دانلود مقاله معیارهای جدید در محاسبه کیفیت اطلاعات حسابداری word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله معیارهای جدید در محاسبه کیفیت اطلاعات حسابداری word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله معیارهای جدید در محاسبه کیفیت اطلاعات حسابداری word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله معیارهای جدید در محاسبه کیفیت اطلاعات حسابداری word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله معیارهای جدید در محاسبه کیفیت اطلاعات حسابداری word :

معیارهای جدید در محاسبه کیفیت اطلاعات حسابداری

چکیده
هرقدر کیفیت گزارش های مالی افزایش یافته و از استانداردها و ضوابط معتبری در تهیه و ارائه گزارشهای مالی استفاده شود، ریسک اطلاعات کاهش خواهد یافت. تحقیقات و مطالعات متعدد در مورد تصمیمات استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری نشان میدهد که کیفیت اطلاعات ، به تاثیرپذیری آن از نحوه انتشار اطلاعات حسابداری بستگی دارد. مدیران و مشاوران مالی، تحلیل ه

ا و تصمیم گیریهای خود را برمبنای کیفیت گزارشهای مالی که در اختیارشان قرار می¬گیرد، انجام میدهند. در این مقاله هدف اینست که میزان کیفیت درونی اطلاعات حسابداری را از طریق ابزارهای جدید اندازه¬گیری نماید. استدلال می¬شود که حق الزحمه های حسابرسی

تبیین نشده یک معیاری برای کیفیت اطلاعات حسابداری میباشد، این مقاله براساس چارچوب مطالعه آقای پائول هرایبر و دیگران در سال 2010 میباشد. یکی از یافته های تحقیق اینست که هزینه¬های حسابرسی که در اندازه گیری کیفیت اطلاعات حسابداری بکار برده میشوند با سایر معیارهای تجربی ارتباط دارند. همچنین معیارهایی ارائه شده که داده ها و ویژگیهای کیفی اطلاعات را از روش¬های تحلیل اقتصادی قابل کاربرد در حسابداری، مورد بررسی قرار می¬دهند. نتایج دیگر حاصل از این مطالعه، معرفی عوامل و معیارهای جدید کاربردی و پیشنهاد یک مدل، جهت اندازه گیری کیفیت اطلاعات حسابداری بوده است.
کلمات کلیدی
کیفیت اطلاعات حسابداری ، ویژگیهای کیفی، حق الزحمه های حسابرسی تبیین نشده ، کیفیت سود

مقدمه
یکی از پیش شرط¬های بنیادی برای کسب اطمینان سرمایه¬گذاران و اعتباردهندگان در جهت فعالیتهای سازنده اقتصادی، تهیه و ارائه اطلاعاتی است که در انجام تصمیم¬گیریهای مالی و اقتصادی سودمند واقع شود. وجود مکانیزمهایی برای اطمینان دادن به سرمایه گذاران و سایر استفاده کنندگان، نسبت به کیفیت اطلاعات مالی، با اهدافی همچون کمک به کارایی بازار سرمایه و تخصیص بهینه سرمایه ضروری است. حسابداری که با وظیفه اطلاع رسانی بیطرفانه گام در جامعه اطلاعاتی می¬نهد، نقش خطیری در افزایش کیفیت اطلاعات دارد.(ثقفی، 1388)
علی رغم نقش اساسی کیفیت اطلاعات حسابداری در تصمیم گیری استفاده کنندگان، نائل شدن به این کیفیت، پیچیده و تشخیص آن دشوار است. مشخص کردن و نظارت بر این ویژگی های کیفیتی در استانداردسازی و عملیات حسابداری بسیار مشکل است. بعلاوه، بررسی آنها حتی در مطالعات آزمایشی که از تست های تجربی استفاده می¬کنند نیز دشوار است.(بهرامفر،1377)
تئوریهای اقتصادی نشان میدهد که در محیط رقابتی متعادل، انتظار می¬رود که هزینه های حسابرسی در پیش¬بینی هزینه¬ها موجب پایین آمدن کیفیت درآمد موسسه می¬شود. اگر اطلاعات مالی از طرف موسسات اشتباه باشد، شهرت و اعتبار حسابرسان با خطر جدی مواجه می¬شود. در پاسخ به آن نیز حسابرسان نیز با افزایش زمان ممیزی، هزینه¬های حسابرسی زیادی را در ارتباط با کیفیت اطلاعات حسابداری به موسسه تحمیل می¬کنند.(هرایبر،2010)
اهمیت موضوع و بیان مسئله
موفقیت سیستم حسابداری بستگی به این دارد که بتواند با ارائه اطلاعات حسابداری، تصمیم گیری مدیران را بهبود بخشد. اما تنها ارائه اطلاعات نمیتواند این امر مهم را ارتقاء دهد. اگر سیستم حسابداری نتواند اطلاعات مورد نیاز مدیریت را در کیفیت مناسب ارائه نماید، در تصمیم¬گیری مدیریت موثر نخواهد بود. بنابراین نحوه ارائه و روش محاسبه اطلاعات به لحاظ کیفی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که بایستی مدیران و تحلیلگران مالی توجه

خاصی به آن داشته باشند. از طرفی برای ارائه اطلاعات حسابداری نیاز به معیارهایی جهت محاسبه کیفیت این اطلاعات می¬باشد. این مقاله معیارهایی را برای ،بسط و اجرای روشی جهت کمّی¬سازی کیفیت اطلاعات حسابداری ارائه می¬دهد و از عوا

مل تحلیلی استفاده شده در پژوهش های مختلف مرتبط با موضوع استفاده می¬کند. بنابراین مسئله¬ای که در این مطالعه مطرح میشود، اینست که چه نوع معیارهایی جهت اندازه¬گیری کیفیت اطلاعات حسابداری با در نظر گرفتن شاخصهای کیفی وجود دارد؟ تا اینکه در حین بررسی چارچوب مفهومی عوامل، پیش نیازها و شاخص¬های قابل اندازه¬گیری کیفیت اطلاعات حسابداری را مشخص نموده و برآورد سطح اطمینان کیفیت را مورد توجه قرار دهد.
کیفیت حسابداری و حق الزحمه های حسابرسی
با تمرکز بر نیازهای استفاده کننده، اطلاعات باکیفیت را میتوان به عنوان تحقق نیازهای استفاده کننده با توجه به درک استفاده کننده بطور معقول و مفید تعریف نمود. کیفیت اطلاعات حسابداری در صورتی افزایش می یابد که روشهای زائد حذف و افزایش گستره¬هایی که اطلاعات حسابداری را در وضعیت اقتصادی منعکس سازند.(دکونو، 2008)
اندازه¬گیری کیفیت حسابداری از طریق هزینه¬های حسابداری تحمیل شده توسط حسابرسان، بر کیفیت سیستم حسابداری تاثیر میگذارد. یکی از دلایل تغییرات کیفیت سیستم حسابداری قرار گرفتن اطلاعات در اختیار حسابرسان و ایجاد حق الزحمه های تبیین نشده، که نتیجه آن باعث عدم تعادل در قیمتگذاری میگردد. از طرفی حسابرسان به دلیل دسترسی بیشتر به مدیریت و اطلاعات اختصاصی خود، مسلما برای تخمین کیفیت اطلاعات حسابداری موقعیت بهتری دارند. پس از کنترل عوامل غیر از کیفیت مرتبط با حق الزحمه های حسابرسی تبیین نشده، کیفیت اطلاعات حسابداری، توسط حسابرسان بطور اختصاصی ارزیابی می¬شود که این موضوع ارتباط بین حق الزحمه های حسابرسی و کیفیت اطلاعات حسابداری را نشان میدهد.(هرایبر، 2010)
تعریف کیفیت اطلاعات حسابداری(دکو و اسچرند ،2004)، برسی میکند که اطلاعات حسابداری تا چه حد منعکس کننده عملکرد واقعی و مورد انتظار شرکت با توجه به عوامل و امکانات فعلی موجود می¬باشد و از این طریق ارزش شرکت را ارزیابی میکند. این تعریف قابلیت صورتهای مالی موسسه را مورد توجه قرار می¬دهد و همچنین صورتهای مالی را از جنبه¬های شفافیت، صحت و اثربخشی در تصمیم بیان میکند.(همان منبع)

ویژگیهای کیفی اطلاعات حسابداری عبارتست از صفت و کیفیتی از اطلاعات حسابداری که مفید بودن و اثربخش بودن را افزایش دهد. به عبارت دیگر، ویژگیهای کیفی خصوصیاتی هستند که اطلاعات فراهم شده در گزارشات را برای استفاده کنندگان قابل

استفاده می¬سازد.(بهرامفر،1377)
پیشینه تحقیقات انجام شده
بتی، آننه و دیگران(2009)، این محققان مطالعه خود را در مورد تاثیر نظارت و اطلاعات شخصی روی نقش کیفیت حسابداری در تصمیمات سرمایه¬ای انجام داده¬اند. نتایج تحقیقاتشان نشان داد که دسترسی بانکها در شرکتهای مالی محدود به اطلاعات شخصی و محدود کردن هزینه¬های سرمایه¬ای باعث کاهش کیفیت حسابداری میگردد. همچنین اگر عدم تقارن اطلاعات مشکلات بزرگی بوجود آورد در آنصورت کیفیت اطلاعات حسابداری بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بالاخره شواهد نشان داد که نتایج سرمایه¬گذاری جریانات نقدی از خطای محاسبات کیفیت اطلاعات حسابداری تاثیر نمی¬پذیرد. بارث و دیگران(2008)، برای ارزیابی کیفیت حسابداری از سه متغیر: مدیریت سود، شناخت سریعتر زیان، و میزان مرتبط بودن ارقام حسابداری استفاده نمودند. دکونو، عادلا و دیگران(2008)، تحلیل میزان تضمین کیفیت درونی اطلاعات حسابداری از طریق ابزارهای داخلی اطلاعات را در بازار رومانی انجام شد. بررسیها نشان داد که تصمیم¬گیریهای استفاده¬کنندگان اطلاعات حسابداری به کیفیت اطلاعات بستگی دارد. کولبک و وارفیلد(2005)، سنجه های توان تبیین مدلهای ارزشیابی مبتنی بر داده های ترازنامه وسود و زیان، خطا و پراکندگی پیش بینی تحلیلگران و پایداری سود را برای بررسی کیفیت اطلاعات حسابداری به کار بردند. به عقیده تورنتون(2002)، کیفیت اطلاعات حسابداری وگزارشگری مالی، محصول مشترک حداقل چهار عامل اصلی است: خلاقیت و نگرشهای مدیریت، کیفیت حسابرسی، تجربه کمیته حسابرسی، و استانداردهای حسابداری دارای کیفیت بالا، وجود ضعف در هر یک از این چهار حلقه، میتواندکل زنجیره را مخدوش سازد. آنچه اهمیت دارد معیارها، متغیرها و سنجه¬هایی است که کیفیت اطلاعات حسابداری را ارزیابی میکند. ریز و سات کلیف(1989)، برای ارزیابی کیفیت داده ها و اطلاعات حسابداری از متغیرهای قابلیت پیش بینی و اندازه گیری اقتصادی استفاده کردند. ثقفی، علی و ابراهیمی،ا(1388)، به بررسی رابطه بین استانداردهای حسابداری وکیفیت اطلاعات حسابداری پرداخته اند در این تحقیق متغیرهای کیفیت اطلاعات حسابداری از قبیل، پایداری سود، ضریب واکنش سود، کیفیت اقلام تعهدی و توان تبیین رو ش های ارزشیابی درنظر گرفته شده و در قالب مدلهای کیفیت اطلاعات حسابداری، قبل و بعد از اجرای استانداردهای حسابداری مورد آزمون قرار گرفته که نتایج آزمون مدلها در مجموع نشان دادکه اجرای استانداردها تنها در مدل پایداری، با بهبود نسبی پایداری اضافی، همراه بوده است در حالی که در سایر مدلها استانداردها نتوانسته اند اثر قابل ملاحظه¬ای داشته باشند.
روش تحقیق
این مطالعه بر مبنای تحلیلهای کمی اقتصادی قرار دارد، تبدیل متغیر کیفی

ت اطلاعات حسابداری به مقیاسهای کمی با مدلهای ذهنی بسط می¬یابند. برخی از مدلهای ارائه شده با روابط ریاضی بیان شده اند که قابل استفاده تحلیلگران و مشاوران مالی میباشند. عوامل تعیین کننده¬ای که بیان میشوند سعی بر این دارند، که ارتباط بین اطلاعات حسابداری و ویژگیهای سیستم مالی ویژه یک واحد تجاری را تبیین نمایند. در واقع این معیارها از روابط آماری برآورد میشوند و متغیرهای انتخاب شده بصورت تجربی بررسی شده¬اند که از مطالعه عقاید صاحب نظران موضوع مورد تحقیق بهره گرفته میشود .

برخی از متغیرهایی که برای ارزیابی کیفیت اطلاعات حسابداری مورد

استفاده قرار می¬گیرند، بشرح زیر می¬باشند:
1- حق الزحمه های حسابرسی تبیین نشده (UAF): این هزینه¬ها به دلایل ناشناخته¬ای ایجاد میشوند. ساختار اندازه¬گیری کیفیت اطلاعات حسابداری، نیاز به گزارش تغییرات در حق الزحمه های حسابرسی دارد که با کیفیت حسابداری ارتباط دارد. شناسایی عوامل تعیین کننده¬ای که با حق الزحمه حسابرسی مرتبط هستند حائز اهمیت زیادی است. برخی از معیارها و عوامل تعیین کننده¬ای که برای تخمین حق الزحمه های حسابرسی استفاده می¬شوند عبارتند از: سطح موجودی انبار ، حسابهای دریافتنی، داراییهای کل، نسبت فروش خارجی به کل فروش، مجموع بدهی¬های کوتاه مدت و بلند مدت به کل دارایی¬ها، درآمد عملیات پس از کسر مالیات نسبت به کل داراییها و تعداد سالهای حسابرسی شده اطلاعات شرکت.(هرایبر، 2010)
2- پایداری سود: پایداری سود، تداوم و ثبات سود از یک دوره به دوره بعد را ارزیابی میکند و از طریق رگرسیون، سود دوره جاری نسبت به سود دوره قبل برآورد میشود. پایداری سود بالا به عنوان یک ویژگی کیفیت حسابداری محسوب می¬شود. هر چه پایداری سود بالاتر باشد، یعنی شرکت توان بیشتری برای حفظ سودهای جاری دارد.(ثقفی و ابراهیمی،1388)
3- ضریب واکنش سود: ضریب واکنش سود، حدود بازده غیرعادی بازار را در واکنش به، جزء غیر انتظاری سودهای گزارش شده شرکت اندازه¬گیری میکند. ضریب واکنش سود در متون به عنوان شاخصی برای محتوای اطلاعاتی سود حسابداری استفاده شده است، زیرا بازنمایی سود به بازده را اندازه گیری میکند.(کولینز و کوتاری،1989)
4- کیفیت اقلام تعهدی: اقلام تعهدی تعدیلات موقتی هستند که جریانهای نقدی را طی دوره¬های زمانی انتقال میدهد. نفع عمده این انتقال آنست که ارقام تعدیل شده، تصویر درست¬تری از عملکرد اقتصادی شرکت ارائه میدهند. هدف اصلی اقلام تعهدی، کاهش مشکلات زمانبندی و نا انطباقی در جریانهای نقدی زیربنایی است(دکوو و دیچیو،2002). کیفیت اقلام تعهدی از نظرسرمایه¬گذاران به معنی نزدیکی سود حسابداری به وجه نقد می¬باشد. بنابراین کیفیت ضعیف اقلام تعهدی باعث می شود که مبهم بودن اطلاعات افزایش یافته و ریسک سرمایه¬گذاری نیز در پی آن افزایش یابد.(فرانسیس و دیگران،2005)

یک مدل جدید برای اندازه¬گیری کیفیت اطلاعات حسابداری

این مدل بر مبنای تحلیل کمی اقتصادی بیان میشود که امکان تعیین ارتباط بین کیفیت اطلاعات حسابداری و ویژگیهای خاص حسابداری واحد تجاری برقرار می

¬نماید. در حقیقت یک نوع مدل آماری است و انتخاب متغیرهای آن بصورت تجربی میباشد. این مدل آماری ارزیابی ثابتی از ویژگیهای کیفیتی اطلاعات وبسط مدل اقتصادی وتمایز وتفسیر کیفیت با کمک مقیاس رتبه بندی ارائه میکند. مدل حاضر شکل کلاسیک ترکیب خطی شاخص ها می¬باشد که کیفیت فراگیر اطلاعات حسابداری(Qai) را منعکس می¬کند و بر مبنای دو نوع پیش نیاز کیفیت (pq) و 6 معیارکیفیت (cq)قرار دارد که از طری

ق شناسایی و اندازه¬گیری پارامترهای ویژه¬ای کمّی می گردند: (دیکونو و دیگران،2009)
که در آن،Pq0: پیش نیاز کیفیت در موقعیت فعلی، Pq1: پیشنیاز کیفیت جامع ، نوعی متغیر برنولی با مقدار0یا1 و با ضریب اهمیت 1 بیان میشود، Cqi: iامین معیار کیفیت، n: تعداد معیار کیفیت فرض شده (i=1,2,…,6) و ai: ضرایب اهمیت معین شده برای معیارهای کیفیت.
در یک کار تحقیقی که در کشور رومانی انجام شده، برای محاسبه کیفیت اطلاعات حسابداری از رابطه فوق استفاده شده است. در این تحقیق با تکیه بر تجزیه و تحلیل تطبیقی تئوریهای اصول حسابداری و مطالعه سیستم حسابداری رومانیایی، عوامل زیر را به عنوان معیارهای کیفیت حسابداری در نظر گرفته اند: مفهوم (استهکام )، حفاظت ، ثبات ، مبنای تعهدی ، میزان تغییرناپذیری ترازنامه ، تهیه بیطرفانه(ارزش منصفانه )(دکونو،2009).
پیامدهای کیفیت پایین اطلاعات حسابداری
با تکیه بر این اعتبار که آیا حق الزمه های حسابرسی تبیین نشده، میتواند معیاری برای اندازه¬گیری کیفیت اطلاعات حسابداری باشد؟ این مطالعه برای اولین بار به بررسی تفاوت میان کیفیت حسابداری با تمرکز بر وقوع کیفیت پایین اطلاعات حسابداری می¬پردازد. این مقاله بر روی سه نوع معیار اندازه¬گیری تمرکز دارد که در افت کیفیت اطلاعات حسابداری تاثیر دارند(هرایبر،2010)
الف- بررسی توانایی حق الزحمه های حسابرسی تبیین نشده(UAF) برای پیش بینی اظهارات مجدد اطلاعات حسابداری و تقلب حسابداری ، بدون قید شرط و ارائه یک معیار دیگر برای کیفیت سودها. اظهارات مجدد اطلاعات حسابداری و تقلب حسابداری مواردی را نشان میدهد که موسسه در ارائه صورتهای مالی، اشتباهی انجام داده باشد. اظهارات مجدد در سیستم حسابداری یک نوع بی نظمی یا تقلب از طریق افشاء داخلی (خود افشائی) اطلاعات را نشان میدهد. اظهارات مجدد اطلاعات، سودآوری صورتهای مالی موسسه را به میزان قابل توجهی مختل میکند. هرچند که برخی اعتقاد دارند که اظهارات مجدد همانند یک بازنگری اطلاعات است و ارتباطی به کیفیت اطلاعات حسابداری ندارد.
ب- بررسی اینکه، حق¬الزحمه¬های حسابرسی تبیین نشده با یادداشتهای توضیحی اعلام شده توسط بورس اوراق بهادار در خصوص صورتهای مالی، همراه است.
ج- این تجزیه و تحلیل از طریق بررسی ارتباط بین حق¬الزحمه¬های حسابرسی تبیین نشده(UAF) و ضریب واکنش سودهای حاصل شده (FERC) در یک معیار کیفیت مستمر تکمیل میشود. منظور از FERC، یک معیاری برای تعیین حدود اطلاعات، بدین معنی که تا چه حد بازده فعلی اطلاعات، سودهای آتی موسسه را نشان می¬دهد. RFEC نشان می¬دهد که جنبه مفید بودن تصمیمات اطلاعات حسابداری تا چه اندازه، بازار آتی سودها را به کمک معیارهای اندازه¬گیری پیش¬بینی می¬کند؟
محدودیتهای تحقیق
یکی از محدودیتهای تحقیق این است که اگر مدل پیشنهاد شده در این مقاله در سازمانهای متعدد برای تعیین کیفیت اطلاعات حسابداری استفاده شود با مشکلات

عدم تطابق نظر و عقایده صاحبنظران فن حسابداری مواجه می¬

شود به دلیل اینکه ضرایب اهمیت تخصص یافته به معیارهای کیفیت، همچنین انتخاب معیارها ممکن است از نظر فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. محدودیت دیگر این که، گزارش عقاید حسابرسان در رابطه با معیارهای کیفیت اطلاعات مالی یک سازمان ممکن است متفاوت¬تر از آن باشد که تحلیلگران سازمان برای کیفیت اطلاعات سازمان خویش تعیین می¬نمایند. بنابراین به نظر می¬رسد که در این صورت اهمیت ارزیابی اطلاعات حسابداری کاهش یابد و مدل با استفاده از اطلاعات منتشر شده تست ¬شود نه از طریق اطلاعات داخلی.
نتیجه گیری
در این مقاله بیشترین مباحث بر دو مقوله، کیفیت گزارشگری مالی در تفهیم و تحقق صورتهای مالی و کیفیت سودهای موسسه تمرکز داشته است. یکی از معیارهای جدید در سنجش کیفیت حسابداری، حق¬الزحمه¬های حسابرسی تبیین نشده معرفی شد . بررسی¬ها نشان میدهد که حسابرسان در ذهن خودشان اطلاعات شخصی غیر قابل مشاهده در مورد سیستمهای حسابداری اساسی شرکتها دارند.
اندازه¬گیری برمبنای حق¬الزحمه¬های حسابرسی تبیین نشده، یک ارزیابی کلی از کیفیت صورتهای مالی موسسه فراهم می¬کند. نتایج نشان میدهد که معیارهای کیفیت حسابداری ارتباط مستقیمی با سایر معیارهای کیفیت سودها دارند. در این مقاله نشان داده شد که عواملی مانند، اظهارات مجدد، تقلب، یادداشتهای توضیحی بورس اوراق بهادار پیش بینی شد که باعث افزایش حق¬الزحمه¬های حسابرسی تبیین نشده میگردند. بطور کلی، باور براین است که حق¬الزحمه¬های تبیین نشده حسابرسی میتواند جهت تایید یا رد نظریه¬های مربوط به پیامدهای اقتصادی کیفیت گزارشگری مالی به محققان و تحلیلگران کمک زیادی بکند. همچنین در این مطالعه یک مدل جدید اقتصادی علارغم محدودیتهای ذکر شده، برای اندازه¬گیری کیفیت اطلاعات حسابداری از طریق معیارهای پیشنهاد شده ارائه گردید.

منابع و ماخذ
1- بهرامفر، نقی و رسولی، ولی¬الله(1377). ویژگیهای کیفی اطلاعات حسابداری مدیریت و نقش آن در تصمیم گیری مدیریت، فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دوره 6، شماره 24
2- ثقفی، علی و ابراهیمی، ابراهیم(1388). رابطه تدوین استاندارده

ای حسابداری با کیفیت اطلاعات حسابداری، فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دوره16 ، شماره 57 .

Barth, Mary, Wayne,

L., Lang, M.(2008). International Accounting Standards and Accounting Quality. Journal of Accounting Research 46: No. 3.
Betty, Anne, Liao, S., Weber, J.(2009). The Effect of Private Information and Monitoring on the Role of Accounting Quality in Investment Decisions. Seminar to Stanford university: SSRN Website.
Collins, D., Kothari, S.(1989). An analysis of inter temporal and cross-sectional determinants of earnings response coefficients. Journal of Accounting & economics11: 143-181.
Deaconu, Adela, fillip,C., buiga, A.(2009). Solutions For Measuring The Quality Of The Accounting Information. Babe-Bolyai University: Cluj-Napoca, Romania: 2-7.
Dechow, P., Dichev, I.(2002). The quality of accruals and earnings: the role of accrual estimation errors. The Accounting Review 77: 35 – 69
Francis, J., Lafond, R., Olsson, P., Schipper, K.(2005). The market pricing of accruals quality. Journal of Accounting and Economics 39: 295-327.
Hribar, P., Kravet, T., Wilson,R.(2010). A New Measure of Accounting Quality. Tippie College of Business The University of Iowa: 6-29 SSRN Website.
Kohlbeck, Mark, Warfield, T.(2005). The Effects of Principles-based Accounting Standards on Account

ing Quality: SSRN Website.
Rees, W.P , Sutcliffe. C. M. S.(1989). Ex Ante Testing of Accounting Standards Using Stochastic Models. Accounting and Business Research 19: 151-160.
Thornton, Daniel, B.(2002). Financial Reporting Quality: Implications of Accounting Research. Submit to the senate standing committee on banking, trade and commerce, May 29.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.