دانلود پاورپوینت معرفی گواهینامه مهندسی سیستم شرکت ماکروسافت word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 دانلود پاورپوینت معرفی گواهینامه مهندسی سیستم شرکت ماکروسافت word دارای 26 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت معرفی گواهینامه مهندسی سیستم شرکت ماکروسافت word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پاورپوینت معرفی گواهینامه مهندسی سیستم شرکت ماکروسافت word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پاورپوینت معرفی گواهینامه مهندسی سیستم شرکت ماکروسافت word

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پاورپوینت معرفی گواهینامه مهندسی سیستم شرکت ماکروسافت word :

اسلاید 1 :

شرکت معظم مایکروسافت یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه نرم افزار و صنعت شبکه های کامپیتوری در جهان امروزی است . این شرکت سالانه با برگزاری آزمونهای متنوع در زمینه شبکه ومحصولات نرم افزاری خودش تاثیر بسیار مثبتی در جهت ارتقا سطح دانش فنی متخصیین کامپیوتر داره. شاید بشه گفت که MCSE مهمترین مدرکی است که مایکروسافت به داوطلبان اعطا می کنه . این مدر ک سر واژه Microsoft Certified Systems Engineer که پایه واساس اون بر روی شبکه های کامپیوتری مبتنی بر ویندوز  به عبارت واضح تر در طول دورهای مختلفی که شما تا کسب مدرک MCSE  طی خواهید نمود مطالب فروانی در مورد تواناییها و قابلیتهای نسخه های مختلف Windows  و چگونگی ایجاد یک شبکه بر پایه این سیستم عامل و همچنین رابطه این نسخه از و یندوز با سایر نسخه های ویندوز و سایر سیستم عاملها خواهید آمو خت

این روزها در محافل و مباحث مربوط به ای تی و شبکه و همچنین تا حدودی در بین عموم لغت MCSE را زیاد میشنویم . و نکته ای که بیشتر گویندگان این لغت بر اون تاکید دارن حقوق و مزایای بالا و همچنین موقعیت های شغلی بسیار مناسب در داخل و خارج کشور است که باعث شده عده ای زیادی بدنبال کسب این مدرک باشند

اسلاید 2 :

افراد دارای این مدرک دارای توانایی لازم در زمینه های مختلف طراحی و تصمیم گیری ، راه اندازی ، نگهداری و همچنین مدیریت Website های اینترنتی و اینترانتی با استفاده از محصولات مایکروسافت هستند.

اسلاید 3 :

این سری از مدارک متخصصین را قادر به شناساندن مهارتهای فردی با به کار گیری دانش و تجربه عمیق در طیف وسیعی از فن آوریهای تخصصی می نماید . متخصصین فن آوری مایکروسافت توانائی پیاده سازی ، طراحی وعیب یابی یک تکنولوژی خاص مایکروسافت را دارا می باشند . مدارک این گروه عموماً شامل یک تا سه آزمون بوده و بر روی یک محصول یا تکنولوژی کلیدی مایکروسافت متمرکز می گردند . این مدارک در بر گیرنده مهارتهای شغلی نبوده و با از دور خارج شدن آن محصول ، مدارک مربوطه نیز از اعتبار ساقط می گردند . در حال حاضر 5 مدرک از این گروه توسط مایکروسافت معرفی گردیده است :

اسلاید 4 :

راهبری بانکهای اطلاعاتی فیزیکی

ارائه و طراحی مدلهای اطلاعاتی

ایجاد پایگاههای داده ای فیزیکی

ایجاد سرویسهای Data با استفاده از Transact SQL

مدیریت و نگهداری بانکهای اطلاعاتی

تنظیم و نظارت بر  امنیت و کیفیت پایگاههای اطلاع رسانی

نصب و راه اندازی سیستم های مدیریت اطلاعات بر پایه محصولات مایکروسافت

اسلاید 5 :

مدارک این گروه نشانگر مهارتهای لازم جهت موفقیت در بازار کار بوده و شامل طراحی ، کنترل پروژه ، مدیریت فرآیندها و برنامه ریزی های مربوطه می گردند . این مدارک با تکیه بر مهارتهای تخصصی تر به متقاضیان مهارتهای شغلی قابل تاملی را اعطا می نمایند . این گروه از مدارک معمولا شامل یک تا سه آزمون بوده و برخی مدارک گروه قبل به عنوان پیشنیاز این مدارک محسوب می گردند . این سری از مدارک بر روی یک مهارت شغلی متمرکز بوده و جهت تمدید اعتبار نیاز به گذراندن آزمونهای ارتقاء خواهند داشت . در حال حاضر مایکروسافت 2 سری مدارک را در این گروه معرفی نموده است :

اسلاید 6 :

این گواهینامه در بالاترین سطح مدارک مایکروسافت قرار دارد و اخذ این مدرک نشانه داشتن توانایی بالا در راستای معرفی محصولات و تکنولوژیهای مایکروسافت و همچنین تدریس دوره های تخصصی این شرکت در آموزشگاههای ویژه تحت نظر مایکروسافت می باشد.

اسلاید 7 :

جدیدترین مدرک مایکروسافت می باشد که در پایان سال 2001 میلادی توسط این

مرکز معرفی گردید.

افراد دارای این مدرک در زمینه نصب و راه اندازی، طراحی و نگهداری

محیطهای اطلاع رسانی مختلف از مهارت کافی برخوردار هستند ، و از نظر سطح

تخصصی مدرک امتیاز پایین تری نسبت به مدرک MCSE دارد.

اسلاید 8 :

MCSAدارا ی3 آزمون   اصلی 1  آزمون  اختیاری  و 1 آزمون  به  روزرسانی می باشد.

3آزمون اصلی عبارتند از:

دو آزمونNetworking System به شماره آزمون 290-70و291-70

یک آزمونClient Operating System به شماره آزمون 270-70

اسلاید 9 :

این  مدرک  از معروفترین و معتبر ترین مدارک  در زمینه  IT  می باشد. مهندسان

مایکروسافت قادر به طراحی، راهبری، نگهداری و پشتیبانی سیستم های اطلاع رسانی

در سطح گسترده ای از محیط های سرویس دهنده هستند که بر پایه تکنولوژی نوین

مایکروسافت در زمینه های مختلف استوار هستند.

اسلاید 10 :

داوطلبین دریافت MCSE بر اساس سیستم عامل

Windows 2003میبایست 7 آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند.  


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق پوشاک مردم حوزه دریای خزر word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تحقیق پوشاک مردم حوزه دریای خزر word دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق پوشاک مردم حوزه دریای خزر word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق پوشاک مردم حوزه دریای خزر word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق پوشاک مردم حوزه دریای خزر word :

بخشی از فهرست دانلود تحقیق پوشاک مردم حوزه دریای خزر word

لباس سنتی – گیلگی
پوشاک زنان
پوشاک مردان
پارچه و کاربرد هایشان

لباس سنتی
لباس در گیلان و مازندران در بسیاری جنبه ها، تشابهات ساختاری با لباس دیگر مناطق روستایی ایران دارد. این لباس از لایه های متوالی و اغلب از تکه های مشابه که روی هم قرار می گیرند. مانند دامنهای زنانه یا پیراهنهای مردانه در زمستان تشکیل می گردد . لباسی مطلوب است که بیشترین قابلیت را در پوشانیدن سر بالاتنه و بویژه پشت داشته باشد کودکان جامه خاصی ندارند. ولی پوشاکی مشابه پوشاک بزرگسالان البته در انواع مختلف به تن می کنند. تن پوشهای راسته متشکل از تکه های چهار گوشی است با لبه های به هم دوخته شده و تکه های مکمل سه گوش متصل به آن که همراه با تن پوشهای چسبان تکه دوزی شده پوشیده می شود. بیشتر این تن پوشها از مدلهای اروپایی اقتباس شده اند ابتدا ، تونیکها، دامنهای چین دار و خرفه های چوپانی پوشیده می شد ولی از اوایل قرن اخیر خفتانها ( قبا) با لبه های روی هم آمده و نیز جلیقه ها و نیمتنه هایی به سبک اروپایی ، به عنوان لباس روزمره مورد استفاده قرار گرفت. مع ذلک، علاوه بر مشخصات مشترک، لباس سنتی حاشیه خزر بیانگر خلاقیتی است بکر که بخوبی نمایانگر روش متمایز زندگی در این ناحیه کناری از ایران می باشد در بسیاری از جوامع فلات ایران، رفتار فرهنگی مردم تحت تاثیر سبک زندگی محصور شده ای است که در آن خانه ها به منظور محافظت از دید و مزاحمت بیگانگان با دیوارهای بدون مدخل احاطه می شود زنان تنها و منزوی در اندرونی زندگی می کنند و در حضور ییگانگان یا سایر مردان ( نامحرم) یا هنگام بیرون رفتن از خانه ، حجاب (چادر) به سر می کنند. اما در نمی شود تفکیک جنسی در محیط خانوادگی کم است و چادر صرفا برای سفر به شهرهای بزرگ و مراسم مذهبی، پوشیده می شود. نبود حچاب که حتی درمیان گالش ها و طالش ها ی کوهستانی نسبت به گیلانی ها و مازندرانی های دشت بیشتر به چشم می خورد در تمام دوره ها جهانگردان را غافلگیر کرده است. مثلا یونس هانوی نوشته: « زنان روستایی اغلب بدون حچاب در انظار ظاهر می شوند» و کیت ابوت اظهار کرده: « زنان روستایی در این بخش از کشور صورتهایشان را نمی پوشانند» . مورخان جدید منطقه و قوم شناسان این گزارشها را تائید می کنند. همانند سبک کلی لباس ترکیبات و روش دوخت تن پوشهای مردم ناحیه خزر، آنقدر متمایز هست که این مردم را بخوبی بشناساند. مقوله های قابل ملاحظه در این رابطه عبارت است از: « شال » ( نوعی پارچه) جورابهای بسیار کلفت ( جوراب گوراوه) کفشهای چرم گاو ( چوموش ) و چادر شب ( تکه پارچه ای که زنان دور کمرشان می بندند) .
« شال» پارچه ای زبر از پشم گوسفند با بافت ساده است ( که در آن پود به نوبت از رو و زیر یک تار واحد می گذرد) که یا روی چرخ ریسندگی افقی با یک میله تارکش و یا روی چرخ ریسندگی پدالی با دو میله تارکش بافته می شود سپس با شدت در اب صابون مالش داده شده تا خصوصیات و ظاهر پارچه لدن اروپایی را به خود بگیرد. در میان طالش و گالش قسمتهای اصلی جامه مردان ( شلوار، جلیقه ، نیمتنه و کلاه) از این پارچه دوخته می شود. « شال» از زمانی که اعضای جنبش انقلابی جنگل که طی سالهای 1333 ق. / 1915 م. تا 1339 ق = 1300 ش. / 1921 م. ( نک. مدخل کمونیسم) بر منطقه تسلط پیدا کردند و او نیفورمهای دوخته شده با آن را پوشیدند از سوی مردم ولایات خزر، بیشتر مورد قرار گرفت. طبقه عکسها و گزارشهای شاهدان عینی میرزا کوچک خان رهبر جنبش بیشتر اوقات جامه سنتی خزر را که از شال دوخته می شد به تن می کرد در واقع یک تعاونی جنگلی پارچه ها و اونیفورمها را تولید می کرد.
کفشها و جورابهای که تا همین اواخر مردان گالش و طالش می پوشیدند مختص این ناحیه بود. جورابهای پشمی و رنگهای ساده یا رنگارنگ با پنج میل بافتنی بافته می شد. بالاخص چوپانان آنها را می پوشیدند. کفشهای سنتی ( چوموش، چارخ) متشکل از زیره هایی بود که جنس چرم گاو. این زیره برای پوشانیدن قسمتهای پایینی و پنجه پاها، به بالا برمی گشت ( چرم پس از کشیده شدن خشک شدن و نمک سود شدن به شکل پا بریده می شد. لبه های این زیره با ایجاد منافذی سوراخ می شد، که از میان آنها تسمه ای چرمی ( شیری) تو و بیرون رفته و پس از آن محصور کردن پا به بالا بر می گشت. سپس تسمه چرمی دیگری در جهت عکس از میان سوراخها می گذشت تا به ثابت ماندن زیره چرمی در جای خود کمک کند سرانجام دو طرف لبه ها توسط نوارهای چرمی یا پشمی از روی پا به هم می رسید سبک خاص دیگری از کفش نیز قابل توجه است کتله ( یا پا – کتل ) لژ چوبی ساده ای بود که با سگکی بین دو انگشت اول پا یا با نواری چرمی بر روی پا بسته می شد. به نظر می رسد که با جورابهای کلفت کفشهای چرمی بدون رویه و پشت باز و کفشهای چوبی خصوصیات هنری مشترکی در مناطق مختلف قفقاز داشته باشند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد تاریخچه فرش کرمان word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله در مورد تاریخچه فرش کرمان word دارای 37 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد تاریخچه فرش کرمان word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله در مورد تاریخچه فرش کرمان word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد تاریخچه فرش کرمان word :

تاریخچه فرش کرمان
صنعت قالیبافی در کرمان سابقه طولانی دارد، چنین به نظر می‌رسد که این هنر قبل از دوران صفویه در این شهر وجود داشته است و در زمان صفویه که اوج کلیه هنرها در ایران است ، فرش هم همانند دیگر هنرها در این دوره بیشتر شکوفا شده است . هنر اسلامی بر طرحها و نقوش آن تأثیر بسزایی گذارده است ، چنانچه در تاریخ (عالم آرای عباسی) که توسط منشی شاه‌عباس به رشته تحریر درآمده ، به قالی کرمان اشاره شده است.

در زمان اکبرشاه که معاصر شاه‌عباس بود قالیهایی از کرمان به هندوستان حمل می‌گردید بدیهی است نباید تصور کرد این صنعت در کرمان از بین رفته است و متوقف گردیده است
قدیمی‌‌ترین نوع قالی کرمان ، قالی راور است که می‌توان تاریخ بافت آنها را (1866 میلادی یا 1286 هجری) گفت. شهرتی که قالی کرمان در سراسر دنیا از آن برخوردار است بیش از هر چیز مربوط به درهم آمیختن موفقیت آمیز رنگ و طرح آن است.طراحی و نقشه‌کشی قالی کرمان قدمت دیرینه دارد و به جز نامی که از چند تن از نقاشان دهه اخیر منطقه کرمان ، بر جای مانده ، تاریخچه

درستی درباره چگونگی رونق قالیبافی ، طراحی نقشه‌های قالی و چگونگی نام نهادن بر طرحهای منطقه کرمان در دست نیست.همین بس که از دیرباز قالیبافی در کرمان رایج بوده و پس از صنعت شال و ترمه به اوج خود رسیده است و زبانزد خاص و عام گردیده است . زمانی فرش ایران را بنام فرش کرمان می‌شناختند. فرشهای نفیس و قدیمی کرمان ، هم‌اکنون زینت‌بخش موزه‌های معتبر جهان و ایران می‌باشد . البته در مورد طرح بسیار باید گفت مثلا موسی خانی افشاری که در

سیرجان بافته می شود با موسی خانی که در بافت و رابر بافته می شود از نظر طرح ورنگ آمیزی با هم تفاوت دارند و در هر منطقه با یک نام مخصوص به محل بافت نام گذاری شده اند. مثلا گل کاغذی منطقه بافت با کمی تغییر در رابر و جیرفت به گل اسفندقه معروف است . یا طرح درختی زرند ، که صادراتی است و قالی ریز بافت می باشد ، با درختی منطقه فیض آباد راور فرق می کند .قبل از پیدایش نقشه، فرش ها با نقشه و طرحهایی که بافندگان در ذهن داشتند و سینه به سینه از نیاکان خود فرا گرفته بودند ، بافته می‌شد.

سیر تحول و پیشینه تاریخی نقش قالی های کرمان
تطور وتکامل نقش قالیهای کرمان ، شامل چندین دوره تاریخی و متمایز است :
دوره نخست یا عصر ترمه همزمان با زمان شالبافی
دوران انتقال ترمه دوزی به قالیبافی ، از حدود سالهای 1330-1315 هجری قمری را در بر می گیرد کاربرد نگاره بته جقه ای و نیز نقش سرو که به نظر بسیاری منشأ اصلی نگاره بته ای است، از جمله نقوش متمایز این دوره است . این شیوه تا جنگ بین المللی اول ادامه یافت.

روند تکاملی عصر ترمه و ادامه منطقی آن در حدود سالهای 1328 تا 1339 هجری قمری، عصر بهارستان را پدید می آورد . طرحهای این دوره به ارائه باغ و بوستان و گل و گیاه استوار است . نقش های درختی گل و بلبل ، درختی پرنده ای یا بهارستان ، نقش انسان ، نقش سبزیکار ، از جمله نقوش رایج این دوره است . به بیان دیگر پایه کاربر طرح باغ و بوستان و شاخ و برگ و گل و گیاه با رنگهایی به همان ظرافت و شادابی و باغها و گلزارهای بهاری با پرندگان بیشمار استوار است

از صفات ویژه عصر ترمه و بهارستان برخورداری از شیوه سایه روشن در رنگ آمیزی برگها ، بصورت سبز روشن و تیره و کاربرد دو مایه در یک نگاره گل مثل قرمز سیر و روشن ، گلهای آبی رنگ از تیره تا روشن بدون شکل بندی و تعیین مرز ، و رها نکردن طرح بدون هیچ گوشه خالی است .
عصر بازگشت

با پایان یافتن جنگ جهانی اول و تغییر سلیقه بازار در آمریکا تغییر اساسی در طرحهای کرمان بوجود آمد و نقش و نگاره های صوفی مورد تقلید هنرمندان کرمان قرار گرفت در این دوره که از آن به عنوان عصر بازگشت یاد می کنیم ، نقشه های اسلیمی وگلهای شاه عباسی از نقش های قاب قرآنی و لچکهای انبوه رایج شد .

شروع بحران اقتصادی در آمریکا در سال 1928 میلادی مطابق با 1306 شمسی ، بر چیره شدن شرکتهای آمریکایی ، توقف سفارشات را به همراه داشت و برای مردمی که به تمامی از فرش و صنایع وابسته آن ارتزاق می کردند ، زندگی را دشوار کرد . با استقبال نقش های ریزتر و فشرده تر با متنی انبوه و پر نقش و نگار ، زمینه برگشت طراحان کرمانی به عصر بهارستان پدید آمد و نقش سبزیکار بیش از پیش معمول شد .

عصر گوبلن ، طرحهای کرمانی را به همراه داشت و چیره دستی در کار رنگ آمیزی نیز نتوانست هویت از دست رفته قالی کرمان را باز گرداند و دامنه این مسخ هنری را ، محدودتر کند.، رواج دهه طرح گل فرنگی و برگ فرنگی صرف نظر از نداشتن اصالت ، پیوستگی و تداوم منطقی نقش قالی کرمان را نداشت .

حاشیه شکسته و درهم به شیوه اروپائی و قالیهای دست باف ، باب روز شد و برای نخستین بار نقش و نگار حاشیه که از عصر پازیریک همواره شرط وجودی قالی ایران بوده ، از میان برداشته شد و نقش و نگار حاشیه به لچک ها پیوسته و نقش حاشیه و متن قالی نیز یکی شده و یکسانی و یکنواختی کسالت آوری بر قالی کرمان چیره شد .

سرماژیف که ابداع نقش معروف قاب قرآنی ، الهام گرفته از جلد قرآن را به وی نسبت می دهند ، کار طراحی بسیاری از قالی های کرمان را برعهده گرفت .

عنوان تحقیق
شناسایی طرحها و نقوش سنتی فرش دستباف کرمان و ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعات فرش دستباف
اهداف تحقیق
1 – هدف اصلی از انجام تحقیق شناسایی نقوش سنتی فرش دستباف کرمان و احیاء آنها می باشد .
2 – ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعاتی فرش دستباف است که در برگیرنده کلیه اطلاعات مربوط به فرش ، نقوش فرش ، طراحان فرش ، از گذشته تا کنون بصورت CD می باشد .

اهمیت و ضرورت
امروزه فرش دستباف کرمان بدلایل متعدد منجمله پایین بودن کیفیت ، عدم استفاده از رنگهای طبیعی ، عدم نوآوری در طرحهای متناسب با سلیقه بازار ، عدم وجود مواد اولیه مرغوب ، مهاجرت روستائیان به شهرها و نپرداختن به این حرفه ، از دست دادن طراحان قدیمی و عدم توجه به طراحان فعلی این هنر و دلایل دیگر با مشکل روبرو شده‌ و بازار خود را از دست داده است . اما کشورهای دیگر مثل چین ، هند ، پاکستان و نپال توانسته اند با کپی برداری از همین طرحهای

اصیل کرمان در بازار جهانی جای خود را باز کنند . همچنین عدم توجه به طرحهای قدیمی و سنتی که برخی از آنها دارای قدمت بالایی بیش از یک قرن می باشند ، باعث رکود فرش دستباف در سالهای اخیر شده است .
یکی از راههایی که استان کرمان بتواند اعتبار گذشته خود را در زمینه فرش دستباف بدست آورد ، توجه به طرحها و نقوش قدیمی فرش دستباف می‌باشد که در حال حاضر یا بدست فراموشی سپرده شده و یا در حال نابودی می باشند . به همین جهت بررسی و شناسایی طرحهای فرش دستباف استان کرمان اهمیت و ضرورت تحقیق را می‌رساند .
روش تحقیق
به منظور انجام تحقیق از دو روش ، روش میدانی به منظور تهیه عکس و برخی اطلاعات هنرمندان ، و روش کتابخانه ای به منظور تهیه مطالب مکتوب استفاده شده است

روش جمع آوری اطلاعات
به منظور جمع آوری اطلاعات از روش مشاهده و مصاحبه استفاده شده است . در این روش چند سؤال بصورت کلی از قبل تهیه شده است و همراه با مشاهده گر و مصاحبه کننده به مراکز تولید و بافت فرش دستباف مراجعه و از پاسخگویان خواسته شده است که به آنها پاسخ دهند.

پیشگفتار
قالی کرمان این گستره سراسر رنگ ، کتابی است گسترده در برابر دیدگان همه که اگر سر سوزن ذوقی در ایشان باشد هر سطرش خود داستانی است به درازای هزار و یک شب ، و پر رمز و راز است چون معمای هستی .
این گستره زیبا که همگان شیفته آنند ،گنجی است گرانبها که در گذر زمان فراز و نشیب ها، فراز و فرودها برخود دیده و اکنون در دست ماست . آنچه در پی می آید نگاهی است به تاریخ و طرحها و نقوش فرش دستباف استان کرمان .

چکیده
استان کرمان که در جنوب ایران واقع و در حاشیه کویر قرار گرفته است ، از زمانهای گذشته از مراکز خیلی مهم فرشبافی محسوب می شده است . قبل از فرشبافی مردم کرمان به کار شالبافی می پرداختند و طرحهای قدیم فرش کرمان که در اوایل قرن میلادی بافته شده از طرحهای شال کرمان اقتباس شده بود . اما بتدریج در طرحهای فرش کرمان تنوع بوجود آمد و طراحان معروف همچون حسن خان ، احمد خان ، زمان خان و ; کارهای زیبایی بوجود آوردند که کرمان را از سایر مناطق بافت متمایز ساخت و کم کم طرحهای باب بازار خارج از کشور رایج شد و طرحهای گل فرنگ ، گلدانی ، ظل السطان ، تصویری و ; بوجود آمد . این طرحها مورد پسند بازار خارج شد . طراحان کرمان با الهام از طبیعت پیرامون خود ، فرهنگ و اعتقادات خود ، به خلق آثار زیبایی پرداختند . آنچه از بررسی نقوش در رابطه با گیاهان و طبیعت این منطقه بدست آمده است نشانگر این است که هنرمند و طراح با الهام از گل های موجود در دشت ، تپه ، و دره های اطراف کرمان ، طرحهای خود را بوجود آوردند . این گل ها گاه بصورت خمیده ، گاه ایستاده ، زمانی در حرکت ، زمانی در کنار هم جمع شده ، و زمانی دیگر از هم جدا شده اند . طراح آنچه را که مجسم می کند ترسیم می نماید . هنرمند بافنده کرمانی بیش از هر چیز از مکتب تصوف و عرفان الهام

گرفته است مثل بته جقه که از سرو گرفته شده و طرح گلدانی از زیباترین نقش هایی است که مورد توجه متخصصان ایران و جهان بوده اند . قالی نقش گلدانی مقبره شاه عباس دوم از نمونه های منحصر به فرد این دسته از قالیها است .

شناسایی طرح های اصیل و سنتی فرش دستباف استان کرمان به همراه عکس و معرفی آنها
امروزه در کرمان انواع لچک ترنج کف ساده گلدار و بی گل ، کف ساده معمولی، خوشه انگوری ، سبزیکار ، چمنی ، ستونی ، سی و سه پل ، برگ چغندری ، قاب قرآنی و انواع بوته بخصوص بته

جقه ها و نقش های انگوری یا واگیره نظیر خشتی ، لوزی ، خاتم و نقشه های اروپایی از قبیل :
گوبلن و گل فرنگ و نقشهای متفرقه نظیر آرم و صورت رایج است. تنوع و گونه گونی این نقوش بسیار گسترده است و هر یک طرح و فرم و سلیقه نقاش را به همراه دارد .

بدلیل همین تنوع ابداعات بدیع ، انواع آن را نمی توان بر شمرد . بارزترین آن طرح درختی و اسلیمی است و نیز طرحهایی بنام اساطیری که هر یک خود از ارکان کار طراحی و نقشه فرش بوده اند . طرح درختی شاید به دهها نوع و شکل کشیده می شود . ترنج دار و بدون ترنج ، یا گوشه دار یا بدون گوشه ، با مرغ و بدون مرغ ، منظره دار و بدون منظره که همه این اشکال و قالبها را درختی می نامند به استثنای بته جقه ، سرام ، طرح شاه عباسی نیز که بیشترین انواع فرش کرمان را در گذشته تشکیل می داده ، اکنون دارای دهها سبک و فرم مختلف است .

انواع شاه عباسی گوشه ترنج ، شاه عباسی اسلیمی شکسته ، اسلیمی دم اژدری ، حاشیه صاف یا حاشیه شکسته ، جملگی به عنوان شاه عباسی از دیگر نقوش تفکیک می شوند . از دیگر نقوش خوشه انگوری است که از زمان مرحوم دیلمقانی به بعد مطرح بوده است . مثالی بارزتر نقش قالیهای افشار است که به افشاری معروف است این نقش مخصوص هر خانواده از این طایفه است.

ظاهراَ هر عروسی در این خانواده می بایست یک قالیچه با نقش مخصوص به خانه شوهر بیاورد . نگارگاه از انواع دیگر نقوش هستند ، با نقشهای گوناگون از قبیل گل سرخ دوره ای ، گل سرخ بی دوره که در زمان قدیم با رنگهای متفاوت مسی ، پوست پیازی ، پوست سیری ، صورتی ، چهره ای ، گل خاری و لاکی به کار رفته اند . این هفت رنگ به همراه سفید درون یک گل سرخ بکار می رفت .
انواع گلها :
طرحهای فرش کرمان را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد :
1- طرح قالی افشاری (مانند بعضی از گل سرخی ها ، سرکله ها ، گل هشت ، گل سماوری ، طرح موسی خانی)
2 – طرح قالی صادراتی (مانند نقشه های خوشه ای قالی درشت باف وقالی های ریز حسن خانی)
3 – طرح قالی زیرپایی (مانند شاه عباسی ، سرام ، درختی ، قاب قرآنی ، بندی ، اسلیمی ، خشتی).

اما بطور کلی می توان گفت طرحهای فرش کرمان به شرح زیر می باشند :شاه‌عباسی ، بته‌جقه ‌، درختی ، ستونی ، خشتی ، هندسی ، قاب قرآنی ، حسن خانی ، خوشه‌ای ، گلدانی ، حاج‌خانمی ، گوبلن، سرام ، کتیبه‌ای مینیاتور، گلسرخی ، باب‌آمریکا ، شکارگاه.
طرح قالی کرمان به شرح زیر است:

طرحهای اسلیمی:
از قرن نهم به بعد خطوط منحنی به طرح قالی راه یافت و کم‌کم طراحان ورزیده قالی بخاطر ایجاد نوعی تحول در طراحی قالی از خطوط مستقیم منحرف شدند و از خطوط منحنی در طرحها استفاده کردند. از این زمان بود که ترنجها و اسلیمی‌های بسیار ساده در قالی مشاهده شده است.
طرحهای اسلیمی در زمان صفویان به نهایت کمال رسید و در کاشی کاری و قالی بافی آنچنان

رواج یافته که کمتر کاشی و قالی از آن دوران می‌توان مشاهده کرد که بدون طرحها باشد. باید یادآوری کرد که طرحهای اسلیمی بدون شک از پدیده‌های طبیعت استفاده شده‌ است . چرا که خطوط دارای گردی بسیار ملایم و زیبایی هستند. گروهی عقیده دارند که طرح اسلیمی ساده در اصل کله فیل بوده و گردش دنباله آن را نمودار خرطوم فیل می‌دانند. اسلیمی ماری که در واقع آن را باید یک اسلیمی خاص نامید، از حرکت مار گرفته شده است.

اسلیمی انواع مختلف دارند: اسلیمی ساده، اسلیمی برگی، اسلیمی گلدار، اسلیمی دهن‌اژدری ، اسلیمی توخالی ، اسلیمی پیچک‌دار و اسلیمی ‌ماری .
بته و انواع آن:
میان شالبافان و قالی بافان این طرح بیشتر به بته کشمیری معروف است و این اواخر به سبب از میان رفتن جقه آن را بته ترمه می‌خوانند. در کرمان بته ها از خود نقشه بته جقه ، بته بندی و بعضی از بته ها که سر آنها زائده ای خمیده دارد از پته کرمان الهام گرفته اند و دو بته داخل هم به پته مادر و دختر معروف است . تا آنجا که صاحبنظران گفته‌اند قدیمی‌ترین طرح بته جقه به قرن نهم هجری مربوط می‌شود
که نمونه‌ای از آن در موزه متروپولین نیویورک نگهداری می‌شود . بته جقه انواع بسیار دارد اما بطور کلی طرح اصلی آن سروی خم شده است.

طراحان و استادکاران داخل بته جقه را با نقشهای مختلف اسلیمی ، ختایی و بته جقه کوچکتر تزئین می‌کنند و گه‌گاه حاشیه آن را با اسلیمی‌ها و یا طرحهای ساده از خود بته جقه می‌آرایند .
ترنج و انواع آن :
نگین هر قالی ترنج‌دار در واقع ترنج آن است. ترنج همان نقش بیضی شکل و گرد وسط قالی است که اغلب با طرحهای اسلیمی و گل‌بوته‌های گوناگون تزئین می‌شود. طرح یک چهارم ترنج در چهار گوشه قالی را لچک می‌گویند که نقشه اصیل است . اگر فرش همانند باغ تصور شود، حاشیه به عنوان دیوارهای باغ ، متن آن همان گلهای و درختان باغ ، در مرکز ترنج یعنی بهترین جای باغ ، استخر آب است که همانند نگین درمرکز باید بدرخشد . بیشتر ترنج ها در کرمان سر ترنج دارند که شهرهای دیگر فاقد آن هستند .

بعضی وقتها از تکرار ترنجها در متن قالی نقشه جالبی بوجود می‌آورند که به ترنج‌بندی معروف است . به هر حال ترنج در وسط قالی همیشه طوری بافته می‌شود که برجسته و خوش رنگ تر از دیگر قسمتهای قالی باشد.

طرح ختایی :
طرح ختایی یکی از زیباترین طرحهای فرش است که بعضیها معتقدند این نقشه از چین آمده و به همین خاطر اسمش ختایی است که شهری در چین است اما فرش بافان ایران ختایی را با (ط) خطایی می‌نویسند و می‌گویند طرحی است که از خطا و اشتباه تولید شده است .
درواقع ختایی طرح مجرد بوته گلدار است و می‌توان گفت بیش از دیگر طرحهای قالی به طبیعت نزدیک است. در این طرح خط مستقیم بسیار کم است و ساقه درختان و گیاهان با پیچ و خمهای هماهنگ همراه شده است.

ختایی دارای گلی است که با رنگها و نقشه‌هایی توام شده تا بطور برجسته خود را نشان دهد. برگهای بسیاری که بر شاخه‌های طرح روئیده باید در پیرامون گل اصلی قرار داشته باشد.
طرح ختایی بیشتر مواقع برای روشن و موزون کردن طرحهای دیگر در قالی بکار می‌رود و همچنین در کاشیکاری و تذهیب نیز از این طرح استفاده شده است .
گل شاه عباسی :
این روزها نمی‌توان فرشی یافت که طرح ختایی داشته باشد اما گلهای شاه‌عباسی نداشته باشد. قالی بافان بر اساس طرحهای امروز همیشه گلهای شاه‌عباسی را در متن طرحهای ختایی بکار برده‌اند.
در واقع گلهای شاه‌عباسی وقتی در متن ختایی می‌آید طرح ختایی را برجسته می‌نماید. معروفترین گلهای شاه‌عباسی را گل‌گره، پیچک، برگی، گل‌برگی، اناری ، برگی ، سه گل درهم و دو گل درهم می‌دانند که در این میان طرح اناری از همه معروفتر و بین قالی بافان رایج تر است.
انواع طرح اناری بسیار است و گلها و طرحهای زیادی ترکیب می‌شود. این طرح به شکل مجرد و انار و گل است که بوسیله هنرمندان دوران سلطنت شاه‌عباس کبیر طرح و خلق شده و به مرور زمان تغییر و تکامل یافته و به صورت امروزی درآمده است . می‌توان با کمی دقت در این طرح نقش اصلی انار را باز یافت که رنگ سرخش بیش از هر رنگ دیگر نمایان است.علت معروفیت این گل به شاه‌عباسی بدین جهت است که طرحهای زیبای این طرح تعلق به زمان شاه‌عباس صفوی دارد و بعد از این پادشاه است که هنر و صنعت دستی قالیبافی در ایران رواج یافته و به کمال رسیده است . گل شاه عباسی در کرمان انواع بسیار متفاوت دارد و شاه عباسی بندی ، ترنجی و لچک ترنج اصلی ترین آنها و بقیه طرحها زیر مجموعه آنها می باشند .

طرح ستونی :
اولین طرح قالی کرمان ، طرح ستونی است که از گروه طرحهای محرابی می‌باشد . این طرح از گلهای ریز و درشت قشنگی برخوردار است. در وسط فرش یک ترنج و چهارگوشه آن لچکهایی قرار دارد که با گل پر شده‌اند . منتها متن فرش غیر از ترنج وسط ، به صورت یک رنگ و ساده بافته شده است و هیچ گل و بوته‌ای ندارد.

طرح بته‌ای یا پته‌ای :
این طرح میان شال بافان و قالی بافان بیشتر به بته کشمیری معروف است و این اواخر به سبب از میان رفتن جقه آن را بته ترمه می‌خوانند.
این طرح زیبا و کاملاً ایرانی در زمان شاهان صفوی به هند انتقال می‌یافت، تا آنجا که صاحبنظران گقته‌اند . قدیمی‌ترین طرح بته جقه به قرن نهم هجری مربوط می‌شود. که نمونه‌ای از آن در موزه متروپولیتن نیویورک نگهداری می‌شود.

در واقع بته جقه ، طرح مجدد سروی خم است که به این شکل طراحی شده است. سرو در ایران باستان اهمیتی خاص داشته و مقدس شمرده می‌شده است.طراحان و استادکاران داخل ، بته جقه را با نقشه‌های مختلف اسلیمی ، ختایی و بته جقه کوچکتر تزیی

ن می‌کنند و گه‌گاه حاشیه آن را با اسلیمی‌ها و یا طرحهای ساده ، از خود بته‌ جقه می‌آرایند .
طرح بته جقه شبیه به سوزن‌دوزیهای کرمان و شال های ترمه است که پایه اصلی آن را طرح معروف بته جقه تشکیل می‌دهد ، ترنج میانی این طرح از یک یا چند ترنج متحدالمرکز تو در تو شکل گرفته که با گلهای ریز ، انواع برگهای زیتون ، نیم قابها و بته جقه‌ها تزیین شده‌اند . حاشیه‌های اطراف هیچیک با خطوط متمایز و کاشیکار از متن جدا نیستند و مرزی مشخص که لچکها و حواشی را از هم جدا کنند، در آن نمی‌توان یافت .

سادگی زمینه این طرح به گیرایی و چشم ‌نوازی ترنج میانی کمک فراوانی می‌کند . طرح لچکها ، مجموعه‌ای از گلهای ظریف است که به صورت طره در سرتاسر حاشیه طاق‌نمایی که خود نیز در متن فرش دیده می شود گسترده شده‌اند.
نقش خشتی :
این نقش از نظر بافت و نقش پیش‌ پا افتاده‌ترین نقشها در صنعت قالیبافی کرمان است ، که یا به صورت لوزی است یا به شکل صاف و در مجموع مثل قالبهای خشت‌زنی است که در داخل آن ، گل یا مرغ ، حیوان ، یا دسته‌های گل و برگ کشیده می‌شود و در حاشیه بزرگ و کوچک نیز مربع ها به چشم می‌خورد. طرحهای خشتی بیشتر

به صورت بندی (واگیره) هستند و ندرتاً ممکن است در وسط طرح ، ترنج هم دیده شود.
گاه لاله‌های رنگارنگ و آهوان و غزالها در حاشیه و در متن طراحی شده است . دور تا دور لوزیها حاشیه‌ای با اسلیمی ماری ترسیم شده است و در داخل آنها گلدانهای پر از گل که از تنوع خاصی برخوردارند، طراحی شده است .

نقش قابی یا قاب قرآنی :
این نقش در کرمان به قاب قرآن معروف است. طرح متن قالی با تقسیم‌بندیهای منظم ، به قابها و کتیبه‌های چند ضلعی تقسیم شده است ، بطوری که هر یک جداگانه و مستقل ، طراحی همسان با دیگر قابها و گاه متفاوت با آنها را در بر می‌گیرد.
طرح قاب قرآنی در گذشته با رجشمار بالا و بیشتر به رنگ لاکی سیر در شهر راور بافته می شد و حاشیه آن شبیه جلد قرآن بوده است . امروزه فقط در روستای اختیار آباد در 35 کیلومتری شهر کرمان با رجشمار پائین بافته می شود . به همین دلیل نام تجاری آن را طرح ستونی اختیار آبادی می نامند .

این طرح بر خلاف طرح خشتی است . یعنی یک قاب کوچک و یک قاب بزرگ دارد، شاید چهار گونه قاب در داخل یک قالی کار شده باشد . که عموماً چهار گوش یا مربع و یا مستطیل است و حاشیه آن به رنگ قاب‌ قرآن و جلد قرآن شبیه است . متن طرح از اسلیمی‌ها و ختایی‌های شکسته به صورت زیبا پر شده است . این طرح بوسیله غیر ایرانیها
در کرمان سفارش و به قلم حسن خان هنرمند کرمانی طراحی شده و بنام قاب قرآن ثبت شده است . این طرح بنام عطیه که فردی خارجی و سفارش دهنده طرح هست معروف است .

نقش درختی :
منشاء اصلی این طرح در راور کرمان است. بدلیل بضاعت اندک زمینهای کویری و بخل آسمان ، رویای مراتع سبز و باغهای روحبخش و آب را،‌ خشکانده و آنان سعی می‌کنند آنچه را که در ذهنشان آرزو داشتند ‌، در تار و پود فرش زنده کنند.
این قالیها مشحون از برگها ، گلها، درختان سبز سرو، حیوانات و آبگیرهایی است که خنکای جنگلهای سایه‌دار و انبوه را در ذهن بیننده تداعی می‌کند.

وجود مجموعه گلها ، گیاهان ، بوته‌ها و درختچه‌ها بصورتی یکسان و گاه متفاوت و جدا از هم با آرایشی زیبا این طرح را در بر می گیرد .
نقش درختی بر حسب عناصر مورد استفاده در آن ، به نقشهای جانوری یا حیواندار ، سبزیکار ، گلدانی ، سراسری و لچک ترنج ، قابل تقسیم است . که در زیر به توضیح طرح درختی حیواندار و سبزیکار می‌پردازیم.این نوع طرحها که از تنوع رنگ زیادی برخوردار است بیشتر طبیعت و فضاهای سبز، جنگل و حیوانات را در بر دارند و معمولاً‌ به صورت یکسره می‌باشند.

نقش درختی حیواندار :
زمینه این طرح در ذهن بیننده ، بیشه‌زاری را تداعی می‌کند که در جای جای آن حیوانات مختلفی ، اهلی و وحشی در لابلای درختان و علفها به گردش و جست و خیز و استراحت مشغولند و پرندگان در بالای شاخسار درختان، به نظاره آنان کمر بسته‌اند .
این طرح دارای حاشیه‌ای پهن می‌باشد که اکثراً ، نقوش متن فرش با تغییراتی در ابعاد کوچکتر در آن وجود دارد. طرح قالی بر خلاف دیگر طرحها، عاری از هرگونه قرینه‌‌سازی است، لیکن تقسیم‌بندی حیوانات و بوته‌ها و درختچه‌ها در متن به نحوی است که در نهایت ، هماهنگی و تعادل در تمام جوانب آن به چشم می‌خورد.

نقش درختی سبزیکار:
این طرح سرشار از گلهای طبیعی خاصه نسترن ، برگهایی است که گاه با حاشیه و گاه بدون حاشیه بافته می‌شود و از کثرت گل و گیاه و زمینه سبز رنگ ، به سبزیکار معروف است .
در برخی از طرحهای سبزیکار، حاشیه فرش معروف به حاشیه سرخود ، شکسته یا درباری است که با پهنای نسبتاً زیاد ، اغلب با شاخه‌ پیچهای مزین به برگ زیتون از متن جدا می‌شود . در نوعی از سبزیکار که به آب‌نما مشهور است ، ترنج میانی اغلب از آب‌نمایی مشهور از گلهای رنگارنگ تشکیل شده است.
طرح چمنی :
این نقش ابتکاری و مربوط به گذشته است. خط صاف ندارد، از آن گوشه قالی یک خط صاف یا هست و یا نیست و همه آن با گل پر شده است . در حالی که حاشیه دارد، ولی خط ندارد. مثلاً در نگاه اول می‌بینیم که حاشیه و
گوشه ترنج دارد، اما دقیق‌تر که می‌شویم در می‌یابیم که خط‌کشی ندارد و همه‌اش ترکیبی از گل است.
نقش شاه‌عباسی :
این نقش به سلسله طرحهایی اطلاق می‌شود که بیشتر عوامل شکل‌گیری آنها را نقشهای زمان سلطنت شاه‌عباس صفوی تشکیل می‌دهد. این عناصر عبارتند از گلهای چند پر ساده و مرکب معروف به شاه‌عباسی و خطوط کمان پیچان ، اسلیمی‌ها و نگاره‌هایی به شکل ابرهای چینی که برای تزیین متن بکار می‌روند . در میان گلهای شاه‌عباسی ، طرح گل‌اناری از همه معروف تر و در بین قالی بافان رایج تر است . این طرح به شکل گل و انار است که بوسیله هنرمندان دوران سلطنت شاه‌عباس صفوی خلق شده و به مرور زمان تغییر و تکامل یافته و به صورت امروزی درآمده است. با کمی دقت می‌توان در این طرح نقش اصلی انار را بازیافت که رنگ سرخش بیش از هر رنگ دیگر نمایان است.
طرح شاه‌عباسی به انواع

افشان ، لچک ترنج ، جانوری ، شاه‌عباسی طره‌دار یا سلسله بوته‌دار، لچک ترنج کف ساده قابل تقسیم است.

نقش شاه‌عباسی افشان:
زمینه اینگونه فرشها مشحون از برگها و گلهای اسلیمی و ختایی و خطوط مدور وکمانی است که هر یک بر دیگری سوارند ، به شکلی که باغی پر از گلهای رنگارنگ را تداعی می‌کند . این باغ پر از گل بوسیله حواشی باریک و حواشی پهن‌تر احاطه شده که خود گلهای سرخ ، برگها و نقوش هندسی را در بردارند.در این مجموعه ، زمینه و حواشی با هماهنگی کامل طرحی دلپذیر را ارائه می دهند که چشم‌نواز و دلپذیر است.نقشه‌ شاه‌عباسی افشان ، فاقد ترنج میانی و لچکهای چهار گوشه است و بر خلاف افشان تکراری ، طرح ردیفهای پائینی در ردیفهای بالایی تکرار

نمی‌شود و تنها از نیمه قالی به بعد است که نقوش آن قرینه و تکرار می‌شود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود کارآموزی نساجی در کارخانجات ایران مرینوس قم word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود کارآموزی نساجی در کارخانجات ایران مرینوس قم word دارای 82 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود کارآموزی نساجی در کارخانجات ایران مرینوس قم word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود کارآموزی نساجی در کارخانجات ایران مرینوس قم word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود کارآموزی نساجی در کارخانجات ایران مرینوس قم word :

مشخصات کارخانه
کارخانجات ایران مرینوس (سهامی عام) واقع در قم ـ بلوار امین ـ میدان شاهد، در سال 1346 تأسیس و 60% آن در سال 1348 با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با هدف تولید پارچه فاستونی و در سال 1349 بطور کامل به بهره‌برداری رسید. این کارخانه در ابتدای کار سهامی خاص بوده که سپس به بخش دولتی واگذار گردیده است (سهامی عام).
مساحت کارخانه m2 120000 و زیربنا در حدود m2 20000 می‌باشد. محصول اصلی این کارخانه پارچه فاستونی می‌باشد. از دیگر تولیدات این کارخانه پتو بافی می‌باشد. این کارخانه دارای استاندارد ایران، ISIO 9001 و طرح طبقه بندی مشاغل می‌باشد.(طرحی که براساس آن شرح وضیفه تمام کارکنان مشخص شده است یعنی کارگر قسمت رنگرزی نمی‌تواند وارد قسمت بافندگی شود ولی مثلاً در خط بافندگی و ریسندگی، شرح وظیفه کارگر نساجی مطرح است که در این صورت کارگر قسمت بافندگی می‌تواند به قسمت ریسندگی و یا مقدمات برود و برعکس).
مواد اولیه این کارخانه بیشتر پشم، پلی‌استر، و یا ویسکوز می‌باشد. که تاپس پشم را از استرالیا و رنگ را از آلمان و سوئیس و پلی‌استر و مواد شیمیایی (اسید و …) را معمولاً از کشورهای آلمان،‌فرانسه، سوئیس و ترکیه تهیه می‌کنند. البته مقداری از پلی‌استر را نیز از پلی‌اکریل اصفهان تهیه می‌کنند. در کل، 85% مواد اولیه از کشورهای خارجی و 15% آن از داخل تهیه می‌گردد.
ظرفیت اسمی تولید پارچه در زمان راه‌اندازی کارخانه 700000 بوده که با توسعه و مدرنیزه کردن ماشین‌آلات و بهینه‌سازی روند تولید به 2700000 رسید. مشکلات این کارخانه در سال 84 به اوج خود رسید و نهایتاً در دی ماه 84 یک شیفت کاری حذف گردید و تولید اسمی کارخانه هم‌اکنون در حدود2500000-2000000 رسیده است.
اکثر محصولات این کارخانه در داخل توسط نمایندگی‌های ایران مرینوس در اکثر شهرها براساس سفارش گرفته شده به فروش می‌رسد. این کارخانه دارای 358 نفر می‌باشد که 12 نفر مهندس نساج و 10 لیسانس (متفرقه) دارد.
کارخانجات ایران مرینوس دارای طرح توسعه در شهرک صنعتی شکوهیه می‌باشد. اکثر ماشین‌های بافندگی در آن‌جا با 2 عرض بافت می‌باشند و بیشترین تولید آن‌ها پارچه کتان و جین می‌باشد. در این کارخانه نخ بصورت آماده خریداری می‌شود.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی مقاومت کششی و فشاری بتن های با روش های متعارف و آزمایش فراصوتی word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله بررسی مقاومت کششی و فشاری بتن های با روش های متعارف و آزمایش فراصوتی word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی مقاومت کششی و فشاری بتن های با روش های متعارف و آزمایش فراصوتی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی مقاومت کششی و فشاری بتن های با روش های متعارف و آزمایش فراصوتی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی مقاومت کششی و فشاری بتن های با روش های متعارف و آزمایش فراصوتی word :

چکیده
امروزه با پیشرفت روز افزون استفاده از تکنولوژی های نوین ،استفاده از روش های پیشرفته در علوم مختلف وارد شده و در حال گسترش می باشد.در همین راستا سنجش سرعت موج در محیط های مختلف یکی از روش هایی است که می توان به برخی از خواص ماده مورد نظر پی برد.تعیین میزان سرعت صوت در بتن به عنوان یک ماده ساختمانی پرکاربرد امروزه مورد توجه ویژه محققین و دانشمندان قرار گرفته است و در سال های گذشته تحقیقات گسترده ای در راستای پیدا نمودن رابطه ای هدفمند بین خواص مختلف بتن از جمله خواص مکانیکی بتن مانند مقاومت فشاری،مقاومت کششی و دیگر خواص مکانیکی انجام شده است.در این تحقیق بر آن شدیم با استفاده از آزمایش های فراصوتی،آزمایش کشش غیر مستقیم و ازمایش مقاومت فشاری بتن به ایجاد رابطه منطقی بین پارامترهای مختلف پرداخته و به هدفهای مشخصی دست یافته شود. در همین راستا نمونههای مکعبی با ابعاد 15*15*15 سانتیمتر به صورت مختلف ساخته شد و سپس با استفاده از آزمایش فراصوتی، سرعت موج در آن ها تعیین و اندازه گیری شد و سپس با استفاده از آزمایش کشش برزیلی(آزمایش کشش دو نیم شدن) و آزمایش تعیین مقاومت فشاری به تعیین مقاومت های کششی و فشاری پرداخته شد و در نهایت با استفاده از رگرسیون غیر خطی به بررسی رابطه بین آن ها پرداخته شد.

واژگان کلیدی :مقاومت کششی،مقاومت فشاری،آزمایش فراصوتی،نمونه استوانه ای 28 روزه

-1 مقدمه:

بتن به عنوان یک ماده ساختمانی و سازه ای پرکاربرد ، در صنعت ساختمان به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از تمام ظرفیت بتن به عنوان اصلی ترین ماده ساختمانی که امروزه در تمامی صنایع دارای کاربرد قابل توجهی می باشد یکی از دغدغه های اصلی محققین و پژوهشگران می باشد. بتن به طور کلی دارای سه گروه خواص رئولوژی، مکانیکی و دوامی می باشد که به کلیه خواص بتن تازه قبل از سخت شدن ، خواص رئولوژی بتن گفته می شود آزمایشاتی از قبیل اسلامپ را می توان یکی از خواص رئولوژیکی نام برد و خواص مکانیکی شامل مقاومت فشاری، مقاومت کششی ، مقاومت سایشی و دیگر خواص در این رده می باشد که در کارگاه های عمرانی به عنوان مهم ترین خاصیت از آن یاد می شود و در نهایت خواص دوامی بتن که در دوره طولانی مدت مورد بررسی قرار می گیرند یا به عبارت دیگر خواصی از بتن که موجب طولانی شدن عمر مفید بتن می گردند که البته در این مقاله هدف بررسی بیشتر مقاومت مکانیکی بتن معمولی می باشد. نحوه ارزیابی مقاومت های مکانیکی در کارگاه های ساختمانی و سازه ای بسیار مورد توجه محققین و دانشمندان قرار گرفته به طوری که همواره در تلاش بوده اند تا روش های مختلفی با دقت بسیار بالا در این زمینه ابداع و مورد استفاده قرار دهند در همین راستا سه روش تعیین مقاومت های مکانیکی در بتن مورد استفاده قرار می گیرد که می توان آن ها به روش های مخرب، نیمه مخرب و غیر مخرب طبقه بندی نمود روش های مخرب را می توان یکی از دقیق ترین روش های کنترل کیفیت بتن کارگاهی دانست و لیکن به فرض کیفیت عالی بتن زمانیکه در عضو مورد نظر خرابی ایجاد می گردد، موجب می شود تا کاربری آن عضو مختل گردیده و به راهکارهای مقاوم سازی نیاز وافر احساس گردد، یکی از روش های مخرب بتن مغزه گیری از بتن سخت شده ( کرگیری) می باشد که البته امروزه به عنوان آخرین راه، جهت کنترل کیفیت بتن توسط مشاوران و دستگاه های نظارت پیشنهاد می گردد. به هر حال استفاده از این روش در کارگاه ها به صورت رایج توصیه نمی گردد اگر چه در تمام روش ها دقیقا پاسخ ها را ارائه می دهد . روش دیگر مورد بررسی روش های نیمه مخرب در بتن می باشد که از جمله آزمایش بیرون کشیدگی از بتن ، یکی از این روش ها می باشد که علی رغم کارابودن این روش ها، در کشور ایران
1

رواج چندانی پیدا نکرده است. در نهایت روشی که امروزه مورد استقبال افراد متخصص قرار گرفته است روش های غیرمخرب در بتن می باشد که با توجه به دقت بالا و سرعت زیاد آن ، کمترین هزینه را برای کارفرمایان در پی خواهد داشت یکی از روش های آزمایش های غیر مخرب ، تعیین خواص کمی و کیفی بتن با استفاده از آزمایش تعیین سرعت موج فراصوتی در آن می باشد.

این آزمایش اگر چه دارای دقت بالایی می باشد ولیکن دقت نتایج به دست آمده از روش های نیمه مخرب و مخرب کم تر خواهد بود ولی با توجه به سرعت زیاد، عدم تخریب موضعی یا کلی و همین طور دقت قابل قبول مورد توجه بسیاری از افراد واقع شده است. بر همین اساس می توان گفت رابطه سیستمی بین سرعت موج در اجسام مختلف و خواص داخلی آن وجود دارد و این رابطه منطقی با توجه به آزمایش های مختلف و تکرار این آزمایشات قابل تعیین می باشد . در همین راستا بر آن شدیم با استفاده از آزمایش فراصوتی رابطه بین مقاومت فشاری و مقاومت کششی بتن را به دست آورده و به بررسی آن پرداخته شود.

-2 مرور پیشینه فنی:

آقایان مدندوست و همکاران [4] به بررسی رابطه بین مقاومت فشاری و کششی و سرعت عبور موج فراصوتی بر روی بتن های خود متراکم تحقیقاتی انجام دادند، آن ها در این تحقیقات روابط بین پارامترهای ذکر شده به صورت نمایی ارائه نمودند و پاسخ های آن را به نمونه های مختلف تعمیم دادند.

Reinhardt و همکاران [5] گیرش ملات بتن را مورد بررسی و تحقیق قرار داد و رابطه ای میان زمان گیرش و امواج فراصوتی تحقیق نمودند.

Robeysو همکارانش [6] در مورد بتن و خواص آن به کمک امواج طولی مطالعه نمودند و سعی در ایجاد رابطه منطقی در بین خواص مذکور نمودند.

Trtnik و همکاران [7]با استفاده از امواج فراصوتی، زمان گیرش اولیه ژل سیمان را مورد بررسی قرار داده و در نهایت رابطه ای بین این پارامترها برقرار نمودند.

فرخ زاد و همکاران[8] در مقاله های متعددی سعی به بررسی رابطه منطقی بین مقاومت فشاری و سرعت موج فراصوتی در بتن نمودند و در نهایت رابطه ای نمایی جهت ارتباط مقاومت فشاری، وزن مخصوص و سرعت امواج را مشخص نمودند.

[9] Gaydecki امواج فراصوتی را از حیث تغییر فرکانس در بتن مورد تحقیق قرار دادند و اثر تغییر فرکانس را بر خواص بدست آمده در بتن مورد بررسی قرار دادند.

Malhotra و همکاران [10] سرعت امواج فراصوتی را در نمونه های مختلف بتنی با توجه به نسبتهای آب به سیمان مختلف و انواع سنگدانه های شن و ماسه متعدد مورد بررسی و تحقیق قرار دادند و سعی در بدست آوردن رابطه منطقی در بین پارامتر نسبت آب به سیمان و نوع سنگدانه و تغییر سرعت موج فراصوتی در بتن نمودند.

Khader و همکاران [11] با استفاده از قواعد مختلف ریاضی رابطه ای قانونمند بین سرعت امواج فراصوتی و مقاومت مکانیکی فشاری بتن بیان نمود.

-3 معرفی استانداردها و آزمایش های مورد استفاده

در این قسمت به بررسی استاندارد های مورد استفاده در این تحقیق پرداخته می شود.سپس نمونه ای از مراحل انجام شده توضیح داده خواهد شد.

:1-3آزمایش مقاومت کشش برزیلی(دو نیم شدن):

با استفاده از روش های مختلفی می توان به مقاومت کششی بتن دست یافت که یکی از متداول ترین روش های اندازه گیری مقاومت کششی بتن روش آزمایش کشش برزیلی می باشد که مطابق شکل 1 می توان این آزمایش را انجام داد. در این روش بار بطور مداوم , یکنواخت و بدون تغییرات ناگهانی با سرعت ثابتی در حدود 700 تا 1400 کیلو پاسکال بر دقیقه تا هنگام گسیختگی آزمونه , اعمال


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید