دانلود مقاله بررسی برجهای بادی و راهکارهای بهینه سازی عملکرد آنها جهت ارتقاء تهویه طبیعی در ساختمان فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی برجهای بادی و راهکارهای بهینه سازی عملکرد آنها جهت ارتقاء تهویه طبیعی در ساختمان فایل ورد (word) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی برجهای بادی و راهکارهای بهینه سازی عملکرد آنها جهت ارتقاء تهویه طبیعی در ساختمان فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی برجهای بادی و راهکارهای بهینه سازی عملکرد آنها جهت ارتقاء تهویه طبیعی در ساختمان فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی برجهای بادی و راهکارهای بهینه سازی عملکرد آنها جهت ارتقاء تهویه طبیعی در ساختمان فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: دومین همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی
تعداد صفحات: 10
چکیده:
برجهای بادی (wind towers) برای قرون متمادی در اشکال و صورتهای مختلف به عنوان یک روش غیرمکانیکی تأمین تهویه طبیعی مطرح بوده اند. همسازی این برجها با بوم و محیط زیست و صرفه جویی در مصرف و بهای انرژی، مهندسان و محققان زیادی را برآن داشته تا طی تحقیقات و مطالعات کمی و کیفی متعدد و با درنظر گیری جوانب فنی و زمانی طراحی برجهای بادی با ارائه راهکارها و پیشنهادات کاربردی به ملاحظات اقلیمی منطقه پاسخ گویند. هدف مقاله حاضر، مطالعه انواع برجهای بادی و ارزیابی روشهای خنک سازی فضاهای داخلی بناها توسط برجهای بادی سنتی و بهره گیری از آموزه های این ابداعات اقلیمی جهت ارتقاء تهویه طبیعی در ساختمانها است که به تبع آن، هدف غایی یعنی آسایش حرارتی ساکنان بنا تأمین می شود. به همین منظور در این تحقیق انواع شیوه های معمول سرمایش در برجهای بادی به روش کیفی و از طریق جمع آوری اطلاعات و مطالعات کتابخانه ای مورد مداقه قرار گرفته، مزایا و معایب هر کدام برشمرده می شود. در ادامه، تحقیق با ارائه پیشنهادهایی توصیفی در راستای بهبود عملکرد حرارتی برجهای بادی به پایان می رسد. به طور کلی توجه به موقعیت قرار گیری برجها در بام و نسبت به باد، تشدید اختلاف فشار پیرامون بنا جهت تسهیل گردش جریان هوا، کاربرد چندمنظوره از برجهای بادی مثل نورگیر، به کارگیری فن آوری جدید به منظور تخیر استفاده کنندگان در کنترل میزان هوای ورودی و مقدار رطوبت، از موارد قابل لحاظ در طراحی برجهای بادی است که به عنوان راهکارهای بهینه سازی عملکرد حرارتی این برجها پیشنهاد می گردد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.