دانلود مقاله استفاده از روش آنالیز مولفه های واریانس در ارزیابی دقت مدل های ژئوئید جاذبی، بررسی موردی در ایران فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله استفاده از روش آنالیز مولفه های واریانس در ارزیابی دقت مدل های ژئوئید جاذبی، بررسی موردی در ایران فایل ورد (word) دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله استفاده از روش آنالیز مولفه های واریانس در ارزیابی دقت مدل های ژئوئید جاذبی، بررسی موردی در ایران فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله استفاده از روش آنالیز مولفه های واریانس در ارزیابی دقت مدل های ژئوئید جاذبی، بررسی موردی در ایران فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله استفاده از روش آنالیز مولفه های واریانس در ارزیابی دقت مدل های ژئوئید جاذبی، بررسی موردی در ایران فایل ورد (word) :

دانلود مقاله استفاده از روش آنالیز مولفه های واریانس در ارزیابی دقت مدل های ژئوئید جاذبی، بررسی موردی در ایران فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در 1387 در مجله فیزیک زمین و فضا از صفحه 1 تا 13 منتشر شده است.
نام: استفاده از روش آنالیز مولفه های واریانس در ارزیابی دقت مدل های ژئوئید جاذبی، بررسی موردی در ایران
این مقاله دارای 13 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آنالیز مولفه های واریانس
مقاله ژئوئید
مقاله ترازیابی
مقاله ایران
مقاله MBQUNE،‌ BQUNE
مقاله BQUE
مقاله GPS
مقاله IRG04

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
ارزیابی درونی برای مدل ژئوئید جاذبی ایران IRG04 بر اساس قانون انتشار خطاها (جذر میانگین خطای مربعی عمومی مدل) دقتی معادل 52 سانتی متر را برآورد می کند. باید توجه داشت که دقت ارزیابی شده از این روش یک ارزیابی نظری و اغلب بسیار خوشبینانه است و با واقعیت های عملی انطباق ندارد.
روش آنالیز مولفه های واریانس روشی متداول و مستقل در سرشکنی است. در این تحقیق از روش آنالیز مولفه های واریانس BQUE در قالب مدل سرشکنی ترکیبی گوس- هلمرت و به همراه اطلاعات نقاط ترازیابی GPS- و ژئوئید جاذبی در ایران شده است. نظر به اینکه این روش لزوما همیشه برای مولفه های واریانس برآورد مقدار مثبت ندارد، روش جدید و توسعه یافته MBQUNE برای امکان تعیین مقادیر صرفا مثبت در همه شرایط به لحاظ نظری طراحی شد. همچنین برنامه رایانه ای به زبان MATLAB برای آنالیز مدل های متفاوت سرشکنی پارامتریک به منظور تعیین مولفه های واریانس برنامه نویسی شد. این ارزیابی، اطلاعات ارزشمندی را در زمینه برآورد دقت های مدل ژنوئید جاذبی، ارتفاعات ارتومتریک و ارتفاع ژئودتیک ایران در برداشت. نتیجه این تحقیق که بر اساس 73 نقطه ترازیابی و GPS با توزیع مناسب در ایران و مدل 7 پارامتری صورت پذیرفت، برآورد دقتی معادل 7 سانتی متر را برای مدل ژئوئید جاذبی IRG04 داشت که این مقدار، انطباق بسیار خوبی با برآورد اولیه داخلی ما برای این مدل در ایران به دست می دهد.
مقدمه: روش آنالیز مولفه های واریانس (VCE) و خصوصا روش MINQUE به صورت گسترده ای در ژئودزی کاربرد دارد. این روش را هلمرت (1907) به صورت مستقل ارایه کرد و پروفسور گرافارند (1985) و شوبرگ (1982 a,b) نقش بسزایی در توسعه آن داشته اند. روش VC قابلیت استفاده در مشاهدات همگن و ناهمگن را دارد و عموما به منظور تغییر مقیاس واحد وزن مولفه های متفاوت در مدل های سرشکنی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش فرض بر این است توزیع خطاها در مشاهدات به صورت اتفاقی است.
انگیزه های زیادی برای استفاده از روش VC در سرشکنی مدل ترکیبی ترازیابی GPS/ و ژئوئید وجود دارد.
استفاده از این روش امکان درجه بندی کردن خطاهای مدل ژئوئید، ارتفاعات ژئودتیکی و ارتومتریک به صورت روشی کاملا مستقل را فراهم می کند. مزیت این روش ترکیبی داشتن درجه آ‍زادی زیاد در مدل VC است.
به عبارت دیگر با وجود افزایش تعداد نقاط ترازیابی GPS/ و ژئوئید، تعداد مولفه های مجهول ثابت است (سه مولفه). عموما ماتریس واریانس و کواریانس مشاهدات مدل از نتایج سرشکنی شبکه های ترازیابی و GPS قابل استخراج است. در مورد دقت ژئوئید نیز بر اساس قانون انتشار خطاها (جذر میانگین خطای مربعی عمومی مدل) می توان برآورد مناسبی از دقت داخلی مدل داشت (رابطه (1 این مقادیر در حکم داده های اولیه برای مدل VC مورد استفاده قرار می گیرند و از طریق مولفه های واریانس به روش تکرار به تدریج روزآمد می شوند. نکته مورد توجه در این روش این است که مولفه های واریانس همیشه برآورد مثبتی ندارند. این مساله می تواند نشانگر وجود داده های اشتباه در مدل، خطاهای سیستماتیک و یا استفاده از مدل نامناسب در سرشکنی باشد. استفاده از روش BQUNE شوبرگ (1984) و اسحاق- شوبرگ (2008) می تواند روشی برای مقابله با مولفه های واریانس منفی باشد. با این حال بایستی قبل از استفاده از این روش، علت بروز آن را به دقت بررسی کرد.
مدل سازی مساله، با استفاده از رابطه (1) ارزیابی درونی برای مدل ژئوئید جاذبی ایران IRG04 بر اساس قانون انتشار خطاها (جذر میانگین خطای مربعی عمومی مدل) دقتی معادل 52 سانتی متر را برآورد می کند.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.