نا به جای همسر
-خودمحوری مرد و عدم تلاش طرفین برای رسیدن به توافق و تفاهم با همسر در زمینه امورات زندگی
-غیرمنطقی بودن مرد و لجبازی کردن وی با همسر
-خستگی و فشار کار زیاد مرد در بیرون از خانه
-بی صداقتی و دروغگوئی همسر
-الگوبرداری از رفتار خشن سایر اعضاء خانواده
-نداشتن اصالت و تربیت خانوادگی
-روش نادرست همسرگزینی و به عبارتی هم تراز نبودن زوجین از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی
-اختلاف نظر در زمینه تربیت فرزندان
-وجود اختلالات روحی نظیر وسواس، افسردگی و شکاک بودن
-کمبود اعتقادات مذهبی و ایمان سست در زوجین
در رابطه با روشهای مقابله ای زنان در هنگام بورز خشونت خانوادگی، نمونه های پژوهش اظهار نمودند که از روشهائی مانند مقابله به مثل، قهر، ترک خانه و رفتن به خانه پدری، شکستن لوازم منزل جهت تخلیه عصبانیت، در دل ریختن و سکوت مداوم در مقابل خشونت مرد استفاده می کنند.
بحث و نتیجه گیری:
در رابطه با روشهای مقابله با خشونت خانگی، زنان شرکت کننده در بحث گروهی در نهایت به این نتیجه رسیدند که برای کنترل این پدیده و کاهش عواقب آن از روشهای مؤثر و کارآمد دیگری نیز می توانند استفاده نمایند، روشهائی مانند:
سکوت در مراحل بحرانی و گفتگو پس از برقراری آرامش، در همین رابطه آقای کیهان نیا عنوان نموده است که هر جنگی سرانجام پای میز مذاکره حل و فصل شده است، جنگ خانوادگی نیز پایان پذیر است و با گفتگو، فاصله ...


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی تاثیرات شرایط ثبت خرد لرزه ای برنتایج آنالیزهای تک ایستگاهی فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی تاثیرات شرایط ثبت خرد لرزه ای برنتایج آنالیزهای تک ایستگاهی فایل ورد (word) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی تاثیرات شرایط ثبت خرد لرزه ای برنتایج آنالیزهای تک ایستگاهی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی تاثیرات شرایط ثبت خرد لرزه ای برنتایج آنالیزهای تک ایستگاهی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی تاثیرات شرایط ثبت خرد لرزه ای برنتایج آنالیزهای تک ایستگاهی فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: همایش ملی سازه، راه، معماری

تعداد صفحات: 11

چکیده:

امروزه روشهای مختلف ثبت خود لرزه ای بعنوان شیوه های سریع اقتصادی در تعیین برخی پارامترهای لرزه ای خاکها مانند فرکانس غالب ساختگاه سرعت موج برشی متوسط و ; درزمینه ژئوتکنیک لرزه ای شناخته شده اند این روشها زمانی که بدلیل شرایط لجستیکالی امکان حضور تجهیزات حفاری درسایت وجود نداردبعنوان آسانترین راه شناسایی زیرسطحی خودنمایی می کنند در هنگام ثبت داده های خود لرزه ای در پروژه های مختلف همیشه امکان دستیابی به خاک بکر برای قرار دهی دستگاه خودلرزه نگار وجودندارد و همواره این سوال و نگرانی مطرح است آیا شرایط نصب مثلا نصب لرزه نگار برروی آسفالت بتن کفسازی سنگفرش پیاده رو فونداسیون و ;. می توانددر نتایج آنالیزها تاثیر بگذارد یا خیر دراین تحقیق با قرار دهی دستگاه خودلرزه نگار دروضعیت های مختلف مثلا برروی بتن کفسازی ماسه صفحه فولادی و ; در سایتی مشخص ثبت داده های خود لرزه ای و آنالیز های تک ایستگاه مرتبط انجام شده است که دراین مقاله سعی شده است با مقایسه نتایج آنالیزهای انجام شده نشان داده شود که اعتمادپذیری روش درهریک از شرایط نصب چقدر است و نتایج تا چه اندازه با حالتی که دستگاه لرزه نگار برروی خاک بکر نصب شده است اختلاف دارد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تکنولوژی کامپوزیت فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تکنولوژی کامپوزیت فایل ورد (word) دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تکنولوژی کامپوزیت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تکنولوژی کامپوزیت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تکنولوژی کامپوزیت فایل ورد (word) :

دانلود تکنولوژی کامپوزیت فایل ورد (word)

در یک تعریف کلی، کامپوزیت ترکیب سینرژیک دو یا چند ماده است. مقاومت بالای کامپوزیت ها ناشی از الیاف به هم بافته و در کنار هم پیوسته توسط یک پلیمر می باشد.

معمول ترین الیاف مقاوم، الیاف شیشه می باشند. الیاف شیشه مورد استفاده اغلب از نوعه شیشه کلاس E که بسیار ترد و شکننده و شفاف و دارای مقاومت کششی زیاد هستند، 34compa معادل 500KSI می باشد.

برای تولید الیاف مذکور، شیشه در کوره با حرارت 2F و (1200C) 21 ذوب شده و به صورت الیاف به قطر 10 میکرون (4-10*4 inch) از درون یک سطح سوراخدار بسیار داغ عبور می کند.

کوره های ذوب آلومینیوم را چگونه می سازند؟

در صنعت آلومینیوم 80% کوره های ذوب به صورت چهارگوش با ابعاد و تناژ مختلف مورد استفاده قرار می یگرد. طراحی کوره ذوب بستگی به نوع فلز مورد استفاده و ظرفیت مورد بهره برداری دارد. ظرفیت کوره های چهارگوش از 5 تا 100 تن طراحی و قابل استفاده می باشد.

در کوره هایی که از فلنچ استفاده می شود معمولاً شیب سطح کوره بین 5 تا 7 درجه یم باشد. نصب مشعل ها، دریچه ها و دودکش ها به اشکال مختلف طراحی می گردد.

مزایای کوره های چهارگوش:

1-شارژ، بارگیری و تخلیه آسان (به دلیل دریچه بزرگ)

2-امکان جذب حرارت بیشتر توسط مذاب از مشعل

3-امکان استفاده از انواع مختلف سوخت (گازوئیل – مازوت، گاز و ...)

4-امکان نگهداری، ذوب و ساخت آلیاژ

معایب کوره های چهارگوش:

در آلیاژسازی معمولاً افزودنی هایی مورد استفاده جهت آلیاژهای آلومینیوم سنگین تر از آن بوده و به سمت کف کوره تمایل دارند. این تفاوت دانسیته مذاب باعث همگن نشدن خوب آلیاژ می گردد. همچنین به دلیل سطح زیاد، پرت فلز زیاد است؛ برای متال دانسیته آلومینیوم مذاب 2/38 گرم بر متر مکعب و دانسیته مس مذاب 8/26 گرم بر متر مکعب می باشد. راندمان حرارتی کوره به علت پایین بودن ضریبر جذب حرارت آلومینیوم (17/0 = E) پایین است (حداکثر راندمان 18%)

اجرای نسوز چینی کوره:

نصب مواد نسوز در کوره باید به نحوی صورت گیرد که با توجه به ضریب هدایت حرارتی مواد، آخرین لایه ای که در تماس با محیط قرار دارد حداکثر دمای 110 درجه سانتیگراد داشته باشد. دیواره های کوره معمولاً به صورت چهارلایه چیده می شود. آجرهای لایه اول که در تماس با مذاب آلومینیوم هستند باید به گونه ای انتخاب شوند که در برابر تمایل شدید آلومینیوم به اکسیدشدن و نفوذپریزی شدید آن، مقاومت داشته باشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید