دانلود مقاله کامبوجا (قارچ معجزه گر) word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله کامبوجا (قارچ معجزه گر) word دارای 38 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله کامبوجا (قارچ معجزه گر) word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله کامبوجا (قارچ معجزه گر) word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله کامبوجا (قارچ معجزه گر) word :

کامبوجا (قارچ معجزه گر)

مقدمه:
قارچ کامبوجا متشکل از کشتهای همزیست سلولهای مخمر از رسته ساکارو مایسس Saccharomyces با باکتریهای میله ای شکل (Xy Linorom) زیلی نورم و یک توده تقریبا کرم رنگ ژله ای است.

نخستین اطلاعات راجع به کامبوجا نشانگر قدمت 2000 ساله این گیاه است و بر اساس مدارک موجود، نام این قارچ از یک پزشک ژاپنی به نام (کمبو) گرفته شده است و شامل دو سیلاب است کامبو در زبان ژاپنی به معنای جلبک قهوه ای و جا همان چای است و گرچه کامبو جا نوعی قارچ است اما در واقع به شکل نوشیدنی مورد مصرف قرار می گیرد. در این روند کلیه مواد موجود در آن تبدیل به آنزیم های، اسیدها و ویتامین های ضروری برای بدن می شود. در صورت تکثیر درست، چای بدست آمده به هضم غذا کمک کرده، مواد سمی را از بدن دفع می کند و قدرت دفاعی را بهبود بخشیده، در بدن تولید انرژی می کند و این در حالی است که طعم بسیار خوشمزه ای نیز دارد.

تاریخچه پر بار قارچ کامبوجا:
همانند همه پدیده های باستانی به طور حتم نمی توان گفت زادگاه اولیه کامبوجا کجاست؟ اما نکته مسلم این است که کامبوجا شرقی است احتمالا زادگاه اولیه آن کشور چین است. در نسخه تاریخی پادشاه تزین Tsin در چین «چای جاودانگی» نامیده شده است و این نه تنها در چین بلکه امروزه در میان عامه مردم جهان قدر و ارزش خاصی دارد.

انرژی بیشتر:
هنگامیکه نخستین جرعه کامبوجا را بنوشید متوجه مزه ترش و شیرین و گازدار آن می شوید که شیرینی و خاصیت گازی آن سبب گوارایی آن می شود. پس اگر خواهان نوشیدنی سالم و مفرح هستید که نه تنها طعم متفاوت و جدید دارد بلکه انرژی زاست و از نقطه نظرهای گوناگون برای سلامتی مفید است به جرگه مصرف کنندگان کامبوجا پیوندند.

کامبوجا و هموتراپی
امروزه طب به کمک انواع داروها، شیمی درمانی و پرتو درمانی به مقابله با سرطان شتافته اند و از آنجا که بیماران سرطانی همواره از عدم انرژی کافی گلایه دارند و چون کامبوجا انرژی زا است می تواند کمک فراوانی به مبتلایان کرده واز سوی دیگر روزنه امیدی برای این افراد باشد.
یکی از روشهای جدی مداوای سرطان روش هموپاپیک است که متخصیص هموتراپی چای کامبوجا به بیماران سرطانی خود توصیه می کنند بدین صورت که در هنگام درد کامبوجا به عنوان مکملی همراه با ضد دردهای مختلف مصرف می شود.

با کامبوجا صد ساله شوید
آیا می خواهید صد سال عمر کنید؟ بسیاری از افراد از داشتن عمر طولانی ترس و وحشت دارند زیرا آن را با مسائل و مشکلاتی از قبیل امراض گوناگون ناتوانی، فقر و تنهایی مرتبط می دانند. اما چرا به نشاهای مثبت ننگریم؟ بسیاری از مسائل ناخوشایندی که برای ما اتفاق می افتد به علت باور و تلقین ما از وجود این مسائل است. در علم روانشناسی این پدیده (قدرت فکر) می گویند، یعنی با باورهای درست و قدرت فکری مثبت می توانیم شیرازه زندگی خود را به دست گیریم، عده ای از دانشمندان معتقدند که پدیده «دارونما» هستند بدین

معنی که تاثیر برخی پدیده ها چنان بر روی مصرف کننده مثبت است که به شخص آرامش وامید می بخشد و سبب قوی شدن روحیه شخص می شود و مصرف کننده باور می کند که آن پدیده باعث تغییرات مثبت و بهبود اوست . بسیاری از کسانی به صد سالگی رسیده اند کامبوجا علت طول عمر می دانند، یعنی کامبوجا برای آنها همان اثر «دارونما» را دارد.

چای مفرح
موارد استفاده اصلی و خواص بهداشتی
در کشور روسیه تحقیقات فراوانی در مورد چای کامبوجا شده است. یکی از خواص اصلی کامبوجا که شناخته شود و بسیار مورد توجه می باشد خاصیت آن در پالایش وپاک کنندگی خون است . مصرف کنندگان در روسیه تجربه کرده اند این چای تسکین دهنده و عامل مداوای دردهای مفصلی و نقرس می باشد و همچنین به علت خاصیت پالایش این نوشیدنی معتقدند که سنگهای کلیه و صفراوی در نتیجه نوشیدن این چای شکسته و دفع می شوند.

اثرات کامبوجا در لاغری : برای کنترل وزن و رسیدن به وزن مطلوب که همگان خواستار آن هستند 4 عامل عبارتند از : 1 – خود آگاهی 2- رژیم صحیح غذایی 3- اشتها 4 – هماهنگی متابولیسم.
می دانیم که متخصصین تغذیه تاکید به ورزش کردن برای لاغری دارند که کمبوجا متابولیسم را هماهنگ می کند و نیز سبب ازدیاد انرژی می گردد و چون اشتها (تنظیم می کند، پس 4 عامل اصلی کنترل وزن را خواهیم داشت.
تعین دقیق ارزش کالری کامبوجا کمی مشکل است، یکی از متخصصان تغذیه به نام کانتر فرانک، Gunter frant بررسی های مبسوطی در این زمینه نموده است که بدین شرح است. شکر 394 کیلوکالری که گر 70 گرم در هر لیتر برای تکثیر چای مصرف شود 276 کیلوکالری تولید می شود، لذا هر لیوان چای کامبوجا دارای حدود 90 کالری می شود.
لذا گفته می شود اگر 10 دقیقه قبل از هر وعده غذا نوشیده شود به علت انرژی زایی نیاز به خوردن غذا به وجود نمی آید پس سبب لاغری می شود.

غذایی با فرهنگ اصیل: اسید لاکتیک: تولید اسید لاکتیک یکی از فعالیت های بدنی است که در اغلب اعمال تخمیر از جمله تبدیل شیر، ماست نیز اسید لاکتیک تولید می شود. اسید لاکتیک دو نوع است : 1- اسید لاکتیک خوب L(+) و اسید لاکتیک بد (-) D، اسید لاکتیک L(+) به گردش خون در بدن کمک کرده و هضم غذا و تسهیل عمل دفع می شود همچنین نقش سیستم دفاعی بدن در مقابل انواع عفونتهاست، کامبوجا تنها اسید لاکتیک L(+) را تولید می کند که نمایانگر سودمندی آن برای بدن می باشد.

از آنجا که کامبوجا همانند یک آنتی بیوتیک طبیعی natural Antibiotic عمل می کند، در نتیجه PH بدن یعنی توازن اسیدی، بازی خون را ممکن می سازد، در انسان سیستم گردش خون منظم، تنفس سالم و منظم کارکردن کلیه ها سبب می شود که میزان مایع موجود در بدن متناسب و متوازن باشد یکی از خواص اصلی کامبوجا هماهنگ نمودن PH لازم در بدن می باشد.

گلوکونیک اسید Gluconic Acid
و گلوکورونیک اسید Glucoronic Acid
در نتیجه اکسید شدن ناقص مواد قندی (گلوکز) گلوکونیک اسید پدید می آید که برای بدن بسیار لازم است و عامل مهمی در جذب برخی از مواد معدنی لازم از جمله کلسیم است که این ماده را کامبوجا در روند تخمیر تولید می کند.
گلوکورونیک اسید نیز در نتیجه فعالیت کبد در بدن تولید می شد که برای پالایش و شستشوی خون از مواد مضر و سمی بسیار لازم و مفید است. پالایشی که در نتیجه وجود گلوکورونیک اسید در بدن به وجود می اید سبب کمک به بهبودی بسیاری از امراض از قبیل نقرس، روماتیسم و آرتروز می شود، شایان ذکر است که گلوکورونیک اسید نیز یکی از موادی است که کامبوجا تولید می کند.

انواع ویتامین B، ویتامین B نقش علمی در سلامتی دارد که کمبود آن سبب بروز خستگی، ضعف و اختلالات عصبی و مغزی شده و سرانجام عوارض رفتاری مانند افسردگی را باعث می شود. بنابر این وجود ویتامین های B در غذا لازم است و اغلب غذاها کم و بیش ویتامین B دارند. خوشبختانه کامبوجا از این قاعده مستثنی نیست و در قارچ معجزه گر منابع سرشاری از ویتامین B دیده می شود.
در جدول زیر کلیه مواد موجود در چای کامبوجا مشاهده می شود.

1- اسید لاکتیک
2- اسید استیک
3- اسدی کربنیک
4- ویتامین B12
5- آنزیم های مختلف
6- پتاس یا ویتامین B3
7- ویتامین B6، Pyridoxine
8- گلوکونیک اسید
9- گلوکورونیک اسید
10- فولیک اسید
11- ویتامین B2 Riboflovin
12- ویتامین B1 Thiamine
13- اسید یوزنیک Usnic Acid
کامبوجا و موارد مصرف خارجی آن که غیر از نوشیدن چای کامبوجا، مصرف کنندگانی که از آن به عنوان ماده شستشو استفاده نموده اند اظهار رضایت بسیار کرده اند. برخی کسانی که دارای التهابات پوستی اند آنرا خرد کرده و به صورت ضماد بر روی محل لک ها و یا جوش صورت قرار داده اند- عده ای نیز معتقدند که کامبوجا سبب بهبود چین و چروک صورت آنها گشته است و عده ای دیگر نیز متذکر شده اند که چای کامبوجا سبب سیاه شدن موههای سفید سرشان شده است. بهرحال به نظر می رسد که مصارف خارجی آن نیز خالی از نمایند برای مصرف کنندگان نبوده است.

اثرات مثبت چای کامبوجا بر روی امراض مختلف

1- ایدز که فرد مبتلا به ایدز توانایی مقابله با هیچ نوع میکروبی را ندارد و به زبان دیگر قدرت دفاعی بدن او از بین می رود.
2- آرترز تحقیقات نشان می دهد که کامبوجا هر چند که توانایی بهبود کامل افراد مبتلا به ایدز را ندارد اما قدرت دفاعی از کار افتاده بدن فرد مبتلا را تقویت می کند.

3- آسم
4- فشار خون
5- برنشیت
6- کلسترول
7- خستگی مفرط

8- سرماخوردگی
9- یبوست
10- جمع شدن آب در بدن
11- نقرس
12- ازدیاد مصونیت در مقابل امراض
13- عقیمی و نازایی

14- امراض کلیوی
15- بیماری Ms
16- پروستات
17- سوریاسیس (بیماری پوستی)

طرز تهیه و دز مصرفی چای کامبوجا:
مواد و وسایل اولیه

1- قارچ کامبوجا 1 عدد
2- چای 1 لیوان
3- شکرسفید 1 لیوان
4- آب خالص 2 لیتر
5- صافی غیر فلزی
6- ظرف شیشه ای جهت تکثیر کامبوجا
7- ظرف شیشه ای برای جوشاندن
8- بطری برای نگهداری کامبوجا
9- پارچه ململ نازک
10- قاشق چوبی یا سرامیک

برای تهیه چای کامبوجا ابتدا دو لیتر آب را جداگانه می جوشانیم و یک لیوان سرخالی شکر به آن افزوده و صبر می کنیم تا 10 دقیقه بجوشد تا قندهای مرکب به قندهای ساده تبدیل شود.
بعد از سرد شدن، یک لیوان چایی را که جداگانه دم کرده ایم داخل آن می ریزیم.
سپس قارچ را زیر آب به خوبی می شوییم، محلول قندی را داخل یک ظرف شیشه ای می ریزیم و قارچ را به آرامی بالای ظرف قرار می دهیم و دهانه ظرف را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و آنرا در جایی با حرارت مناسب حدود 20 درجه سانتیگراد قرار می دهیم، بعد از 14-8 روز از این مایع می نوشیم، اگر مایع گازدار، ترش مزه و گس شده باشد، آماده است و باید آن را در یک ظرف دیگر ریخته و در یخچال قرار دهیم تا تخمیر ادامه نیابد. پس از 8 روز در تابستانها ململ در شیشه را برداشته و خواهیم دید که قارچ رشد نموده است، تکثیر قارچ اصلی همراه با یک بچه قارچ نیز خواهد بود که می توان این دو را با دست از هم جدا کرد.

برای تهیه این چای می توان حتی از چای سبز و از روز اول تخمیر از سایر برگهای خشک شده گیاهی مشروط بر اینکه دارای روغن فراوان نباشند نظیر بابونه، زیره، سیاه و سبز، نعناع – الکیل کوهی، آویشن استفاده کرد.

پرورش مناسب قارچ به میزان حرارت ، نور و اکسیژن بستگی دارد، آنرا بایسی درجایی نگهداری کرد که نور نبیند چون نور باعث می شود اسید گلوکورونیک آن به اسید اساگاریک تبدیل شود. البته این اسیدهم از نظر انرژی زایی مفید است ولی خواص ماده اولیه را ندارد.
CHo (CHOH)4COOH COOH(CHOH)4COOH

دز مصرفی:
برخی مصرف کامبوجا را فقط پنج روز در هفته توصیه می کند و یا حتی می توان می توان برنامه ای چهار یا پنج هفته ای را برگزید بدین صورت که برای چهار یا پنج کامبوجا نوشید و دو هفته آن را مصرف نکرد بهترین روشی که تا کنون ذکر شده است این است که روزی یک لیوان، ناشتا مصرف گردد و در ضمن بعد از دو هفته مصرف، ادامه استفاده از آن حداقل به مدت یک ماه قطع گردد.
همچنین بهتر است بعد از هر بار مصرف آن دهان را با آب شسته تا اسیدیته آن به دندان ها صدمه نزند.

جمع شدن آب در بدن :
عده ای از افراد بخصوص بانوان از جمع شدن آب بدنشان وعدم دفع شکایت دارند .
کامبوجا در بهبوداین امر بسیار موثر می باشد وکمک فراوانی به مبتلایان به این ناراحتی می تواند بکند .
نقرس :

نقرس ،درد وتورم شدید مفاصل دستها وپاها می باشد واصولا به علت زیاده روی در خوردن پروتئین وبه اصطلاح پرخوری می باشد . کامبوجا هم «محیط روده ای » بدن را متظم می کند وهم منابولیسمی بدن می شود . مبتلایان به نقرس با نوشیدن کامبوجا
همراه با پیروی از یک رژیم صحیح غذایی که درآن پرهیز از مواد پروتئینی ونوشیدن انواع مایعات توصیه شده است ،بهترین نتیجه را خواهند یافت
ازدیاد مصونیت در مقابل امراض

بدهی است که در صورتی که قدرت دفاعی بدن ما زیاد باشد ، آسیب پذیری بسیارکمتر می گردد . به زبان دیگر این دفاع بدن است که باعث عدم ابتلاء ما به امراض مقابله کرده بر آنها غلبه می کند.
سیستم دفاعی بدن را باید با رژیم مناسب غذایی ، ورزشی ، خواب ،آرامش وعدم استفاده از سیگار ومواد مخدر تقویت نمود .
کامبوجا در اینجا عامل بسیار موثری می تواند باشد . همانطوری که قبلا گفته شد
افرادی هستند ، یعنی زمینه برای ابتلاء به بیماری ایدز دارند ویا افرادی که دچار سرطان هستند ، با مصرف چای کامبوجا متابولیسم بدنشان منظم شده ودارای انرژی بیشتری می گردند. این امر قدرت مقابله آنها را با امراض فزونی می دهد .
در اینجا لازم به امراض صعب العلاج قبیل ایدر وسرطان بدون مشورت با پزشک معالج خود نباید از هیچ نوع دارو ویا گیاه طبیعی استفاده نمایند .
عقیمی ونازایی
در سراسرجهان تحقیقات مفصل وهزینه های گزافی صرف تحقیقات ومطالعات در زمینه عقیمی ونازایی می شود . بنابرتحقیقات متخصصینی که در زمینه گیاهان دارویی وبخصوص کامبوجا فعالیت می کنند ، اگر علل فیزیکی ویا روانی در افرادسبب عقیم شدن ونازایی آنها نشده باشد ، کامبوجابه علت خاصیت انرژیی زایی بسیار موثر می باشد و کمک فراوانی دچار ناراحتی مذکور می کند .
کلیه ها

نوشیدن مایعات سبب شستشوی کلیه ها و بهبود فعالیت آنها می گردد وکامبوجا به علت خاصیت پالایش و پاک کنندگی ،می تواند فعالیت کلیه ها را بهبود بخشد .
بیماری
برخی از مبتلایان به اظهار نموده اند که نوشیدن کامبوجا برای آنان بسیار مفید بوده است .هنوز تحقیقات مستندی درزمینه ی این بیماری نشده است .لذا توصیه مصرف کامبوجا به مبتلایان ونوید دادن به آنها درمورد اثرات مثبت آن به روی این بیماری ،پیشداوری است .زیرا لازم است که تحقیقات جامع تری دراین زمینه صورت گیرد .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پاورپوینت تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 دانلود پاورپوینت تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان word دارای 38 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پاورپوینت تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پاورپوینت تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان word

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پاورپوینت تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان word :

اسلاید 1 :

مقدمه :

nتصفیه خانه های فاضلاب شهری غالباً به منظور بهبود نسبی کیفیت فاضلابهای جمع آوری شده از مراکز جعمیت و بعضاً برخی از صنایعی که فاضلاب آنها با فاضلاب شهری اختلاط پیدا می کند، ساخته می شوند . کیفیت فاضلابهای تصفیه شده آماده برای دفع و یا مصرف مجدد در کشاورزی، طبق ضوابط ویژه مربوط به وضعیت زیست محیطی آبهای پذیرنده و با توجه به موازین حفظ توسعه پایدار تعیین می گردد.

nاین کیفیت در ارتباط با عواملی چون خصوصیات منابع آب ، ویژگی های زیست محیطی و بالاخره حفظ کیفیت مطلوب زندگی تغییر می پذیرد و از لحاظ اقتصادی توجیه می گردد. لیکن در کشور ما فعلاً سه استاندارد برای حداقل کیفیت پساب تصفیه وتخلیه شده به آبهای سطحی ، زمین و کاربرد در کشاورزی تعریف گردیده است که لازم الاجرا می باشد.

nاحداث تصفیه خانه های فاضلاب غالباً همراه با سرمایه گذاری قابل توجه و هزینه بهره برداری چشم گیر است. بدین سبب    بهره برداری و نگهداری صحیح از این تصفیه خانه ها در بازده سرمایه گذاری های انجام شده اهمیت ویژه ای کسب می کند.

nدر تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان که در زمینی به مساحت حدوداً 17 هکتار و با جمعیت تحت پوشش 125000 نفر احداث شده استاندارد خروجی تخلیه به آبهای سطحی بایستی رعایت شود.

اسلاید 2 :

مبانی طراحی تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان

مبانی کمی فاضلاب خام در جدول 1و مبانی کیفی فاضلاب خام در جدول 2نشان داده شده است. استاندارد پساب خروجی مبتنی بر استاندارد های EPA و WHO و استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست ایران و یا معادل آن می باشد و مشخصات فاضلاب تصفیه شده در جدول 3نشان داده شده است .

 

                              

اسلاید 3 :

– شرح کلی فرآیند و فلسفه کنترل:

nبخش ورودی فاضلاب:

nفاضلاب خام شهر زنجان از طریق شبکه جمع آوری تا منهول نهایی هدایت خواهد شد. خط لوله شبکه جمع آوری بتنی با قطر
 1400 میلی متر بوده که برای دبی 2/2 مترمکعب بر ثانیه طراحی شده است. این طرح در شرایط اضطراری حداکثر ظرفیت آبگیری 7/2 مترمکعب بر ثانیه، در ورودی تصفیه خانه را دارا می باشد. فاضلاب خام وارد حوضچه تقسیم می شود. در این حوضچه با دریچه های دستی موجود این امکان وجود دارد تا فاضلاب به سایت تصفیه خانه وارد شده و یا در مواقع اضطراری از طریق کانال فرعی از تصفیه خانه ByPass شود.

اسلاید 4 :

پس از ورود به مدول اول فاضلاب به سمت آشغالگیر دهانه درشت دستی هدایت می شود. آشغالهای درشت جمع آوری شده در این قسمت از فاضلاب جدا شده و به طور دستی جمع آوری و به بیرون تصفیه خانه انتقال داده می شود.
فاضلاب پس از آشغالگیری اولیه از طریق کانال در نظر گرفته شده به سمت آشغالگیرهای مکانیکی هدایت می شود. پارامترهای DOودما و کدورت وpHتوسط آنالایزرهای نصب شده بر روی این کانال اندازه گیری و در اتاق
کنترل مرکزی نمایش داده می شود.

اسلاید 5 :

بخش آشغالگیر مکانیکی:

nجهت جدا کردن آشغالهای ریز فاضلاب بین دو آشغالگیر مکانیکی تقسیم می شود به موازات دو آشغالگیر مکانیکی یک واحد آشغالگیر نیز پیش بینی شده تا در مواقع اضطراری از آن استفاده شود.
توسط دریچه های دستی تعبیه شده این امکان وجود دارد تا فاضلاب به سمت هر یک از آشغالگیرها هدایت شود.
هر دو واحد آشغالگیر مکانیکی می تواند در دو وضعیت دستی و خودکار عمل نماید.

اسلاید 6 :

واحد دانه گیری:

nفاضلاب آشغالگیری شده جهت حذف مواد دانه ای از طریق کانال تعبیه شده به سمت دو دستگاه دانه گیرهدایت می شود. دانه گیرها از نوع کانالی با هوادهی می باشند. با زمان ماند پیش بینی شده در این واحد، دانه ها ته نشینی شده و مواد معلق درشت و سبک بوسیله نیروی گریز از مرکز مارپیچی جریان هوا، به ناحیه آرام دانه گیری جهت شناور سازی هدایت می شوند.دانه گیرها مجهز به سیستم لجنروب و کفروب از نوع رفت و برگشتی بوده که قادر است کف و مواد سبک شناور را جمع آوری و به مخزن جمع آوری و پمپاژ کفاب منتقل نماید. دانه های ته نشین و جمع آوری شده در کف مخزن نیز با پمپهای (یک پمپ در هر مخزن دانه گیر) به سیلوی انتقال می یابد. در این واحد دانه ها شستشو شده و زه آب آن به ابتدای حوض های دانه گیری برمی گردد.

اسلاید 7 :

چربیها و مواد شناور به شکل کفاب پس از انتقال به مخزن توسط پمپهایی به هاضم هوازی لجن فرستاده می شوند. در راستای واحدهای دانه گیری یک کانال کنارگذر نیز تعبیه شده تا در مواقع اضطراری با تنظیم دریچه های مربوطه جریان از واحدهای دانه گیری Bypass شود.

پس از واحد دانه گیری فاضلاب از یکدستگاه پارشال فلوم عبور می کند دبی فاضلاب عبوری از تصفیه خانه علاوه بر محل در اتاق کنترل مرکزی نمایش داده می شود.

اسلاید 8 :

ته نشینی اولیه

nفاضلاب پس از عبور از پارشال فلوم به حوضچه توزیع ته نشینی های اولیه وارد می شود و با تنظیم دو دریچه بین دو واحد ته نشینی اولیه توزیع می گردد. همچنین با تنظیم دریچه های دستی این امکان وجود دارد که جریان از واحدهای ته نشینی Bypass شود. در ته نشینی اولیه مواد معلق ته نشین می شوند و مواد سبک شناور در سطح قرار می گیرند. توسط لجنروب های مکانیکی، مواد ته نشین شده و شناور، جمع آوری و به طور ثقلی به ایستگاههای پمپاژ وارد می شوند. (لجن و کفاب هر مخزن ته نشینی به یک ایستگاه پمپاژ منتقل می شود). لجن و کفاب جمع آوری شده در مخزن توسط پمپهایی به هاضم لجن فرستاده می شود.

اسلاید 9 :

واحد هوادهی:

nجریان خروجی از ته نشینی های اولیه وارد حوضچه تقسیم می شود و پس از اختلاط با لجن برگشتی، با تنظیم  دریچه های دستی مربوطه، بین 4 واحد سلکتور بی هوازی توزیع می گردد. و یا از کل واحدهای هوادهی Bypass می گردد. در واحدهای سلکتور با ایجاد بارگذاری بالا، باکتری های با سرعت ته نشینی بالاتر گزینش می شوند. هر واحد سلکتور مجهز به دو میکسر می باشد. میکسرهای موجود در این واحدها بطور دستی از تابلوی محلی، اتاق کنترل مرکزی کنترل می شوند، عملکرد طبیعی میکسرها به صورت پیوسته روشن می باشد.

nجریان خروجی از واحدهای سلکتور جهت انجام تصفیه بیولوژیک به مخازن هوادهی وارد می شود. در این عملیات BOD در مجاورت اکسیژن هوا اکسید شده و نهایتاً به گازهای کربنیک آب و مقداری باکتری تبدیل می شود. عملیات اکسیژن رسانی توسط هواده های سطحی انجام می گیرد. بعد از هر واحد سلکتور یک مخزن هوادهی وجود دارد و در هر مخزن هوادهی چهار دستگاه هواده سطحی وجود دارد . غلظت مطلوب اکسیژن در مخازن هوادهی 2 میلی گرم در لیتر می باشد

اسلاید 10 :

ته نشینی ثانویه:

nجهت جداسازی فلوکولهای لجن فعال و تکمیل عملیات تصفیه جریان خروجی از واحدهای هوادهی از طریق حوضچه تقسیم بین واحدهای ته نشینی نهایی )4عدد)توزیع می گردد. با تنظیم دریچه های دستی مربوطه در این حوضچه تقسیم این امکان وجود دارد که جریان خروجی از حوض های هوادهی به هریک از واحدهای ته نشینی وارد شود و یا بطورکلی از واحدهای ته نشینی Bypass گردد.

nپل های ته نشینی ثانویه بطور دستی از تابلوی محلی واتاق کنترل مرکزی کنترل می شوند عملکرد طبیعی پل ها بصورت پیوسته روشن می باشد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله فراموشی و حافظه word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله فراموشی و حافظه word دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله فراموشی و حافظه word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله فراموشی و حافظه word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله فراموشی و حافظه word :

فراموشی و حافظه
فراموشی چیست؟
همه ما در زندگی روزمره خود مواردی را سراغ داریم که نتوانسته باشیم مطلب ، اسم فرد یا مکان خاص و یا اطلاعات دیگری را یادآوری کنیم. شاید بسیار پیش آمده باشد که مدتها به دنبال دسته کلید یا وسائل شخصی دیگر خود گشته باشیم و خیلی موراد دیگر. همه اینها مواردی جزئی از اختلال در عملکرد حافظه را نشان می‌دهد که تحت تاثیر عوامل مختلف ممکن است بوجود بیاید. این عوامل هرچه باشد، آنچه که برای ما پیش آمده این است که نتوانسته‌ایم به اطلاعاتی که مطمئن از دانستن آنها هستیم، دست پیدا کنیم. به عبارتی حافظه نتوانسته به اطلاعاتی که قبلا ذخیره کرده‌ایم، دسترسی پیدا کند. پدیده‌ای که همه آن را با عنوان فراموشی می‌شناسیم که در بسیاری موارد هم نتایج ناگواری به بار می‌آورد، مثل کم شدن نمره امتحانی.

علل فراموشی
فراموشی به علل مختلفی ممکن است اتفاق بیافتد. اکثر فراموشی‌های عادی روزمره مربوط به مراحل حافظه می‌باشند. وجود مشکل در هر یک از مراحل ، یادآوری اطلاعات را با مشکل مواجه خواهد ساخت. نظریات جدید حافظه به این مطلب تاکید دارند و فراموشی را ناشی از احتمال خطا در یک یا چند مرحله از مراحل سه گانه حافظه می‌دانند. مراحل حافظه رمز گردانی ، اندوزش و بازیابی را شامل می‌شود و می‌دانیم که در مرحله رمز گردانی سپردن اطلاعات به حافظه اتفاق می‌افتد. در مرحله اندوزش نگهداری اطلاعات در حافظه و در مرحله بازیابی فراخوانی اطلاعات از حافظه. خطای حافظه در هر یک از این مراحل مشکل فراموشی را به بار خواهد آورد.
• چنانچه خطایی در مرحله رمزگردانی یا سپردن اطلاعات به حافظه اتفاق بیافتد، در واقع به این معنی است که حافظه شرائط لازم برای رمزگردانی اطلاعات به نحو مناسب نداشته است. ممکن است کمبود توجه در حین سپردن اطلاعات به حافظه عامل این خطا باشد. ما زمانی که می‌خواهیم مطلبی را به حافظه خود بسپاریم، به آن توجه می‌کنیم. توجه ما رمزگردانی و سپردن آن را به حافظه امکان‌پذیر می‌سازد. ما خیلی از مطالبی را که می‌شنویم، اما به آن توجه نمی‌کنیم، فراموش می‌کنیم. به عبارتی تنها مطالبی که مورد توجه ما قرار می‌گیرد، به حافظه سپرده می‌شود. در غیر این صورت حافظه ما در هر لحظه در مقابل سیلی از اطلاعات قرار می‌گرفت که چندان ضرورتی هم برای ما نداشتند.

• زمانی که خطا در مرحله اندوزش اتفاق می‌افتد، به این معنی است که اطلاعات به شیوه درست و کاملی ذخیره نشده‌اند و یا در جای مناسب خود قرار نگرفته‌اند. یکی از عواملی که اندوزش اطلاعات را میسر می‌سازد، مرور ذهنی است. مرور ذهنی به نیرومند شدن اطلاعات در حافظه کمک می‌کند و دوام آنها را در حافظه طولانی‌تر می‌سازد. بنابراین بدون مرور ذهنی اطلاعات از حافظه محو شده و دسترسی به آنها ناممکن می‌گردد.

عامل دیگر که در مرحله اندوزش اتفاق می‌افتد و فراموشی را سبب می‌شود، جانشینی است، زمانی که اطلاعات جدید جای اطلاعات قدیمی را می‌گیرد و علت آن اغلب به گنجایش حافظه به خصوص در حافظه کوتاه مدت مربوط است. گنجایش حافظه کوتاه مدت معمولا محدود است و برای استفاده حداکثر از آن شگردهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مثل روش تقطیع. در هر زمانی که اطلاعاتی که قصد اندوزش آنها را داریم، فراتر از گنجایش حافظه باشد، ذخیره نخواهد شد یا ناچارا اطلاعات قبلی را از بین خواهد برد.

• در مرحله بازیابی نیز عواملی مثل تداخل و عوامل هیجانی ، یادآوری اطلاعات را با مشکل مواجه می‌سازند. زمانی که در حافظه ما اطلاعات مختلفی با نشانه مشترکی ذخیره شده باشند، به هنگام استفاده از آن نشانه برای بازیابی یکی از اطلاعات اطلاعات دیگر به ذهن خواهند آمد و مزاحم بازیابی اطلاعات مورد نظر خواهند شد. برای مثال اگر شماره تلفن جدید دوست خود را یاد بگیرید، بعد از مدتی یادآوری شماره تلفن قبلی او برایتان مشکل خواهد بود. به این علت که نام دوست شما نشانه‌ای است که برای شماره تلفن فعلی او و شماره تلفن قبلی او نشانه مشترکی است و یادآوری یکی از آنها با این نشانه با مشکل همراه خواهد بود.

فراموشی به عنوان یک اختلال
فراموشی‌های مربوط به مسائل جزئی زندگی روزمره هر از چند برای تمام افراد اتفاق می‌افتد و جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد، اما در برخی افراد شدت فراموشی یا موضوعات مربوط به فراموشی طوری است که نمی‌توان آن را حالتی طبیعی تلقی کرد.
• افراد افسرده و افراد مضطرب معمولا با درجات شدیدتری از فراموشی مواجه هستند و اغلب بیش از دیگران در مسائل روزمره زندگی دچار فراموشی می‌شوند. از ناراحتیهای اساسی آنها که نزد روانپزشک یا روان شناس از آن گله می‌کنند، مشکل حافظه‌شان است که مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد می‌کند.
• گاهی اوقات فراموشی در اثر ضایعات مغزی اتفاق می‌افتد که معمولا به دنبال یک سانحه مثل تصادف است، دیده می‌شود. در این حالت بیمار ممکن است بخشی از اطلاعات مربوط به زندگی خود را فراموش کند. این فراموشی ممکن است فراموشی پیش گستر یا پس گستر باشد.

• در نوع دیگری از فراموشی که بسیار هم نادر است، هیچ علت جسمی خاصی وجود ندارد، ولی فرد با فراموشی گسترده‌ای مواجه است. بطوری که ممکن است فرد تمام اطلاعات مربوط به بخشی از زندگی خود را بطور کامل فراموش کند. این نوع از فراموشی معمولا دلایل روان شناختی دارد و به آن فراموشی روانزاد گفته می‌شود. گاه یک هیجان شدید ، یک شوک عصبی و ; دلیل این نوع فراموشی است.

• نوع دیگری از فراموشی تحت عنوان آلزایمر شناخته می‌شود که معمولا در سنین بالاتر اتفاق می‌افتد و علل ژنتیکی برای آن شناخته شده است.
درمان فراموشی
برای فراموشی‌هایی که به صورت روزمره اتفاق می‌افتند و یا برای جلوگیری از وقوع فراموشی در مطالب درسی و ; معمولا روشهای بهسازی حافظه مفید خواهد بود. در این روشها مواردی

آموزش داده می‌شود که فرد با استفاده از آنها می‌تواند مراحل رمزگردانی ، اندوزش و بازیابی اطلاعات را با دقت و سهولت بیشتری انجام دهد. زمانی که فراموشی به عنوان نشانه یک اختلال روانی دیگر مثل اضطراب و افسردگی است، معمولا با درمان این نوع اختلالات مشکل فراموشی نیز حل خواهد شد و برای اختلال فراموشی ناشی از ضایعات مغزی ، فراموشی روانزا و آلزایمر روشهای اختصاصی‌تر به صورت درمان پزشکی و روان درمانی استفاده می‌شود.
انواع حافظه
مقدمه
مطالبی را که یادآوری می‌کنیم با توجه به زمان یادآوری می‌تواند مربوط به دو نوع مختلف حافظه باشد. دانش آموزی را تصور کنید که در کلاس درس مطالبی را در مورد موضوعی یاد می‌گیرد، مثلا نام یک آتشفشان یا پایتخت یک کشور و ; . زمانی که بلافاصله و در همان کلاس درس سوالاتی از این مطالب از وی می‌شود، در پاسخگویی به آن از حافظه کوتاه مدت خود استفاده می‌کند، ولی زمانی که سوالات در جلسه بعد و چند روز دیگر از او پرسیده می‌شود و او پاسخ می‌دهد، در واقع از حافظه دراز مدت خود استفاده کرده است. وقتی ما مطلبی را بلافاصله بعد از شنیدن آن به

خاطر می‌آوریم، یادآوری آن کار آسانی خواهد بود و به سهولت انجام خواهد گرفت، اما زمانی که مدتی از شنیدن مطلب می‌گذرد و تلاش می‌کنیم آن را یاد بیاوریم، با مشکل بیشتری روبرو خواهیم شد.
زمانی که ما بلافاصله مطالب را یادآوری می‌کنیم، در واقع از دانش فعال خود که هنوز در سطح هشیاری ما قرار دارد، استفاده می‌کنیم، ولی زمانی که مدتی بعد از شنیدن مطالب قصد یادآوری آنها را می‌کنیم، دانشی که از آن استفاده می‌کنیم، نافعال است. با این توصیف در تقسیم بندیهایی که از حافظه به عمل آمده، آن را به دو نوع حافظه کوتاه مدت و دراز مدت تفسیم بندی کرده‌اند. تفاوت این دو نوع حافظه عمدتا به مدت زمان نگهداری اطلاعات مربوط می‌شود. هرچند تفاوتهای دیگری نیز با یکدیگر دارند.
مطالعات نشان داده‌اند که آدمی انواع مختلفی از حافظه (Memory) را دارد. اینکه «اطلاعات برای مدت زمان کوتهی ذخیره می‌شوند یا برای مدت زمان بلند» باعث تقسیم حافظه به انواع «حافظه کوتاه ‌مدت» (Short-Term Memory) و حافظه بلند ‌مدت (Long-Term Memory) شده است. با وجود این تقسیم آنها برای ذخیره کردن اطلاعات مراحل سه‌گانه حافظه را اجرا می‌کنند، البته به شیوه‌ها و ساختارهای مختلف این کار را انجام می‌دهند. نکته دیگر آنکه در بعضی از مطالعات و منابع از حافظه نوع سومی نیز به نام «حافظه حسی» (Sensory Memory) صحبت می‌شود.
حافظه کوتاه مدت (S.T.M)
مهمترین ویژگی این نوع حافظه ، گنجایش محدود آن است که بطور متوسط بین هفت ماده به اضافه یا منهای دو ماده (2±7) است. بعضی افراد تنها 5 ماده و برخی تا 9 ماده را در حافظه کوتاه مدت خود نگه می‌دارند، اما بطور متوسط گنجایش حافظه کوتاه مدت اکثریت افراد 7 ماده است. این رقم فراخنای حافظه نامیده می‌شود.

ویژگی دیگر حافظه کوتاه مدت آن است که اطلاعات در آن به صورت صوتی ، دیداری (عمدتا به صورت صوتی) رمزگردانی می‌شوند، مثلا شخصی که مجموعه حروف RLBKSJ را شنیده و آن را به صورت صوتی رمزگردانی کرده است، در یادآوری ممکن است به جای حرف B ، حرف T را که صدای مشابهی با حرف B دارد، بیان کند.

بازیابی در این حافظه کم و بیش عاری از خطاس

ت، بطوری که اگر مطلبی در حافظه باشد، حتما قابل دسترسی است.
یک آزمایش ساده برای تعیین فراخنای حافظه
از دوست خود بخواهید فهرستی از کلمات مثل اسامی افراد ، مکانها یا ارقام را تهیه کند و برای شما بخواند. بعد از آن ببینید از فهرست خوانده شده ، چند نام یا رقم را می‌توانید به ترتیب به یاد بیاورید. رقمی که بدست می‌آورید، احتمالا بین 5 و 9 خواهد بود که فراخنای حافظه شما را نشان می‌دهد. در واقع حافظه کوتاه مدت مثل جعبه هفت خانه‌ای است. زمانی که این هفت خانه پر شود، به ناچار باید برخی از خانه‌ها خالی شوند تا اطلاعات جدید بتوانند در آنها قرا بگیرند. این مساله یکی از علل فراموشی است.
حافظه دراز مدت (L.T.M)
مهمترین ویژگی این نوع حافظه گنجایش نامحدود آن است، بطوری که مطالب زیادی را در آن می‌توان نگهداری کرد، بدون آنکه از بین بروند. به عبارتی اطلاعات در این نوع حافظه از بین نمی‌روند، هرچند ممکن است فراموش شوند. به عنوان مثال کتابخانه بزرگی را در نظر بگیرید که در آن دنبال کتابی می‌گردید که قبلا در آنجا قرار داده شده است. اگر نتوانید به کتاب مورد نظر دست پیدا کنید، به این معنی نخواهد بود که کتاب مورد نظر در آن کتابخانه وجود ندارد، یا از بین رفته است. ممکن است نحوه قرار دادن آن در محل مناسبی صورت نگرفته، یا پیگردی آن مناسب نیست.

رمزگردانی مطالب در این نوع از حافظه به صورت معنایی صورت می‌گیرد، برخلاف حافظه کوتاه مدت که از رمز صوتی و یا دیداری استفاده می‌کند. به عنوان مثال اگر فهرستی از کلمات به حافظه دراز مدت سپرده شوند، چند روز بعد از آن در حین یادآوری ممکن است کلمات هم معنی با آن کلمات یادآوری شوند، نه خود آن کلمات. اگر به فرض کلمه آفتاب در فهرست بوده، شخص ممکن است کلمه خورشید را یادآوری کند. این مساله را در یادآوری داستانها ، اخبار و مطالبی که می‌شنویم و مدتی بعد آنها را بازگو می‌کنیم، به وضوح می‌توانیم ببنیم. در حالی که موضوع داستان ، خبر یا مطالب دیگر بطور کامل ارائه می‌شود، اما لزوما از همان کلمات گوینده یا نویسنده کتاب استفاده نمی‌کنیم. از این مورد در روشهای بهس

ازی حافظه استفاده می‌شود، مبتنی بر اینکه مطالب را با توجه به معانی آنها یادسپاری کنیم.
بازیابی در این نوع حافظه برخلاف حافظه کوتاه مدت با خطا و اشکالاتی همراه است که گنجایش زیاد آن و اطلاعات نامحدود موجود در آن و گذشت زمان از دلایل آن می‌تواند باشد.

حافظه حسی
«حافظه حسی» نخستین مرحله به یاد‌سپاری و ذخیره کردن اطلاعات است. در این حافظه نسخه دقیقی از«اطلاعات حسی» ذخیره می‌شود. گنجایش این حافظه نامحدود است، اما مدت زمان ذخیره‌سازی اطلاعات بسیار کوتاه (حدود یک ثانیه) است. بعد از آنکه محرکی (از طریق گیرنده‌های حسی) وارد حافظه حسی شد، اگر مورد «توجه» (Attention) و دقت قرار گیرد، اطلاعات آن

محرک به حافظه «کوتاه ‌مدت» انتقال می‌یابد. این فرآیند دقت و توجه برای انتقال اطلاعات با حافظه کوتاه مدت بسیار مهم است، زیرا آدمی در هر لحظه تحت تاثیر محرکهای حسی فراوانی قرار دارد، که اگر قرار بود این محرکها «ادراک» (Perception) شوند، زندگی غیر ممکن می‌شد. آدمی از طریق توجه کردن به بعضی از امور (محرکها) و بی‌توجهی به بعضی دیگر تصمیم می‌گیرد، تا آنچه را که می‌خواهد، ادراک کند. این فرآیند برای آغاز یادگیری مهم است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مقایسه وتحلیل داستان بازنویسی شده » طوطی وبقال« ( با تکیه برکتاب مهدی عزتی اثر برگزیدهخلاّق 1389شورای کتاب کودک) w


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله مقایسه وتحلیل داستان بازنویسی شده » طوطی وبقال« ( با تکیه برکتاب مهدی عزتی اثر برگزیدهخلاّق 1389شورای کتاب کودک) word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مقایسه وتحلیل داستان بازنویسی شده » طوطی وبقال« ( با تکیه برکتاب مهدی عزتی اثر برگزیدهخلاّق 1389شورای کتاب کودک) word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مقایسه وتحلیل داستان بازنویسی شده » طوطی وبقال« ( با تکیه برکتاب مهدی عزتی اثر برگزیدهخلاّق 1389شورای کتاب کودک) word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مقایسه وتحلیل داستان بازنویسی شده » طوطی وبقال« ( با تکیه برکتاب مهدی عزتی اثر برگزیدهخلاّق 1389شورای کتاب کودک) word :

چکیده

بازنویسی یکی از شیوههای تولید در ادبیّات کودکان است. روشی پویاست که با هدف ساده و قابل فهمکردن متون کهن یا معاصر، دشواریهای زبانی و سبکی متون اصلی را از میان بر میدارد. و در این دنیای پرتلاطم وسیلهای است برای شناساندن و تثبیت هویّت ملّی ایرانیان که با هدف پیوند دادن کودک با ادب و فرهنگگذشته و هویّت ملّی

او انجام میگیرد.
آنچه نوشتن این مقاله را ضرورت بخشید آشنایی با شیوههای صحیح باز نویسی از جمله بازنویسی خلاق میباشد که پژوهشگر میکوشد تا با استفاده از تحلیلهای سه گانه واژگانی، نگارشی و محتوایی متن باز نوشته به بررسی و مقایسه تصاویر و عناصر داستانی با متن اصلی بپردازد تا از این رهگذر زمینه را هرچه بیشتر برای نویسندگان و محققان به شیوه صحیح بازنویسیهای خلاق فراهم آورد.

نتایج پژوهش نشان میدهدکهآشنایی با ادبیات کهن، روایت دوباره و خلق شخصیّتهای جدید و فضاآفرینی مناسب بیان، تصاویر ذهنی خلاّق ، به کارگیری زبان عاطفی، صحنه سازی مناسب، رعایت قوانین نگارشی و دستوری، توجّه به گروه سنی کودکان و دایره واژگانی آنها، استفاده از زاویه دید اول شخص و; در هنگام پردازش داستان باعث گردید تا این کتاببه عنوان اثری جذّاب و خوا ندنیمورد توجّه مخاطبین کودک قرار گیرد . پژوهش حاضر میکوشد

تا با استفاده از روش تحلیلی وتطبیقی به بررسی کتاب برگزیده خلاق » طوطی وبقال« مهدی عزتی بپردازد .

کلید واژه: بازنویسی بازنویسی، خلاّق،طرح شخصیّت، وشخصیّت پردازی

مقدمه:

کارخلق وآفرینش در دنیای هنرادبیّاتو اهمیّت ویژهای دارد. بررسیها نشان میدهد که یکی ازعللتداوم میراث فرهنگی و ادبی ایران تأمّل وجستجودرمیراث ادبی گذشتگان به ویژه شعرا ونویسندگان گذشته است.

باز نویسی نیز از جمله شیوههایی است که با تأمّل وجستجو در آثار پیشینیان به وجود میآید و از مشهورترین نوع اقتباس است. راویان و قصهگویان در طول زمان بنابر نیازها و ضرورت هرجامعه،قصّهها وحکایتهای خویش را بدون آنکه در پیام و سـاختاراصلی قصّهها دخل و تصرفی ایجاد کنند تغییر داده و متناسب با آداب و رسوم ، فرهنگ و باورها بازگویی میکردند . این روش بازگوییدرادبیّات کلاسـ یک و متون کهن ما نیز دیده میشود. بازنویسی » بازگویی و باز نوشتن اثری است با حفظ ویژگیهای اثر بدون دخل وتصرّف درآن ، فقط زبان را ساده تر کرده وآن رامتناسب خواننده مینماید.« (هاشمی نسب، (43 :1371

1 دبیر، کارشناس ارشد زبان وادبیات فارسی sodabehlotfinezad@yahoo.com

میرصادقی نیز باز نویسی را برابر اقتباس میداند و مینویسد:» اقتباس یا بازنویسی بازنگری اثری است به دلخواه، به طوری که عمل داستانی شخصیتها ـ تا حدی که ممکن باشد ـ وخصوصیّات زبانی و لحن اثر برجا بماند.« (میرصادقی، (25 : 1377 پایور تعریف جامعتری نسبت به میرصادقی ارائه میدهد و میگوید: » بازنویسی، به زبان امروزی در آوردن متون کهن ادب پارسی است به گونهای که کهنگی و دشواری زبان و سبک قدیم از آنها گرفته شود.« ( پایور،(15 :1380
کریم زاد با تکمیل تعاریف دیگران مینویسد: » بازنویسی از ادب کهن برای کودکان و نوجوانان یعنی بازنوشتن اثر کهن به زبان امروزین، به اندازه دلخواه و واژگانی مناسب با سن مخاطب کودک و نوجوان به طوری که عمل داستانی شخصیّت تا حدی که ممکن باشد و به مناسب اثر با گروه سنی لطمه نزند، خصوصیات زبانی و لحن اثر برجا بماند.) « کریم زاد، (177 : 1385

به عبارت دیگر میتوان گفت: » بازنویسی، روایت دوباره قصهای است با همان موضوع و محتوا در شکل نوشتار امروزی. « (لطفی نژاد ،(30 :1391 اینکه بازنویسی ازنظر روش برچند نوع است؟ بازنویسی خلاق چیست وچرا این کتاب به عنوان یک اثر برگزیده معرفی گردید؟و سؤالهایی از این دست در این مقاله به طور مجزا مورد بررسی قرارخواهیم داد .

ساده (با تغییرات کم)
ا نواع بازنویسیها از نظر روش عبارتند از : نیمه خلاّق خلاّق (با تغییرات زیاد) (ر.ک.پایور ؛( 25: 1388

بازنویسی خلاّق

ادبیّات کودکان و نوجوانان سه ویژگی مهم دارد. نخست آنکه با زبان و بیان ، توانایی درک زباننوشتاری، تخیّل و تجربههای کودکان متناسب است از این رو برای هر گروه سنی کودک یا نوجوان از متنها، موضوعها، زبان و بیان متناسب بافهم و درک آنها استفاده میشود. زبان وبیان این گونه آثار بسیار ساده است و پا به پای رشد فکری کودکان ونوجوانان پیش میرود. دوم به رشد و پرورش شخصیّت خواننده کمک میکند. سومنکهآ اهمیّت تصویر را برای کودکونوجوان برابراهمیّت نوشته میداند وهمواره بخشی از پیام را با کمک تصویر بیان میکند.(انوشه، (59 : 1376

با توجّه به توصیف بالا میتوان گفت عواملی چون زبان، بیان، تخیّل، موضوع، تصویر، سن کودک در ساخت یک اثر برای کودک سهیمند. تناسب موارد بیان شده در کنار تصویر با ارائه ساختاری هنری باعث خلق اثری جذاب و خلاق میشودبراین. اساس خلاّقیّت و تخیّل نویسنده در چگونگی ساخت و پرداخت یک اثر لازم و ضروری است.

هر نویسنده و هنرمندی حق دارد با ارائه ساختاری نو و هنری به آثارکهن دیدگاه خود را به عنوان درونمایه در هنگام خلق اثر اعمال نماید. بازنویسی خلاق نیز یکی از شیوههایی است که باعث خلق اثر به صورت جدید میشود.

هنگامی که نویسندگان معاصر یا کهن; موضوع و محتوای اثر کهن را نگه داشته و در بعد ساختاری اثر خودکار خلاق کردهاند، به گونهای که اثرشان دارای بعد هنری شده است این روش را بازنویسی خلاق مینامیم. ( پایور، : 1388 (54 در این نوع از بازنویسی، بازنویس تنها به ساده کردن زبان اکتفا نمیکند (باز نویسی ساده) بلکه با تغییر دادن فضا سازی،رجستهب سازی یا کمرنگ کردن شخصیّت، پردازش مناسب در پیرنگ و ; به اثر جلوه نوین میدهد. این نوع آثار بازنویسی شده هر چند شکلی نو به خود میگیرد اما باز موضوع ، معنا و مفهوم اثر دچار دگرگونی نمیشود. در هر بازنویسی خلاّق نویسنده با حفظ موضوع و محتوای اثر کهن با ایجاد فضای مناسب و ارتباطمیان شخصیّتها به مخاطب کمک میکند تا درجریان حوادث، عقاید و نظریات خود را با قرارگرفتنشخصیّتهادرموقعیّتهای متفاوت با

تمامی تضادها و تعارضها نشان دهد.شخصیّ»ت ها نیز در طی حوادث، رفتارها ومنشهای خود را نشان داده و در یک روابط علّی ومعلولی رفتارها و عملکردهای آنان مشخص میشود « . (همان) علاوه برآن تنها توصیف نیست که باعث معرفی آنان میگرددبلکه شخصیّت ها در سایه یک سری ماجراها و عملکردهای ویژه خود را نشان میدهند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق سرگذشت مختصری از سهراب word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تحقیق سرگذشت مختصری از سهراب word دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق سرگذشت مختصری از سهراب word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق سرگذشت مختصری از سهراب word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق سرگذشت مختصری از سهراب word :

بخشی از فهرست دانلود تحقیق سرگذشت مختصری از سهراب word

فهرست مطالب
عنوان صفحه

سرگذشت مختصری از سهراب ………………………………………………………1
تفسیری از منظومه مسافر ………………..……………………………………………2

سرگذشت مختصری از سهراب
سهراب سپهری در پانزدهم مهر ماه 1307 در شهرستان کاشان متولد شد. پس از پایان تحصیلات دوره ابتدائی و متوسطه به دانشسرای مقدماتی تهران رفت و در خرداد ماه 1324 دوره دو ساله این دانشسرا را به پایان رساند . درسال 1325 به استخدام اداره آموزش و پرورش کاشان در آمد و در همین سال نخستین شعرش به نام « بیمار » د رماهنامه جهان نو منتشر شد .
در سال 1327 از آموزش و پرورش استعفا داد و در امتحانات ششم ادبی شرکت و دیپلم ادبی گرفت و مهر ماه همان سال د ردانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت و در همین سال در شرکت نفت استخدام و پس از یکسال استعفا داد .
در سال 1330 نخستین مجموعه اشعارش را با نام « مرگ رنگ » چاپ و منتشر ساخت .
د رخرداد ماه سال 1332 دوره لیسانس دانشکده هنرهای زیبای تهران دررشته نقاشی به پایان رساند و رتبه اول شد و به دریافت نشان درجه اول علمی نایل شد .
در همان سال به عنوان طراح در سازمان همکاری بهداشت تهران به کار پرداخت .
د رسال 1322 چندین نمایشگاه از نقاشیهایش د رتهران برگزار کرد .
د رهمین سال دومین مجموعه شعرش را با نام « زندگی خواب ها » منتشر ساخت .
در سال 1333 در قسمت موزه های اداره کل هنرهای زیبا به کار و تدریس در هنرستان هنرهای زیبا پرداخت .
د رمرداد ماه 1336 به اروپا رفت و در مدرسه هنرهای زیبای پاریس در رشته لیتوگرافی « چاپ سنگی » ثبت نام کرد .
د رفروردین ماه 1337 در نخستین بینیال نقاشی تهران شرکت جست و در همان سال به مدت دو ماه از پاریس به ایتالیا رفت و در رم به مطالعه پرداخت و در خرداد ماه همین سال در بینیال ونیز شرکت کرد .
در سال 1337 مجدداَ به ایران برگشت و کارش را در اداره کل اطلاعات وزارت کشاورزی آغاز کرد .
در فروردین ماه 1339 در بینیال دوم تهران شرکت و موفق به دریافت جایزه اول هنرهای زبیا شد .
در سال 1339 برای یادگیری فنون حاکی روی چوپ به توکیو سفر کرد .
در سال 1340 در بازگشت از ژاپن به هندوستان رفت .
و در اردیبهشت ماه همین سال نمایشگاه انفرادی خود را در تالار عباسی تهران برگزار کرد .
د
ر سال 1340 سومین مجموعه شعرش را با نام « آوار آفتاب » منتشر ساخت . ود رمهر ماه همان سال به تدریس در هنرکده هنرهای تزئینی تهران پرداخت و چهارمین مجموعه شعرش را با نام « شرق اندوه » منتشر کرد .
دراسفند ماه 1340 برای همیشه از مشاغل دولتی استعفا دا د.
در خرداد ماه 1341 به برگزاری نمایشگاه انفرادی از تابلوهایش د رتالار فرهنگ تهران اقدام کرد و دی ماه همین سال دومین نمایشگاه انفرادیش را برگزار نمود .
در سال 1342 د رنمایشگاه گروهی گالری گیل شرکت کرد و در تیرماه همین سال نمایشگاهی انفرادی از تابلوهایش در استودیو فیلم گلستان برگزار نمود .
درسال 1342 در بینیال سان پاولو برزیل شرکت کرد و نیز دو نمایشگاه یکی گروهی و یکی انفرادی درتهران برگزار نمود .
د رسال 1343 برای دیداری ا زهندوستان به این سرزمین سفر کرد و از آنجا به پاکستان و افغانستان رفت و بادیدنی های مختلف این کشور ها آشنا شد .
در سال 1344 در یک نمایشگاه گروهی در گالری بور گز تهران شرکت کرد و سپس در همین گالری به برگزاری نمایشگاهی انفرادی از آثارش اقدام نمود .
د رآبان 1344 شعر بلند « صدای پای آب » را در فصلنامه آرش منتشر ساخت و سفری به اروپا ( به مونیخ و لندن ) نمود .
در سال 1345 مجدداً برای دیداری از کشورهای فرانسه ، اسپانیا ، هلند ، ایتالیا و اتریش به اروپا سفر کرد .
د ربهمن ماه 1346 یک نمایشگاه انفرادی درگالری سیحون برگزار نمود ، و مجموعه اشعارجدیدش را با نام « حجم سبز » منتشر ساخت .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید