دانلود مقاله بررسی پتانسیل دگرآسیبی پنیرک برجوانه زنی و رشد اولیه گوجه فرنگی ، خیار و شاهی فایل ورد (word)


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی پتانسیل دگرآسیبی پنیرک برجوانه زنی و رشد اولیه گوجه فرنگی ، خیار و شاهی فایل ورد (word) دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی پتانسیل دگرآسیبی پنیرک برجوانه زنی و رشد اولیه گوجه فرنگی ، خیار و شاهی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی پتانسیل دگرآسیبی پنیرک برجوانه زنی و رشد اولیه گوجه فرنگی ، خیار و شاهی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی پتانسیل دگرآسیبی پنیرک برجوانه زنی و رشد اولیه گوجه فرنگی ، خیار و شاهی فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: هفتمین کنگره علوم باغبانی ایران

تعداد صفحات: 7

چکیده:

مواد دگرآسیب تولید شده از عل فهای هرز موجب کاهش فعالیت های متابولیکی و عملکرد در گیاه مجاور می گردند. با توجه به گستردگی و وفور علف هرز پنیرک در مزارع، همچنین اهمیت گوجه فرنگی، خیار و شاهی به عنوان سبزیجات بسیار مهم، این بررسی به منظور تعیین اثرات دگرآسیبی عصاره آبی علف هرز پنیرک روی خصوصیات جوانه زنی بذور گوجه فرنگی، خیار و شاهی در سال 1388 در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز به صورت طرح کاملا تصادفی با سه تکرار به اجرا درآمد. تیمارهای آزمایشی شامل سطوح مختلف عصاره با غلظت های 2/5 و 5 و 7/5 و 10 درصد و آب مقطر به عنوان شاهد استفاده گردید. به منظور محاسبه خصوصیات جوانه زنی، طول ریشه چه و ساقه چه، وزن خشک ریش ه چه و ساقه چه بر اساس مقررات انجمن تحقیقات بین المللی بذر محاسبه شد. نتایج آزمایش نشان داد عصاره آبی گیاه پنیرک روی خصوصیات جوانه زنی و رویشی بذور گوجه فرنگی، خیار و شاهی دارای اثرات بازدارنده ی دگرآسیب است، بطوری که با افزایش غلظت عصاره پنیرک، درصد جوانه زنی، سرعت جوانه زنی، طول و وزن خشک ریشه چه و ساقه چه این سبزی ها کاهش یافت. درصد جوانه زنی بطور معنی داری در بذور گوجه فرنگی و خیار در تیمار 2/5 درصد در مقایسه با تیمار شاهد کاهش یافت در صورتی که در شاهی بین شاهد و تیمار 2/5 درصد تفاوت معنی داری وجود ندارد اما با افزایش غلظت میزان جوانه زنی کاهش می یابد. در گوجه فرنگی در غلظت 7/5 و 10 جوانه زنی کاهش می یابد. در گوجه فرنگی در غلظت تقریبا بطور کامل مهار گردید.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.