دانلود تحقیق بررسی عوامل ضربه به سر فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق بررسی عوامل ضربه به سر فایل ورد (word) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق بررسی عوامل ضربه به سر فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق بررسی عوامل ضربه به سر فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق بررسی عوامل ضربه به سر فایل ورد (word) :

بررسی عوامل ضربه به سر

بررسی میانگین زمان سپری شده در بیماران دچار ضربه سر از
زمان حادثه تا انتقال بیمار به بیمارستان
چکیده:
سوانح و حوادث از علل مهم مرگ و میر در جوامع امروزی بوده و تقریبًا در نیمی از موارد مرگ و میر به دنبال تروما ، ضربه به سر دخیل می باشد . در درمان بیماران دچار ضربه به سر زمان سپری شده از زمان حادثه تا شروع اقدامات در پیش آگهی مصدومین نقش مهمی دارد . این مطالعه با هدف تعیین میانگین زمان سپری شده در بیماران دچار ضربه سر از زمان حادثه تا انتقال بیمار به ب یمارستان مباشر کاشانی همدان و شروع اقدامات تشخیصی و درمانی در ماههای تیر و مرداد سال 1379 انجام شد.این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی است وبرای تمام بیماران بستری شده طی مدت مذکور اطلاعات از طریق مصاحبه با همراهان ، خود بیمار ، پرسنل فوریتهای پزشکی وبررسی برگه های اعزام جمع آوری شده است . در این مطالعه تعداد 140 بیمار با ترومای سر مورد بررسی قرار گرفت.
101 دقیقه، در بیماران اعزامی /2±92/ میانگین زمان انتقال بدست آمده در بیماران غیر اعزامی 3
139 دقیقه بو د میانگین زمان از بدو ورود بیمار تا شروع اقدامات ±98/ 221 دقیقه و در مجموع بیماران 7 ±105/1 150 دقیقه بوده است .شایعترین علل تاخیر در /6±120/ 76 دقیقه و تا انجام سی تی اسکن مغزی 1 /8±61/ درمانی 1 انتقال بیماران ، دوری راه و نبودن‌وسیله نقلیه بوده است . بیشترین علت تاخیر در انجام سی تی اسکن مغزی ، تاخیر در فرستادن بیمار جهت انجام سی تی اسکن توسط پرسنل بوده است.میانگین زمان انتقال مصدومین ضربه مغزی در منطقه همدان خصوصا " بیماران اعزام شده از سایر شهرستانها طولانی تر از استانداردهای جهانی است ورفع این معضل مستلزم اقدامات پرسنل بخش های اورژانس و درمانی ونیزسایر بخش های توسعه چون راهنمایی و رانندگی ، وزارت راه ، . . . می باشد
شرح بیماری
آسیب‌ به‌ سر عبارت‌ است‌ از ضربه‌ به‌ سر، همراه‌ با یا بدون‌ از دست‌ دادن‌ هوشیاری‌ یا سایر علایم‌ قابل‌ مشاهده‌. بسته‌ به‌ ماهیت‌ ضربه‌، زخم‌های‌ سر ممکن‌ است‌ باز یا بسته‌ باشند.

علایم‌ شایع‌

به‌ گستردگی‌ صدمه‌ بستگی‌ دارند. توجه‌ داشته‌ باشید که‌ بودن‌ یا نبودن‌ تورم‌ در محل‌ وارد آمدن‌ ضربه‌ ربطی‌ به‌ جدی‌ بودن‌ آسیب‌ ندارد. علایم‌ شامل‌ هر کدام‌ یا تمام‌ موارد زیر هستند:
• خواب‌ آلودگی‌ یا گیجی‌
• استفراغ‌ یا تهوع‌
• تاری‌ دید
• منگی‌
• اشکال‌ در صحبت‌ کردن‌
• ضعف‌ عضلانی‌
• هم‌اندازه‌ نبودن‌ مردمک‌ها
• از دست‌ هوشیاری‌ به‌طور موقتی‌ یا برای‌ مدت‌ طولانی‌
• فراموشی‌
• تحریک‌پذیری‌
• سردرد
• خونریزی‌ از پوست‌ سر در صورتی‌ که‌ زخم‌ شده‌ باشد.
علل‌

وارد آمدن‌ ضربه‌ به‌ سر. بدترین‌ آسیب‌ها معمولاً در اثر تصادفات‌ رخ‌ می‌دهند.

عوامل‌ افزایش‌ دهنده‌ خطر
• مصرف‌ الکل
• ورزش‌های‌ خطرناک‌، مثل‌ بوکس‌
• اختلالات‌ صرعی‌ و تشنجی‌
• سوار شدن‌ بر دوچرخه‌ و موتور سیکلت‌ بدون‌ کلاه‌ ایمنی‌

پیشگیری‌

• قبل‌ از رانندگی‌ از داروهای‌ روان‌ گردان‌ استفاده‌ نکنید. از مصرف‌ الکل‌ جداً پرهیز کنید.
• به‌ هنگام‌ دوچرخه‌ سواری‌ یا حرکت‌ با موتور سیکلت‌ از کلاه‌ ایمنی‌ استفاده‌ کنید.
• همیشه‌ به‌ هنگام‌ سوارشدن‌ در خودرو از کمربند ایمنی‌ استفاده‌ نمایید. شیرخواران‌ و کودکان‌ کم‌ سن‌ و سال‌ را نیز در صندلی‌های‌ عقب‌ قرار داده‌، با کمربند ایمنی‌ مخصوص‌ از آنها مراقبت‌ نمایید.

عواقب‌ مورد انتظار

با شناسایی‌ زودهنگام‌ علایم‌ خطر و درمان‌ معمولاً قابل‌ معالجه‌ است‌. عوارض‌ ضربه‌ به‌ سر ممکن‌ است‌ جان‌ بیمار را به‌ خطر اندازند یا باعث‌ معلولیت‌ دایمی‌ شوند.

عوارض‌ احتمالی‌
• خونریزی‌ در داخل‌ جمجمه و خارج‌ از مغز ( خونریزی و هماتوم زیرسخت شامه )
• خونریزی‌ به‌ داخل‌ مغز
درمان‌
اصول‌ کلی‌
• بستری‌ کردن‌ برای‌ زیر نظر گرفتن‌ بیمار، در صورتی‌ که‌ علایم‌ شدید باشند.
• اقدامات‌ تشخیصی‌ عبارتند از: آزمایش‌ خون‌ و مایع نخاع، عکسبرداری‌ ساده‌ از جمجمه‌ و گردن‌ با اشعه ایکس، و سی تی اسکن از سر.
• تعیین‌ گستردگی‌ آسیب‌ تنها با معاینه‌ و مشاهده‌ دقیق‌ امکان‌پذیر است‌. امکان‌ دارد پس‌ از معاینه‌ و بررسی‌ فرد توسط‌ پزشک‌، وی‌ به‌ خانه‌ فرستاده‌ شود، اما باید یک‌ فرد قابل‌ اطمینان‌ در کنار او بماند و مراقب‌ بروز علایم‌ جدی‌ باشد. بیست‌ و چهار ساعت‌ اول‌ پس‌ از ضربه‌ از نظر بروز علایم‌ و عوارض‌ جدی‌ بسیار مهم‌ است‌، اگرچه‌ این‌ گونه‌ علایم‌ و عوارض‌ ممکن‌ است‌ دیرتر (تا 6 ماه‌ پس‌ از آسیب‌) نیز ظاهر شوند.
• اگر شما مراقبت‌ از فرد را به‌ عهده‌ دارید، او را تا 24 ساعت‌ هر 2 ساعت‌ یا طبق‌ آنچه‌ توصیه‌ شده‌ است‌ بیدار کنید. اگر فرد بیدار نشد، فوراً پزشک‌ را خبر کنید. در صورت‌ بروز علایم‌ زیر نیز پزشک‌ را در جریان‌ بگذارید:
o استفراغ‌

دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد طبقه بندی غذاهای اصلی انسان در قرآن فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد طبقه بندی غذاهای اصلی انسان در قرآن فایل ورد (word) دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد طبقه بندی غذاهای اصلی انسان در قرآن فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله در مورد طبقه بندی غذاهای اصلی انسان در قرآن فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد طبقه بندی غذاهای اصلی انسان در قرآن فایل ورد (word) :

طبقه بندی غذاهای اصلی انسان در قرآن

فلینظر الانسان الی طعامه ـ انا صببنا الماء صبا * ثم شققنا الارض شقا * فأنبتنا فیها حبا * و عنبا و قضبا * و زیتونا و نخلا * و حدائق غلبا * و فاکهه و ابا * متاعا لکم و لانعامکم. ( عبس 24 ـ 32)
پس انسان باید به خوراک خود بنگرد * که ما آب را به صورت بارشی فرو ریختیم * آنگاه زمین را شکافتیم * و در آن، دانه رویانیدیم * و انگور و سبزی * و زیتون و درخت خرما * و باغ های انبوه * و میوه و علف * [ تا وسیله ] استفاده شما و دام هایتان باشد.

در قرآن چهار مرتبه کلمه فلینظر بیان شده که دو مورد آن ( سوره کهف، آیه 19 * سوره عبس، آیه 14 ) درباره غذای انسان، یک مورد درباره عمل انسان ( سوره حج، آیه 15 ) و مورد دیگر آن ( سوره طارق، آیه 5 ) درباره چگونگی خلقت وی است.
در سوره عبس، ابتدا خداوند متعال انسان را متوجه غذای او می کند که از چه موادی تشکیل شده است و کدام یک در اولویت قرار دارد.

این مطلب را همیشه مد نظر قرار دهید که « و لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبی»( سوره انعام، آیه 59 )
( و هیچ تر و خشکی نیست مگر آنکه در کتابی روشن [ ثبت ] است)
یعنی خداوند در کتاب خود همه مطالبی که مورد نیاز انسان بوده، بیان کرده است. در این آیات نیازمندی های بدن انسان به مواد غذایی به ترتیب اولویت آمده که جای بسی شگفتی است.
در مرحله اول به پروتئینها ( دانه های گیاهان ) «حبّا» اشاره می شود خصوصا پروتئینهای گیاهی، مورد تأکید است. پروتئین های گیاهی بیشترین مواد تشکیل دهنده بدن انسان است همه پروتئین های گیاهی ضد سرطان هستند.
در مرحله دوم قندها ( انگور و ; ) و «عنبا و قضبا» توصیه می شود. نیاز انسان به مواد قندی نسبت به سایر مواد کمتر است ولی بخاطر اهمیت فوق العاده این مواد که زمینه ساز فعالیتهای فیزیکی و فکری می باشد در مرحله دوم ذکر شده اند.
در مرحله سوم چربی ها ( زیتون و ; ) و « زیتونا و نخل»ا تجویز می شود. چربیها از اهمیت خاصی برخوردارند. زیرا غشاء سلولهای بدن از این مواد تشکیل شده است و نیز اکثر هرمونهای بدن از مواد چربی ساخته می شوند.
در مرحله چهارم ویتامینها ذکر می شود که به وفور در سبزیجات و میوه جات یافت می شود اگر دقت کنید به این مطلب پی خواهید برد که قرآن تمامی انواع غذاها را با مثالهایی از گیاهان بیان کرده که اهمیت غذاهای گیاهی را می رساند.
در آزمایشگاه های تشخیص طبی برای کشت انواع میکروب و پارازیت ها از پنج ماده استفاده می شود که عبارتند از: 1) آبگوشت 2) خون 3) آگار« دو نوع جلبک سبز و قرمز که از آبهای گرم گرفته می شود و نیز نوعی ژله که در قنادی ها استفاده می شود» 4) بلاد آگار 5) شکلات
نکته بسیار جالب اینکه در این آیات هیچ نامی از این مواد که عامل رشد میکروب هستند و غذای اکثریت مردم را همین گونه غذاها تشکیل می دهند نیامده است.

اعجاز در گیاهان
و در روى زمین قطعه زمینهائى در کنار هم قرار دارد،در حالی کهدر آنها باغهای انگور، کشت و درخت های خرما ا نوع صنو و غـیر صن وجود دارد، که همه با یک آب آبیاری میشوند ولی از نظر غذائی آنها را بر یکدیگر برتری میدهیم! دراین موارد برای کسانیکه فکر میکنند نشانه هائی وجود

دارد “. ـ جدارهاى کوچک کنار هم ناهمگون هستند:در زمان محمد انسان می دانست که خاکهای زمین با هم فرق میکنند، ولی اینکه خاک دو مزرعه کوچک چسـبیده به هم نیز دقـیـقـاً یکی نیستند، از عـلـم امـروزی بشر است که با امکانات پیچیده علمی امروزی آنرا بدست آورده استــصفات و خصوصیات میان درختان به صِنو و غیر صِـنـو بودن آنها بستگی دارد. صفات و خصوصیات میان درخت

ان به صنو و غیر صنو بودن آنها بستگی دارد:درختی که از درخت دیگر روئیده باشد صِـنـْـو نامیده می شود و درختی که از بذر روئیده باشد غیر صنو نامیده می شود. آیه صفات و خصوصیات درختان را به صنو و غیر صنو بودن آنها مربوط می داند. واقعیت هـم همین است. درخت صِنو (یعنی درختیکه از درخت دیگری روئیده باشد) تمامی صفات و خصوصیاتوراثتی درخت مادر خود را دربـردارد. یعنی از

نظر رنگ، طـعـم، مـزه و غــیـره دقـیـقـاً مانـنـد درخـت مـادر است. ولی درخـتی که از بذر روئیده باشد، صفات و خصوصیات آن ترکیبی است از صفات و خصوصیات درخت مادر بعلاوه صـفـات و خصوصیات درخت پدر (که به درخت مادر تـلـقـیح شده است ـ در

دروقت ریختن باران بعضى از بکتریا قوت زیاد در خود می آبد
موارد مزبور نشانه هائی وجود دارد:{وفی الأرض قطعٌ متجاورات وجنّاتٌ من أعنابٍ وزرعٌ ونخیلٌ صنوانٌ وغیر صنوان یسقى بماء واحد ونفصّل بعضها على بعض فی الأکل إنّ فی ذلک لآیات لقوم یعقلون} [ سوره رعد] آیه 4 (منظور از وجود “نشانه ها”، وجود هدایت خداوندی است). آیه این موضوع را مطرح می کند که در صورت نبودن هدایت پشت پدیده ها اگر بنا می بود چیزی بروید، در یک خاک و از یک آب منطقاً می بایست فقط یک نوع گیاه می رویید، نه اینکه مثلاً درخت خرما در انواع خاکها بروید.چنانکه می دانیم در موجودات زنده از جمله گیاهان عنصری وجود دارد که گیاه را هدایت می کند. این عنصر که ژن نامیده می شود اطلاعاتی از ویژگیهای پدیده خود را با خود دارد که بنابر آن

اطلاعات، پدیده خود را هدایت می کند.خداوند در سوره انعام مى فرماید: ” و این اوست که از ابر باران میفرستد، با آن جوانه های انواع رستنیها را در میآوریم، و از جوانه ماده سبز را درمی آوریم، که با آن ماده سبز دانه های خوشه ای درست میکنیم، و از تاره های نـخل پَـنگهای خـوردنی درست می کنیم، و باغهای انگور و زیتون و انار که ترکیبات مشترک زیادی دارند ولی همانند نمائی نمی

کنند را درست می کنیم” مفهوم آیه: همه گیاهان ماده سبز درست می کنند که آن بنوبه خود دانه و ثمر درست می کـند:در سلول گیاهی کیسه های غشائی هست که در آن موادی درست می شود که کلروفـیل نامـیـده می شود. کلروفـیل به معنی «ماده سبز گیاهی و سبزینه» است که معادل آن در عربی «خـَضِـر» است (یعنی همان چیزیکه در آیه مطرح شده است). این ماده سبز (خضر) انرژی نوری خورشید را جذب می کند و به انرژی شیمائی تـبـدیـل می کند. ریشه های گ

یاه آب و مواد معدنی را از خـاک می مکـنـد کـه بـطـرف بـرگـها رسـانـده می شـوند و بـرگـهـا نیز از هوا دی اکسید می گیرند، بعد خَـضِر (یعـنی کـلـروفـیلها)، مواد غـذائی مورد نیاز درخت را تولید می کنند که به سراسر آن صادر می شـود و بدنه درخت و مــیــوه و ثــمــر آن را درست می کـند.کیسه غشائی (کلروپلاست) که درسلول قرار دارد بطور متوسط یک پانصدم میلیمتر است. سلول برخی از گیاهان صدها عدد از آن دارند. درون آن انبوهی غـشـاء وجود دارد. که در آنها خَـضِـر (ماده سبز، کـلـروفـیـل) وجود دارد.
ــ نخل، انگور، زیتون و انار ترکیبات مشترک زیادی دارند ولی همانند نمائی نمی کنند: ثمر نخل و انگور و انار و زیتون ضمن اینکه هـمانـنـد نـمـائی نمی کـنـنـد تـرکـیـبـات مـشـتـرک زیادی دارند. از جـمـلـه:هـمـه آنها روغن، آب، پروتئین، مـواد معدنی و مواد قـندی دارند. {وأنبتنا فیها من کل شی

ءٍ مّوزون} [سوره حجر ]آیه 19″ و در زمین هر نوع گیاهی را در تعادل و توازنی آفریدیم”همه درختان و گیاهان از مواد اساسی مشترکی سـاخـتـه شده اند از جمله: کربن ـ اکسیژن ـ نیتروژن و فسفـر. تنها اختلاف میان انواع گـیـاهـان و انـواع درخـتان با همدیگر در اندازه هر یک از عناصر مزبور در آنهاست. یعنی هـر کدام از آنها در تعادل و توازنی از عناصر مزبور هستند.
رطبیا خرما:خرما از نظر پزشکی بسیار با ارزش است( دائره المعارف پزشکی اسلام) آرام بخش و ملیّن و محرک قلب است و از فراموشی جلوگیری می کند. برای ناراحتیهای تنفسی به طور کلی

و به ویژه برای تنگی نفس( آسم) مفید است. خرما لینت آور، مدِرّ و مقوی قویه باه است. و با توجه به تمام خواص و ترکیباتش می توان آن را غذایی کامل و نیروبخش دانست. ضماد آرد هسته خرما برای شفای بیماریهای چشمی مخصوصاً ورم قرنیه و چشم درد مفید است.الله تبارک وتعالى مى فرماید: و تنه نخل را تکان بده، رطب تازه را بر تو خواهد ریخت. بخور و بیاشام و به آرامش و شادابی برس;”. سوره مریم :25- 26 .آیه خطاب بهمریم مادر عیسی مسیح است که هنگام ولادت

حضرت عیسی از مردم فاصله میگیرد و بجای دوری از شهر می رود تا وضع حمل
کند و اندوهگین بوده است. خداوندخطاب به وی می گوید رطب تازه بخورد و توان و آرامش پیدا کند و شادمان بشود. رطب ثمر درخت خرما پیش از خرما شدن است. و آنچه در تصویر می بینیم مرحله نیمه رطب بودن آنست، و تقریباً 400 نوع درخت خرما وجود دارد که ثمرهای آنها اندازه ها و رنگها و مزه های گوناگون دارد. در این آیات چند اعجاز علمی وجود دارد:ــ آرامش و شادمانی در رطب. رُطـَب یکی از مراحل ثمر نخل است (قبل از خرما شدن آن). این غذا از میزان بالائی از مواد کربوهیدرات برخوردار است و مواد قندی آن به 75 درصد می رسد. بدن با استفاده از آن انرژی و گرمای بالائی را تولید می کند. رطب میزان بالائی از پروتئینها، ویتامینها و املاح معدنی گوناگونی مانند کلسیوم و سدیم دارد که بدن به آنها احتیاج دارد. و بدن را گرم و شاداب می کند. و چنانکه میدانیم وضعیت روحی زن هنگام زایش تأثیر زیادی روی راحتی یا سختی زائیدن دارد. بمیزانی که راحت باشد و مشکلاتی نداشته باشد، عمل زایش را راحتر انجام میدهد. و هر چه گرفتاری و ناراحتی های روحی و گرفتاری داشته باشد عمل زائیدن برای وی سختر میشود.ــ خوردن رطب در آسـتانـه زایـش: درِ رحـم پـیـش از زایـمـان دو و نـیم س

انتیمتر مکعب است ولی هنگام زائیدن به بیش از 750 سانتیمتر مکعب میرسد. رطب موادی دارد که باعث انبساط رحم میشود و زایش را آسانتر و راحت تر میکند.رطب احشاء درون روده ها را نرم و تمیز میکند، و این امر باعث راحت تر و آسانتر شدن زایمان میشود. ــ نوشیدن پس از خوردن: رطب و هر شیرینی دیگری برای اینکه بتواند خوب و سریع حل و جذب بشود، انسان باید پشت سر آن آب بخورد.ـــ رطب از جمله مواد غدائی است که خیلی سریع هضم و حل و جذب میشود. رطب از

دهان تا تبدیل شدن به انرژی فقط بیست دقیقه طول میکشد.پـرورش و رشـد دانـه: در قرأن کریم ذکر شده است: { وترى الأرض هامده فأنزلنا علیها الماء اهتزت وربت وأنبتت من کل زوج بهیج } [سوره حج] آیه 5 ” و زمین را بی گـیـاه می بـیـنـی ولی هـمـیـنـکـه آب بر آن نازل می کنیم به جـنـب و جـوش درمی آیـد و می پـرورانـد و انـواع گـیـاهـاننـشـاط انـگـیـز را می رویـانـد

“!اعجاز علمى : با نازل شدن آب بر زمین، زمین به جنبش در می آید، پروریده می شود و میر

ویاند: در خاک دانه های بسیار ریزی وجود دارد که ما آنها را نمی بینیم. قطر آنها از جمله حول و حوش 3 هزارم میلیمتر است. هر کدام از آنها از معادن مختلف تشکیل شده اند و شکل هر یک از آنها به شکل صفحه صفحه (لایه لایه) روی هم است. از آنجا که دانه ها از معادن مختلف تشکیل شده اند همینکه باران بر آنها ببارد صفحه ها بار الکتریسیته مختلف بخود می گیرند و این باعت ایجاد جنبش آن صفحه ها میشود. و جنبش آنها باعث نفوذ آب میان آنها میشود. بعد دانه ها با مواد غذائی درون خود که از مادر به ارث برده اند پروریده می شوند و بعد می رویند. دقیقاً همان مراحل و وضعیتی که قرآن گفته است.
قران و گیاهان به عدالت صحابه گواهی می دهند
در کار نویسندگی ما چنین پیش آمد که از آیات معجزات قرآن کریم و گیاه شناسی تفسیر علمی آیه 29 سوره فتح تحت عنوان ( کزرع اخرج شطاه ) بیان کنیم. و امروزه ما با اعجاز دیگر در این آیه و آغازی جدید بفضل خداوند متعال زندگی می کنیم و آن گواهی گیاهان زیبا بر اساس اقرار آیه قرآنی شماره 29 سوره فتح برای یاران رسول اکرم (ص) میباشد که آنان ( رضایت خداوند بر ایشان باد ) بعد از رسول الله(ص) تغییر جهت نداده ، بدعت آفرین نبوده ، بلکه هر کدام از آنان به تنهایی هر جا که بوده اند نماینده معتمد حضرت رسول الله(ص) بوده اند و برنامه و رسالت رسول الله(ص) را دنب

ال کرده و ابلاغ نموده اند . قبل از اینکه این معجزه علمی و گواهی گیاهی قرآنی را بشناسیم ، بر ما لازم است که بدانیم: تولید و تکاثر گیاهان بذری چگونه است؟ از نظر علمی ثابت شده است که تولید و تکاثر گیاهان بذری به دور روش اساسی صورت می گیرد: روش اول: تکثیر جنسی (بذری)

و در این روش اتحاد یاخته نرینه ( در نطفه بذر) همراه با آمیخته ماده (تخمک) برای بدست آمدن گیاه جدیدی به پایان می رسد که تمام صفات و ویژگیهای اصول (آباء) خود را از آنان به ارث می

برد.

ویژگی های تکاثر جنسی و بذری

در این نوع تکاثر (تکاثرجنسی و بذری) انتقال صفات ارثی و ژنتیکی قطعی نیست و از لحاظ م

حصول هیچ ضمانتی ندارد ، چون گاهی در صفات ارثی و ژنتکی گیاه نوزاد تغییر ایجاد می شود که کاملاً گیاه نوزاد با گیاه مادر در صفات ظاهری و ژنی متفاوت است . گیاه جدید از گیاه مادر جدا می شود و بعد از یخته شدن بذر و دانه رابطه اش نسبت به (گیاه مادر) عادتاً قطع می شود و تحت پوشش درخت مادر تا مدتی طولانی زندگی نمی کند و از آن حمایت نمی کند ، و او را قوی نمی کند بلکه اگر در محیط پیرامون آن بروید مادر را ضعیف و سست می کند و مدت طولانی می خواهد تا گیاهان جدید به بار بنشینند و میوه بدهند.

روش تکاثر دوم: تکاثر قلمه ای یا تکاثر غیر بذری و جنسی

و این روشی است که گیاهان بذری با آن ، با بستن ، و شکوفه و پیوند کردن ، و ریشه , و ساقه ، و غیره تکثیر می شوند .

خصائص تکثیر قلمه ای و غیره

در این نوع تکثیر و پرورش گیاهان تازه ای تولید می شود که به طور کلی مشابه گیاه مادر در ترکیت ژنتیکی و مظهر خارجی هستند

گیاهان جدید با شکوفه دادن سریع و ثمره دادن تنها در درختان بزرگ و کوچک برای ساخت هرمون شکوفه دهی و غنچه دادن در بافت گیاه مادر و منتقل شدنش به گیاهان تازه تشخیص داده می شود .

(موضوع هرمون شکوفه زدن و اختلاف شب و روز را در کتاب ما آیات معجزات از قرآن کریم و دنیای گیاهان ملاحظه کن)
گیاه جدید (جوانه) با تقویت گیاه مادر (اصل) و با حمایت آن از مادر ممتاز می گردد.
زمانیکه که گیاه جدید به جا و مکان نو و جدید منتقل شود نسخه بدل برابر با اصل گیاه مادر قرار می گیرد . چ

ضرب المثل معجزه قرآن مجید

خداوند سبحانه و تعالی مثال علمی ، نباتی – قرآنی و خارق العاده را بیان می دارد که مدلل به دلایل علمی و قرآنی است که همانا یاران پیامبر(ص) دین را انتشار دادند ، و خود تغییر نخوردند و بدعت روا نداشتند ، و به عقب برنگشتند و مرتد نشدند و هر یکی از ایشان در رشد و توسعه ی علمی و عقیدتی و سلوکی با رسول خدا (ص) مشابه بودند و رسول الله (ص) را حمایت کرده و تقویت نمودند و ایشان دین را از وطن اصلی ایشان مکه مکرمه و مدینه منوره به نقاط دور انتشار دادند تا اینکه به اندلس و قسطنطنیه و بوسنی و هرزگوین و ایران و تونس و شام و سودان و مصر و هرجای دیگر ایشان و پیروان بزرگوار و نیکوی و شایسته ایشان رسیدند .

خداوند متعال میفرماید:
خداست که پیغمبر خود را همراه با هدایت و دین راستین روانه کرد تا این آیین را بر همه آیینها پیروز گرداند و کافی است الله به گواه بودن محمد فرستاده خداست و کسانیکه با او هستند در برابر کافران تند و سرسخت و نسبت به یکدیگر مهربان و دلسوزند ایشان را در حال رکوع و سجود می بینی آنان همواره فضل خدای را می جویند و رضای او را می طلبند نشانه صلاح ایشان بر اثر صحبت در پیشانی هایشان نمایان است این توصیف آنان در تورات است اما تعریف ایشان در انجیل چنین است که مانند کشتزاری هستند که جوانه های خود را بیرون زده و آنها را نیرو داده و سخت نم

وده و بر ساقه های خویش راست ایستاده باشند به گونه ای که برزگران را به شگفت می آورد تا کافران را به سبب آنان خشمگین کند .
خداوند به کسانی از ایشان که ایمان بیاورند و کارهای شایسته بکنند آمرزش و پاداش بزرگی را وعده می دهد. مفسرین در معانی کلمات چنین می فرمایند . اخرج شطاه: یعنی : نهالهای گوناگون در اطرافش آنچه که از زراعت بیرون آید و از اطرافش پخش شود . فراخ النخل: پاجوشه

ای درخت خرما و زراعت .
ورق الزرع: برگ زراعت و کشت .

درخت زمانیکه شاخ و فروعش را بیرون کند . فروع: قسمت بالای یک چیز که از اصل آن به وجود آمده .
از درخت آنچه از دور و براصلش بیرون شود و به اطراف منشر شود . شاخه ها و برگها .
راغب اصفهانی (رح) در کتاب مفردات الفاظ قرآن میفرماید:
شطء الارض: فروخ الزرع: نهال و پاجوشهای زراعت ، و آنچه که از درخت بیرون شود و در اطرافش بالابیاید . و جمع آن اشطاء است .
فاستغلظ: یعنی از باریکی کم کم درخت و تنومند و کلفت شد .

فاستوی علی سوقه: یعنی بر اصل و ساقه اش راست ایستادند .

یعجب الزراع: شگفت زده می کند دهقانان را به قوی بودنش و انبوهی و غلظتش منظر نیکویش ، جلب توجه آنان را بنماید . مفسرین میفرمایند: این ضرب المثلی است که خداوند سبحانه و تعالی برای صحابه رضوان الله علیهم بیان کرد ، که در ابتدای اسلام اندک بودند ، سپس روز بروز بر تعدادشان افزوده شد سپس قوی و نیرومند شدند که امرشان روز به روز ترقی می کرد بگونه ای که مردم را به تعجب انداختند و دشمنان خدا را به سبب آنان خشمگین کند.

و همچنین گفته اند : در انجیل نوشته شده که بزودی قومی می آیند که زراعت کاری کرده و

گیاهان را میرویانند و از اینها قومی بیرون می شود که امر به معروف و نهی از منکر می کنند و این ضرب المثلی است که خداوند متعال در ابتدای اسلام پیش از ترقی روز افزونش بیان داشته اند تا اینکه نیرومند و استوار شد زیرا آنحضرت (ص) به تنهایی بپاخواستند سپس خداوند متعال او را

با کسانی که همراهش بودند تقویت فرمود.

دکتر وهبه الزحیلی در ( التفسیر المنیر) در مورد آیه:

( خداوند به کسانی از ایشان که ایمان بیاورند و کارهای شایسته بکنند وعده می دهد ) میفرماید: منهم
( ایشان) منهم در اینجا برای بیان جنس است یعنی صحابه و برای تبعیض نیست زیرا همه شان به این صفات مذکوره متصف بودند.

پس ای برادرم! آگاه باش به این قول به خوبی توجه کن تا دچار اشتباه نشوی و نگوئی که همه ی صحابه را در برنمی گیرد بلکه برخی اندک و نگشت شمارند خیر بلکه کل یاران رسول الله (ص) را در برمی گیرد .
تفسیر علمی و معجز آیه:

این ضرب المثل معجزانه دنیای گیاهان و زیست شناسی گیاهی است که خداوند متعال برا

ی رسول خدا(ص) مثال زراعت و برای صحابه و دیگر متبعان آنان تا قیامت مثال و الذین معه زده است .

پس رسول(ص) زرع و اصل است و یارانش شطء و آنچه که از مدرسه ی آنان فارغ التحصیل می شوند و خط و مشی آنان را تا قیام قیامت دنبال می کنند و میلیونها شاگرد و برگ سبز دیگر گیاه آنان را در بر می گیرد نه اینکه افرادی که از آنان به عنوان گیاه خودرو و هرز یاد می کنند (العیاذبالله)

و هنگامیکه به عالم نبات برمی گردیم می بینیم که این ضرب المثل یک حقیقت علمی غیر قا

بل انکار است .

گیاهان نسل دار در یک سال (یک شکوفه) مانند گندم و جو و برنج اینها اصل غذای جهانیان از زمین می باشند که اول جوانه زده و سپس ساقه ی اولی اش یک و ضعیف و لاغر بیرون می آید سپس نه چندان دور از بندهای ساقه هم سطح زمین جوانه و شکوفه زده و شاخه های فرعی خود را بیرون می دهد ، و از این طریق گیاه ما در ویک ساقه دارانی فروع متعددی افزون بر پنجاه تا می شود و این فروعها دارای خصائصی هستند که قبلاً در تکثیر قلمه ای و غیر بذری ذکر کردیم منجمله:

1 – عدم تغییر صفات ارثی 2 – تقویت درخت مادر (اصل) و حمایتش 3 – موجب اعجاب و تحسین کشاورزان می شود .

4 – موجب خشم و ناراحتی حسودان و شایعه فراکنان می شود همین روش در مورد درخت خرما(نخل) هم صادق است که پاجوشهای زیادی پیرامون آن رشد می کند و این بطور کلی

همانچیزیست که قرآن کریم توصیف کرده است .
پس رسول خدا (ص) اصل (زراعت) و یاران و پیروانش فروع (جوانه ها) هستند.

کشاورزان وقتی که جوانه را می بینند که روئیده و دروبر اصل بیرون آمده خوشحال می شو

ند و به یکدیگر بشارت می دهند و مطمئن می شوند که زراعتشان (اصل) ریشه هایش را در خاک وارد کرده و برگهایش را قوی کرده و بعد از مدتی جوانه را طوری می یابند که زمین را پوشانده و آن را با فرعهایی که تماماً مشابهه با اصل هستند پر کرده و بعد از آن هزاران شکوفه و غنچه ظاهر می شود که هزاران ثمره و ریشه و دانه می دهد . در بعضی از گیاهان دانه ی واحد بیش از 5 هزار دانه میدهد . (وخداوند مضاعف می گرداند برای هر کس که بخواهد و خداوند واسع و داناست)
و بعضی جنسهای نباتی دیگر از گیاهان شکوفهای وقتی که که برگهایش از ساقه هایش بیرون می شود ساقه قطرش را قوی و افزایش میدهد . همچنانکه این گیاهان چندین پاجوشهایی بیرون می آورد که درخت مادر را تقویت و کمک می کند و صفات ارثی آن را بدون تغییر و تبدیل و تحریف منتقل میکند.

و درخت موز ساقه اش از برگها می باشند این همان چیزیست که گیاه را تقویت و استوارش می کند و از نابود شدن حمایتش می کند و پاجوشهایش صفتهای ارثی آن را منتقل می کند .

و این همان مثل صحابه و مسلمانان پیرو نه بدعت گزار است علم و عمل و راه و روششان را از ع

لم رسول خدا (ص) و سنتهای علمی و قولی و روشهایش می گیرند و می رسانند آنرا به دیگران آنچنانکه حمل کردند آنرا از اصل بدون تغییر یا تحریف اینها عادل و قابل اعتمادند ، چنانکه علماء حدیث در تعریف حدیث صحیح میفرمایند:
در حدیثی است که سندش با رسول خدا(ص) بذریعه نقل شخصی عدل ، ضابط از مثل خود تا آخر متصل باشد و هیچگونه شذوذ و علت در آن نباشد.

آنها منتقل کردند و منتقل می کنند علم درست (دین را) به هر انسانی یا جایی که می رسند به آن با عدالت و ضبط بدون شذوذ یا علت و هر یکی از ایشان تصویر واقعی و تمام نمای رسول خدا(ص) در محیط جدید و تازه بودند.

و از جمله ی روش تکثیر قلمه ای زراعت بافتها و سلولها هستند و دراین نوع تکثیر گیاهی بافت مرستیمی گیاه گرفته می شود و در یک محیط مغزی صنعتی کشت می شود تا گیاهان جدید تماماً مشابه مادر از آن تولید شود. یا گیاه واحد تولید دهها هزار از گیاهان جدید را مطابق با اصل را برای ما ممکن می سازد و این دلالت می کند که قرآن عجائبش پایان پذیر نیست و از تکرار زیاد کهنه نمی شود. و هر یکی از ما الان می تواند انیکه جوانه ای باشد که به نشر درست و بدون تغییر و تبدیل علم دین از طریق شبکه جهانی اینترنت که شبکه ای مهم عادل و ضابط و به دور از شذوذ و علت باشد بپردازد البته به نقل از مصدر و نقل صحیح و ذکر مصدر آن.

بنابر این مسئله افزایش و تکثیر گیاهان به روش غیر بذری به عدالت صحابه رضوان الله علیهم و اتباع آنان از رسول الله (ص) و نقل دین آنچنانکه از رسول خدا(ص) فرا گرفته بودند گواهی می دهد.

چنانکه خداوند متعال میفرماید: تعریف ایشان در انجیل چنین است که همانند کشتزاری هستن

د که جوانه های خود را بیرون زده و آن را نیرو داده و سخت نموده و بر ساقه ی خویش راست ایستاده باشند به گونه ای که دهقانان را به شگفت می آورد تا کافران را به سبب آنان خشمگین کند. (فتح 29 )

صحابه شاخه ها و برگهای آنند

اگر معتقد باشیم که شطء همان جوانه ای است که برگیاهایی دوربر خود دارد ، و به گیاهان و درختانی مثل توت ، انجیر ، و سیب زمینی و گلابی برمی خوریم می بینیم که از شکوفه های جانبی آن غنچه ها و شاخه های برگ مانند ی می روید: در صورتی که درخت یک اصل بوده و شامل هزاران غنچه و شکوفه است که همگی حامل صفات ژنتیکی و ظاهری درخت مادر هستند.

بدون فرع و شاخه ها گیاه قوی نمی شود و شکوفه و ثمره و تولیدش کم می شود.

همچنین رسول (ص) اصل و صحابه و آنانی که از ایشان پیروی کردند فروع و شاخه هایی هستند که رسالت رسول الله(ص) را به دوربر و محیط و اطرافی که با گیاه است حمل کردند و هنگامیکه به زراعت هر فرعی از آن در جای جدید برای تکثیر از طریق قلم و نهال اقدام می کنیم: کار هر یکی از آنها همان کار اصل است و این گواهی معجز علمی قرآن است آشکار می کند که صحابه از رسول خدا(ص) متفرع شدند ، تغییر جهت و مشرب نداده و به او پشت نکردند ، و پیرویشان تا روز

قیامت بدون تغییر یا تبدیل مثل آنها است.

اهمیت فرعها و شاخه ها

(فرعها و شاخه ها): همان چیزی هستند که اصل را تقویت می کنند.
( فرعها و شاخه ها) همان چیزی هستند که شکوفه ها و ثمره ها را به بار می آورد.
( فرعها و شاخه ها) همان چیزی هستند که دور و اطراف گیاه سایه می افکند
(فرعها و شاخه ها) که در تکثیر گیاهان و درختان از آن ها استفاده می شود.
صحابه مانند برگهای گیاه هستند:
زمانیکه مراد از شطء اوراق باشد چنانکه بعضی از مفسرین میگویند پس اوراق:
1 – راز بقای زندگی گیاه اند.
2 – تولید کننده ی غذای درخت اند.
3 – مقوی و حامی درخت اند.

و برگ گیاهی

بزرگترین نیروی کنترل نیروی خورشیدی بر زمین است.
محیط را از دی اکسید کربن پاک کرده و اکسیژن تولید می کند.

درجه حرارت زمین را برای زندگی مخلوقات زنده بر آن به خوبی تنظیم می کند.
هوا را صاف نگه می دارد و آنرا کثیف نمی کند.

و برگها سبب مهم شکوفه دادن و ثمره دادن درختان و زندگی هستند.
و همچنین یاران رسول خدا(ص) برگها و شاخه ها هستند و رسول(ص) اصل و ریشه است.
برای چه گیاه همانند زراعت است؟!

خداوند سبحانه و تعالی ضرب المثل گیاه را برای رسول الله (ص) زدند زیرا گیاه راز زندگی در روی زمین است.وهرگاه گیاه نباشد غذا هم نیست و نیرو و قدرت هم از بین می رود و بهره برداری از آب زمینها هم از دست می رود . و زندگی از روی زمین بر داشته می شود .
زندگی بر روی زمین بدون گیاه نیست .

ودر حقیقت بدون رسول خدا (ص) و یارانش و آنانی که با نیکویی تا قیامت از ایشان پیروی می کنند در زمین زندگی ممکن نیست .


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تصفیه خانه اب شهرک کوشش فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تصفیه خانه اب شهرک کوشش فایل ورد (word) دارای 234 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تصفیه خانه اب شهرک کوشش فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله تصفیه خانه اب شهرک کوشش فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تصفیه خانه اب شهرک کوشش فایل ورد (word) :

بخشی از فهرست دانلود مقاله تصفیه خانه اب شهرک کوشش فایل ورد (word)

فصل اول: نصفیه¬خانه فاضلاب شهرک شوش 1
تاریخچه 2
مشکلات تصفیه¬خانه فاضلاب شهرک شوش 4
آشغالگیر دستی 4
ایستگاه پمپاژ ورودی 5
واحد خردکن و اندازه¬گیری دبی 5
حوض هوادهی 5
حوض ته¬نشینی ثانویه 6
ایستگاه پمپاژ لجت برگشتی اضافی 7
بسترهای لجن خشک¬کن 7
استفاده از فرآورده¬های تصفیه¬خانه 8
آزمایشگاه فاضلاب 9

فصل دوم: کلیات بهداشت محیط
بهداشت محیط 11
فعالیتهای بهداشت محیط 11
ارزشیابی 13
وظیفه پزشک در فعالیتهای بهداشت محیط یا سالم سازی محیط 14
بهداشت و بیماریهای منتقله از آب 17
خواص فیزیکی آب 17
رنگ و کدری 17
بو و مزه 19
درجه حرارت 20
خواص شیمیایی آب 20
اسیدی و بازی 20
سختی آب 24
معایب سختی آب 27
ضدعفونی کردن آب با استفاده از کلر و مشتقات آن 27
قابلیت ضد عفونی کردن کلر 30
بیماریهایی که از طریق آب منتقل می¬شوند 31
اهمیت آلودگی هوا و اثرات آن بر سلامت انسان 43
تعریف آلودگی هوا 46
منابع آلودگی هوا ناشی از فعالیت انسان (منابع مصنوعی) 41
اثرات آلودگی هوا بر انسان 56
اثرات مونوکسید کربن بر انسان 57
اثرات دی¬اکسید گوگرد بر انسان 59
اثرات اکسیدهای ازت برسلامت انسان 59
اثرات هیدروکربن¬ها بر سلامت انسان 59
اثرات اکسید کننده¬های فتوشیمیایی 60
اثرات ذرات بر سلامت انسان 61
اثرات سرب بر سلامت انسان 62
مقررات بهداشت هوا 62
تعریف استاندارد آلودگی هوا 63
شاخص¬های سازمان جهانی بهداشت 64
کنترل آلودگی هوا 66
کنترل آلودگی ناشی از منابع خانگی و تجاری 67
کنترل آلودگی ناشی از وسائط نقلیه موتوری 67
کنترل آلودگی ناشی از منابع 68
اهمیت زباله و چگونگی دفع زباله 70
تعریف مواد زائد جامد 70
ارزیابی اثرات تولید موا دزائد جامد 70
تولید مواد زائد جامد در جوامع صنعتی 72
جریان مواد و تولید مواد زائد جامد 72
اثرات پبشرفت¬های تکنولوژیکی 72
کمیت و اندازه مواد جامد 73
تخمین کمیت مواد زائد جامد حاصل برای هر نفر 73
تولید مواد زائد جامد 74
منابع مواد زائد جامد 75
انواع مواد زائد جامد 76
نرکیبات مواد زائد جامد خانگی 81
بازیافت مواد از مواد زائد 86
بهداشت مواد غذایی و بیماری¬های منتقله از مواد عذایی 87
عوامل آلودگی و فساد مواد غذایی 87
آلودگی¬های اولیه و ثانویه 90
اصول کلی نگهداری مواد غذایی 90
بیماریهای ناشی ازغذا 93
مسمومیت و بیماریهای منتقله از آب و غذا به انسان 94
مسمومیت میکروبی 95
چند تذکر مهم برای پیشگیری از مسمومیت غذایی 110
دفع بهداشتی فاضلاب 111
تاریخچه جمع¬آوری فاضلاب 111
انواع فاضلاب¬ها 111
خواص فاضلاب¬ها 114
موجودات زنده فاضلاب¬ها 117
تعیین درجه آلودگی فاضلاب 117
اهیمت جمع¬آوری و تصفیه فاضلاب 120
آزمایشات فیزیکی اب و فاضلاب 123
اهمیت تعیین مقدار جامدات 125
آزمایش تعیین جامدات معلق قابل ته¬نشینی 128
رنگ 129
کدورت 132
اندازه¬گیری pH 133
طعم و بو 134
هدایت الکتریکی 136
آزمایش¬های شیمیایی آب و فاضلاب 138
آزمایش BOD ( اکسیژن محلول) 138
آزمایش COD 141
آزمایش جارتست 144
میکروبیولوژی آب و فاضلاب 144
روش تعیین کلیفرم¬ها در آزمایشگاه 148
فصل سوم: پروسه¬های نصفیه فاضلاب (مراحل گوناگون)
تصفیه فاضلاب شهری 160
آشغال¬گیری 164
دانه¬گیری 167
کاهش بوی فاضلاب 167
حوحضچه ته¬نشینی اولیه 170
تصفیه بیولوژیکی فاضلاب 173
طبقه¬بندی فرایندهای بیولوژیکی براساس نحوه رشد 174
فرآیند لجن فعال 175
حوحضچه ته¬نشینی ثانویه 177
فصل چهارم: مشکلات تصفیه¬خانه فاضلاب شوش و راه¬حلهای آن
مشکلات بهره¬برداری حوحضچه نه¬نشینی ثانویه 181
تشکیل کف یا کف کردگی در لجن فعال 184
فصل پنجم: پروژه
انواع صافیهای شنی 191
کاربرد صافی شنی کند 192
مکانسیم¬های تصفیه در صافی کند 193
کاربرد صافی ماسه¬ای تند 194
مکانسیم تصفیه در صافی¬های شنی تند 195
ضریب یکنواختی و اندازه مؤثر 197
مزایا و محدودیت¬های صافی شنی (تند و کند) 198
نقش آلومینیوم در صافی شنی کند 202
مقدمه 204
مواد و روش¬ها 205
بحث و نتیجه¬گیری 208
مدل¬های مختلف فیلتراسیون 211
نتیجه¬گیری کلی 216
منابع 217
پالایش میکروبی توسط نمک¬های مختلف در فیلترهای شنی 218
مواد و روش¬ها 219
نتایج 221
بحث 223
فهرست منابع 224
ارزیابی کارآیی بسترهای تهیه شده از خرده¬های شیشه¬های بازیافتی در مقایسه با سایر بسترهای متداول در صافی شنی کند 225
مقدمه 226
مواد و روش¬ها 228
نتایج و بحث 229
فهرست منابع 231

تصفیه خانه فاضلاب شهرک شوش
تاریخچه
تصفیه خانه فاضلاب شوش در سال 1354 توسط وزارت مسکن و شهرسازی (مجری طرح ) و مهندسین مشاور کوانتا (طراح و مشاور ) و شرکت مهندسین میثم و هیدرولیک (پیمانکار ) ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت . به دلیل فقدان نیروی متخصص در امور راهبری و مشکلات بوجود آمده , تاسیسات در سال 1362 تحویل سازمان آب منطقه ای گردید .
در سال 1371 با تشکیل شرکت های آب و فاضلاب این تاسیسات نیز به شرکت آب و فاضلاب تهران منتقل شد و متعاقب آن از سال 1375 تاکنون توسط شرکت فاضلاب تهران در حال بهره برداری می باشد .
تصفیه خانه فوق به روش لجن فعال , همراه با هوادهی ممتد , فاضلاب ورودی را تصفیه و پساب خروجی را از طریق نهر هاشم آباد به رودخانه سرخه حصار دفع می نماید . شبکه جمع آوری این تصفیه خانه از نوع مجزا بوده و تنها فاضلاب خانگی را جمع آوری کرده و به صورت کاملا ثقلی به تصفیه خانه هدایت می نماید .
این شبکه در طول 42 کیلومتر مسیر خود دارای 840 آدم رو است و 7200 انشعاب خانگی را پوشش می دهد . لوله های شبکه جمع آوری فاضلاب از قطر 300 و 400 میلی لیتر آن از جنس آزبست سیمان می باشد .
در حال حاضر بهره برداری و نگهداری از شبکه فوق توسط بخش خصوصی انجام می گردد .
آشغالگیر دستی
جهت جلوگیری از ورود آشغال به داخل ایستگاه پمپاژو صدمه زدن به قسمتهای مکانیکی پمپ ها , قبل از ورود فاضلاب به داخل ایستگاه پمپاژ , یک عدد آشغالگیر دستی دانه درشت تعبیه گردیده است .
ایستگاه پمپاژ ورودی
به علت پائین بودن عمق لوله ورودی فاضلاب به تصفیه خانه که حدود 7 متر پائین تر از سطح زمین قرار گرفته است . یک ایستگاه پمپاژ مجهز به 3 عدد پمپ کف کش مستغرق مخصوص فاضلاب نصب شده است . که فاضلاب ورودی را به محل خردکن پمپاژ می نماید . از سه پمپ موجود یک عدد به عنوان رزرو stand by ) ) می باشد .
واحد خردکن و اندازه گیری دبی
جهت جلوگیری از ورود و ته نشین شدن دانه های موجود در فاضلاب به حوض هوادهی یک عدد دستگاه خردکننده به ظرفیت 250 متر مکعب در ساعت در این قسمت نصب گردیده که فاضلاب ورودی را آسیاب کرده و به قسمت اندازه گیری دبی هدایت می کند .
در قسمت اندازه گیری دبی به وسیله ترانسیمتر و پارشال فلوم نصب شده در کانال , فاضلاب ورودی اندازه گیری و ثبت می گردد .

حوض هوادهی
فاضلاب ورودی پس از عبور از دستگاه خردکن توسط دو کانال مجزا , وارد دو عدد حوض هوادهی می شود .
ابعاد هر حوض (4.5, 19.5, 19.5 ( بوده و هر حوض مجهز به یک دستگاه هواده سطحی است که به صورت دائم در حال هوادهی فاضلاب می باشد .

دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود پاورپوینت معرفی شغل روانشناس فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت معرفی شغل روانشناس فایل ورد (word) دارای 22 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت معرفی شغل روانشناس فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی دانلود پاورپوینت معرفی شغل روانشناس فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پاورپوینت معرفی شغل روانشناس فایل ورد (word) :

دانلود پاورپوینت معرفی شغل روانشناس فایل ورد (word)


دانلود پاورپوینت معرفی شغل روانشناس فایل ورد (word)
فهرست مطالب

وظایف روانشناس... 5

مهارت و توانمندی های مورد نیاز روانشناس... 6

تحصیلات لازم برای ورود به شغل روانشناسی.. 6

آینده شغلی، بازار کار و فرصت استخدامی روانشناس... 6

درآمد روانشناس... 8

شخصیت های مناسب شغل روانشناسی.. 9


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تفسیر سوره نسا آیه 89 فایل ورد (word)


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تفسیر سوره نسا آیه 89 فایل ورد (word) دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تفسیر سوره نسا آیه 89 فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله تفسیر سوره نسا آیه 89 فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تفسیر سوره نسا آیه 89 فایل ورد (word) :

تفسیر سوره نسا آیه 89

کتاب تفسیرنمونه مکارم شیرازی-جلد 4- صفحه 51،52،53
وَدُوا لَوْ تَکْفرُون کَمَا کَفرُوافتکُو نونَ;
آنان دوست دارند که شما هم مانند آنها کافر شوید و مساوی یکدیگر گردید، بنابراین از آنها دوستانی انتخاب نکنید مگر اینکه(توبه کنند و) و مهاجرت در راه خدا نمایند، اما آنها که از کار سرباز زنند(و به اقدامات بر ضد شما ادامه دهند) آنها را هر کجا بیابید اسیر کنید و(یا در صورت لزوم) به قتل برسانید و از میان آنها دوست و یار و یاوری اختیار نکنید.

تفسیر:
در تعقیب آیه قبل درباره منافقانی که بعضی از مسلمانان ساده دل به حمایت از آنها برخاسته و از آنها شفاعت می کردند و قرآن بیگانگی آنها را از اسلام بیان داشت در این آیه می فرماید : تاریکی درون آنها به قدری است که نه تنها خودشان کافرند بلکه « دوست می دارند که شما هم همانند آنان کافر شوید و مساوی یکدیگر گردید».
(و دوا لو تکفرون کما کفرو فتکونون سواء)

بنابراین آنها از کافران عادی نیز بدترند، زیرا کفار معمولی دزد و غارتگر عقاید دیگران نیستند،اما اینها هستند، فعالیتهای پی گیری برای تخریب عقاید دیگران دارند.
اکنون که آنها چنین هستند هرگز نباید شما مسلمانان دوستانی از میان آنها انتخاب کنید(فلا تتخذوا منهم اولیاء).
مگر اینکه در کار خود تجدید نظر کنند و دست از نفاق و تخریب بردارند و نشانه آن این است که از مرکز کفر و نفاق به مرکز اسلام (از مکه به مدینه) مهاجرت نمایند.
(حتی یهاجروا فی سبیل الله)

« اما اگر آنها حاضر به مهاجرت نشدند بدانید که دست از کفر و نفاق خود برنداشتند و اظهار اسلام آنها فقط به خاطراغراض جاسوسی و تخریبی است ودر این صورت می توانید هر جا بر آنها دست یافتید،آنها را اسیر کنید و یا در صورت لزوم به قتل برسانید».
(فان تولوا فخذوهم و اقتلوهم حیث وجد تموهم)
و در پایان آیه بار دیگر تاکید می کند که هیچگاه دوست و یار ویاوری از میان آنها انتخاب نکنید.
(و لا تتخذوا منهم ولیا و لا نصیرا)

این شدت عمل که در آیه فوق نسبت به این دسته از منافقان نشان داده شده به خاطر آن است که نجات یک جامعه زنده که در مسیر یک انقلاب اصلاحی گام برمی دارد،از چنگال دشمنان دوست نما و جاسوسانی خطرناک ،راهی جز این ندارد.
قابل توجه اینکه در حالی که اسلام افراد غیر مسلمانی همانند یهود و نصاری را با شرایطی تحت حمایت خود قرار داده، و اجازه هیچگونه مزاحمت نسبت به آنها نمی دهد در مورد این دسته از منافقان این چنین شدت عمل به خرج داده است،و با اینکه آنان تظاهر به اسلام می نمودند دستور اسرت و حتی اعدام آنان را در صورت لزوم صادر کرده است ، و این نیست مگر به خاطر آنکه این گونه افراد زیر پوشش اسلام می توانند ضربه هایی بزنند و هیچ دشمنی قادر بر آن نیست.

سوال:
ممکن است گفته شود سیره پیامبر درباره منافقان این بوده که هیچگاه دستور قتل آنها را صادر نمی کرد مبادا دشمنان او را متهم به کشتن یارانش کنند و یا بعضی از این مسئله سوء استفاده کرده، با افرادی که خرده حساب داشتند به عنوان منافق بودن در آویزند و آنها را به قتل برسانند.
پاسخ:
باید توجه داشت که سیره پیامبر تنها در مورد منافقان مدینه و مانند آنها بوده است که به ظواهر اسلام عمل می کردند و مبارزه صریحی با اسلام و مسلمین نداشتند اما کسانی که مانند منافقان مکه همکاری روشنی با دشمنان اسلام داشتند مشمول این حکم نبودند.
تفسیر سوره نسا آیه 89

کتاب تفسیر المیزان طباطبایی-جلد 5 صفحه45،54، 55 – جزء پنجم
وَدُوا لَوْ تَکْفرُون کَمَا کَفرُوافتکُو نونَ;
این آیه شریفه به منزله بیان است برای جمله «و الله ارکسهم بما کسبوا اتریدون ان تهدوا من اضل الله»و معنای آن این است که چگونه می خواهید آنان را که خدای تعالی گمراهشان کرده،هدایت کنید؟ و حال آنکه علاوه بر اینکه خدا گمراهشان کرده و شما نمی توانید آنان را هدایت کنید، آنها می خواهند شما را به طرف خود بکشند

، دوست دارند شما و ایشان در کفر مساوی باشید پس مسلمانان را نهی می کند از اینکه با کفار دوستی کنند، مگر آنکه آن کفار دست از کفر برداشته به سوی اسلام هجرت کنند،پس اگر از این کار روی گرداندند دیگر وظیفه ای جز این ندارید که آنان را هر جا یافتید دستگیر نموده و به قتل برسانید، و دیگر از ولایت و نصرت آنها اجتناب کنند و اینکه فرمود:« وا گر روی گردانند;»دلالت دارد بر اینکه مومنین موظف شده بودند دوستان مشترک خود را وادار به مهاجرت نمایند، اگر اجابت کردند به دوستی خود با آنان ادامه دهند و اگر اجابت نکردند به قتلشان برسانند.

بحث روایتی
در تفسیر فقی در ذیل آیه شریفه :«و دوا لو تکفرون;» آمده است که این آیه در شان قبیله اشجع و بنی ضمره نازل شده و یکی از اخبار این دو قبیله این است که وقتی رسول خدا (ص)به قصد جنگ حدیبیه از مدینه خارج شد، از نزدیکی سرزمین این دو قبیله عبور کرد و قبلا آن جناب با قبیله بنی ضمره صلاح کرده ،

قراردادی رد وبدل کرده بود، اصحاب رسول خدا (ص) عرضه داشتند: اینجا نزدیکی های سرزمین بنی ضمره است وما بیم آن داریم که وقتی بفهمند ما از مدینه بیرون شده ایم به مدینه حمله کنند و یا قریش را علیه ما کمک نمایند،چه صلاح می دانی که اول به سرکوبی آنان بپردازیم؟ رسول خدا (ص) فرمود: ابدا و هرگز،چون بنی ضمره از هر قبیله دیگر عرب احترام و احسان به پدر و مادر را بیشتر رعایت می کنند و بیشتر به صله رحم می پردازند بیشتر پای بند به عهد وپیمانند.

قبیله اشجع نیز در نزدیکی های بنی ضمره زندگی می کردند و این قبیله شاخه ای از دودمان کنانه بودند بین آنان و بنی ضمره نیز پیمان صلح برقرار بود،سوگند خورده بودند که امنیت وحال یکدیگر را رعایت کنند، اگر یکی از آن دو گرفتار خشکسالی شد حیوانات خود را در سرزمین دیگری بچراند

و اتفاقا در همان ایام سرزمین اشجع دچار خشکی و قحطی شده بود و سرزمین بنی ضمره از فراوانی نعمت و سرسبزی بیابانها برخوردار بود ،و در نتیجه قبیله اشجع داشتند به سرزمین آنان کوچ می کردند ،مسلمانها از پیمان این دو قبیله بی خبر بودند و پنداشتند که اشجع قصد دارد به بنی ضمره حمله کند،وقتی به رسول خدا (ص) خبر دادند که اشجع دارد به طرف بنی ضمره می رود، آماده شد تا به خاطر پیمانی که با بنی ضمره بسته بود، با قبیله اشجع جنگ کند، در چنین حالی آیه شریفه زیر نازل شد:« و دو لو تکفرون کما کفروا; و لا نصیرا» سپس قبیله اشجع را استثناء کرده، فرمود:« الا الذین یصلون الی قوم بینکم; علیهم سبیلا».

و قبیله اشجع در چند نقطه فرود آمده بودند،یکی بیضاءو یکی حلّ و دیگری مستباح، و چون این سه محل نزدیک به لشکر رسول خدا (ص) بود دچار وحشت شدند،که مبادا آن جناب کسانی را به جنگ با آنان روانه کند، از سوی دیگررسول خدا (ص) نیز بیم آن داشت که اشجع از اطراف حمله ای بیفکند و دستبردی بزنند،تصمیم گرفت

مستقیما به طرف اشجع برود، در همین بین بود که قبیله اشجع که هفتصد نفر بودند به ریاست مسعود بن رجیله از راه رسید و در دره سلع اطراق کرد، و این جریان در ماه ربیع الاول سال ششم ازهجرت بود،پس رسول خدا (ص)اسیدبن حصین را خواست و به او فرمود:با چند نفر از یارانت به طرف اشجع برو و ببین چرا به طرف ما آمده اند.

اسید با سه نفر از یارانش نزد آن قبیله رفت و پرسید: منظورتان از آمدن به طرف ما چیست؟ مسعود بن رجیله که رئیس اشجع بود برخاست و بر اسید و یارانش سلام کرد و گفت:ما آمده ایم تا با عهد و پیمان ترک مخاصمه ببندیم، اسید نزد رسول خدا (ص)برگشته،جریان را به عرض رسانید،رسول خدا (ص) فرمود: اینان ترسیدند که مبادا ما برای جنگ با آنان آمده ایم ،خواستند تا بین من و خودشان صلحی برقرار سازند، آنگاه قبل از آنکه خودش به میان اشجع برود

، ده بار شتر خرما به عنوان هدیه برای آنان فرستاد و فرمود: هدیه فرستادن پیشاپیش رسیدن به هدف چیز خوبی است، آنگاه خودش به میان آنان تشریف برد و فرمود: ای گروه اشجع به چه منظور به طرف ما آمده اید؟ عرضه داشتند: خانه های ما نزدیک تو است و ما در میان اقوام خود از هر تیره دیگر کم عدد تریم لذا نه توانایی آن داشتیم که با تو بجنگیم ،

چون محل زندگی ما نزدیک به تو بود ونه می توانیم با تیره های قوم خود در بیفتیم چون عده ما کم بود، فکر کردیم با شما مذاکره کنیم و پیمان ترک مخاصمه ای برقرار سازیم، رسول خدا(ص) پیشنهاد آنان را پذیرفت و پیمانی با آنان ببست، اشجع آن روز را درنگ کردند و فردایش به طرف بلاد خود برگشتند، ودرباره آنان این آیه شریفه نازل گردید:« الا الذین یصلون الی قوم;سبیلا.»

تفسیرسوره شمس آیه 14
کتاب تفسیر نمونه مکارم شیرازی-جلد 27صفحه54 تا62
فَکَذبُوهُ فَعَقَرُو هَا فَدَمْدَمَ عَلَیْهِمْ بِذنبِهمْ فسَوَا ها
ولی آنها او را تکذیب نمودند و ناقه را پی کردند و به هلاکت رساندند، لذا پروردگارشان آنها را به خاطر گناهی که مرتکب شده بودند در هم کوبید و سرزمینشان را صاف و مسطح نمود.
تفسیر:عاقبت مرگبار طغیانگران

به دنبال هشداری که درآیات قبل درباره عاقبت کار کسانی که نفس خود را آلوده می کنند آمده بود،در این آیات به عنوان نمونه به یکی از مصداقهای واضح تاریخی این مطلب پرداخته،و سرنوشت قوم طغیانگر«ثمود» را در عباراتی کوتاه و قاطع و پرمعنی بیان کرده می فرماید:
«قوم ثمود به سبب طغیان، پیامبرشان را تکذیب کردند و آیات الهی را انکار نمودند» (کذبت ثمود بطغواها) «طغوی»و«طغیان» هر دو به یک معنی است، و آن تجاوز از حدو مرز است،و در اینجا منظور تجاوز از حدود الهی و سرکشی در مقابل فرمانهای او است.

قوم ثمود که نام پیامبرشان «صالح» بود از قدیمی ترین اقوامی هستند که در یک منطقه کوهستانی میان «حجاز»و«شام»زندگی مرفه،سرزمین آباد،دشتهای مسطح،با خاکهای مساعد و آماده برای کشت و زرع ،و قصرهای مجلل،و خانه های مستحکم داشتند،ولی نه تنها شکر این همه نعمت را بجا نیاوردند،بلکه سر به طغیان برداشته،و به تکذیب پیامبرشان صالح برخاستند،و آیات الهی را به باد سخریه گرفتند،و سرانجام خداوند، آنها را با یک صاعقه آسمانی نابود کرد.
سپس به یکی از نمونه های بارز طغیان این قوم پرداخته، می افزاید:

«آنگاه که شقی ترین آنها بپا خاست»(اذانبعث اشقاها)
« اشقی» به معنی« شقی ترین» و سنگدل ترین افراد آن قوم ، اشاره به همان کسی است که ناقه ثمود را به هلاکت رساند همان ناقه(شتر ماده)ای که به عنوان یک معجزه در میان آن قوم ظاهر شده بود، وهلاک کردن آن اعلان جنگ با آن پیامبر الهی بود.
به گفته مفسران و مورخان نام این شخص«قدار بن سالف» بود.
در بعضی از روایات آمده است که پیغمبر اکرم (ص) به علی (ع)فرمود: من اشقی الاولین؟«سنگدل ترین افراد اقوام نخستین که بود؟»

علی(ع) درپاسخ فرمود:عاقرالناقه«آن کسیکه ناقه ثمود را به هلاکت رساند».
پیامبر فرمود: صدقت،فمن اشقی الاخرین؟:«راست گفتی، شقی ترین افراد اقوام اخیر چه کسی است.»
علی (ع) می گوید:«عرض کردم نمی دانم ای رسول خدا».
پیامبر فرمود:الذی یضربک علی هذه،و اشار الی یافوخه:
« کسی که شمشیر را بر این نقطه از سر تو وارد می کند، و پیامبر اشاره به قسمت بالای پیشانی آن حضرت کرد.» ¬

درآیه بعد به شرح بیشتری در زمینه طغیانگری قوم ثمود پرداخته،می افزاید:« رسول خدا به آنها گفت: ناقه خداوند را با آبشخورش واگذارید،و مزاحم آن نشوید»(فقال لهم رسول الله ناقه الله و سقیاها)
منظور از« رسول الله»در اینجا حضرت صالح پیغمبر قوم ثمود است، و تعبیر به ناقه الله ( شتر ماده متعلق به خداوند ) اشاره به این است که این شتر یک شتر معمولی نبود، بلکه به عنوان معجزه و سند گویای صدق دعوی صالح فرستاده شده بود،یکی از ویژگی های آن طبق روایت مشهور این بود که شتر مزبورازدل صخره ای ازکوه برآمد تا معجزه گویایی دربرابرمنکران لجوج باشد.

از آیات دیگر قرآن به خوبی استفاده می شود که حضرت صالح به آن ها خبر داد که آب آشامیدنی قریه باید میان آن ها و ناقه تقسیم شود، یک روز برای ناقه، و روز دیگر برای اهل قریه باشد، و هر کدام در نوبت خود از آب استفاده کنند و مزاحم دیگری نشوند:« و نبئهم ان الماء قسمه بینهم کل شرب محتضر»

و مخصوصا به آنها گفت:اکر معترض این ناقه شوید عذاب خداوند دامان شما را خواهد گرفت«فلا تمسوها بسوء فیاخذکم عذاب یوم عظیم»
ودرآیه بعد می گوید:این قوم سرکش اعتنایی به کلمات این پیامبر بزرگ و هشدارهای او نکردند،او را تکذیب کرده،و ناقه را به هلاکت رساندند(فکذبوه فعقروها)
«عقروها»از ماده «عقر»(بر وزن ظلم) به معنی اصل و اساس و ریشه چیزی است،و عقر ناقه به معنی ریشه کن کردن و هلاک نمودن آن است.

بعضی نیز گفته اند که منظور پی کردن این حیوان است، یعنی پایین پای او را قطع کردن و به زمین افکندن که نتیجه آن نیز مرگ این حیوان است.
جالب توجه اینکه کسی که ناقه را به هلاکت رساند، یک نفر بیشتر نبود که قد آن از او تعبیر به «اشقی» کرده است، ولی در آیه فوق می بینیم که این عمل به تمام طغیانگران قوم ثمود نسبت داده شده،و«عقروها» به صورت صیغه جمع آمده، این به خاطر آن است که دیگران هم به نحوی در این کار سهیم بودند، چرا که اولا اینگونه توطئه ها معمولا توسط گروه و جمعیتی طراحی می شود،سپس به دست فرد معین یا افراد معدودی به اجرا در می آید،و ثانیا چون با رضایت و خشنودی دیگران انجام می گیرد سبب شرکت آنها در این امر می شود که رضایت سبب شرکت درنتیجه است.

لذا در کلام رسا و گویایی از امیر مومنان علی(ع) می خوانیم:انما عقر ناقهثمود رجل واحد فعمهم الله بالعذاب، لما عموه بالرضی، فقال سبحانه:«فعقروها فاصبحوا نادمین»:«ناقه ثمود را تنها یک نفر به هلاکت رساند، ولی خداوند همه را مشمول عذاب ساخت،چرا که همگی به این امر رضایت دادند، و لذا فرموده است: آنها ناقه را هلاک کردند، سپس از کرده خود همگی پشیمان شدند( اما در زمانی که پشیمانی سودی نداشت.)

و به دنبال این تکذیب و مخالفت شدید خداوند چنان آنها را مجازات کرد که اثری از آنان باقی نماند،چنانکه در ادامه همین آیه می فرماید:« پروردگارشان به خاطر گناهی که کرده بودند همه را در هم کوبید ونابود کرد و سرزمین آنها را صاف و مسطح نمود»(فدمدم علیهم ربهم بذنبهم فسواها)
صاعقه همان صیحه عظیم آسمانی در چند لحظه کوتاه چنان زلزله و لرزه ای در سرزمین آنها ایجاد کرد که تمام بناها روی هم خوابید و صاف شد و خانه ها یشان را به گورهای آنها مبدل ساخت.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید