دانلود مقاله رایگان بررسی چالش های کاربرد کامپوزیت در صنعت ساختمان فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله رایگان بررسی چالش های کاربرد کامپوزیت در صنعت ساختمان فایل ورد (word) دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله رایگان بررسی چالش های کاربرد کامپوزیت در صنعت ساختمان فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله رایگان بررسی چالش های کاربرد کامپوزیت در صنعت ساختمان فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله رایگان بررسی چالش های کاربرد کامپوزیت در صنعت ساختمان فایل ورد (word) :

در زمینه کاربرد مواد مرکب در صنعت ساختمان، دیدگاه¬های مهندس موسوی، از اعضای مؤسسه کامپوزیت ایران، قبلاً در شبکه بیان شد. اما گسترش مواد مرکب در صنعت ساختمان، همواره با معضلاتی همچون هزینه، مسائل زیست محیطی، استانداردها و غیره نیز همراه بوده است که در این زمینه نیز گفتگویی با مهندس موسوی انجام و به این موارد پرداخته شده است:
سوال: ضمن تشکر از شما با توجه به پایین‌تر بودن قیمت مصالح ساختمانی در برابر کامپوزیت¬ها, آیا استفاده از کامپوزیت¬ها در بخش ساختمان صرفه اقتصادی دارد؟

مهندس موسوی: موادی که برای تقویت سازه¬های بتن آرمه استفاده می¬شوند، الیاف شیشه و رزین اپوکسی می¬باشد که به علت تحریم ایران با قیمت¬های بالاتر از نرخ¬های متداول جهانی به دست ما می¬رسند. البته ایران مواد اولیه مورد نیاز را از کشورهای شرقی بالاخص روسیه خریداری می¬کند که نسبت به نمونه¬های غربی خود از قیمت و کیفیت پایین¬تری برخوردار است. اما با تمام مشکلات بیان شده، به خاطر خصوصیات این مواد و با توجه به مشکلات ساخت¬وساز، استفاده از آنها در کشور ما اجتناب ناپذیر است.

به طور مثال گاه هزینه متوقف کردن عملکرد بنا در مقایسه با هزینه تقویت بسیار سرسام¬آور است. در یکی از شهرهای کشور، یک پل ترانزیت کالا پس از گذشت 30 سال از احداث آن، در قسمت سرستون¬ها دچار آسیب گردیده بود و به علت موقعیت منحصر به فرد و حجم بسیار بالای ترانزیت آن، امکان بستن پل وجود نداشت. چرا که این عمل ترافیک غیر قابل کنترل و زیان مالی سنگین را به همراه می¬آورد. در این مورد روش¬های سنتی به هیچ وجه جوابگو نبوده و تقویت پل تنها به کمک کامپوزیت¬ها ممکن گردید. در بازار ایران مواردی وجود دارند که زمان بسیار مهمتر از هزینه تقویت است و باید با جستجو و بررسی این موارد را بیابیم.

برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.